Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 14 av 73 1 2 12 13 14 15 16 72 73

Korona - historien gjentar seg (?)

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: sun flyer] #2612829 09/06/2020 17:30
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Ja, de som har lest 'rapporten' har nok dratt den konklusjonen selv. Går stortsett på å insinuere at 'elementer er satt inn'.
Med tanke på at han prøver å selge en vare som etter sigende har en unik angrepsvinkel kan det godt hende det er god marketing.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2612831 09/06/2020 17:50
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Får vente å se tenker jeg. Jeg har litt vondt for å tro at han uttaler seg slik for å selge sin vaksine. Er jo den enkleste kritikken å gi. Er vel heller så det burde ha motsatt effekt? Kjenner ikke til fyren fra tidligere så vet ikke om han evt. har en historie med litt tvilsom aktivitet.

Det sagt delvis enig i kritikken av NRK. De burde ha modifisert artikkelen basert på at dette er to personers mening basert på data som ikke var (og enda ikke er?) tilgjengelig for andre.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2612834 09/06/2020 18:47
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Selvfølgelig får vi vente og se.

Men dette er ikke første gang slikt har kommet opp og det er ganske mye å finne fra ganske mange forskjellige holdt om det motsatte.

[Linket bilde fra images.theconversation.com]

Og det gjør det mer og mer usannsynlig at det dukker opp noe eller noen som kommer til å snu fullstendig på 'opprinnelsen'.
At det da dukker opp en norsk forsker som skal selge en vaksine (tipper han faktisk har peiling på å lage vaksiner) uten å komme med klare fakta har lite å si.
Nå er det jo mulig at han holder tilbake informasjon med tanke på produktet han skal selge, men det er så vidt jeg vet ikke en spesiell hemmelig metode de bruker og det han insinuerer i rapporten er noe alle andre lett kan se, eller ikke.

Det som dog er interessant er perioden fra sensommeren til vinteren 2019. Det er fortsatt noe uklart over steget over til mennesket og det gir 'oss' tre måneder med mulige mutasjoner som forskerne frem til nå har hatt lite kontroll på.

Redigert av Tange; 09/06/2020 18:48.
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Tange] #2612868 09/06/2020 21:13
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Stund siden sist ja.

Australia, de oppdaget viruset tidlig, skal bli litt spennende å se hvordan utviklingen blir i det landet nå som de går inn i vinterhalvåret. Kan de ha hatt litt flaks med årstiden, de er ca 25 millioner innbyggere, og fikk smitten i en periode da varmen er på sitt høyeste. De har vel drøyt 7000 påviste tilfeller og 102 rapporterte dødsfall enn så lenge, selv i landet der alt stoppes i tollen er dette svært lave tall.

Bare tankespinneri, men det kan bli interresant å se hvorvidt årstiden spiller inn, er det bare håndvask og isolasjon, eller kan årstid påvirke mye? Om årstiden spiller en større rolle enn antatt, så vil det være en mulig forklaring på den voldsomme oppblomstringen i Brasil også, for der kan man vel si at ting er helt utenfor kontroll i og for seg. Fikk de smitten på verst mulig tidspunkt?

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: skubisan] #2612926 10/06/2020 08:41
D
Duck Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: skubisan
Kan du komme med noen eksempler på at de har beveget seg til ytre venstre?

(Her er saken som var hovedoppslag og lå på forsiden i flere dager https://www.nrk.no/urix/forelopig-o...george-floyd-dode-av-kvelning-1.15035437 Ingenting galt med saken i seg selv men jeg synes det var rart at den fikk ligge så lenge)

Du forstod sikkert (?) at det var et lite stikk tilbake, etter alt du over tid velter ut mot meg uten forsøk på å forklare noe som helst. Bruker ikke mere tid på deg enn å be deg lese tråden om tillit til NRK mfl.

Hvem er konspiratorisk når du synes det er rart at hovedtema siste uke blir liggende - "lenge"? På tide å se seg selv i speilet...

Redigert av Duck; 10/06/2020 08:44.
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Duck] #2612973 10/06/2020 10:55
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Duck

(Her er saken som var hovedoppslag og lå på forsiden i flere dager https://www.nrk.no/urix/forelopig-o...george-floyd-dode-av-kvelning-1.15035437 Ingenting galt med saken i seg selv men jeg synes det var rart at den fikk ligge så lenge)

Du forstod sikkert (?) at det var et lite stikk tilbake, etter alt du over tid velter ut mot meg uten forsøk på å forklare noe som helst. Bruker ikke mere tid på deg enn å be deg lese tråden om tillit til NRK mfl.

Hvem er konspiratorisk når du synes det er rart at hovedtema siste uke blir liggende - "lenge"? På tide å se seg selv i speilet...

Ærre sånn "me myself og driving Ms. Daisy" detta ell? Siden dette er din første kommentar i tråden og du mener noen har "veltet ut mot deg" i nevnte tråd? Eller glømte ru å bytte konto?

Festlig når folk må ha en "spiselige meg", "konspiratoriske meg" og "the devil in dark" kontoer, hvor de kan være humørsyke osv - også tar jeg forbehold om at du enten har slettet alle dine svar, eller har rota deg inn i feil tråd, om ikke - Hva er poenget?

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Lurifax] #2613024 10/06/2020 13:07
D
Duck Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: Lurifax

Ærre sånn "me myself og driving Ms. Daisy" detta ell? Siden dette er din første kommentar i tråden og du mener noen har "veltet ut mot deg" i nevnte tråd? Eller glømte ru å bytte konto?

Festlig når folk må ha en "spiselige meg", "konspiratoriske meg" og "the devil in dark" kontoer, hvor de kan være humørsyke osv - også tar jeg forbehold om at du enten har slettet alle dine svar, eller har rota deg inn i feil tråd, om ikke - Hva er poenget?

Beklager, men om du svarer meg så skjønner jeg mindre av hva du snakker om. Jeg har imidlertid ikke noe problem å legge meg flat om du mener jeg sporet av tråden, men jeg prøvde å svare skubisan. Er i denne forbindelse åpen for at det ikke er et stjernebokeksempel. Om du forventer noe ytterligere må du gjerne forklare etter tesjeprinsippet.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Duck] #2613107 10/06/2020 20:45
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Beklager, men om du svarer meg så skjønner jeg mindre av hva du snakker om. Jeg har imidlertid ikke noe problem å legge meg flat om du mener jeg sporet av tråden, men jeg prøvde å svare skubisan. Er i denne forbindelse åpen for at det ikke er et stjernebokeksempel. Om du forventer noe ytterligere må du gjerne forklare etter tesjeprinsippet.

Dette er det eneste innlegget du har i tråden, da var det rett og slett merkelig å se deg skrive ""Du forstod sikkert (?) at det var et lite stikk tilbake, etter alt du over tid velter ut mot meg uten forsøk på å forklare noe som helst. Bruker ikke mere tid på deg enn å be deg lese tråden om tillit til NRK mfl.

Hvem er konspiratorisk når du synes det er rart at hovedtema siste uke blir liggende - "lenge"? På tide å se seg selv i speilet...""

For Duck - har ingen andre svar, eller innlegg i hele tråden, men en del andre brukere har. Og da oser det litt flerbruker og ooops, brukte feil konto i svaret - altså at man opererer som flere personer i forumet. Mer t-skje har jeg ikke tenkt å bruke.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Lurifax] #2613115 10/06/2020 21:52
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt

Dette er det eneste innlegget du har i tråden, da var det rett og slett merkelig å se deg skrive ""Du forstod sikkert (?) at det var et lite stikk tilbake, etter alt du over tid velter ut mot meg uten forsøk på å forklare noe som helst. Bruker ikke mere tid på deg enn å be deg lese tråden om tillit til NRK mfl.

Hvem er konspiratorisk når du synes det er rart at hovedtema siste uke blir liggende - "lenge"? På tide å se seg selv i speilet...""

For Duck - har ingen andre svar, eller innlegg i hele tråden, men en del andre brukere har. Og da oser det litt flerbruker og ooops, brukte feil konto i svaret - altså at man opererer som flere personer i forumet. Mer t-skje har jeg ikke tenkt å bruke.

Nå gidder jeg sjelden å kommentere på disse trådene som jeg mener forsøpler dette forumet. Men:
Det hadde jo unektelig vært spennende om Duck og El Syklo var samme person. Men om du kikker ørlitegrann i posting-historikk så skjønner du at det er to forskjellige mennesker bak brukernavnene. Med mindre det ligger en årelang konspirasjon bak, selvsagt ICON_WINK

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: DesmoSkier] #2613209 11/06/2020 15:14
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: DesmoSkier

Nå gidder jeg sjelden å kommentere på disse trådene som jeg mener forsøpler dette forumet. Men:
Det hadde jo unektelig vært spennende om Duck og El Syklo var samme person. Men om du kikker ørlitegrann i posting-historikk så skjønner du at det er to forskjellige mennesker bak brukernavnene. Med mindre det ligger en årelang konspirasjon bak, selvsagt ICON_WINK

Mulig jeg er trå, men han fremstiller det som at skubisan har kommentert innhold med lenke til NRK, vi har forøvrig avdekket folk med dual-user før, hvor de strengt tatt har gjort ei blemme og svart med feil bruker, akkurat slik jeg hentyder det er gjort her -i denne tråden. Gå alle 16 sider bakover, så forstår du/dere hva jeg refererer til. Finnes ikke ett eneste innlegg fra Duck, så da er det merkelig at han kommenterer en kommentar om en lenke via nrk.no (som finnes i tråden, men da fra en annen bruker) men som sagt, mulig de har og har hatt en feide gående i flere tråder, og kommenterer i hytt og pine. Merkeligere ting har skjedd. Eneste grunn til at jeg bet meg merke i dette, var at jeg har relativt god hukommelse, og nettopp hadde lest alle sidene - sammenhengende for å få med meg alt dramaet ICON_SMILE

Redigert av Lurifax; 11/06/2020 15:24. Rediger grunn: Skriveleifer.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: DesmoSkier] #2613218 11/06/2020 16:18
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: DesmoSkier

Det hadde jo unektelig vært spennende om <klipp> (to) var samme person. Men om du kikker ørlitegrann i posting-historikk så skjønner du at det er to forskjellige mennesker bak brukernavnene. Med mindre det ligger en årelang konspirasjon bak, selvsagt ICON_WINK

Det trenges jo ikke.
Noen kan jo godt starte som sykkelinteressert for så å etterhvert gå over til å også bli samfunnsengasjert....... og pølsevevinteressert.
Da ville jeg heller se etter endringer i type innlegg.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Lurifax] #2613244 11/06/2020 19:45
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Duck har en massa andra trådar där bland annat en handlar om NRK. I detta fallet var det alltså bare en diskussion mellan kända som verkar hamnat i fel tråd.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2613679 15/06/2020 11:59
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Fascinerende hvordan f.eks demonstrasjonene i Oslo ikke førte til noe ekstra smitte (sannsynligvis), mens man ved allsang på ei lita øy i Sverige raskt klarer å smitte halv øya.

– Foreløpig har jeg fått beskjed om at det er én person som kan ha blitt smittet på demonstrasjonen, men det er ikke sikkert. Det kan se ut til at demonstrasjonen ikke har bidratt til noen stor smittespredning. Men det er for tidlig å konkludere, sier Steen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks...sent-av-de-nye-coronasmittede-bor-i-oslo

Søndag 24. mai var misjonshuset på Vrångö i Västra Götaland fullt av folk. Sangere fra tre forskjellige kor var samlet til økumenisk korkonsert på den vakre øya i Göteborgs skjærgård.

Noen dager senere ble folk syke. 11 av 15 testede kordeltagere, mange av dem eldre, fikk påvist koronaviruset, skrev Gøteborgs-Posten. I dag har 100 personer, om lag halvparten av befolkningen på øya, symptomer.

https://www.aftenposten.no/norge/i/...delagt-feriedroemmen-for-mange-nordmenn?

Selvsagt spiller tilfeldigheter inn. Mulig ingen av de som gikk i demonstrasjonene var syke. På samme måte kan folk ha møtt opp til den korsamlingen syke uten å vite det. Uansett fascinerende hvordan resultatene kan bli så annerledes. Hva er forskjellen bortsett fra nevnte antall smittede som faktisk deltok? Mulig korsangen foregikk innendørs? I begge tilfeller ble det nok en del skriking (med tanke på spredning via spytt er ikke det å synge eller rope muligens det smarteste).

https://www.nettavisen.no/nyheter/t...ette-tror-man-er-grunnen/3423981815.html

Et annet eksempel på hvor lite smittsomt det muligens er hvis man tar noen forhåndsregler. Jeg tipper det er grunnen til at FHI nå virker veldig avslappet til det meste. Stor smitte skjer stort sett i veldig spesfikke tilfeller. Jeg antar man i Norge også fort vil få eksempler som fra korsamlingen i Sverige, men da er man vel komfortabel med at det klarer man rimelig raskt å få kontroll over - så lenge det er konkrete klynger.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2613681 15/06/2020 12:08
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Havre
Hva er forskjellen bortsett fra nevnte antall smittede som faktisk deltok? Mulig korsangen foregikk innendørs? I begge tilfeller ble det nok en del skriking (med tanke på spredning via spytt er ikke det å synge eller rope muligens det smarteste).

Alder? Tipper det var flest under 50 på demonstrasjonen og flest over 50 på korsangen.

Mange under 50 kan hva vært syke uten symptomer eller med milde symptomer - og gidder kanskje ikke melde fra.

Ellers tror jeg eksperten du siterer har en god huskeregel:

"Men det er for tidlig å konkludere"

Anonym5
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2613687 15/06/2020 12:46
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Selvsagt. Tidlig enda.

Mulig man ikke gidder å melde fra i disse dager også? Høres merkelig ut, men innser at jeg muligens ikke tilhører de "vanlige" der. Jeg er som denne tråden viser alt annet enn bekymret for Covid-19, men hadde uansett sagt i fra hvis jeg hadde fått symptomer nå.

Kor i misjonshus er nok ofte den eldre garde.

For meg går den korepisoden inn i en mye større trend med intense lokale utbrudd. Jeg tipper FHI og andre sitter på hypoteser/data der som ligger bakom det som jeg tolker som en veldig avslappet tone ovenfor folk på Sørenga, treningssenter osv.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2613692 15/06/2020 13:08
A
anderssb Offline
Ringrev
Ringrev
A
Ikke så veldig rart: Demonstrasjonen i Oslo var utendørs, folk holdt god avstand og de aller fleste brukte maske/munnbind. På Vrångø var mange personer samlet innendørs i en trang kirke, sannsynligheten for at ingen brukte munnbind er vel også stor

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2613728 15/06/2020 16:41
HM1100 Online
Ringrev
Ringrev
Ikke riktig å si at FHI har en avslappet holdning. Men det er sant at epidemien nå er i en veldig rolig fase. Det er veldig lite smitte i samfunnet i dag. Men epidemien er på ingen måte over. Koronavirus er et luftveisvirus, og de fleste luftveisvirus elsker vinteren. Når er det folk blir forkjøla eller får influensa? Kan årstid spille en rolle? (Vi vet ikke). Hva vil skje til høsten?
Det som er ganske sikkert etterhvert, er at det skjer veldig lite smitte utendørs. Jmf korøvelsen og demonstrasjonene. En annen ting, hvis det bare gikk noen dager fra øvelsen til folk ble syke var de kanskje/sannsynligvis smittet på forhånd. Og vedrørende utendørs og innendørs - samme helg som demonstrasjonene fant sted var det tusenvis av folk innom feks Storosenteret. Innendørs.
Det er ikke FHI som slapper av. Det er folk flest.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2613730 15/06/2020 17:03
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Mulig vi har en forskjellig forståelse av hva "avslappet" betyr.

Jeg vil påstå at kommunikasjonen fra FHI er forandret seg betydelig over den siste 1mnd. Anekdotisk er min oppfattelse at man har gått fra "vær forsiktig" til "det går nok bra". Det er ikke kritikk av FHI da jeg fullstendig støtter den "nye" holdningen.

Så er det der klart en høyst subjektiv oppfattelse av situasjonen.

Hørte en podcast for noen uker siden hvor det ble påstått at ikke noe Corona-virus har vart lengre enn ca 100 dager i en populasjon. Mulig du har noe kunnskap om det medfører riktighet HM1100?

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2613731 15/06/2020 17:18
HM1100 Online
Ringrev
Ringrev
Det høres veldig rart ut. Koronavirus ble oppdaget i 1965. Det finnes mange forskjellige av dem. Ca 15% av all forkjølelse er forårsaket av virus fra denne gruppen.
Men viruset er et såkalt RNA virus som muterer hyppig. Så mulig podkasten antydet at viruset forandret seg, noe som i og for seg er riktig. Men det betyr ikke at det blir borte. Men evt endrer egenskaper. Som feks smittsomhet/sykdomsbyrde. Det er forøvrig også en hypotese for mindre smitte nå.
Men for å være djevelens advokat - det kan like gjerne mutere til noe mye farligere *fingerscrossed*

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2613734 15/06/2020 18:12
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Det var kun en sidekommentar til en annen diskusjon så de gikk dessverre ikke i detalj (husker ikke engang hvor det dukket opp). Mulig argumentet er at disse virusene alltid muterer seg bort fra å være relevante?

Antar du vet mye mer enn meg om dette, men virus som muterer seg mer dødelige for i dette tilfellet mennesker vil også ta livet av de som skal holde viruset levende. Så alle mer dødelige mutasjoner så fremt man ikke samtidig får en mutasjon som fører til at man feks er smittsom lengre som asymptomatisk vil slite med å overleve. Alle mutasjoner som gjør viruset mindre alvorlig vil lettere smitte og logisk sett med tiden ta over. Kanskje skjer det statistisk over ca 100 dager?

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2613738 15/06/2020 18:40
HM1100 Online
Ringrev
Ringrev
Klassisk evolusjonær tankegang. Jeg vet ikke hvor mye mening med tilværelsen disse virusene har. Det er tross alt bare biter av arvestoff vi snakker om. Og jeg tror de muterer tilfeldig. Hvis ikke resultatet er smittsomt nok vil det dø ut. Hvis resultatet er lite smittsomt men veldig dødelig vil det også dø ut (jmf SARS1 og MERS). SARS-CoV2 er ganske smittsomt, men lite farlig (medisinsk sett, Men det er veldig interessant hvor farlig det er for dysfunksjonell, politisk styring). Jeg er overbevist om at virusutbrudd er en kombinasjon av tilfeldighet og økologisk ubalanse. Vi har sørget for ubalansen, så det er bare å vente på det tilfeldige.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2613740 15/06/2020 18:53
HM1100 Online
Ringrev
Ringrev
....smittsomt men veldig dødelig. Var hva jeg mente å skrive.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2613751 15/06/2020 19:51
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Jeg tilegner det ikke noe mening, men bare nysgjerrig på hvordan man evt forklarer at disse virusene forsvinner (hvis den påstanden var riktig).

Hvorfor forsvinner virus generelt? Forsvinner "vanlig influensa" grunnet flokkimmunitet? Høres merkelig ut i si fall. UV-stråling? Spør ikke som en kritikk til alle som ikke forstår. Også fullt klar over at jeg som rimelig uvitende innenfor dette området er dømt til å spille noen dumme spørsmål, men veldig mye jeg er nysgjerrig på som ikke blir diskutert i media - uten at jeg forstår hvorfor da de bruker mesteparten av tiden sin på å gjenta det samme gamle kjedelige rundt Corona.

Redigert av Havre; 16/06/2020 05:04.
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Havre] #2613767 15/06/2020 21:48
HM1100 Online
Ringrev
Ringrev
«The global virome». Et reservoar av virus som vi mennesker må lære å sameksistere med. Virus forsvinner ikke. De kan endre seg mht virulens (sykdomsfremkallende egenskaper). Og vi kan utvikle immunitet. Begge deler skjer og forklarer at virus «forsvinner». Og derfor er nettopp spørsmålet om immunitet svært interessant akkurat nå (brannfakkel: det er ikke sikkert svenskene har feil strategi. Det er for tidlig å si). Immunitet skjer (helt sikkert, men hvor mye/hvor lenge er «the million dollar question»). Jeg tror at det nye Koronaviruset «bare» vil være et av flere luftveisvirus om 2-3-4 år. Alt annet er helt usannsynlig, dog ikke umulig. Men likevel.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2613780 16/06/2020 07:04
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Alltid morsomt å diskutere med noen som kan noe om noe man kan lite om selv. Med "forsvinner" (som var et klønete ord ser jeg nå) mener/mente jeg at det blir irrelevant for vår helse (det er muligens også en unøyaktig måte å beskrive det på) - altså vi slutter å bli syke.

Er disse to måtene du beskriver de eneste to måtene det skjer på? Mutasjoner og immunitet (da inkludert vaksiner antar jeg som gir det samme resultatet)?

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: HM1100] #2613842 16/06/2020 12:44
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: HM1100

Det som er ganske sikkert etterhvert, er at det skjer veldig lite smitte utendørs. Jmf korøvelsen og demonstrasjonene.

Så det kan tenkes at grensen på max antall i en forsamling (nå 200 personer) kunne ha vært forskjellig utendørs og innendørs?

(hilsen løpssugen gubbe ICON_SMILE )

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2613849 16/06/2020 13:05
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Mer enn sannsynlig.

https://www.youtube.com/watch?v=vrL9QKGQrWk

Tror det var i den videoen at man fra Tyskland i et par studier av konsentrerte utbrudd knapt kunne finne tegn på smitte utendørs (i den grad man kan vite hvor man faktisk ble smittet - annet enn at folk som ble smittet også hadde oppholdt seg innendørs med andre smittede og/eller vært i fysisk nærkontakt gjennom f.eks kyssing).

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2614835 22/06/2020 07:53
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: anonymous
Tilbake til temaet, var det ULV-ULV denne gangen også?
Vanlig influensa er også en type Korona virus, «vanlig» Influensa tar flere i norge enn det Covid-19 har gjort…

Sitat:
«For å kunne samanlikne, har forskarar også begynt å sjekke antistoff mot vanleg forkjøling, som er eit anna type koronavirus. Og her er funna motsett. Nesten alle har antistoff mot forkjøling. Og det er spennande, seier Lund-Johansen.

– Det vi veit er at dette er eit koronavirus, og det er også koronavirus som gir vanleg forkjøling. Og det kan vere at dei som har hatt forkjøling, har ein viss immunitet mot det nye viruset.»

https://www.nrk.no/norge/forskarar-trur-forkjoling-kan-gi-immunitet-mot-covid-19-1.15061660

Kan noen fortelle El Syklo at av en eller annen grunn funket ikke dette i Bergamo eller New York City.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2614850 22/06/2020 08:09
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: anonymous
Vanlig influensa er også en type Korona virus

Feil.

https://sml.snl.no/influensa
https://sml.snl.no/koronavirus

Anonym5
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2614855 22/06/2020 08:13
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Hva er poenget GeirK? anonymous refererer til forskere som mener noe du er uenig i og det fører til denne sarkasmen?

Antar anonymous mente forkjølelse som er det som står i artikkelen og ikke influensa.

Side 14 av 73 1 2 12 13 14 15 16 72 73

Moderator  support