Mulig Tommek kan skru sykkel, men mer useriøst opplegg har jeg aldri opplevd. Ved 3 anledninger skulle jeg benytte han, møtte opp i butikk med sykkel, men måtte dra slukøret hjem de to første gangene da han ikke var der (første gangen møtte jeg bare opp innenfor oppgitt åpningstid, andre gangen møtte jeg opp til avtalt tidspunkt). Tredje gang var det en helt annen fyr der som tok i mot sykkelen, han gjorde jobben han, men virket ikke som han visste hvor Tommek var.
Om du vil ha proaktivt verksted kan jeg anbefale Velo City på Lysaker, de bare bytter ting på sykkelen din de, uavhengig om det trengs eller ikke. Om det løser det problemet du opprinnelig hadde er de ikke sånn utrolig nøye på dog.
På vestsiden av byen har jeg inntrykk av at Bikefixx er brukbart. Fikk bygget opp en sykkel hos FARA, lite å utsette på den, de var i alle fall meget serviceinnstilte (det kan jo ha sammenheng med at jeg kjøpte sykkel der og).
Ellers har jeg gode erfaringer med Sindre hos XXL Storo, men mulig han er best på terreng-ting. Sørensen/TSC er sikkert bra, uten at jeg har testet det.