Gratulerer!
Godt valg
Gekko Force GRV er ikke bare vakker i glinsende rød og oransje, men har et moderne rammesett med oppdaterte løsninger, og gode komponenter.
Rammesettet kommer med både gjennomgående akslinger og flatmount bremsefester. Akkurat hva en slik sykkel bør ha i 2020.
Til tross for navnet, kommer ikke sykkelen med SRAM

men Shimano. GRX er første gruppe fra Shimano designet spesifikt for grov blandevei/grussykling. Gjennomtenkte løsninger. Du kan lese mer om gruppen på
Terrengsykkel.
2x11, 46/30 på krank og kassett 11-34 gir deg lette nok gir til de aller bratteste klatringene på grovt underlag, også når du er tungt lastet. Selv er jeg glad i tyngre utveksling, men for deg som kommer fra terrengsykkel, tror jeg utvekslingen vil fungere utmerket.
Hjulsettet er bygget opp med Shimano 105-nav og rebrandede Weinmann-felger som er TL og dermed bør kunne settes opp slangeløse. 21 mm indre felgbredde er velegnet for de brede dekkene. 32 eiker både foran og bak. Settet burde være solid nok til å bære tyngden din, men det er for ordens skyld verdt å nevne problemstillingen for forhandler.
Dekkene er
testvinneren WTB Riddler i den letteste TCS-versjonen, som også kan settes opp slangeløst. Liker dekkene selv.
Alt i alt fremstår dette som en meget solid pakke til god pris.
Etter flere år der vi har sett en litt forvirrende blanding av gamle og nye standarder, særlig blant husmerkene, ser vi nå en ny generasjon som følger en felles industristandard. Gekko'n er et godt eksempel.
Med mindre trådstarter etterlyser det, vil jeg ikke gå i detaljer om nye versus gamle standarder. Men jeg kan nevne at et rammesett med bremsefester av gammel type postmount, kan ikke brukes med noen av Shimanos nye kalipere for landevei/kross/grus. Enda mindre Campagnolo. Derfor fint at din har ny standard flatmount. Likeledes vil ikke alle hjulsett i fremtiden kunne bygges om fra gjennomgående akslinger til gammel type hurtigkobling/QR. Derfor fint at din har ny standard gjennomgående.
Helt uavhengig av den uunngåelige forumdebatten om hvorvidt det er noen vits med noe nytt når det gamle fungerer

Det nye er allerede en realitet.
Da håper jeg at du finner en størrelse som passer (husk at forhandler kan og bør hjelpe med tilpassing) og at du vil trives med sykkelen!