Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Asfalthjul til specialized Diverge

Asfalthjul til specialized Diverge #2613594 14/06/2020 17:20
S
Springfield Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
S
Jeg er helt nybegynner og kjøpt meg en diverge jeg tenkte å bruke på grus og asfalt til å komme i gang med trening. Merket fort at asfalt er det jeg synes er mest gøy.

Var så ute på tur med en kompiss i helgen som trillet fra meg på flatene og vurderer da om nytt hjulsett kan være tingen. Han har en ren asfaltracer.

Har dere noen anbefalinger som ikke knekker banken?

Takk for hjelp, hilsen lykkelig amatør!😃

Re: Asfalthjul til specialized Diverge [Re: Springfield] #2613595 14/06/2020 17:27
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: Springfield
Jeg er helt nybegynner og kjøpt meg en diverge jeg tenkte å bruke på grus og asfalt til å komme i gang med trening. Merket fort at asfalt er det jeg synes er mest gøy.

Var så ute på tur med en kompiss i helgen som trillet fra meg på flatene og vurderer da om nytt hjulsett kan være tingen. Han har en ren asfaltracer.

Har dere noen anbefalinger som ikke knekker banken?

Takk for hjelp, hilsen lykkelig amatør!😃

Hjulsettet er nok mindre viktig alene. Avhengig av hvilken hastighet du beveger deg i så er det dekkene og luftmotstand som er viktigst.

Når det gjelder dekkene så bør du du enten vurdere bytte, evt. sette opp de dekkene du har slangeløst. Antar du ikke har gjort dette enda?

Når det gjelder luftmotstand så er klær og sittestilling det du først må se på.

For at vi skal hjelpe deg videre så oppfordrer jeg deg til å fortelle litt mer om hva du har per nå. Du nevner Specialized Diverge, men det blir litt lite spesifikt. Uansett jeg er overbevist om at det kun er snakk om mindre justeringer som skal til for å få en Diverge rask på norsk asfalt.

Ut på tur!

Re: Asfalthjul til specialized Diverge [Re: Supermann] #2613609 14/06/2020 19:07
S
Springfield Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
S
Takk for svar!