Da er Froome bekreftet til Israel etter sesongen. Spennende, også interessant hvordan/hvorvidt dette påvirker Ineos Tour-planer. Kult å gå for en lengre kontrakt når man er 35.
Da er Froome bekreftet til Israel etter sesongen. Spennende, også interessant hvordan/hvorvidt dette påvirker Ineos Tour-planer. Kult å gå for en lengre kontrakt når man er 35.
Kjempemessig for oss som ser på at de beste syklistene fordeles på flest mulig lag.
Kjempemessig for oss som ser på at de beste syklistene fordeles på flest mulig lag.
Enig, Froome har blitt reddet mer enn en gang av sitt hypersterke mannskap og kommer nok til å oppleve at dette blir annerledes, slik de fleste av konkurrentene hans har hatt det. Spent på om Ineos greier å lage like mye internt knot som Movistar (det var litt tendenser i fjor) i høst eller om de i første lange bakke finner ut at Bernal har tatt enda et steg og også har hevet seg et par hakk på tempo. Jeg tror han leverer varene og vinner TdF med laget i ryggen.
Jeg håper Jumbo Visma holder seg til planen med dette mannskapet, det er sykt sterkt fra A til Å... Primoz Roglic, Tom Dumoulin, Steven Kruijswijk, Tony Martin, Wout van Aert, Sepp Kuss, Robert Gesink, Laurens De Plus
Edit: Eller er det i år noen smartinger har ligget i karantene (under radaren for doptesterne) og plutselig har gått fra å være listefyll til superstjerner, har en snikende mistanke om det dessverre........
Hvor sannsynlig er det at Froome er konkurransedyktig neste år? Jeg tok feil med Bernal da jeg ikke trodde en så ung rytter kunne holde ut hele veien så jeg kan selvsagt ta feil igjen, men Froome i hans alder med den skaden tror jeg er sjanseløs neste år.
Håper selvsagt jeg tar feil da et vanlig TdF med litt flere lag som har en "kanon" å kjøre for hadde vært veldig spennende.
I år ser forøvrig veldig lovende ut i så henseende selv om Froome sykler for Ineos. Man vil aldri få 10-15stk som faktisk kjemper om seieren, men nivået på de som man antar kan kjempe om en 10. plass som Yates, Buchmann etc. er utrolig bra (de kan selvsagt komme høyere også, men man kunne fint ha laget ei liste over 10 ryttere man tror havner foran disse uten at den lista ser håpløs - begge Yates).
Contador med ny everesting-rekord. Imponerende som pensjonist å slå proffene. Han kan ikke ha sluppet seg mye ned...
Han greide ikke å henge med super amatørerne i Mallorca 312 siste år...
Skal sies at han heller ikke prøvde. Han var ambassadør og hadde vel med seg en større gjeng. Var bare 15 minutt foran meg i mål og 5 av de minuttene tok de nok bare i starten siden jeg startet langt bak. Og siden jeg tror han er litt bedre en 10-15 min en meg på 32 mil med mange fjell så var han nok mer på tur...ikke minst siden jeg selv ikke var på stålet før siste 5-6 milene og var på "tur". Ganske sikker han hadde hengt med teten. Og jeg brukte også doble tiden av Conta når jeg everestet for en måned siden. Mao så er Conta dobbelt så god som meg. Helt greit det.
Uno X mot Uno Y på Tour te fjells i dag. Sterkt av min lokale helt, Idar Andersen. Overraskende bra streaming og gode kommentarer av Landevei. Fikk slukket litt av rittabstinensen.
Da er det bare ti dager til sesongen 2.0 begynner for alvor. Gleder meg noe sinnsykt. Værmeldingen for Siena er 36 grader mot neste helg så det blir et hett og annerledes Strade-Bianche. Og hvis de ikke vanner veiene så blir det støvinferno også. Er det noen som har syklet i området på denne tiden av året? I Liguria truer lokale myndigheter med å nekte å stenge veiene under Milano-Sanremo på grunn av ferietrafikken. Håper de kommer til enighet men kaos blir det helt sikkert uansett.
Jeg har syklet på grusveier i Chianti i juli, skubisan. Tidlig om morgenen før gradestokken passerte 30. Pulverstøv i mengder. 10 år siden nå. På 25 mm dekk, selvfølgelig.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Jeg har syklet på grusveier i Chianti i juli, skubisan. Tidlig om morgenen før gradestokken passerte 30. Pulverstøv i mengder. 10 år siden nå. På 25 mm dekk, selvfølgelig.
Badesesong. MSR 8/8 treffer derfor kysten etter Capo Berta, det siste av de tre capiene på den tradisjonelle ruta. Men rundkjøringen til Mark Cavendish er med:
Trad:
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Motsatt av spennende i mine øyne. Hadde vært morsommere å se han som kaptein for et lag som ikke satser alt på sammenlagt (urealistisk at han hadde havnet som kaptein for et lag hvor alt havner om sammendraget).
"Backup" kaptein kan han kanskje bli? Selvsagt ingen dårlig rolle det heller hvis det skulle skje noe med kapteinen.
Calle til Israel? Hvor står det? Froome skal i hvert fall være sjæf i TdF 2021, men ellers er det jo ganske uklart hvordan dette eventuelt vil spille seg ut.
Har det skjedd noe mellom C og Lotto i vinter? De virket å være helt på samme bølgelengde i fjor høst, men ser ut til å være lite harmonisk nå. Calle ble nektet å kjøre NM-tempoen og det er åpenbart lite aktuelt å fortsette hos Lotto.
Calle til ISN må vel være helt greit. Det bør være mulig å fordele grand tours mellom Froome, Martin og Calle. Selv om det ble snakket positivt om innsatsen fra lagledelsen, er det vel ikke mulig å få mindre hjelp fra laget enn det han fikk i Vueltaen i fjor, og likevel havne på topp ti
Lønna i Lotto var vel heller ikke stort over det man kan tjene som postbud.
Hvis vi kan ha en nordmann som sitter med blant de siste hjelperytterne til de store gutta i fjellene, synes jeg det kanskje er vel så kult som 10.-plasser. Og som nevnt over får han sikkert sine egne sjanser også her.