Jeg har en forrige generasjon (kjøpt i fjor høst), kjører en str 58, er 190 og har setet på ca 81 cm. Litt lengre reach og slakkere styrevinkel hadde vært null problem - hadde satt pris på å kunne kjøre et kortere stem. Det er jo ingen voldsomme endringer.
Tipper det hadde gjort sykkelen bedre i klatringer på grus hvor jeg må stå, slik det er nå kan det være litt jobb å unngå å miste grepet på bakhjulet. I tillegg oppleves den nok som enda mer stabil når det går skikkelig unna på grus nedover.
Jeg har kost meg nedover svingete grusveier i 60-70 km/t, og det eneste som har plaget meg er at jeg glemmer hvor (relativt) lite feste gravel-dekk har når det skal bremses ned skikkelig. Kjører mest sti & endurosykler, så hodet bruker litt tid å overgangen

Komfort og kjøreegenskaper syntes jeg er nydelig. Min forrige Fuji CX var ikke i nærheten, i tillegg opplever jeg Diverege som kvikkere i akselrasjoner.
Future shock fungerer helt utmerket. For å understreke komforten - kona har hatt problemer med bekken og hofter etter å ha laget 3 store barn, og har vært avhengig av å kjøre fulldemper i alle år for å unngå vondter. Hun ville absolutt ikke ha bukkestyresykkel, men etter en demotur på Diverge ombestemte hun seg. Vi har i sommer kjørt skikkelige langturer på blandevei, og hun har kost seg i opp til 6 timer på setet, så mye at Diverge'n er hennes foretrukne sykkel, og hun vil veldig gjerne ut på langtur, selv med ganske begrenset treningsgrunnlag. Hun kjører på en alu-ramme med alu setepinne, men med futureshock.