Dårlig erfaring med Bikeshop.no
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
27/06/2020 21:58
|
fuzzy
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jobber for en norsk nettbutikk og vi har ansatt ekstra folk på lager etter 12.mars. Må dessverre si at vi hadde aldri overlevd med de plukktidene Bikeshop har. Bestilte onsdag 24/6 og status er "Under behandling".
Jeg får altså to ordrebekreftelser, slik Bikeshop sier. Den første er sendt fra systemet da jeg bestilte. Den andre kommer dagen etter og er "en ordrebekreftelse som sendes etter at vi har gått gjennom ordren din manuelt, kontrollert og godkjent den."
Hva betyr dette? Manuell gjennomgang? Hvorfor gjøres ikke denne gjennomgangen i forbindelse med at varene plukkes?
Det er egentlig litt trist å bestille fra en norsk nettbutikk og oppleve at varene plukkes 5-6 dager etter bekreftet ordre. Da må det ansettes flere folk eller lages nye systemer. Skalering er en vanskelig sak, men man får betalt for det i lengden.
|
|
|
[Re: Medelsvensson]
28/06/2020 07:39
|
Ugla
Besatt
|
Besatt
Kan anbefale bike24.. Generelt er tyske butikker ekstremt gode på logistikk, Men det er stort etterslep på produksjon i Asia nå, så samtlige butikker mangler varer.
Anbefaler egentlig vpg.no de er hvertfall veldig enkle å få kontakt med og de har peiling! De er små nok til at du får personlig oppfølging, samtidig har de bra med varer.
Bike24 sender umiddelbart, men da skal man gjennom importbehandling hos Posten, noe som sist gang gjorde at leveransen tok flere uker for min del, og det var nå i juni. VPG sender raskt og greit, men ikke nødvendigvis samme dag, Sykkelkomponenter er også flinke, men Bikeshop har et utvalg som ingen av de andre i Norge har, så jeg ender som regel opp med Bikeshop allikevel og har stort sett stilt meg slik at jeg aldri umiddelbart har behov for noe, slitedeler har jeg et lokalt bufferlager på i boden I det store og det hele er jeg godt fornøyd med Bikeshop, men er helt enig i at logistikken godt kunne ha vært raskere, det tar gjerne en uke å få varer fra Horten til Oslo, ser at Covid-19 sikkert har skapt større press, men de har stort sett "alltid" ligget bakpå når det gjelder leveringstid. For meg personlig har Bikeshop vært den fremste bidragsyteren til at jeg nesten ikke handler på CRC lenger (sist gang var det noen Hope-nav til fatbike som Bikeshop ikke hadde), og jeg synes det er fint å støtte norske virksomheter.
Lars-Erik
|
|
|
[Re: Ugla]
28/06/2020 10:34
|
Medelsvensson
Medlem
|
Medlem
Enig at posten og bike24 er en ekstremt dårlig kombo, men de har ett varelager ingen andre matcher, hadde de fått til en løsning med ferdig fortolling så hadde det vært perfekt til å bestille alt det som ikke finnes i norske butikker.
Men personlig så har jeg byggynt å bruke en lokal sykkelbutikk her oppe på Oppsal mest mulig. Han har ikke mye varer inne, men gir du delenr så skaffer han det, han matcher også bikeshop på det meste og ofte billige! Utrolig nok! Ett Xx1 eagle 12 delt sett var billigere der enn bikeshop! Men små ting er nok litt dyret pga at han handler ikke inn volum sånn som de store. Ligger i Oppsalstubben og sykkel verdens mest ironiske navn "Pers bil".. Han selger elsykkler til pendling primært, men fikser egentlig alt, bare du har delenr.
Men for meg handler det om å støtte en lokal sykkelbutikk, og anbefaler egentlig alle å gjøre det samme!
Men har flagget vpg, bike24 og bikeshop. Vpg har cane creek service så er avhengige av de, og bike24 bestiller jeg det som ikke skaffes i Norge av litt sære ting og deler.
Har min personlige prioriteringsliste, 1. Lokal 2. Norsk nettbutikk. 3. Utenlandsk nettbutikk.
Redigert av Medelsvensson; 28/06/2020 10:36.
|
|
|
28/06/2020 18:58
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Hos Bikeshop får vi stort utvalg og gode priser. Ikke/eller ofte like raske med levering. Bare å leve med det eller handle andre steder med raskere levering, dårligere utvalg og litt høyere priser.
Haster min bestilling, så er erfaringen at da kjøper jeg et annet sted enn Bikeshop. Jeg kjøper allikevel en del på Bikeshop.
Billig, super rask levering, godt utvalg -> velg to. Handle deretter.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
29/06/2020 12:03
|
fuzzy
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sykkel må være den eneste bransjen hvor man helt seriøst mener at utvalg og gode priser = lang leveringstid "Bare å leve med det" - herlighet for en holdning. Skal man velge fra en liste med kriterier? Utelukker det en det andre? Det er jo helt sinnsykt å påstå at det er normalt eller noe man skal leve med. Dyr = rask levering Billig = treig levering Stort utvalg = treig levering Lite utvalg = rask levering Stort utvalg er for meg et bilde på en fungerende organisasjon. Da forventer jeg profesjonell oppfølging på plukking og sending. Bikeshop kan i hvert fall fjerne "Rask levering" fra USP-listen sin  Det er jo direkte villedende markedsføring. Dette koker ned til at bedriften ikke vil ta den ekstra kostnaden ved å ansette folk for å ta unna ordrene.
|
|
|
29/06/2020 17:07
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Skal ha et par sykkelsko jeg trenger til mandag om én uke. Kjøpe fra Bikeshop eller Bikester?
|
|
|
[Re: eirikbk]
29/06/2020 18:28
|
Medelsvensson
Medlem
|
Medlem
Skal ha et par sykkelsko jeg trenger til mandag om én uke. Kjøpe fra Bikeshop eller Bikester? Hadde ikke gamblet på en eneste nettbutikk vis jeg var 100% avhengig av det.. Fysiskbutikk..
|
|
|
29/06/2020 19:53
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
Skostørrelser varierer jo en del i størrelse, så uansett om du har størrelse X, kan det godt hende at X-1 eller X+1 er bedre i den modellen du liker. Jeg ville gjort som nevnt over - funnet en fysisk butikk i stedet for å gamble på at det passer med noe som er kjøpt på nett (og som fort vekk kan ta noen uker å få i posten)
|
|
|
[Re: fuzzy]
30/06/2020 06:30
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Dette koker ned til at bedriften ikke vil ta den ekstra kostnaden ved å ansette folk for å ta unna ordrene. Nettopp.... Så velg to av tre Forøvrig synes jeg en liten uke, som det stort sett for min del har blitt levert på fra Bikeshop er OK. Et par uker, er for min del, ikke OK. Og, jepp jeg har over mange år med bestillinger fra Bikeshop erfart at jeg bare får leve med det eller handle et annet sted. Og jeg handler fortsatt hos Bikeshop.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
30/06/2020 07:12
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Skal ha et par sykkelsko jeg trenger til mandag om én uke. Kjøpe fra Bikeshop eller Bikester? Hadde ikke gamblet på en eneste nettbutikk vis jeg var 100% avhengig av det.. Fysiskbutikk.. Flott med fysisk butikk hvis man har tid til å dra til en. Og så må man finne en som har akkurat de skoene. Er ikke 100% avhengig av det, men de fleste moderne nettbutikker leverer raskt. Men da fikk jeg to svar som ikke svarte på det jeg lurte på 
|
|
|
30/06/2020 07:41
|
Daniel
Fersking
|
Fersking
Leveringstid er ikke noe butikken kan gjøre så veldig mye med, men behandlingstid er helt opp til butikken. Første gang jeg handlet på bikeshop ble jeg overrasket over av at det var mulig å bruke så lang tid. Det er forventet nå til dags at ordrer som bare inneholder varer som er på lager blir sendt første virkedag etter bestilling, flere butikker sende samme dag som bestilling om det blir bestilt tidlig. Treg behandling av ordrer fører også som regel til at det tar 2 dager lenger å få noe levert fordi det dukker opp en helg inne i leveringstiden. Så istedenfor å få noe du har bruk for til helgen så dukker det opp mandags morgen. Noen eksempel : Ordre bestilt mandag formiddag fra diverse butikker. Komplett, sendt samme dag, levert av postnord tirsdag 17:00 Fjellsport, sendt samme dag, kommer mest sannsynlig med posten fra Oslo på kvelden og fremme med omlastingsterminal tirsdag morgen, blir levert ut onsdag morgen etter en dag liggende på terminalen Bikeshop, kanskje sendt onsdag eller torsdag med posten, så dukker da typisk opp på¨terminalen fredag morgen og ligger her til mandag morgen. Dette må bli bedre, kan ikke forstå at det skal være mulig å drive nettbutikk på denne måten. Men allikevel så venter jeg på min 5 ordre herfra siste året, så noe rett gjør bikeshop iallefall  Ordren jeg venter på nå ble forresten bestilt torsdag kveld/natt og er fortsatt ikke sendt. Bare lagervarer..
|
|
|
30/06/2020 09:14
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Helt enig Daniel.
Jeg handler i perioder veldig mye på nett til diverse hobbyer. Sykkelbransjen er desidert dårligst både når det kommer til å få ut varene og garantier/reklamasjoner
|
|
|
30/06/2020 09:38
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Deler ikke helt den. Bikeshop, Spinn, Birk, Merlin, Bike24, Bike-discount, Sigma, Wiggle osv. har stort sett alltid levert kjapt og greit.
Så har man utfordringen med at sykkel er mer syklisk. Hvor enkelt og hvor mange "sesongarbeidere" skal man ha? Jeg synes f.eks Bikeshop har gjort en veldig god jobb med å bygge seg opp. Det betyr ikke at ting er perfekt, men synes ikke sykkelbransjen er "desidert dårligst".
|
|
|
30/06/2020 09:49
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Skal ha et par sykkelsko jeg trenger til mandag om én uke. Kjøpe fra Bikeshop eller Bikester? Men da fikk jeg to svar som ikke svarte på det jeg lurte på  Kanskje det er fordi ingen vet fasit. Du kan jo kjøpe fra begge og returnere det paret som kommer sist til deg. LarsB
|
|
|
30/06/2020 16:32
|
mtbboy1993
Entusiast
|
Entusiast
vær oppmerksom på at Bikester kan ha vanvittige priser for de er ikke like flinke til å redusere priser i forhold til resten av markedetså priser som er vanlig pris i andre butikker kan være tilbuds pris hos Bikester, men har ikke sjekket om de har forbedret dette, men hjelmer var et av produktene de hadde vannvittig pris på, sko var også ikke like lav pris, men men tilbuds pris var det ok. men jeg har kjøpt Five Ten sko der, prosessen var rask, levering også, men har ikke prøvd nå i korona virus tiden. ser Adidas Five Ten Trailcross Mid Pro er utsolgt i min størrelse over alt, så skal man ha det sliter man. ser bikeshop er en av butikkene som har mye lavere priser, men de fleste andre butikker i norge har lavere priser en Bikester, men Spinn er en av de som har høye priser, samme problem som Bikester, de justerer ikke prisene på alt i hvertfall.
Redigert av mtbboy1993; 30/06/2020 17:25.
|
|
|
[Re: Havre]
30/06/2020 17:27
|
mtbboy1993
Entusiast
|
Entusiast
Birk fungerte bra, men det eneste jeg kjøpte der var TimberBell bjelle. men de har ikke den lenger, ikke ny versjon heller, men elelrs har de ikke noe jeg vil ha.
|
|
|
01/07/2020 13:22
|
Kjesk
Ringrev
|
Ringrev
Kanskje Bikeshop skulle avvente litt med alle kampanjene de kjører om dagen, og heller sørge for å få ut det de har i bestilling! .................... Hjalp visst å sutre litt.  Plutselig skjedde ting, men det gikk nesten 3 døgn fra bestilling til pakking/sending.
Redigert av Kjesk; 01/07/2020 16:28.
|
|
|
01/07/2020 18:44
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Jeg bestilte varer og de kom når jeg forventet det.
Helt fornøyd.
LarsB
|
|
|
[Re: larsb]
02/07/2020 17:31
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Skal ha et par sykkelsko jeg trenger til mandag om én uke. Kjøpe fra Bikeshop eller Bikester? Men da fikk jeg to svar som ikke svarte på det jeg lurte på  Kanskje det er fordi ingen vet fasit. Du kan jo kjøpe fra begge og returnere det paret som kommer sist til deg. LarsB Jeg tenkte noen hadde erfaring med utsendingstid fra Bikester som jeg tidligere ikke har handlet fra. Men i mellomtiden gikk de tom for min størrelse, så det ble Bikeshop. Bestilte tirsdag morgen og fikk melding fra Posten i dag om tentativ levering i morgen. Det er innafor.
|
|
|
02/07/2020 19:22
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Bikester er stort sett raskere enn Bikeshop er min erfaring. Som sagt har jeg ikke hatt noen problemer med Bikeshop på lenge nå, men de tar gjerne 1-2 dager lenger enn de andre.
|
|
|
03/07/2020 05:22
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Bare gode erfaringer med Bikeshop egentlig, bestilte en haug av ting nå på søndag, pakken kom i går (torsdag) så den er innenfor. Sykkelkomponenter er vel kanskje en dag raskere. Bestiller kun ting de har på lager (både BS og SK).
|
|
|
03/07/2020 06:36
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Sist bestilling fra bikeshop tok litt lengre tid enn ønskelig. Bestilt 17 Juni kl 14, ordrebekreftelse mottatt 19 juni kl kl 15, meldt til posten kl 1530. Varsel om sending fra posten 19 juni kl 18. Klar for henting 22 juni kl 18. Posten brukte vel tiden man må regne med med en helg inni der, men 2 døgn på pakking synes jeg er i overkant. Ikke krise mtp tider men såpass forventninger har jeg til netthandel nå at tide for å områ seg burde være på ett døgn. Sykkelkomponenter.no sender alltid ut lagervarer samme dag.
- Stefan
|
|
|
03/07/2020 06:42
|
Jenderaa
Fersking
|
Fersking
Bestilt småting som energidrikke/bars og girskifter, og alt dette har kommet raskt😊
|
|
|
[Re: fuzzy]
03/07/2020 10:50
|
ket16
Ringrev
|
Ringrev
Sykkel må være den eneste bransjen hvor man helt seriøst mener at utvalg og gode priser = lang leveringstid "Bare å leve med det" - herlighet for en holdning. Skal man velge fra en liste med kriterier? Utelukker det en det andre? Det er jo helt sinnsykt å påstå at det er normalt eller noe man skal leve med. Dyr = rask levering Billig = treig levering Stort utvalg = treig levering Lite utvalg = rask levering Stort utvalg er for meg et bilde på en fungerende organisasjon. Da forventer jeg profesjonell oppfølging på plukking og sending. Bikeshop kan i hvert fall fjerne "Rask levering" fra USP-listen sin  Det er jo direkte villedende markedsføring. Dette koker ned til at bedriften ikke vil ta den ekstra kostnaden ved å ansette folk for å ta unna ordrene. Bestilte på mandags kveld bildeler fra Skruvat.no. Fikk forhåndspåmelding fra Posten om at pakke snart er på vei tirsdags morgen. Posten har i dag fredag enda ikke mottatt pakke. Så å si at det bare er sykkelbransjen som har det slik er vel ikke helt riktig.
Ketil
|
|
|
[Re: Oddefa]
03/07/2020 12:17
|
Kjesk
Ringrev
|
Ringrev
Bare gode erfaringer med Bikeshop egentlig, bestilte en haug av ting nå på søndag, pakken kom i går (torsdag) så den er innenfor. Sykkelkomponenter er vel kanskje en dag raskere. Bestiller kun ting de har på lager (både BS og SK). Helt tilfeldig hvem som får og ikke får. Jeg og bestilte også på søndag - først på torsdag ble pakken reg. inn hos posten i Stokke. Dermed forsvinner denne helgen og utlevering skjer først på mandag. Men ok - alle skal få - som en eller annen sa! :-)
|
|
|
08/07/2020 07:19
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Jeg bestilte nå på lørdag det siste luftesettet for Campagnolo hydralikk som var å oppspore nord for Via della Chimica 4, Vicenza. Hos Bikeshop. Først på mandag fikk jeg melding om at varen var klar for forsendelse, og først i dag onsdag kan jeg hente den på posten. Det er skandaløst dårlig. Jeg vil klage. For det første: Hvor treg går det an å være? Hvorfor i all verden var varen klar for forsendelse først på mandag? Fordi det var helg? Så arbeidsmiljøloven gjelder plutselig for roboter også nå? Eller er det smittevernshensyn og hjemmekontor for robotene også p.g.a. den uskyldige forkjølelsen Covid-19? Sist jeg sjekket Snikksnakk, var det ikke et ord om at roboter får korona. Så det tviler jeg på. For det andre: Hvor gammeldags går det an å være? Hvorfor bruke en så steingammel og foreldet teknologi som posten for å sende varene hjem til meg? Jeg har sjekket på Strava og det tar kortere tid å gå fra Skoppum hjem til meg enn å sende i posten. Hvorfor ikke bare sende en av robotene i vei? Og: Hvorfor ikke la roboten sykle? Da tar det bare noen få timer. Eller har Bikeshop vært så stein dum å investere i roboter som ikke engang kan sykle? Hvorfor har ikke Bikeshop investert i slike?For det tredje: Hvor inkompetent går det an å være? Når jeg bestiller et luftesett, burde Bikeshop forstå at jeg skal knote med bremsene og sikkert også trenger bremseolje. Desto mer som jeg på søndag klarte å sparke borti den eksklusive flaska med Campagnolos egen, himmelblå, magiske olje og spre herligheten utover kjøkkengulvet. Jada, jeg vet at jeg får akkurat samme olja til en brøkdel av prisen i Magura Royal Blood fra Sykkelkomponenter, men jeg vil ha det i en liten, forseglet eske med Campa-logo! Er det så vanskelig å forstå for de såkalt sykkelinteresserte medarbeiderne hos Bikeshop? Så da måtte jeg altså i går bestille bremseolje separat og fikk etter et par timer melding om sporingsnummer i Posten. Men har jeg i dag fått den? Det har jeg for faen selvfølgelig ikke fått! Hvis jeg ikke snart hører banking på ruta og får en forseglet eske med en elegant flaske bremseolje forsiktig plassert i min utstrakte hånd av en vennlig smilende robot, skal de idiotene på Bikeshop faen meg virkelig få høre det. På forumet.
|
|
|
[Re: Sepeda]
08/07/2020 07:50
|
Medelsvensson
Medlem
|
Medlem
Amazon har testet droneleveringer i England, der leveres det på rundt 13min fra bestilling, det syns jeg er akseptabelt.
|
|
|
08/07/2020 07:56
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Litt tilfeldig hatt noen e-poster gående med bikeshop de siste dagene. Svarer lynkjapt på e-post (raskere enn hva jeg svarer de). Ingenting å utsette på de der - tvert i mot veldig bra.
|
|
|
08/07/2020 08:06
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Amazon har testet droneleveringer i England, der leveres det på rundt 13min fra bestilling, det syns jeg er akseptabelt. Enig. Og om du bestiller en klassisk damesykkel fra Bikeshop levert med drone blir den da en flygende hollender (?). Men jeg holder fortsatt en knapp på syklende robot.
|
|
|
08/07/2020 08:12
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
Oj, enn at denne tråden har blitt så utrolig lang. Har handla hos Bikeshop i mange år og har aldri vært misfornøyd med annet enn at det kan ta en dag eller to mer enn forventet. Jeg planlegger innkjøpene mine så det er ikke noe stort problem. Unngår også konsekvent å handle ting som ikke er på lager. Sier som samen: Hvis du hadde det så travelt, hvorfor kom du ikke i går?
mvh OveR
|
|
|
|
|