Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Er Rancilio Silvia enda klassens beste?

Er Rancilio Silvia enda klassens beste? #2619438 26/07/2020 22:03
N
nordfonn Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Etter mye nerding på google havnet Silvia på kjøkkenet mitt for over 10 år siden. Vi hadde et veldig fint forhold, som bare ble bedre etter hvert som jeg lærte å kjenne henne. Men, så havnet jeg på presskanne og aeropress kjøret og solgte Silvia til en kompis i et svakt øyeblikk. Har enda ikke helt kommet over henne og kjenner at tiden kanskje er moden for å gjenoppta forholdet.

Tenkte å begynne å følge med på om hr. Finn kommer opp med en fin Silvia, kanskje til og med med PID. Men, så kom jeg til å tenke at det har jo gått over 10 år, kanskje det har skjedd noe i markedet? Er Silvia enda prisklassens vinner? Eller har det kommet opp verdige motstandere?

Redigert av nordfonn; 26/07/2020 22:04.
Re: Er Rancilio Silvia enda klassens beste? [Re: nordfonn] #2619441 26/07/2020 23:04
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Det er utvilsomt en bra maskin. Det finnes dog en del bedre konkurranse i dag i det prissjiktet, så er usikker på om den er best hvis du kun kjøper maskin eske nytt. Men du kan få uslåelige priser på maskin og ei ganske god kvern hvis du kjøper pakken, og da tror jeg ikke du finner noe bedre til prisen. Hvis du skal handle brukt kan du finne helt sjukt gode maskiner man aldri har hørt om, veldig rimelig nå og da. Men sånn jevnt over er silvia et bra kjøp på finn.

Re: Er Rancilio Silvia enda klassens beste? [Re: nordfonn] #2619449 27/07/2020 06:49
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Det er vel et område hvor veldig veldig få har erfaring med så veldig mange forskjellige maskiner. Jeg aner ikke om Silvia er bedre eller dårligere enn noe annet, men jeg er villig til å påstå at jeg lager bedre espresso hjemme med min enn 9 av 10 kaffebarer i Oslo. Selvsagt kommer personlige preferanser inn på smak osv., men bortsett fra hos Wendelboe er det sjelden jeg tenker at "denne hadde jeg ikke fått til hjemme hos meg".

For cappucino og lignende synes jeg den er ubrukelig uten PID, men har du erfaring med den fra tidligere kjenner du til saken så da vet du om det passer deg eller ikke.

Men jeg lider klart under min første setning. Jeg har aldri eid noen annen maskin. Mulig jeg hadde sagt noe helt annet hvis jeg hadde byttet ut Silvia med noe annet. I alle tilfeller går du ikke mye feil med Silvia selv om du meget mulig kan finne bedre.

Re: Er Rancilio Silvia enda klassens beste? [Re: nordfonn] #2620207 02/08/2020 16:25
?
Øyvindzen Offline
Entusiast
Entusiast
?
Dessuten veldig fint at du kan bestille enhver del som måtte gå i stykker, slik at maskinen blir nærmest evigvarende. Vår maskin er 15 år gammel og nylig overhalt (av meg; det er enklere enn sykkelmekking) for en overraskende liten pengesum. Dermed er maskinen ikke bare som ny, den er bedre enn ny, ettersom noen av delene er blitt forbedret gjennom åra.

Øyv

Moderator  support