Status på fatbike i 2020?
|
Re: Status på fatbike i 2020?
[Re: eldo472]
01/09/2020 12:11
|
Sushi
Fersking
|
Fersking
Da er første tur gjennomført og jeg er godt fornøyd. Opplevelsen av å gå fra stålramme til karbon minner om da jeg gikk fra plast til karbon kajakk. Stiv, lett, spenstig og respons. Har litt igjen før jeg treffer med lufttrykket som skal ytterligere ned for å få flyt. Sykkelen oppleves som balansert og smidig tross de brede dekkene som passer godt i den bløte og grisete Mossemarka. Ganske tørt der nå men det varer vel ikke. Håper på snø, frost, sørpe og is i år Gratulerer med super sykkel. Det er fantastiske forhold i marka nå og man triller over myra på selv vanlig sykler mange steder. For å få den en enda kvikkere kan du fjerne slangene, hvis du ikke har gjort det alt. Din kom vel med 4.8 og rul(l)er over det meste. Hadde en Scott Big ED med Clown Shoe 100mm og Jumbo Jim 4.8 ". Subba i kanten på lyngen på smale stier, så det var litt bredt om sommeren. Har ikke så brei sykkel lenger, kjører 4.0 om sommeren. Veksler mellom Jumbo Jim og Jugernaut pro som er billige og enda lettere en Jumbo Jim. Føles nesten som en vanlig sykkel. Med 4.8 kjørte jeg ofte på 5 PSI, men nå ligger jeg på 8 psi som utgangspunkt. Har man dekk med lite mønster, er det bare og slippe ut litt ekstra for å kompensere hvis det er glatt. Takk eldo472 Trur den kom med 4,8 eller så er det 4,7 dekk. Vet ikke om det er slangeløst. Det skal jeg sjekke. Dette med lufttrykk oppleves som viktig for fatbike. Prøvde den med høyt trykk, men da ble den veldig spretten. Planlegger å prøve 4,0 dekk, men vil bruke de feite dekkene nå utover den bløte tiden til jeg blir vant til sykkelen og så kommer vinteren. Neste år til våren så skal 4,0 på og så vurder jeg demper foran, Synes de er veldig dyr da. Jeg opplever Fat Dude bra som forventet. Servisen var også bra. Canyon Norge svarer fornuftig på tlf og leveransen tok en uke fra bestilling.Det var en liten mangel på bestillingen og det fikset de med en gang. Bra!
|
|
|
[Re: vehe]
06/09/2020 13:14
|
eldo472
Veteran
|
Veteran
Blake prøver fatbike (igjen) Kapabel rytter og sykkel: https://youtu.be/kGl1hQclZHwBekrefter at fatbike er anvendelig. "Ikke gjør dette hjemme" advarsel er vel påkrevet.
|
|
|
01/10/2020 07:03
|
oracle
Entusiast
|
Entusiast
Redigert av oracle; 01/10/2020 07:07.
|
|
|
[Re: oracle]
12/10/2020 11:06
|
æling
Fersking
|
Fersking
Problemet med den nye dude er at den bare har plass til 27.5x3.8. Jeg synes de burde ha tenkt litt lengre og gjort oss til de største dekkene på 27.5x4.5. Er det noen som vet om det er mulig å få tak i den nye Rocky Mountain Blizzard 30? Den ser rå ut og med slakkere styrevinkel en mange andre tjukksykler.
Om du ikke blir grønn på knærne i løpet av dagen, må du alvorlig revurdere din livsførsel.
- Tommy -
|
|
|
12/10/2020 12:21
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
7 Blåner er importør av RM, så du får høre med dem (evt. VPG).
Pole Taival klarer 2XL og er ganske slakk den også.
|
|
|
12/10/2020 13:26
|
Lunix
Entusiast
|
Entusiast
Pole Taiga er utsolgt i L og de sier selv de ikke vet når de får inn fler. Pole har gul XL inne, men tror den blir for lang.Er 187, men blir skremt av Reach på 510. Har 476 i reach på Sentinel L med 40mm stem og det kjennes egentlig akkurat passe ut. Tror reach og 1290 i wheelbase kan bli for langt. Usikker på fordelen med så lang sykkel i snøen. De har sort M inne også.
VPG kunne ikke skaffe RM Blizzard, har akkurat spurt. Har ikke sjekket med 7Blåner.
Hvis noen har en L Iskrembil, ramme eller hel sykkel så er jeg interessert.
------------------------------- NOTS
|
|
|
12/10/2020 13:29
|
Lunix
Entusiast
|
Entusiast
7Blåner sier
"Hei. Vi fører ikke fatbikes fra Rocky. "
Da tror jeg ikke det er noen som selger RM fat i Norge og de tar ikke direktebestilling fra Norge.
Redigert av Lunix; 12/10/2020 13:35.
|
|
|
[Re: Lunix]
12/10/2020 18:25
|
æling
Fersking
|
Fersking
Jeg har også spurt 7 blåner, men jeg har ikke fått noe svar enda. Jeg hadde i utgangspunktet lyst på en tjukksykkel med 27.5 hjul, men det virker som om det er plass til det på pole taiga også.
Om du ikke blir grønn på knærne i løpet av dagen, må du alvorlig revurdere din livsførsel.
- Tommy -
|
|
|
15/10/2020 15:45
|
Lunix
Entusiast
|
Entusiast
Har fortsatt ikke funnet ramme som passer til meg. Tror RM Blizzard er det jeg egentlig vil ha, man den er ikke enkel å kjøpe. Tar gjerne tips om noen vet om forhandlere uttaskjærs som sender hit. Tenkte å handle kun ramme da jeg kjøpte dette smykket når Birk gikk ned ![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=118348&filename=tjukken2.JPG) Ubrukelig ramme, nesten like lange CS som Pole men kort-bratt foran, høy standover og slakk i seterøret. Akkurat det jeg ikke vil ha. Men DT Swiss hjul, X01 (x11) gir, slx bremser, Carbon styre og setepinne og Carbon gaffel. Noen hos Birk har bygd den opp av det som var gromme deler i 2017 (bortsett fra ramma), så har de lagt sammen prisen og kommet til 31.000 riksdaler. Ingen var villige til å kjøpe så den ble hengende på veggen. Fikk den for 6K på ryddesalget salget etter konkursen. Da fulgte det med pogies, rammeveske og styreveske. Kjøpte den for å slakte, billig hjulsett. Har prøvd den en tur, men er innkjørt på slakk geo og den er helt ubrukelig for meg med hta på 70 og veldig kort. Det jeg har funnet av rammer nå er - Pole Taiga i M eller XL (er 187 og burde vel hatt L?) - RSD Mayor for levering om tre uker - Kona WoZo, med litt usikker leveringstid
Redigert av Lunix; 15/10/2020 15:48.
|
|
|
17/10/2020 16:24
|
jsdk
Ringrev
|
Ringrev
Status er at fatbike ikke er noe gøy med mindre det er akkurat passe med snø (ikke for mye og ikke for lite), eller preppet løyper. Begge deler forekommer som regel ikke i det meste sv Norge, derfor er der ingen som selger og kun et fåtal som kjøper. Dvs spesielt interesserte. Solgte min dude etter en sesong, det er jo bare ikke noe stas med tunge flytende dekk, uansett snødekke. Kommer gå samme vei som singlespeed for en ti år siden; entusiaster og spesielt interesserte klarer ikke slutte mase om hvor bra det er og en renere form for sykling bla bla. Ingen som bryr seg i dag.
|
|
|
[Re: jsdk]
17/10/2020 19:27
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Status er at fatbike ikke er noe gøy med mindre det er akkurat passe med snø (ikke for mye og ikke for lite), eller preppet løyper. Begge deler forekommer som regel ikke i det meste sv Norge, derfor er der ingen som selger og kun et fåtal som kjøper. Det bor ca 700.000 mennesker rett i nærheten av supre vinterstier for fatbike, så den teorien holder ikke helt.
Helge StravaKjøper: XG-1199-kassett, send PM
|
|
|
17/10/2020 21:26
|
jsdk
Ringrev
|
Ringrev
Ser ut som salgstallene stemmer med teorien…
Misforstå meg rett, alle som sykler får pluss i kanten av meg, men produsentene melket det ganske bra for en 3-5 år siden. I dag er det nisjesport, som før. Greit det. Men kall det ikke noe som 700000 (kan) driver med.
|
|
|
17/10/2020 21:31
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Jeg sier ikke at salgstallene ikke er lave. Jeg sier bare at årsakene er helt andre enn lite tilgang på løyper 
Redigert av DesmoSkier; 17/10/2020 21:58. Rediger grunn: Skrivefeil
|
|
|
17/10/2020 21:55
|
jsdk
Ringrev
|
Ringrev
Som at det objektivt sett ikke er interessant i lengden? Ja, er forsåvitt enig i det.
Canyon er jo et bra eksempel som en stor leverandør av sykler, Dude har vært i sortimentet i mange år men alltid bare vært en model med par varianter på spec (om enn med lettere hjul enn gjennomsnittet). Nytt i år er at den har blitt slanket markant og på mange måter gjort mindre "fat", til tross entusiaster som har brukt mange vintre på å fortelle alle om at desto tjukkere jo bedre.
Syns det er interessant at sammenligne med et annet segment som har har hatt lignende initiell vekstkurve; gravel/blandevei. Men som nå et par år etter har en helt annen tilstedeværelse hos Canyon (igjen); high end+low end og elektrisk. Kan jo hende det går samme vei etter et par år, men er skeptisk da blandevei drar fra både roadie og mtb segmentet, mens fatbike kun hadde vinter-mtb segmentet å gå på, bransjen feilet jo ganske bra på å dra inn allemansen i lengden (cf. Gresvik)
|
|
|
[Re: jsdk]
17/10/2020 21:57
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Som at det objektivt sett ikke er interessant i lengden? Ja, er forsåvitt enig i det.
Det sa jeg ingenting om, så det får stå for din egen regning 
|
|
|
17/10/2020 22:17
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
I Oslo, hvor det er et fantastisk sti-nett som blir tråkket opp vinterstid av fotfolket og fatbikerne selv er mulighetene for å kose seg på fatbike ubegrensede. Og det er det mange som gjør, så det er ikke det at folk ikke sykler på feitingene sine.
Grunnen til at det selges lite fatbike er nok mangefasetterte. En ting er at den enkle konstruksjonen en stiv fatbike tross alt er ikke oppfordrer til stadige oppdateringer av sykkel eller deler på den. Så når man først har kjøpt en fatbike som funker så beholdes den i mange flere år enn en fulldempet stisykkel. Min ICT fra 2015 funker fremdeles helt ypperlig i (mer eller mindre) originaloppsett, mens det er en helt annen "må ha noe nytt"-driv i stisykkelmarkedet. Og så er bruktmarkedet overfullt av de som kjøpte en fatbike da hypen var som verst, og det bruktmarkedet ødelegger fullstendig for ny-markedet. Mange kjøpte fatbike i den tro at det skulle være en eller annen optimal allround sykkel som skulle være dritbra på alt fra stisykling, pendling, grussykling, pendling og for å ta seg ut. Så oppdaget de at den egentlig bare er bra til på å sykle på snø, og satte den i boden som en mellomstasjon for finn.no
Redigert av DesmoSkier; 17/10/2020 23:07.
|
|
|
18/10/2020 08:21
|
Kjetil307
Ringrev
|
Ringrev
Elsker Fatbiken min som lærte meg stisykling å førte meg over på fulldemper,Står fremdeles klar i boden for flott stisykling på tråkket blåsti ut over vinteren.
|
|
|
18/10/2020 12:57
|
Lunix
Entusiast
|
Entusiast
Jeg tenker at jeg selv bestemmer hva som er gøy for meg. Har hatt fatbike siden 2012, første generasjon Mukluk. Har hatt mange supre opplevelser. Særlig når skogen ellers er tom for folk. Nå ønsker jeg meg ny med moderne geo. At andre ikke syns det er gøy bekymrer meg ikke. Mukluken havner på hytta til dager det ikke er skiføre. Mukluken er egentlig ikke ille. Bud går inn om man kjører 1x10 og q er lav. Til lange turer på fjellet i preppa eller scooter spor holder den fint. Hjemme er det tråkka stier etter hundeluftere og turgåere å leke seg i og da blir man litt hemmet av gammel geo. Er enig at det ikke alltid er gøy. For løst, for glatt, for kaldt osv. Men til rett forhold er fatbike supert. Var Mukluken som fikk frem interessen for sti også. Frem til 2012 var det bare grus, med Birken som sesonghøydepunkt.
|
|
|
18/10/2020 19:39
|
jsdk
Ringrev
|
Ringrev
Ja greit, skulle ha holdt min egen skuffelse over fatbikens påståtte fortreffelighet om vinteren utenfor dette. Som jeg nevnte i bisetning; liker man den så er det vel så bra for deg. Men trådstarter spurte om det har stagnert, og det vil jeg absolutt mene det har. På samme måte som singlespeed har stagnert. Eller markedet for 26". Selv Salsa, som var tidlig driver for fatbiken har nå bare tre forskjellige modeller i sin 2021 lineup med fete dekk. Ser ikke mange i butikk heller syns jeg, foruten av den typen som har gått ned 80% (!) i markedsverdi, slik den et par poster over. Det er til og med dårligere indeks-fall enn den triste tilstanden for prisfall på brukte stisykler her på bruktmarkedet! Ergo er markedet mettet og/eller komplett uinteressert og det er kun de spesielt interesserte igjen. Ikke noe å bli prippen over, dere er bare fine spesielle snøflak 
|
|
|
18/10/2020 23:17
|
Syklist1
Besatt
|
Besatt
Fatbiken ble jo hypet til de grader en stund men til de bløteste turene på vår høst samt når det ikke er skiføre på vinteren har den absolutt en misjon. Så er det jo greit å ha et sykkelalternativ når det har snødd på natta siden man ikke kan regne med brøyting mange steder. Det å ha en helstiv sykkel er jo en grei påminnelse om å bruke kroppen når man sykler også som en bonus.
|
|
|
19/10/2020 07:51
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Ble overrasket over å møte hyttenabo i helgen på ny fat. De driver med triathlon på høyt nivå, og sykler primært grus og landevei sommerstid, og er langrennsfolk vinterstid. Han hadde handlet en ny Gavia Fatty'o, det var ifølge han det eneste som var å oppdrive i butikk. Han var lei av å trå på rulla på hytta vinterstid  Artig nok var 2020 Fatty'o mer eller mindre identisk med min 2018, selv fargen. Jeg har null problemer med at det ikke er massiv utvikling her. Gavia'en er den eneste fat jeg har prøvd seriøst, og jeg savner ikke noe hva angår geometri. Den er lang og fin i ramma, og sete- og styrevinkel gjør den morsom og effektiv innenfor bruksområdet jeg har. Har oppgradert med senkepinne, Bluto og andre dekk, og syntes den gjør jobben ypperlig. Min motivasjon for fatbike var aldri noe annet enn snøsykling på hytta, og jeg ser ingen grunn til handle ny - selv om det skulle komme noe veldig gromt. Selger den nok den dagen vi selger hytta.
|
|
|
19/10/2020 08:09
|
Kakachka
Avhengig
|
Avhengig
Hard Rocx er også å få tak i via butikk. Neppe noen som har den utstilt, men det gikk å bestille den fra Hard Rocx via butikk med 2 dagers leveringstid nå da produsenten har lager av sykler.
Så hos meg står det en ny Circo Gigante L og håper på at det i morgen kommer snø og ikke bare sludd her på Østlandet.
En snoking på testen terrengsykkel hadde av denne i 2016 viser vel litt av det samme som for Gavia: spek er ikke drastisk oppdatert de siste årene, men det er en del justeringer av som var nok for at det for min del gjorde det verdt å bytte ut den gamle Diamura'n.
Så hypen gikk vel over som forventet og fatbike som konsept er vel tilbake ca. der det burde være: et nisjeprodukt for de litt spesielt interesserte. Og noen dager syntes jeg det bare er digg fordi man da fremdeles møter mer nysgjerrighet enn irritasjon samt at man til tider også har glede av å være en av de spesielt interesserte blant de spesielt interesserte.
|
|
|
19/10/2020 23:15
|
Lunix
Entusiast
|
Entusiast
Helt enig at det har stagnert. Hypen er over og det de store merkene tilbyr er stort sett 2015 modeller med ny lakk. De ser vel liten fortjeneste på å utvikle nye rammer med oppdatert geo med så liten kundemasse. Helt dødt er det dog ikke og det finnes sikkert fler som meg som syns fat er gøy under rett forhold. Også enig i at når det ikke er fat føre, da er det ikke gøy. Langtur på fjellet nattestid når det er skare på vårparten er derimot helt magisk.
Med det volumet som selges nå ser jeg for meg at det er de mindre fabrikantene som vil lede utviklingen.
Har også fulldempa stisykkel med pigg i boden på vinteren. I fjor var det nesten ikke føre for fat og det var stisykkelen som fikk bli med på tur. Forrige vinter var det omvendt.Tjukkasen gjør at det blir litt flere dager med sykkelføre,
For min del er vel fatbike sånn sykkel nummer 4 i stallen, så egentlig noe man kan leve uten og. Jeg vil ha min fat enkel, helstiv men med dropper. Hadde på Bluto en stund, men når den klappet sammen i kulden ble den solgt videre. Ble til at jeg la inn forhåndsbestilling på en RSD Mayor V5 ramme, for levering midt i November. Ville ha Pole men L er utsolgt. Mayor V5 er vel sånn passe moderne, ikke mer.
Bestilte en Mayor V4ti i fjor også, men den kom aldri. Problemer med ti leveransen fra østen. Alex på RSD refunderte umiddelbart det innbetalte.
|
|
|
20/10/2020 12:26
|
Ugla
Besatt
|
Besatt
Jeg har en fulldempet Salsa Bucksaw med kun 1.600 km på telleren siden jeg kjøpte den ny for ganske eksakt seks år siden , så bruken er sånn ca. 250-300 km ish i sesongen. Selv om setevinkelen er 73.5 grader og head tube er 67.7 så kan jeg ikke si at jeg savner mer moderne geometri på denne selv de andre syklene mine har helt andre tall. Ikke finner jeg noe heller dersom jeg skulle ha en erstatter til Bukken.
Den relativt slakke setevinkelen fungerer egentlig veldig bra på litt løst underlag vs. noe som er betydelig mer oppreist, så kanskje ikke geometri-revolusjonen har noe for seg på fatbikes?
Lars-Erik
|
|
|
20/10/2020 12:43
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fatbike er jo ikke ubrukelig, for noen ja men for alle nei.
Jeg har stisykkel men om vinteren bruker jeg stort sett Fatbike. Min FatCaad 1 med lefty gaffel, fast setepinne, carbonfelger og 4,8 JJ veier rett over 13 kg og går som ei kule på klinete underlag med eller uten snø, slaps osv. Med lavt trykk i de digre pølsene flyter den over alt av ujevnheter og jeg er nesten like tøff (alt er relativt) nedover med den som på Ripley med jukkepinne og 130/120 dempere. Sporvalg trenger jeg ikke tenke på. Originalhjulsettet har Dillinger 5 i 4,8 dimensjon når det trengs.
Vi er en gjeng som sykler de samme knotete stiene som på sommeren og får hjelp av fotfolket til å tråkke opp. KOM'er settes ofte om vinteren.
På fjellet er fatbike helt supert i skiløyper og selv om det er løst setter den omtrent ikke et merke. Hos meg er det lite trafikk i løypene og ingen sure miner fra langrennsfolket med unntak av en 60 åring som skøyter og ødelegger trikkesporene. Han er forresten en surpomp i lokalbutikken også :-) Skaresykling på morgenkvisten litt ut i sesongen er syyykt kult :-)
Men ja jeg forstår også at den hypen for noen år siden var et skjørt korthus som selvsagt har falt sammen. Kanskje en del pingler fant ut at det er varmere, tørrere og lysere inne på rulla :-) Jeg synes i hvertfall det er utrolig mye lunere i skogen enn på grus/asfalt om vinteren
Redigert av EmilZipp; 20/10/2020 13:18.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
[Re: Ugla]
20/10/2020 13:16
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Den relativt slakke setevinkelen fungerer egentlig veldig bra på litt løst underlag vs. noe som er betydelig mer oppreist, så kanskje ikke geometri-revolusjonen har noe for seg på fatbikes?
Et artig poeng. Jeg har det med å sykle på rare steder med fat'en, f.eks opp Kemnerløypa i Kongsberg (3km med 300 klatremeter og 9.6% i snitt iflg Strava). Min Gavia har også 73 graders seterør, og jeg sitter på ca 82cm, så effektivt er det vel enda værre. Aner ikke om Bluto'en endrer dette nevneverdig vs standard gaffel. Jeg syntes den klatrer fantastisk når det gjelder type bratt-site-og-trå-1000w i første gir, slik det er mye av i Kemner'n. De gangene jeg har sykla opp har det vært på mer eller mindre steinhard snø, noe is, og det som stopper meg på de mest ekstreme kneikene er at JJ 4.8 spinner ut, eller at (mer sannsynlig) bena stopper. Veldig teknisk er det dog ikke, det er tross alt preppa langrennsløype på slettene, og hartdt og fint i alle svingene pga ploging for å unngå dødsulykker på ski.
|
|
|
17/11/2020 13:38
|
Nanok
Veteran
|
Veteran
Venter også på nye fatbiker med mer progressiv geometri. Burde helt klart hatt en lenger og slakkere ramme men sitter litt på gjerdet. Titta litt på målene til RSD Mayor V.5 her om dagen. Ikke super progresivt men i alle fall progresjon fra V4. Fin i Raw.... https://rsdbikes.com/mayor-v5-aluminum/
If you play in the dirt, you get dirty. McNulty
|
|
|
[Re: EmilZipp]
17/11/2020 21:10
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Vi er en gjeng som sykler de samme knotete stiene som på sommeren og får hjelp av fotfolket til å tråkke opp. KOM'er settes ofte om vinteren.
Akkurat det bør dere bare slutte med, helt seriøst. Det er mange segmenter her ute som har fått helt tussete bestetider pga det som etter min mening er dårlig Strava-etikk. Det eneste som er gangbar KOM på vinterføre er om du setter bestetid ned Neseblod med tjukkasen. 
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
[Re: Ripen]
17/11/2020 21:30
|
Syklus
Avhengig
|
Avhengig
Akkurat det bør dere bare slutte med, helt seriøst. Det er mange segmenter her ute som har fått helt tussete bestetider pga det som etter min mening er dårlig Strava-etikk. Det synes jeg er tøysete Strava-etikk. Skal man ikke kunne registrere turer med fatbike på vinteren som sykkeltur i Strava da eller? Hva med fatbike til andre årstider? Og hvor går grensen isåfall? Er KOM på hardtrampete vinterstier med vanlig MTB greit? Hva med sykling på barfrost om vinteren? Så lenge man sykler uten motor, så kan det registreres som sykling på Strava, uansett årstid, etter min mening.
Redigert av Syklus; 17/11/2020 21:32.
|
|
|
[Re: Lunix]
18/11/2020 07:18
|
Nanok
Veteran
|
Veteran
Helt enig at det har stagnert. Hypen er over og det de store merkene tilbyr er stort sett 2015 modeller med ny lakk. De ser vel liten fortjeneste på å utvikle nye rammer med oppdatert geo med så liten kundemasse. Helt dødt er det dog ikke og det finnes sikkert fler som meg som syns fat er gøy under rett forhold. Også enig i at når det ikke er fat føre, da er det ikke gøy. Langtur på fjellet nattestid når det er skare på vårparten er derimot helt magisk.
Med det volumet som selges nå ser jeg for meg at det er de mindre fabrikantene som vil lede utviklingen.
Har også fulldempa stisykkel med pigg i boden på vinteren. I fjor var det nesten ikke føre for fat og det var stisykkelen som fikk bli med på tur. Forrige vinter var det omvendt.Tjukkasen gjør at det blir litt flere dager med sykkelføre,
For min del er vel fatbike sånn sykkel nummer 4 i stallen, så egentlig noe man kan leve uten og. Jeg vil ha min fat enkel, helstiv men med dropper. Hadde på Bluto en stund, men når den klappet sammen i kulden ble den solgt videre. Ble til at jeg la inn forhåndsbestilling på en RSD Mayor V5 ramme, for levering midt i November. Ville ha Pole men L er utsolgt. Mayor V5 er vel sånn passe moderne, ikke mer.
Bestilte en Mayor V4ti i fjor også, men den kom aldri. Problemer med ti leveransen fra østen. Alex på RSD refunderte umiddelbart det innbetalte. Husker du hvor mye fraktenkosten skulle være?
If you play in the dirt, you get dirty. McNulty
|
|
|
|
|