Kan skrive under på at denne fungerer. Min Zeb Ultimate er en 29" 44mm offset med 160mm vandring. vanlig 1,5" taper styrerør.
Etter nesten 3mnd i bruk har jeg kommet frem til følgende oppsett for meg om min vekt på 72kg.
1 token
55psi
0 high speed comp fra åpen
5 low speed comp fra åpen
5 retur fra åpen
Dette oppsettet er til generell raskt stisykling.
Som alle RockShox gafler så kjennes den ikke veldig plush ut rett ut av boksen og litt døll ut på parkeringsplasstesten. Pakninger og bushings krever litt innkjøring for at finfølsomheten skal komme på plass. Etter 8-10 turer følte jeg at ting begynte å komme i gang, og jeg tok da smøreservice. Hyggelig å se at det var godt med olje og fett i pakningene fra fabrikken. Herifra og ut ble gaffelen bare fantastisk. Superpush og veldig kontrollert. Charger 2.1 åpner godt når det dukker opp større slag, og returen er kontrollert og fin. Syns også støtten fra det nye luftstempelet er bra. Den sitter høyt og fint, uten at det blir for voldsomt. Skal man sykle fort, så må man ha litt negativ vandring også mener jeg. God tur!
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=117583&filename=ZEB.jpg)