Dårlig erfaring med Bikeshop.no
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: runermm]
16/04/2020 14:31
|
Medelsvensson
Medlem
|
Medlem
Bestilte en hjelm på mandag (helligdag) og hentet varen på posten onsdag Morgen. Bedre kan det ikke bli. Syntes faktisk Bikeshop blir bedre og bedre selv om de vokser Bikeshop har investert i det norske, automagiske lagersystemet Autostore, noe som merkes godt på ekspederingshastigheten. Virker også som om de har en god relasjon til Posten slik at de kommer raskt. For de som er bittelitt opptatt av logistikk anbefales en nærmere kikk på Autostore sitt system. Det er en veldig fascinerende løsning utviklet av noen luringer på vestlandet, nå eid av private investorer: https://autostoresystem.com/For øvrig er mitt førstevalg Sykkelkomponenter, men de har dessverre ikke så mye på lager som BS har. Vipps burde være en selvfølge nå. Veldig mange kunder stopper opp nettopp ved betaling. Smidige løsninger og stor valgfrihet fører til bedre kundeopplevelser og bedre konvertering for nettbutikken. Har jobbet som koordinator i en del logistikkselskaper gjennom årene, generelt så er disse robotene veldig effektive, men vis det ikke er gode rutiner på plass når noe går galt kan det være ekstremt tidskrevende. Å hente ut ordre manuelt eller søke etter noe som er plasser feil blir fort veldig tidskrevende uten skikkelig rutiner på plass. Og ja ting går galt, folk putter feil varer i feil esker osv... Men helt klart ett effektivt og genialt produkt, feilene som skapes er mennskelige feil 99.99% av gangene.
|
|
|
[Re: Vulturous]
16/04/2020 15:33
|
GisleH
Medlem
|
Medlem
Har bestilt flere pakker i den siste tiden fra bikeshop. På en av de tok det en ekstra dag før pakken ble sendt. Ellers var alt som normalt. Er godt fornøyd med bikeshop.
|
|
|
16/04/2020 18:23
|
olechr
More than words
|
More than words
Bestilt flere pakker siste tiden, tar kanskje en dag ekstra. Noe som er null problem for min del. Synes Bikeshop alt i alt fungerer utmerket.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: Medelsvensson]
16/04/2020 22:18
|
chalshus
More than words
|
More than words
Hei Medelsvensson.
Send med ordrenummeret ditt på en PM så skal jeg se på ordren din i morgen tidlig.
-Christian / Bikeshop kundeservice
_________________________ Det er utstyret det kommer an på!
|
|
|
[Re: chalshus]
17/04/2020 08:30
|
Kamao
Ringrev
|
Ringrev
Hei Medelsvensson.
Send med ordrenummeret ditt på en PM så skal jeg se på ordren din i morgen tidlig.
-Christian / Bikeshop kundeservice Lurer litt på når dere skal øke utvalget av dekk i butikken deres?
|
|
|
[Re: Kamao]
17/04/2020 08:37
|
RayP
Medlem
|
Medlem
Hei Medelsvensson.
-Christian / Bikeshop kundeservice Lurer litt på når dere skal øke utvalget av dekk i butikken deres? I nettbutikken så øker vi stort sett utvalget hele tiden, men hvis det er noe spesielt du ønsker så ta gjerne kontakt med oss. Når det gjelder den fysiske butikken så kan vi endre hva som er der basert på ønsker fra kunder, så send oss en e-post hvis det er noe spesifikt så kan vi nok få til noe der.
Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
|
|
|
17/04/2020 14:33
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har jobbet som koordinator i en del logistikkselskaper gjennom årene, generelt så er disse robotene veldig effektive, men vis det ikke er gode rutiner på plass når noe går galt kan det være ekstremt tidskrevende. Å hente ut ordre manuelt eller søke etter noe som er plasser feil blir fort veldig tidskrevende uten skikkelig rutiner på plass. Og ja ting går galt, folk putter feil varer i feil esker osv...
Men helt klart ett effektivt og genialt produkt, feilene som skapes er mennskelige feil 99.99% av gangene.
Ganske interessant hvordan ulike systemer er laget med hensyn til å håndtere (bruker)feil. Et enkelt eksempel: Bagasjescanning ved flyplassene. I den nye terminalen på Gardermoen er dette løst veldig bra. Om en person tabber seg ut eller bruker lang tid, så har det lite/ingenting å si for den øvrige flyten. Ved Arlanda i Stockholm er det helt motsatt. Hvis bare en person ikke gjør akkurat som forventet så går alt i stå nærmest umiddelbart.
|
|
|
17/04/2020 15:57
|
Medelsvensson
Medlem
|
Medlem
Hei Medelsvensson.
-Christian / Bikeshop kundeservice Tusen takk for tilbudet:) Men jeg har fått mail om at varen er sendt nå, så da senker pulsen seg ett par hakk. Det ordner seg altid, men nå skal jeg være litt ærlig her, så syns jeg det er litt merkelig at du som ansatt svarer raskere i ett forum enn selskapet du jobber i gjør på mail:) Dette er Ikke kritikk rettet mot deg! Snarere ett engasjement en arbeidsgiver ikke kan forvente men som du gjør uansett. Takk!
|
|
|
17/04/2020 18:25
|
chalshus
More than words
|
More than words
Det kan være at det er enkelt å se nye svar her i tråden. Og så er vi sykkelinteresserte, vi som jobber her. Så naturligvis leser vi forumet.
De siste fire dagene har vi fått 1200 telefoner og svart på godt over 2000 eposter. Og da er ikke facebook tatt med. I tillegg er det bra trøkk i butikken. Når det er så mye å gjøre, har vi ikke nok ansatte og det vil naturligvis ta lenger tid.
Redigert av chalshus; 17/04/2020 18:26.
|
|
|
17/04/2020 18:37
|
Medelsvensson
Medlem
|
Medlem
Det kan være at det er enkelt å se nye svar her i tråden. Og så er vi sykkelinteresserte, vi som jobber her. Så naturligvis leser vi forumet.
De siste fire dagene har vi fått 1200 telefoner og svart på godt over 2000 eposter. Og da er ikke facebook tatt med. I tillegg er det bra trøkk i butikken. Når det er så mye å gjøre, har vi ikke nok ansatte og det vil naturligvis ta lenger tid. Har full forståelse for det, men det har ikke jeg som kunde noen forutsetning til å vite, jeg kan ikke åpne deres innboks å se at det er 1200 uleste mail. Legg en beskjed på hjemmesiden om at man må beregne ett par dager ekstra pga stor pågang, eller når ordren plasseres, eller på voicen til telefon bordet. Så slipper dere at sånne som meg bomber dere med mail og tlf:) så lenge man er informert så slipper man å lure da er svaret alt gitt:) men forhåpentligvis er ikke alle der ute like gærne som meg:) Flott at dere forsvarer deres arbeidsplass også privat på sosiale medier, det står det stor respekt av og vitner om ett godt arbeidsmiljø. Lykke til med å tømme mail boksen:)
|
|
|
18/04/2020 14:07
|
Anders
Besatt
|
Besatt
Jeg innså at jeg ikke har bestilt en eneste ting på CRC siden 2012, da jeg begynte å handle hos Bikeshop.
Anders
|
|
|
18/04/2020 18:27
|
erik e
Avhengig
|
Avhengig
Bør vel endre tittel . God erfaring med Bikeshop.
|
|
|
[Re: erik e]
18/04/2020 18:44
|
Egil52
Entusiast
|
Entusiast
Kan være enig i det, erik e. Siste bestilling hos Bikeshop ble ekspedert lynkjapt.
|
|
|
18/04/2020 21:59
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har klaget mye på Bikeshop for noen år siden, men det har blitt veldig mye bedre etter at de bytta til robotlager. Men synes fortsatt jeg får bedre oppfølging som kunde hos VPG og Sykkelkomponenter, så velger heller handle derfra om ikke lokalt.
|
|
|
18/04/2020 23:03
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
De siste fire dagene har vi fått 1200 telefoner og svart på godt over 2000 eposter. Og da er ikke facebook tatt med. I tillegg er det bra trøkk i butikken. Når det er så mye å gjøre, har vi ikke nok ansatte og det vil naturligvis ta lenger tid. 800 henvendelser per dag?!! Hvor mange ordre tilsvarer det totalt?
|
|
|
19/04/2020 04:54
|
Kjeserud
Avhengig
|
Avhengig
Siste erfaring med Bikeshop, bestilte sko, var feil på lager og de hadde ikke skoene likevel. Tok et døgn, men ble oppringt og fikk tilbud om et par som var 300,- dyrere, uten ekstra kostnad for meg. Veldig positivt!
(At det skal ta nesten en time for å hente en vare Collect i butikken derimot, det bør jo kanskje adresseres.)
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
|
|
|
[Re: Kjeserud]
19/04/2020 14:24
|
Tormod..
Entusiast
|
Entusiast
Siste erfaring med Bikeshop, bestilte sko, var feil på lager og de hadde ikke skoene likevel. Tok et døgn, men ble oppringt og fikk tilbud om et par som var 300,- dyrere, uten ekstra kostnad for meg. Veldig positivt!
(At det skal ta nesten en time for å hente en vare Collect i butikken derimot, det bør jo kanskje adresseres.) Da er en gjerne tilbake på det med robotplukkere. Før (for noen år siden) var det vel et døgn for å få maskinene til å plukke fra mange meters høyde (var ikke å bare svippe innom om de ikke hadde det i butikken).
|
|
|
[Re: Tormod..]
21/04/2020 17:36
|
RM1
Medlem
|
Medlem
Jeg kjøpte en dropper og ba spesifikt om at de sjekket at den passet sykkelen siden jeg ikke har plass til standard trigger på venstre side. Så klarte de sende en dropper med trigger som IKKE passet til min sykkel. 8 dager etter bestillingen. Ikke spesielt imponerende.
|
|
|
[Re: RM1]
22/04/2020 17:10
|
RM1
Medlem
|
Medlem
Jeg kjøpte en dropper og ba spesifikt om at de sjekket at den passet sykkelen siden jeg ikke har plass til standard trigger på venstre side. Så klarte de sende en dropper med trigger som IKKE passet til min sykkel. 8 dager etter bestillingen. Ikke spesielt imponerende. Fikk svar fra bikeshop som var veldig imøtekommen og sendte meg gratis trigger som passer sykkelen (BikeYoke 2-By Remote Trigger)! Super service må jeg si!
Redigert av RM1; 22/04/2020 17:12.
|
|
|
23/06/2020 18:31
|
Tore johnny
Fersking
|
Fersking
Har ventet over 1 uke på bestilling,purret og ble lovet sende samme dag,1 dag etterpå fikk jeg sporing men enda ikke noe og spore på posten. Så har du dårlig tid ikke bestill. Vært raske før men i høysesongen henger tydeligvis ikke roboten med:(
|
|
|
23/06/2020 20:12
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Merkelig. Bestilte diverse ting på torsdag (tror det var torsdag). Kom på posten i dag.
|
|
|
24/06/2020 07:44
|
Homecast
Avhengig
|
Avhengig
Har en ordere som er 2 måneder gammel nå, det meste kom etter litt over 3 uker var det vel (fortsatt 2,5 uke for mye) men det var etter flere purringer og masing fra min side da de reklamerer med rask levering om dagen.......
vel, ordere kom og 1 linje manglet, det gjør det fortsatt idag..
ny mail sendt, så får vi se.. er tydeligvis veldig ujevnt hva som skjer med leveranser om dagen..
|
|
|
25/06/2020 06:45
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Siden mai har de slitt med leveringstid, tydeligvis. Har 3 ordre derfra i perioden mai til i dag. Alle ordre har ligget i systemet i 3-7 dager før de pakkes, så kan de faktisk bli liggende 3-4 dager etter de er pakket til de sendes. Med andre ord, leveringstid på lagervarer hit opp er 2-3 uker, det er litt drøyt. Det har vært mye raskere å få ordrene fra Bikester, litt ironisk når det sendes fra utlandet. Fra de har det tatt 1 uke fra bestilling til det ligger på posten, da har ikke BS rukket å få pakket ordren engang. Minner meg litt om den vitsen om explorer, safari, mozilla osv 
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
25/06/2020 11:25
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har bestilt to eller tre ganger derfra i vår og opplever ingen forsinkelser.
Har i grunnen bare har én uheldig opplevelse med bs i løpet av ti år eller så. Men det løste seg også med en telefon telefon og en epost.
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
25/06/2020 11:31
|
Medelsvensson
Medlem
|
Medlem
Det som forundrer meg er dårlig kommunikasjon, ting skjer, det er det stor forståelse for så lenge man får beskjed, eller kontakt med de når man etterlyser orderen. Men når de ikke engang svarer før en uke kan man begynne å lure.
|
|
|
25/06/2020 11:41
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Manglet en vare i min ordre. Sendte e-post etter jobb og fikk svar samme kveld. Pengene "tilbake" for det som ikke ble levert allerede avklart (antar det tar en dag eller to før det vises).
Selvsagt litt irriterende at ordren ble pakket feil, men kan ikke si annet enn at de løste saken (så fremt pengene kommer) på beste vis.
|
|
|
[Re: Hoaas]
25/06/2020 11:52
|
nesegrus
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Siden mai har de slitt med leveringstid, tydeligvis. Har 3 ordre derfra i perioden mai til i dag. Alle ordre har ligget i systemet i 3-7 dager før de pakkes, så kan de faktisk bli liggende 3-4 dager etter de er pakket til de sendes. Med andre ord, leveringstid på lagervarer hit opp er 2-3 uker, det er litt drøyt. Det har vært mye raskere å få ordrene fra Bikester, litt ironisk når det sendes fra utlandet. Fra de har det tatt 1 uke fra bestilling til det ligger på posten, da har ikke BS rukket å få pakket ordren engang. Minner meg litt om den vitsen om explorer, safari, mozilla osv Kjenner meg igjen i akkurat dette. Varene jeg hadde bestilt og betalt lå på plukkliste i 5 dager, så 3 dager fra den var plukket til den faktisk ble sendt (hjelper lite å sende meg leveringsbekreftelse mange dager før varen faktisk blir sendt). Da jeg purret fikk jeg beskjed om at roboten dems hadde "umenneskelig" mye å gjøre  Det er helt greit at det er mye å gjøre og det kan ta lenger tid enn ellers men da bør man informere om det på forhånd når det gjelder varer som er på lager.
|
|
|
[Re: Homecast]
25/06/2020 12:38
|
RayP
Medlem
|
Medlem
Har en ordere som er 2 måneder gammel nå, det meste kom etter litt over 3 uker var det vel (fortsatt 2,5 uke for mye) men det var etter flere purringer og masing fra min side da de reklamerer med rask levering om dagen.......
vel, ordere kom og 1 linje manglet, det gjør det fortsatt idag..
ny mail sendt, så får vi se.. er tydeligvis veldig ujevnt hva som skjer med leveranser om dagen.. Dessverre har vi hatt litt trøbbel med å få tak i noe varer som ikke er på lager siden en del land begynte med restriksjoner og mange fabrikker i asia ble stengt ned. Det er ikke noe vi er spesielt happy med og våre kunder er heller ikke det så vi gjør hva vi kan, men dessverre så er det fortsatt en del forsinkelser.
|
|
|
25/06/2020 12:40
|
RayP
Medlem
|
Medlem
Det som forundrer meg er dårlig kommunikasjon, ting skjer, det er det stor forståelse for så lenge man får beskjed, eller kontakt med de når man etterlyser orderen. Men når de ikke engang svarer før en uke kan man begynne å lure. Kundesupport har hatt en helt ekstrem pågang etter at det ble innført restriksjoner i forhold til covid-19 så det har tatt litt ekstra tid å få svar, men en uke hørtes lenge ut. Kunne du sendt meg litt mer info om saken din og eventuelt ordre/saksnummer på raymond@bikeshop.no så skal jeg sjekke opp hva som kan ha skjedd.
|
|
|
[Re: nesegrus]
25/06/2020 12:42
|
RayP
Medlem
|
Medlem
Siden mai har de slitt med leveringstid, tydeligvis. Har 3 ordre derfra i perioden mai til i dag. Alle ordre har ligget i systemet i 3-7 dager før de pakkes, så kan de faktisk bli liggende 3-4 dager etter de er pakket til de sendes. Med andre ord, leveringstid på lagervarer hit opp er 2-3 uker, det er litt drøyt. Det har vært mye raskere å få ordrene fra Bikester, litt ironisk når det sendes fra utlandet. Fra de har det tatt 1 uke fra bestilling til det ligger på posten, da har ikke BS rukket å få pakket ordren engang. Minner meg litt om den vitsen om explorer, safari, mozilla osv Kjenner meg igjen i akkurat dette. Varene jeg hadde bestilt og betalt lå på plukkliste i 5 dager, så 3 dager fra den var plukket til den faktisk ble sendt (hjelper lite å sende meg leveringsbekreftelse mange dager før varen faktisk blir sendt). Da jeg purret fikk jeg beskjed om at roboten dems hadde "umenneskelig" mye å gjøre  Det er helt greit at det er mye å gjøre og det kan ta lenger tid enn ellers men da bør man informere om det på forhånd når det gjelder varer som er på lager. Dette kjenner jeg meg dessvere igjen med også. Her høres det ut som om posten har drøyd litt med å scanne inn pakkene etter at vi har sendt de (med mindre du fikk en sendingsbekreftelse i helgen). De har også ekstremt stor pågang og er derfor til tider ganske trege dessverre. Edit: men selvfølgelig 5 dager på plukk er litt lenge også, og det er mer enn hva vi har som mål. Så vi beklager at det ikke har gått så fort som vi (og du) gjerne ønsker at det skal.
Redigert av RayP; 25/06/2020 12:44.
|
|
|
|
|