Dårlig erfaring med Bikeshop.no
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: RayP]
#2615734
25/06/2020 13:52
|
Registrert: Jan 2016
Innlegg: 683
Homecast
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Jan 2016
Innlegg: 683 |
Har en ordere som er 2 måneder gammel nå, det meste kom etter litt over 3 uker var det vel (fortsatt 2,5 uke for mye) men det var etter flere purringer og masing fra min side da de reklamerer med rask levering om dagen.......
vel, ordere kom og 1 linje manglet, det gjør det fortsatt idag..
ny mail sendt, så får vi se.. er tydeligvis veldig ujevnt hva som skjer med leveranser om dagen.. Dessverre har vi hatt litt trøbbel med å få tak i noe varer som ikke er på lager siden en del land begynte med restriksjoner og mange fabrikker i asia ble stengt ned. Det er ikke noe vi er spesielt happy med og våre kunder er heller ikke det så vi gjør hva vi kan, men dessverre så er det fortsatt en del forsinkelser. Fikk hjelp etter purring igjen igår, forslag til tilsvarende vare som var på lager som jeg var fornøyd med. Skjønner at det er mye å gjøre, men må være kjedelig for kundeservice å bli purret opp 3 ganger istedenfor å være proaktive i første omgang og ta kontakt først? Er her skoen trykker hos meg nå, å ikke vite. Jeg kan ofte leve med noen dager frem eller tilbake, men når det ikke skjer noe uten at man selv må mase er frustrenende (spesielt når løsningen var så enkel som her)
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2615752
25/06/2020 15:58
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Hvis alle purrer, så vil jo kundeservice få nok å gjøre med å svare på alle purremailer og alle spørsmål og følge opp alle ordre, slik at det til slutt ikke blir tid til å være proaktiv?
Selv min favoritt i Tyskland, som alltid har vært punktlig, sliter med responstid og leveranse om dagen. Men det aksepteres.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: baronKanon]
#2615753
25/06/2020 16:10
|
Registrert: Mar 2018
Innlegg: 83
Medelsvensson
Medlem
|
Medlem
Registrert: Mar 2018
Innlegg: 83 |
Hvis alle purrer, så vil jo kundeservice få nok å gjøre med å svare på alle purremailer og alle spørsmål og følge opp alle ordre, slik at det til slutt ikke blir tid til å være proaktiv?
Selv min favoritt i Tyskland, som alltid har vært punktlig, sliter med responstid og leveranse om dagen. Men det aksepteres. Det må være mulig å legge ut info på hjemmesiden eller sende en automatisk mail til de som bestiller at de muligens må beregne litt ekstra tid pga stor pågang eller lignende. Da slippe at folk spammer de ned mail om "hvor er ordren min".. Info om hendelser som kan forlenge ordretiden er å forvente av en seriøs aktør uten at man må purre de ned for å få svar på hva som skjer med ordren, jeg mener problemet ligger i at de ikke kommuniserer tydelig nok med kunden, det er selvfølgelig stor forståelse for at ting kan ta tid, men man forventer informasjon.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Medelsvensson]
#2615757
25/06/2020 17:05
|
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 317
mtbboy1993
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 317 |
17.06.2020 la kjøpte jeg noen ting, og det gikk i normal fart, som før, hentet på den 23.06.2020 det pleier å ta 2-3 dager til Askim via Posten. selve prosessen fra ordre til utsending gikk som normalt også. Jeg har også vært i kontakt angående bremser som jeg har lyst å prøve men de har ikke akkurat den kombinasjonen jeg ønsker og har kun en frambrems på lager, så jeg var i kontakt med de, de svarte raskt. men personen som svarte skjønte ikke helt hva jeg mente først, men sendte noen bilder og forklarte litt så gikk det bedre. altså kunde støtte fungerer som det gjorde før, i ihvertfall når det gjelder det jeg sendte, men kan vel variere hvis man velger noe annet enn lagerstatus.
For noen år siden fikk jeg feil dekk, gamle Maxxis som ikke var slangeløse, men, ellers har det ikke vært noe krøll siden det.dekkene hadde feil strek kode.
Redigert av mtbboy1993; 25/06/2020 17:12.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Homecast]
#2615782
25/06/2020 20:29
|
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53
RayP
Medlem
|
Medlem
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53 |
Har en ordere som er 2 måneder gammel nå, det meste kom etter litt over 3 uker var det vel (fortsatt 2,5 uke for mye) men det var etter flere purringer og masing fra min side da de reklamerer med rask levering om dagen.......
vel, ordere kom og 1 linje manglet, det gjør det fortsatt idag..
ny mail sendt, så får vi se.. er tydeligvis veldig ujevnt hva som skjer med leveranser om dagen.. Dessverre har vi hatt litt trøbbel med å få tak i noe varer som ikke er på lager siden en del land begynte med restriksjoner og mange fabrikker i asia ble stengt ned. Det er ikke noe vi er spesielt happy med og våre kunder er heller ikke det så vi gjør hva vi kan, men dessverre så er det fortsatt en del forsinkelser. Fikk hjelp etter purring igjen igår, forslag til tilsvarende vare som var på lager som jeg var fornøyd med. Skjønner at det er mye å gjøre, men må være kjedelig for kundeservice å bli purret opp 3 ganger istedenfor å være proaktive i første omgang og ta kontakt først? Er her skoen trykker hos meg nå, å ikke vite. Jeg kan ofte leve med noen dager frem eller tilbake, men når det ikke skjer noe uten at man selv må mase er frustrenende (spesielt når løsningen var så enkel som her) Jeg takker for tilbakemelding og skal ta det med videre. Vi jobber med en løsning nå som forhåpentligvis er på plass snart som vil løse noe av problematikken rundt dette med tilbakemeldinger på restnoterte varer. Det er dessverre en del grunner til at dette ikke kan kjøres som en manuell jobb helt fult, først og fremst fordi det er snakk om ganske mange ordrelinjer noen ganger.
Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Medelsvensson]
#2615784
25/06/2020 20:35
|
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53
RayP
Medlem
|
Medlem
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53 |
Hvis alle purrer, så vil jo kundeservice få nok å gjøre med å svare på alle purremailer og alle spørsmål og følge opp alle ordre, slik at det til slutt ikke blir tid til å være proaktiv?
Selv min favoritt i Tyskland, som alltid har vært punktlig, sliter med responstid og leveranse om dagen. Men det aksepteres. Det må være mulig å legge ut info på hjemmesiden eller sende en automatisk mail til de som bestiller at de muligens må beregne litt ekstra tid pga stor pågang eller lignende. Da slippe at folk spammer de ned mail om "hvor er ordren min".. Info om hendelser som kan forlenge ordretiden er å forvente av en seriøs aktør uten at man må purre de ned for å få svar på hva som skjer med ordren, jeg mener problemet ligger i at de ikke kommuniserer tydelig nok med kunden, det er selvfølgelig stor forståelse for at ting kan ta tid, men man forventer informasjon. Det er gjort en del endringer på nettsiden for å tydeliggjøre at det er problemer med spesielt restvarer, og vi har planer om å gjøre mer også mtp. e-post utsendelser. Vi har også postet litt informasjon på nettsiden om at det er ekstra leveringstid under informasjon om covid-19. Under er to utdrag fra dette på nettsiden: "Levering Det er dessverre veldig stor pågang om dagen grunnet Covid-19. Vi kan derfor ikke garantere at alle varer blir sendt til normalt forventet tid." "Vi anbefaler deg å bestille varer vi har på lager. Årsaken til dette er at vareleveringer fra mange leverandører går tregere enn normalt nå. Dersom du bestiller utsolgte varer, vil leveringstiden kunne bli 2-4 uker fra bestilling." Men jeg ser jo ut i fra hva som skrives her at det ikke er lett nok å finne, så jeg takker for tilbakemelding og skal se om vi får tydeliggjort det i enda større grad.
Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2615785
25/06/2020 20:41
|
Registrert: Apr 2019
Innlegg: 1,172
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Apr 2019
Innlegg: 1,172 |
Jeg bestilte i går, og har ikke sett noe til denne informasjonen. Det er for dårlig. Tror et par produkter sto som fjernlager.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2615787
25/06/2020 20:55
|
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53
RayP
Medlem
|
Medlem
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53 |
Jeg bestilte i går, og har ikke sett noe til denne informasjonen. Det er for dårlig. Tror et par produkter sto som fjernlager.
Tenker du på informasjonen om lang leveringstid på varer som ikke er på lager (de får du ved å trykke på info tegnet ved siden av lagerstatusen til produktet), eller på den teksten jeg skriver over her (den får du ved å trykke på "informasjon vedrørende covid-19" banneret som er på forsiden). Du kan gjerne kontakte oss på e-post eller facebook med ordrenummeret ditt, så kan vi ta en ekstra titt på ordren din.
Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: RayP]
#2615789
25/06/2020 21:04
|
Registrert: Mar 2018
Innlegg: 83
Medelsvensson
Medlem
|
Medlem
Registrert: Mar 2018
Innlegg: 83 |
[/quote]
Det er gjort en del endringer på nettsiden for å tydeliggjøre at det er problemer med spesielt restvarer, og vi har planer om å gjøre mer også mtp. e-post utsendelser.
Vi har også postet litt informasjon på nettsiden om at det er ekstra leveringstid under informasjon om covid-19. Under er to utdrag fra dette på nettsiden:
"Levering Det er dessverre veldig stor pågang om dagen grunnet Covid-19. Vi kan derfor ikke garantere at alle varer blir sendt til normalt forventet tid."
"Vi anbefaler deg å bestille varer vi har på lager. Årsaken til dette er at vareleveringer fra mange leverandører går tregere enn normalt nå. Dersom du bestiller utsolgte varer, vil leveringstiden kunne bli 2-4 uker fra bestilling."
Men jeg ser jo ut i fra hva som skrives her at det ikke er lett nok å finne, så jeg takker for tilbakemelding og skal se om vi får tydeliggjort det i enda større grad.
[/quote]
En ting er sikkert, bikeshop.no er heldige som har ansatte som brenner skikkelig for jobben! Veldig flott at dere lytter til tilbakemelding fra deres kunder og tar dette seriøst og finner gode løsninger!
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2615790
25/06/2020 21:05
|
Registrert: Mar 2018
Innlegg: 83
Medelsvensson
Medlem
|
Medlem
Registrert: Mar 2018
Innlegg: 83 |
Det er gjort en del endringer på nettsiden for å tydeliggjøre at det er problemer med spesielt restvarer, og vi har planer om å gjøre mer også mtp. e-post utsendelser.
Vi har også postet litt informasjon på nettsiden om at det er ekstra leveringstid under informasjon om covid-19. Under er to utdrag fra dette på nettsiden:
"Levering Det er dessverre veldig stor pågang om dagen grunnet Covid-19. Vi kan derfor ikke garantere at alle varer blir sendt til normalt forventet tid."
"Vi anbefaler deg å bestille varer vi har på lager. Årsaken til dette er at vareleveringer fra mange leverandører går tregere enn normalt nå. Dersom du bestiller utsolgte varer, vil leveringstiden kunne bli 2-4 uker fra bestilling."
Men jeg ser jo ut i fra hva som skrives her at det ikke er lett nok å finne, så jeg takker for tilbakemelding og skal se om vi får tydeliggjort det i enda større grad.
En ting er sikkert, bikeshop.no er heldige som har ansatte som brenner skikkelig for jobben! Veldig flott at dere lytter til tilbakemelding fra deres kunder og tar dette seriøst og finner gode løsninger!
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2615809
26/06/2020 06:10
|
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,513
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,513 |
Jeg pleier å være såpass proaktiv selv at jeg huker av for knappen "Vis kun lagervare". Har bestilt to ganger siden april og begge ordrene har hatt hentemelding fra det lokale "postkontoret" på 6-7 dager. At det tar en uke nå synes jeg er helt greit. Så litt skryt skal bikeshop ha oppi all klagingen her 
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2615811
26/06/2020 06:23
|
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979 |
Sist jeg var innom Bikeshop, synes jeg informasjonen om mulige forsinkelser p.g.a korona fremkom klart og tydelig. Beklageligvis var ikke komponentene jeg trengte å finne i Norge, så bestillinger gikk til Tyskland, USA og Storbritannia. Bike24 sendte dagen etter bestilling, Bike-Components en uke etter bestilling og R&A Cycles 3-4 dager etter bestilling. Alt i henhold til informasjon på siden. Etter noen uker, har jeg ikke hørt noe om forsendelse fra Kinesis UK, men de advarte da også om mulige forsinkelser. Tidligere bestillinger fra nord-italienske All4Cycling, på høyden av utbruddet, ble sendt i løpet av en ukes tid. Imponerende og betydelig raskere enn jeg hadde fryktet. Leveranser for at jeg skal sykle på tur er så ytterst ubetydelig i en slik situasjon. Poenget er at vi er midt i en pandemi som rammer både produksjon, verdikjeder, logistikk og forhandlerne. De fleste har fått det med seg. Terskelen for å klage på nettet burde dermed være høy  Kudos til Bikeshop for gode svar, også her i tråden.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: RayP]
#2615821
26/06/2020 06:45
|
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750 |
Siden mai har de slitt med leveringstid, tydeligvis. Har 3 ordre derfra i perioden mai til i dag. Alle ordre har ligget i systemet i 3-7 dager før de pakkes, så kan de faktisk bli liggende 3-4 dager etter de er pakket til de sendes. Med andre ord, leveringstid på lagervarer hit opp er 2-3 uker, det er litt drøyt. Det har vært mye raskere å få ordrene fra Bikester, litt ironisk når det sendes fra utlandet. Fra de har det tatt 1 uke fra bestilling til det ligger på posten, da har ikke BS rukket å få pakket ordren engang. Minner meg litt om den vitsen om explorer, safari, mozilla osv Kjenner meg igjen i akkurat dette. Varene jeg hadde bestilt og betalt lå på plukkliste i 5 dager, så 3 dager fra den var plukket til den faktisk ble sendt (hjelper lite å sende meg leveringsbekreftelse mange dager før varen faktisk blir sendt). Da jeg purret fikk jeg beskjed om at roboten dems hadde "umenneskelig" mye å gjøre  Det er helt greit at det er mye å gjøre og det kan ta lenger tid enn ellers men da bør man informere om det på forhånd når det gjelder varer som er på lager. Dette kjenner jeg meg dessvere igjen med også. Her høres det ut som om posten har drøyd litt med å scanne inn pakkene etter at vi har sendt de (med mindre du fikk en sendingsbekreftelse i helgen). De har også ekstremt stor pågang og er derfor til tider ganske trege dessverre. Edit: men selvfølgelig 5 dager på plukk er litt lenge også, og det er mer enn hva vi har som mål. Så vi beklager at det ikke har gått så fort som vi (og du) gjerne ønsker at det skal. Ordrenr: 2002719 Ordredato: 21.06.2020 ![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=117492&filename=Nojoy.jpg) Så om dere skal nå målet deres bør denne pakkes og sendes i dag? Venter i spenning 
Redigert av Hoaas; 26/06/2020 06:46.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2615825
26/06/2020 06:54
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 5,422
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2009
Innlegg: 5,422 |
@hoaas: du har fått en offentlig beklagelse på at en vare er tre dager forsinket. Hva mer forventer du egentlig fra BikeShop? Hvor mye flatere kan BS legge seg? Ønsker du å heve kjøpet?
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Garpen]
#2615827
26/06/2020 06:59
|
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750 |
@hoaas: du har fått en offentlig beklagelse på at en vare er tre dager forsinket. Hva mer forventer du egentlig fra BikeShop? Hvor mye flatere kan BS legge seg? Ønsker du å heve kjøpet? Ta nå det innlegget med et glimt i øyet, uten å gå i full skyttergravmodus.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Hoaas]
#2615846
26/06/2020 08:05
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 5,422
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2009
Innlegg: 5,422 |
OK, skyttergravmodus av. 
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: baronKanon]
#2615852
26/06/2020 08:42
|
Registrert: Jan 2016
Innlegg: 683
Homecast
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Jan 2016
Innlegg: 683 |
Hvis alle purrer, så vil jo kundeservice få nok å gjøre med å svare på alle purremailer og alle spørsmål og følge opp alle ordre, slik at det til slutt ikke blir tid til å være proaktiv?
Selv min favoritt i Tyskland, som alltid har vært punktlig, sliter med responstid og leveranse om dagen. Men det aksepteres. Snu på det, hadde man vært proaktive i første omgang hadde man sluppet purringene... Dog syntes jeg Bikeshop har svart opp godt her, tatt imot tilbakemeldinger på den måten jeg ønsket, som konstruktive tilbakemeldinger. ingen skyttergraver, og det er aksept for at det i perioder er hektisk.. som nevnt så var det å sitte uten å vite hva som skjedde som var problemet. forøvrig var alle varer på lager når jeg bestilte (men det var feil i lagerstatus som gjorde at noen kompnenter ikke var der alikevell, dette fikk jeg vite etter første mailen, istedenfor at jeg ble gjort oppmerksom på det. )
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2615863
26/06/2020 09:57
|
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 861
ket16
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 861 |
Hvis det står "Ikke på lager-ubekreftet leveringsdato", men likevel "1 i butikklager" i linja under, er det da på lager eller ikke?
Ketil
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: ket16]
#2615864
26/06/2020 10:00
|
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze
More than words
|
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682 |
Hvis det står "Ikke på lager-ubekreftet leveringsdato", men likevel "1 i butikklager" i linja under, er det da på lager eller ikke? Da er det ikke på lager, men finnes i butikk. Man kan jo tenkes å forstå det slik at butikk er et annet sted enn lager? Ikke unormalt. Men hvis du legger vondviljen til så kan det se annerledes ut. vpg.no gjør det lignende. Kan være tomt på lager, men tilstede i butikk.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2615880
26/06/2020 10:49
|
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,629
hrukin
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,629 |
Butikk og lager ligger på samme sted, men drives vel uavhengig av hverandre etter det jeg har forstått. Derfor blir ikke butikkvarer plukket ut for å fylle ordren på opprettet på nettet.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2615884
26/06/2020 11:19
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748 |
Hvis det står "Ikke på lager-ubekreftet leveringsdato", men likevel "1 i butikklager" i linja under, er det da på lager eller ikke? Ikke på lager for internettbestilling. Husker tidligere, da alt var i butikken, og det var en del konflikter der noen hadde bestilt på nett, mens hen som var i butikken hadde plukket siste og ikke fått betalt enda.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: baronKanon]
#2615926
26/06/2020 16:24
|
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 705
erik e
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 705 |
To ordre i vår. Perfekt levert. Med det utvalget og i disse tider er det vel vanskelig og være 100% perfekt. God sommer.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2615930
26/06/2020 17:56
|
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Panda
Besatt
|
Besatt
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245 |
BS er brilliante på lang leveringstid. Det er vel et kostnads spørsmål, de har ikke nok folk til å behandle ordrene. Ofte pakker de først ordren flere dager etter bekreftelsen er utsendt. Bestilte fra Sørensen Sykler i morges, ble sendt i ettermiddag og fremme i morgen! Bestilte fra britisk web shop tirsdag, pakket og sendt samme dag. Var fremme etterfølgende fredag. De fleste web shops med respekt for seg selv sender ut lagervarer samme dag om du bestiller innen 12. BS gjør dessverre ikke det, og det er nok en bevist strategi fra de i forhold til deres monopol i Norge og prisstrategi. PS. BS = Bikeshop og ikke bullshit 
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2615935
26/06/2020 18:28
|
Registrert: May 2012
Innlegg: 987
Kamao
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: May 2012
Innlegg: 987 |
Til og med varer som skal hentes i butikk tar flere dager. Sist tok det 3 dager før varene var klar for henting. Ja, varene var på lager. Handler man f.eks før 12 på Komplett som også har robot så kan varene hentes samme dag på ettermiddagen.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2615937
26/06/2020 19:55
|
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788
Kjetil307
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 788 |
Bestilte xxl onsdag ettermiddag levert på døra torsdag kl 1930
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Kamao]
#2615939
26/06/2020 20:09
|
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 317
mtbboy1993
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Mar 2015
Innlegg: 317 |
når posten for eksempel leverer pakken kan variere fra sted til sted, kommer an på hvor langt fra du bor fra der det sendes, jeg bor i Askim så pleier å gå raskt.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: RayP]
#2615980
27/06/2020 17:33
|
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 12,254
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 12,254 |
Har en ordere som er 2 måneder gammel nå, det meste kom etter litt over 3 uker var det vel (fortsatt 2,5 uke for mye) men det var etter flere purringer og masing fra min side da de reklamerer med rask levering om dagen.......
vel, ordere kom og 1 linje manglet, det gjør det fortsatt idag..
ny mail sendt, så får vi se.. er tydeligvis veldig ujevnt hva som skjer med leveranser om dagen.. Dessverre har vi hatt litt trøbbel med å få tak i noe varer som ikke er på lager siden en del land begynte med restriksjoner og mange fabrikker i asia ble stengt ned. Det er ikke noe vi er spesielt happy med og våre kunder er heller ikke det så vi gjør hva vi kan, men dessverre så er det fortsatt en del forsinkelser. Fikk hjelp etter purring igjen igår, forslag til tilsvarende vare som var på lager som jeg var fornøyd med. Skjønner at det er mye å gjøre, men må være kjedelig for kundeservice å bli purret opp 3 ganger istedenfor å være proaktive i første omgang og ta kontakt først? Er her skoen trykker hos meg nå, å ikke vite. Jeg kan ofte leve med noen dager frem eller tilbake, men når det ikke skjer noe uten at man selv må mase er frustrenende (spesielt når løsningen var så enkel som her) Jeg takker for tilbakemelding og skal ta det med videre. Vi jobber med en løsning nå som forhåpentligvis er på plass snart som vil løse noe av problematikken rundt dette med tilbakemeldinger på restnoterte varer. Det er dessverre en del grunner til at dette ikke kan kjøres som en manuell jobb helt fult, først og fremst fordi det er snakk om ganske mange ordrelinjer noen ganger. Dette er kjernen i problemet til BS. BS fungerer strålende vakkert på varer som er på lager, men i de tilfellene varen ikke er på lager, så kan håndteringen bedres noen hakk. Har selv kjent på dette problemet der det gikk uker/måneder før jeg fikk beskjed om at ordren like greit kunne kanselleres. At dere nå tar tak i dette er flott!
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Panda]
#2616001
27/06/2020 20:48
|
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 75
gc8
Medlem
|
Medlem
Registrert: Apr 2020
Innlegg: 75 |
BS er brilliante på lang leveringstid. Det er vel et kostnads spørsmål, de har ikke nok folk til å behandle ordrene. Ofte pakker de først ordren flere dager etter bekreftelsen er utsendt. Bestilte fra Sørensen Sykler i morges, ble sendt i ettermiddag og fremme i morgen! Bestilte fra britisk web shop tirsdag, pakket og sendt samme dag. Var fremme etterfølgende fredag. De fleste web shops med respekt for seg selv sender ut lagervarer samme dag om du bestiller innen 12. BS gjør dessverre ikke det, og det er nok en bevist strategi fra de i forhold til deres monopol i Norge og prisstrategi. PS. BS = Bikeshop og ikke bullshit  Hvilken britisk nettbutikk? Sett meg lei på mange nettbutikker i inn og utland som ikke har det jeg trenger på lager. Andre utenlandske nettbutikker å anbefale også?
Redigert av gc8; 27/06/2020 20:49.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: gc8]
#2616003
27/06/2020 20:54
|
Registrert: Mar 2018
Innlegg: 83
Medelsvensson
Medlem
|
Medlem
Registrert: Mar 2018
Innlegg: 83 |
Kan anbefale bike24.. Generelt er tyske butikker ekstremt gode på logistikk, Men det er stort etterslep på produksjon i Asia nå, så samtlige butikker mangler varer.
Anbefaler egentlig vpg.no de er hvertfall veldig enkle å få kontakt med og de har peiling! De er små nok til at du får personlig oppfølging, samtidig har de bra med varer.
|
|
|
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: Vulturous]
#2616007
27/06/2020 21:11
|
Registrert: May 2012
Innlegg: 987
Kamao
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: May 2012
Innlegg: 987 |
Bestilte fra R2-bike her om dagen. Varen ble sendt innen 24 timer.
|
|
|
|
|