Jeg bestilte nå på lørdag det siste luftesettet for Campagnolo hydralikk som var å oppspore nord for Via della Chimica 4, Vicenza. Hos Bikeshop.
Først på mandag fikk jeg melding om at varen var klar for forsendelse, og først i dag onsdag kan jeg hente den på posten.
Det er skandaløst dårlig. Jeg vil klage.
Du fikk varen levert 3. virkedagen etter bestilling. Det er det ingen som klager på. Klager heller ikke på at posten er treg om du bor andre plasser enn Oslo området.
Det som blir klaget på er at bikeshop.no vanligvis bruker minst 3 virkedager fra delene blir bestilt til pakken er registrert inn på posten.
Sist bestilling jeg hadde med bare lagervarer:
Bestilt 26.06.20 01:12 Leveringsbekreftelse 30.06.20 14:02 Faktisk registrert inn på posten 01.07.20 18:19 Melding om forsinket levering 03.07.20 18:28 Levert til post i butikk 06.07.20 07:37
Så om du mener at det er akseptabelt at det går 3 virkedager før ordren blir "sendt" og 4 virkedager før posten mottar den så er det greit. Om pakken faktisk ble sendt første virkedag etter bestilling så hadde jeg fått den levert 30.06.20 eller 01.07.20 alt ettersom hvor treg posten var. Noe som bikeshop ikke har kontroll på og derfor ikke blir klaget på.
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Daniel]
#261727508/07/202011:31
Så om du mener at det er akseptabelt at det går 3 virkedager før ordren blir "sendt" og 4 virkedager før posten mottar den så er det greit.
Det var jo slett ikke det jeg skrev. Jeg var derimot veldig tydelig på at jeg vil ha den levert samme dag av en syklende robot. Eventuelt drone, som Medelsvensson anbefaler, men bare hvis varen ikke er knuselig.
[Re: Sepeda]
#261727808/07/202011:40
Så om du mener at det er akseptabelt at det går 3 virkedager før ordren blir "sendt" og 4 virkedager før posten mottar den så er det greit.
Det var jo slett ikke det jeg skrev. Jeg var derimot veldig tydelig på at jeg vil ha den levert samme dag av en syklende robot. Eventuelt drone, som Medelsvensson anbefaler, men bare hvis varen ikke er knuselig.
Den sykklende roboten bør også kunne koble seg opp mot spinningsykkelen, sånn at man kan velge ett miljøvennlig alternativ der man selv generer de wattene som trengs, gjerne også live kamera så man kan følge turen på skjerm mens man trår hjemme og venter. Har man dårlig tid er det bare å slenge på noen ekstra watt!
Den syklende roboten bør også kunne koble seg opp mot spinningsykkelen, sånn at man kan velge ett miljøvennlig alternativ der man selv generer de wattene som trengs.
Grønn teknologi!
Jeg har ikke spinningsykkel, men vil derimot gjerne ha litt motorassistanse når Bikeshops robot først er innom meg. Har hørt at det er veldig bra for urban transport og pendling. Nå også tillatt i utmark.
Og der var tirsdagens bestilling av den vesle flaska med magisk bremseolje håndpresset i Via della Chimica 4 klar til henting.
Men hvor?
På et bortgjemt, obskurt, lokalt post-i-butikk på Røa! 10 km fra der jeg faktisk bor! Er det min skyld at det er nærmeste poststed? Sykkelturen bort dit er en halvtime av livet mitt som jeg aldri får igjen. Bikeshop har åpenbart ikke livets rett. Fordømte roboter. Aldri mer.
[Re: Sepeda]
#261756110/07/202019:59
Og der var tirsdagens bestilling av den vesle flaska med magisk bremseolje håndpresset i Via della Chimica 4 klar til henting.
Men hvor?
På et bortgjemt, obskurt, lokalt post-i-butikk på Røa! 10 km fra der jeg faktisk bor! Er det min skyld at det er nærmeste poststed? Sykkelturen bort dit er en halvtime av livet mitt som jeg aldri får igjen. Bikeshop har åpenbart ikke livets rett. Fordømte roboter. Aldri mer.
Ser humoren, men ethvert sekund på Røa er en tid av livet man aldri får tilbake. Glad jeg ikke har behov for å dra dit lenger.
Men har ikke Bikeshop fri retur? Bestilte noe i en str som ikke passet og instruksen sier at man skal sende som norgespakke. Kostet jo 170 kr eller noe!
Bestilte i går ca 23:00, melding litt under 12 timer etter fra Posten om at pakke er på vei. Da tenker jeg Bikeshop har gjort sitt, og at det er Posten som evnt. blir det trege elementet her.
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Nå har vi her i huset nesten utelukkende bra erfaringer med Bikeshop over flere år, men nå har vi hatt en erfaring som bryter mønsteret. En fillesak kanskje, men det er likevel irriterende tidsbruk med påståelig medarbeider hos Bikeshop. Etter flere runder på chat med min kone fastholder vedkommende at denne slangen er den rette til dette dekket: (og dette bildet fikk Bikeshop underveis)
Nå har vi normalt kompetanse til å finne riktig slange selv, men dette dreier seg om en barnelandeveissykkel med mindre hjul enn vanlig. Det er en Frog 70 kjøpt brukt, men det er faktisk en sykkel som Bikeshop selger selv. Og det hører også med til historien at bildet i nettbutikken ikke stemte med varen vi fikk tilsendt.
Vi har funnet ut av riktig dimensjon og funnet annen forhandler, og slangen kan vi bruke på andre sykler i huset, så vi har ikke noe behov for å returnere den, men er ikke veldig imponert av Bikeshop i denne saken. Fruen i huset hadde en avmaktsfølelse der det ikke nyttet å framføre noe som helst av argumenter. Og at Bikeshop ikke er så interessert i kundene sine. Men hun synes i hvert fall at det var lærerikt og har fått mer kunnskap om dekk- og slangedimensjoner
Redigert av kao; 06/08/202020:01.
[Re: kao]
#262099806/08/202019:58
Fruen i huset hadde en avmaktsfølelse der det ikke nyttet å framføre noe som helst av argumenter. Og at Bikeshop ikke er så interessert i kundene sine. Men hun synes i hvert fall at det var lærerikt og har fått mer kunnskap om dekk- og slangedimensjoner
Kjedelig, men sikkert god læring som du nevner. Om fruen ønsker å lære mer så foreslår jeg at hun bestiller styre- og kranklager neste gang dere har behov
Send meg en PM med ordrenummeret , så skal jeg sende deg en ny slange gratis og så krediterer vi deg for slangen og frakten vi anbefalte deg feil. Beklager feilen.
Vennlig hilsen Christian, Bikeshop kundeservice.
_________________________ Det er utstyret det kommer an på!
Fruen i huset hadde en avmaktsfølelse der det ikke nyttet å framføre noe som helst av argumenter. Og at Bikeshop ikke er så interessert i kundene sine. Men hun synes i hvert fall at det var lærerikt og har fått mer kunnskap om dekk- og slangedimensjoner
Kjedelig, men sikkert god læring som du nevner. Om fruen ønsker å lære mer så foreslår jeg at hun bestiller styre- og kranklager neste gang dere har behov
Det hadde nok blitt en interessant seanse
chalshus: Takk! Sender PM.
[Re: kao]
#262106107/08/202010:10
Jeg har bestilt en del varer fra bikeshop i det siste og jeg er veldig fornøyd med servicen jeg har fått. Nå får jeg levert en ny hjelm i morgen, og tror jammen at jeg skal bestille meg knebeskyttere og sti bukse også.
Har erfaring fra mange andre Norske aktører, ikke innen sykkel og sykkelutstyr men alt mulig annet. Noen er mer seriøse en andre men jeg har stort sett vært heldig. Jeg kommer til å benytte meg av bikeshop i fremtiden også.
Bestilte noe fra bikeshop nå igjen, bestilte også noe fra vpg dagen etter.
Vpg varen var klar til henting 51 timer etter jeg bestilte. (Postnord)
Bikeshop varen er ikke registrert inn på posten enda etter flere dager. Det er alt for dårlig.
Bestilt noe som ikke er på lager, sendt til plukking? Det var en periode på vår/forsommer pakkemaskina lå ett par dager etter men det er en stund siden så du burde kanskje følge opp hva som skjer,
Bestilte noe fra bikeshop nå igjen, bestilte også noe fra vpg dagen etter.
Vpg varen var klar til henting 51 timer etter jeg bestilte. (Postnord)
Bikeshop varen er ikke registrert inn på posten enda etter flere dager. Det er alt for dårlig.
Bestilt noe som ikke er på lager, sendt til plukking? Det var en periode på vår/forsommer pakkemaskina lå ett par dager etter men det er en stund siden så du burde kanskje følge opp hva som skjer,
Nei alt var lagervare, dette er normalen med mine erfaringer med bikeshop, de bruker 3-4 dager på det andre bruker en halv dag på. Dette er ingen kritisk vare for meg, så har tid til bikeshop tempo denne gangen. Den kritiske delen ble bestilt fra vpg som altid leverer på normal tid.
Kan legge til at bikeshop bruker Posten og vpg Postnord. Skulle ønske bikeshop hadde flere fraktalternativer så man selv kan velg transportør.
At Bikeshop bruker posten er for min del et av argumentene for å bruke de. PostNord unngår jeg for alt der er verdt, det er et ekstra element av bingo om det kommer frem, og ikke minst når det kommer frem.
Postnord til postkasse unngås alltid, postnord til sentralt punkt til nød.
Men ja - flere muligheter til å velge transportør er et element som er avgjørende for min del hvor jeg handler.
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Opplever nok en gang at lagerførte varer tar veldig lang tid å få innlevert på posten. Bestilte tirsdag kveld, melding i går ettermiddag om at varen var "levert". I dag er varen fortsatt registrert som "Forhåndsmeldt" hos posten.
Bestiller jeg fra Sykkelkomponenter eller VPG på kvelden blir varen mottatt av posten neste dag. Her har det altså gått to dager uten at posten har mottatt sending. Det var heldigvis ikke noe kritisk, men synd at man ikke kan bestille noe på en tirsdag og regne med å få det før den lange søndagsturen.
Det er vel fortsatt fordi de mottar flere bestillinger enn de klarer å behandle innen rimelig tid, og at de dermed blir stående i "kø". Men man kan jo si at de kanskje burde hatt enn slags advarsel i perioder med sånn pågang at det kan ta ekstra lang tid å kjøre gjennom bestillingene.
[Re: vetleg]
#262799410/09/202016:49
Det er vel fortsatt fordi de mottar flere bestillinger enn de klarer å behandle innen rimelig tid, og at de dermed blir stående i "kø". Men man kan jo si at de kanskje burde hatt enn slags advarsel i perioder med sånn pågang at det kan ta ekstra lang tid å kjøre gjennom bestillingene.
Ja, men perioden hvor dette er normalt er fra januar til desember.
Geir Bjerke - sitte, stå, gå
[Re: vetleg]
#262807011/09/202006:46
Men, når en bestilling får status "levert", så må den jo være ferdig behandlet hos de. Plukket og pakket. Hvorfor skal det da gå et par dager før posten har hånd på pakka og kan begynne sin - til tider - møysommelige ferd gjennom Norge fram til mottaker? (hos Posten er definitivt ikke raskeste vei fra A-B rett fram! :-) )
[Re: Kjesk]
#262807411/09/202006:57
Men, når en bestilling får status "levert", så må den jo være ferdig behandlet hos de. Plukket og pakket. Hvorfor skal det da gå et par dager før posten har hånd på pakka og kan begynne sin - til tider - møysommelige ferd gjennom Norge fram til mottaker? (hos Posten er definitivt ikke raskeste vei fra A-B rett fram! :-) )
Alle andre nettbutikker jeg handler hos, som Sykkelkomponenter eller Fjellsport, har det sånn at de faktisk leverer varen til Posten samme dag de behandler ordren. De forhåndsmelder den til Posten, som jeg antar er en digital greie, men fysisk leverer den litt senere på dagen. Hos Bikeshop virker det som om de sliter med den siste biten, å faktisk levere den fra seg. Veldig frustrerende at varene sitter hos Bikeshop ferdig pakka i to dager før de får ut fingeren og får levert den fra seg.
Jeg kan ikke svare spesifikt på hvorfor noen pakker tar lenger tid enn andre, men på generelt grunnlag så er det er par ting som spiller inn.
Er alle produkter på lager? Er det mange andre i kø foran deg? Har du bestilt en kombinasjon av store og små produkter (det må da plukkes i to omganger da for eksempel et hjulsett ikke får plass i roboten)? Har du bestilt noe som må klargjøres for sending, for eksempel en sykkel? Har du skrevet inn en melding om et forbehold med ordren din som krever manuell behandling, for eksempel et spørsmål eller leveringsinstruks?
Posten kommer til oss og henter pakker flere ganger om dagen. Når det er plukket opp hos oss så går det til terminal der første scanning av pakkene blir gjennomført etter splitting av burene. I år har posten såpass stort volum av sendinger at det dessverre kan drøye litt før det blir gjennomført. Det er ikke noe vi er happy med og vi presser posten ganske hardt for å jobbe raskere siden det ser ut som om vi sitter og holder på pakkene. Vi jobber i tillegg med en løsning som vil fremskynde prosessen med scanningen så du vil få oppdatert sendeinformasjon tidligere. Dessverre så har ikke posten vært så behjelpelige her da de ønsker at vi får purringene på trege pakker istedenfor dem.
En del mindre butikker leverer kanskje pakkene rett på "post i butikk" og får derfor scanning med en gang. Dette gjorde også vi for mange år siden. Andre større aktører foretar mange ganger den første scanningen selv, enten ved ferdigstilt pakk eller henting av transportør.
Så med andre ord så leverer vi som regel ordren til posten samme dag som vi behandler den, til tross for at jeg har sett og hørt mye annet.
Jeg håper det oppklarer litt, hvis ikke så er det bare å fyre løs med spørsmål.
Takk for svar. Det er et gjentagende problem når jeg bestiller hos dere at det tar flere dager fra ordren er ferdigpakka og står som "levert" på kundesiden, men står som "Forhåndsmeldt, Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette.", til den er "Under transport". Som sagt opplever jeg ikke dette hos andre store nettbutikker, som Fjellsport og Komplett der jeg handler ganske ofte. Jeg vil til og med påstå at når jeg har bestilt fra Bikester, som kommer fra Tyskland, så kommer varene raskere frem enn de gjør fra dere.
Bestillingen jeg venter på, bestilt tirsdag kveld, har stått som "levert" siden onsdag ettermiddag og er fortsatt ikke i hendene til Posten, i følge dem.
Takk for svar. Det er et gjentagende problem når jeg bestiller hos dere at det tar flere dager fra ordren er ferdigpakka og står som "levert" på kundesiden, men står som "Forhåndsmeldt, Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette.", til den er "Under transport". Som sagt opplever jeg ikke dette hos andre store nettbutikker, som Fjellsport og Komplett der jeg handler ganske ofte. Jeg vil til og med påstå at når jeg har bestilt fra Bikester, som kommer fra Tyskland, så kommer varene raskere frem enn de gjør fra dere.
Bestillingen jeg venter på, bestilt tirsdag kveld, har stått som "levert" siden onsdag ettermiddag og er fortsatt ikke i hendene til Posten, i følge dem.
Nå ble vel det godt forklart hvordan og hvorfor Posten gjør det som de gjør i tilfellet med BS?
Har ikke noe behov for å forsvare BS men etter 10 års erfaring med både butikk, pick-up og levering har det aldri vært bedre. Om jeg så må vente 1 dag ekstra for å få ALT jeg ønsker på en ordre og ikke 7 forskjellige leverandører og til en god del hyggeligere pris, ja da gjør jeg det uten å klage.
Etter all den dårlige erfaringen og med antydninger til slåsskamp i butikk er det nesten surrealistisk hvor smooth det er blitt. Sist jeg hentet noe der hadde jeg en god blanding av flere ordre, retur, prøving, bytting og butikkvarer. Nok til å få en erfaren til å gå surr men det gikk helt rolig og fint.
Så med andre ord så leverer vi som regel ordren til posten samme dag som vi behandler den, til tross for at jeg har sett og hørt mye annet. Jeg håper det oppklarer litt, hvis ikke så er det bare å fyre løs med spørsmål.
Det hadde vært fint om statusen "levert" het noe annet som f.eks "sendt". Det at dere bruker "levert" synes jeg vitner om en mangel på forståelse om at man faktisk har kunder. Det er godt mulig at pakken for logistikksystemet er levert, men for kunden blir det bare forvirrende.