Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Ny racer, hva ser man etter idag?

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: eskval82] #2617032 06/07/2020 09:11
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Det er fordi Unaas ikke holder orden på sakene sine, hverken på Finn eller websida.
Du får dem nok til Finn-prisen om du får tak i noen Unaaser, og de levere hjulene.
Unaas er flinke på sykkel og hjul. Ikke like flinke på kommunikasjon og andre businessting.

Det enkleste er å stille i butikken, men for en bergenser er det kanskje litt langt.

Jeg likte også dette fra annonsen:
Sitat: Unaas
Siden lanseringen har denne modellen blitt brukt av alle utøvere (...)

LarsB

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: eskval82] #2617035 06/07/2020 09:20
B
bjarnetv Offline
Ringrev
Ringrev
B
ja, om man skal benytte seg av en av finn tilbudene deres gjelder det å sende en melding gjennom finn og smøre seg med tålmodighet

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: eskval82] #2617036 06/07/2020 09:24
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Synes det virker som det er kø ut døra der hver dag (sikkert litt ekstra fordi folk må vente utenfor). Jeg hadde sendt en e-post med referanse til finn.

Er nok ikke umulig at det kan ta litt ekstra tid dessverre. Virker forsåvidt til å være gjengs de fleste steder i disse dager (jeg venter selv på 2 ordre fra 2 forskjellige steder som virker til å gå litt tregere enn vanlig).

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: eskval82] #2617224 07/07/2020 22:57
E
eskval82 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Mail vart sendt på søndag, ingen svar enda!

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: larsb] #2617904 13/07/2020 20:12
E
eskval82 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Sitat: larsb
Det er fordi Unaas ikke holder orden på sakene sine, hverken på Finn eller websida.
Du får dem nok til Finn-prisen om du får tak i noen Unaaser, og de levere hjulene.
Unaas er flinke på sykkel og hjul. Ikke like flinke på kommunikasjon og andre businessting.

Det enkleste er å stille i butikken, men for en bergenser er det kanskje litt langt.

Jeg likte også dette fra annonsen:
Sitat: Unaas
Siden lanseringen har denne modellen blitt brukt av alle utøvere (...)

LarsB

Tja, heilt rett er det nok ikke at eg får den til Finn-prisen når eg fikk svar, mener eg da! Fekk raskt kontakt når eg sendt til mail adresse via nettsidene deres. Rask behandling også. Sendte mail på torsdagskvelden, fekk svar same kveld og han ordnet også med sending og sendte hjula dagen etter som han lovet.

Men når eg fikk opp sendingen i post-appen, så står det eit helt annet beløp der. Tok kontakt igjen å hørt hva dette gjaldt. Fikk da svar om at dei ikke hadde fri frakt på tilbudsvarer, fordi da ville dei gått minus på salget og det ikke er så veldig bærekraftig for dei. Er dette innafor? Så vidt eg har funnet fram til så tilbyr dei fri frakt over handel på 1.500,- kan ikke se noe om andre vilkår ved salg(men kan også være eg ikke har lese over alt). Kan heller ikke se i annonsen på Finn.no om at dette nevnes..

For min del, med lite budsjett så utgjør jo dette om andre halvparten av avslaget. Hadde eg viste dette på forhånd så hadde eg nok valgt noe annet. I tillegg hadde han jo god mulighet til å opplyse om dette når eg tok kontakt, som han ikke gjorde.

Eg har ikke erfaringer med disse fra før, men som LarsB sier om at dei er flinke med sykkel og hjul, men ikke like flinke på kommunikasjon og andre businessting. Har handlet mye på nettbutikker gjennom årene og har aldri opplevd noen lignende. Er det ikke påkrevd å opplyse om slikt??

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: eskval82] #2617905 13/07/2020 20:21
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Dette er selvsagt ikke innafor. Det er ikke din plikt å gjette deg til at det ikke fraktfritt på tilbudsvarer.

Du har full returrett på all netthandel.

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: eskval82] #2617906 13/07/2020 20:24
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Ugreit. Ingen nettbutikker som opperer med en slik ordning. Stå på ditt og la de ihvertfall betale med å bruke interntid på mail, så skjerper de seg kanskje

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: eskval82] #2617908 13/07/2020 20:28
P
Preacher Offline
Medlem
Medlem
P
Er det ikke nevnt med egne ord i annonsen på Finn at fri frakt over 1500kr ikke gjelder, så har de bare å trekke fra frakten. Hvis ikke, så send det i retur. Ufin måte å drive butikk på.

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: eskval82] #2617912 13/07/2020 20:42
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Ufin vet jeg ikke. Jeg kjenner ikke de to, men begge virker oppriktig interesserte i å levere et bra produkt. Meget hjelpsomme og hyggelige. Så tror igjen det faller mer under sløvt og uprofesjonelt - så fremt det faktisk er slik at frakt er inkludert når man kjøper til full pris.

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: eskval82] #2617917 13/07/2020 20:55
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Hei,

Når hjulene kjøpes igjennom Finn.no hvor vi har lagt ut et parti på tilbud så er det ingen automatikk i at det skal være fri frakt på dette produktet. Det er ikke er nevnt noe som helst om fri frakt i annonsen eller linket til produktet på nettsiden vår.

Men du har selvfølgelig angrerett på alle produkter som er kjøpt på nett, enten det er via Finn.no eller via våre nettsider. Blir kjøpet dyrere enn du hadde tenkt, eller av andre grunner ikke ønsker hjulsettet likevel har du selvfølgelig muligheten for å returnere dette.

Synd det blir en misforståelse her. Det er absolutt ikke noe vi ønsker, og så får vi se på hvordan vi kan gjøre det enklere for deg som kunde slik at dette ikke blir et problem i fremtiden. Ellers har vi som de fleste andre sykkelbutikker hatt en eksplosiv vekst i år som gjør at det kan bli tregere responstid på e-post enn ellers vanlig.

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: lim3] #2617928 13/07/2020 21:19
E
eskval82 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Sitat: lim3
Hei,

Når hjulene kjøpes igjennom Finn.no hvor vi har lagt ut et parti på tilbud så er det ingen automatikk i at det skal være fri frakt på dette produktet. Det er ikke er nevnt noe som helst om fri frakt i annonsen eller linket til produktet på nettsiden vår.

Men du har selvfølgelig angrerett på alle produkter som er kjøpt på nett, enten det er via Finn.no eller via våre nettsider. Blir kjøpet dyrere enn du hadde tenkt, eller av andre grunner ikke ønsker hjulsettet likevel har du selvfølgelig muligheten for å returnere dette.

Synd det blir en misforståelse her. Det er absolutt ikke noe vi ønsker, og så får vi se på hvordan vi kan gjøre det enklere for deg som kunde slik at dette ikke blir et problem i fremtiden. Ellers har vi som de fleste andre sykkelbutikker hatt en eksplosiv vekst i år som gjør at det kan bli tregere responstid på e-post enn ellers vanlig.

Men hvorfor beskriver dere ikke dette da i annonsene på Finn.no at kjøpsvilkårene fraviker vilkårene dere bruker på nettsiden/nettbutikken deres?

Slik eg tolker det av annonsen så er det Unaas Cycling som selger produktet. Nei, dere linker ikke produktet inn til nettsiden deres, men dere linker til nettsiden deres og eneste eg fikk svar på var når eg kontaktet dere via nettsiden deres. Når eg da ikke finner noen andre salgsvilkår enn det som ligger på nettsidene deres, hvorfor skal eg ikke da forvente at det da er same vilkår som nettbutikken?

Eg har ingen problem med å skjønne at ting kan ta tid i disse tider og eg klager ikkje på responsen og service som Espen har gitt meg. Men det er rett og slett denne frakten som kom på kjøp av dette produktet. Han kunne jo fint opplyst om dette når eg fikk kontakt med han, det valgte han ikke. Og dere har heller ikke valgt å opplyse dette i Finn.no annonsen. Hvordan skal eg da som kunde skjønne at det kommer frakt i tillegg siden der er tilbudsvarer?

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: eskval82] #2617932 13/07/2020 21:53
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Det er ikke reklamert med fri frakt for over 1500kr noe sted på nettsidene våre, men går du igjennom alle kjøpsstegene for et hjulsett til fullpris på nettbutikken vår kommer alternativet fri frakt opp som siste ledd før betaling etter du har lagt inn adresse for kjøpet av hjulsettet som du har lagt i handlekurven. .

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: lim3] #2617934 13/07/2020 22:13
E
eskval82 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Sitat: lim3
Det er ikke reklamert med fri frakt for over 1500kr noe sted på nettsidene våre, men går du igjennom alle kjøpsstegene for et hjulsett til fullpris på nettbutikken vår kommer alternativet fri frakt opp som siste ledd før betaling etter du har lagt inn adresse for kjøpet av hjulsettet som du har lagt i handlekurven. .

Er du en ansatt eller har noen som helst rolle i Unaas Cycling?

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: eskval82] #2617941 14/07/2020 07:55
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: eskval82

Hei, eskval82!

Det var Emil Unaas som svarte.

Han er sjelden på forumet, men jeg varslet ham da jeg så innlegget ditt, i håp om at misforståelsen skulle oppklares og/eller at dere skulle komme til en minnelig løsning.

For ordens skyld: Jeg har ingenting med driften av Unaas å gjøre, og er ikke omgangsvenn. Jeg har kun et kundeforhold.

Re: Ny racer, hva ser man etter idag? [Re: Sepeda] #2618026 14/07/2020 13:54
E
eskval82 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Sitat: Sepeda
Sitat: eskval82

Hei, eskval82!

Det var Emil Unaas som svarte.

Han er sjelden på forumet, men jeg varslet ham da jeg så innlegget ditt, i håp om at misforståelsen skulle oppklares og/eller at dere skulle komme til en minnelig løsning.

For ordens skyld: Jeg har ingenting med driften av Unaas å gjøre, og er ikke omgangsvenn. Jeg har kun et kundeforhold.

Den er grei 👍

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino