Så hyggelig at så mange vil bli med! Jeg teller at vi blir rundt 20 stykker, og så pleier det ofte å dukke opp noen uanmeldte.
For at syklingen skal flyte sånn noenlunde med så mange så har jeg tenkt å dele opp i litt mindre grupper, som får tildelt hver sin ansvarlig guide/stinisse. Jeg har kontaktet noen av dere allerede angående dette, men om du føler du kan bidra som guide så send meg en PM (her inne, sms, fb messenger....). Vi kommer alle til å sykle i nærheten av hverandre altså, men det er jo greit å være litt organisert med så mange ute på tur
Dette er turen jeg tenker vi skal sykle. Den kan du bruke i Strava om du vil (dvs. at om du trykker på linken på telefonen din så kan du velge å bruke ruta som utgangspunkt når du starter turen i Strava). Jo flere som vet hvor veien går jo bedre, vi vil jo ikke miste noen https://www.strava.com/routes/28462393
Jeg kommer til å tilby at min gruppe sykler grusveien utenom det første stipartiet, som er det vanskeligste på hele ruta. Det er også mulig å hoppe av ved Grønmo (lengst sør på turen) og sykle grusvei tilbake om noen blir slitne.
Ankomst: * T-bane: Gå av på Bogerud, sykle opp til Rustadsaga Sportsstue * Bil: Det er parkering ved Rustadsaga barnehage (og Skullerud) * Sykle til start
Møteplass:
Det er også greit for deltakerne å ha telefonnr mitt i tilfelle det skulle være noe: 90973022.
Heisann. Skulle gjerne blitt med, men er desverre uten sykkel for øyeblikket. Blir med neste gang da sykkel blir kjøpt inn snart 🚴‍♂️
Hei! Vi stiller gjerne to stk. Én erfaren og én litt mindre erfaren. Er ikke lommekjent i Østmarka, men skal nok klare å stille som Garmin-guide dersom det skulle være behov for det😊
Jeg telte ca 36 blide syklister på tur i Østmarka. Det tror jeg må være rekord for Tirsdagsklubben! Det virket som at guideopplegget med grupper fungerte ganske bra. Litt kø og stopping blir det jo fort når vi er så mange, men siden jeg hørte noen ble andpustne så var det kanskje greit med pauser innimellom?
Veldig flott kveld i Østmarka! Takk for turen. Man tåler litt kø når det er så mange blide ansikter i omløp. Utmerket guiding, puljeopplegget fungerte veldig bra.
Takk for veldig bra rute, forresten, Helge! Har egentlig avskrevet Trollstien oppover på grunn av trillinga i starten, men den er jo en super effektiv måte for å kommeopp til godstiene. Dessuten kommer man til Skullerudåsen aller høyeste punkt ( ihvert fall som har farbar sti). Nesten 5km jevnt fallende sti er ganske enestående her i traktene!
Hei, gjentas dette så er det nok to til som blir med (en av oss med e-mtb hvis det er innafor)
De eneste som har blitt nektet å være med på tirsdagsklubb er de som har stilt opp uten hjelm.
Det var en gang, for mange mange mange år siden, at det dukket opp en kar uten hjelm. Han ble med på tur, men fikk høre det etter turen at det var siste gang det ble akseptert.
Fikk ikke vært med, men håper dette arrangeres igjen? Forøvrig er denne løypa noe for en hybrid sykkel?
Det blir flere Tirsdagsklubber™ framover
Men jeg må være ærlig og si at hybridsykkel er totalt uegnet på disse stiene. Det funker med en vanlig "Birken-hardtail", men da skal du være ganske flink til å sykle. Og om du er så flink til å sykle så har du sannsynligvis en stisykkel
De aller fleste sykler på fulldempet terrengsykkel. Og så er det noen av oss som har syklet så lenge at vi har gått tilbake til hardtail (i en sti-vennlig utgave).
Hei, gjentas dette så er det nok to til som blir med (en av oss med e-mtb hvis det er innafor)
De eneste som har blitt nektet å være med på tirsdagsklubb er de som har stilt opp uten hjelm.
Det var en gang, for mange mange mange år siden, at det dukket opp en kar uten hjelm. Han ble med på tur, men fikk høre det etter turen at det var siste gang det ble akseptert.
Det har skjedd et par ganger som jeg har vært med - var en kar på en lysebrun/svart S-Works en gang. Og en annen gang en kar som syklet hele turen med plugger i ørene og caps. Begge fikk aller nådigst være med, mest fordi alle var så konfliktsky og strengt tatt er det jo ikke noe i nærheten av et "arrangement". Begge disse gangene var i Nordmarka/Lillo så vidt jeg husker...
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Høres veldig bra ut, dette skal prioriteres så høyt jeg kan i hverdagen fremover Da holder jeg et øye med trådene her fremover og takk til alle ildsjeler som gjør hverdagen bedre for alle
Hvis det ikke blir noen offisiell tur kommer jeg mest sannsynligt ta en tur i Östmarka imorgen kveld (ca 18:00), ikke veligt godt kendt med alle stier men pleier at snurre rundt et par timmer tils sola eller orken forsvinner!
Alle er velkomna at följe med hvis noen vill! kan skrive en rad i forumet för jeg sykkler hjemifrån /P