Rondo Ruut AL 2019 med Apex 1, Bontrager flaskeholder, Rodrunner burrito bag og Panaracer GK SK-dekka har blitt byttet ut med Specialized Pathfinder 38 mm.
"Ny" -- kjøpt brukt for noen uker siden, riktig nok svært lite brukt. Byttet til Maxxis Re-fuse 40 mm dekk, zipp sl 120 mm stem, FSA Gossamer styre og nytt sete.
Merker at 36T bak er litt lavt, så jeg prøver å finne et Force1 long-cage bakgir til en billig penge..
Skiftet kassett fra 11-32 til 11-34 for marka. Står med originaldekk (schwalbe g-one allround 35). Kjøpte ekstra hjulsett og dekk (28mm) brukt og satt over 11-32 kasetten for pendling og landevei. De står ubrukt fortsatt pga hjemmekontor og at jeg foretrekker marka for rekreasjon.
Foreløpig den billigste baklykten jeg klarte å finne på G-Sport. Tror jeg Uansett en sånn billig sylinderformet sak. Må skaffe meg noe litt bedre til høsten.
Så på Rondo også, i forskjellige versjoner. Stod mellom en Rondo og HR, og tok en råsjanse på HR. Dekkene river med seg mye småstein - det er vel det eneste negative. Googlet det etter min første tur og fant ut at mange hadde samme erfaring. Kameleon-lakken er herlig. Noen venner har døpt sykkelen Boy George. Må ha levd på 80-tallet for å skjønne den tror jeg
Det trodde jeg også, helt til jeg merket at det ikke gjorde noen som helst forskjell hvilken vei den var montert. Forventet at den var litt vinklet i plasten, men neida.
Uansett det minste problemet. Og uansett hvilken lykt jeg bruker så nekter jeg å montere dem horisontalt. Den er synlig nok. Men takk for at du følger med
Tripster AT fra Kinesis UK, satt med GRX600 2x, DT Swiss hjulsett med 35mm Speed/Allround dekk tl selvfølgelig. Og DT Swiss 27,5 hjulsett med Bite 2,1".
Fikk en trang til å henge meg på Gravel moten. Hadde sett for meg en sykkel med stiv gaffel, men kom over denne i samme butikk. Etter en testtur var jeg ikke i tvil. Dempegaffel er helt nydelig på denne type sykkel etter min mening.
Det meste føles riktig på denne sykkelen etter mitt bruk:
- 47 dekk som ruller bra og gir trygt feste i løs grus. Fungerer også fint på tørre flytstier, i alle fall det jeg har testet til nå. - Shimano GRX er supert. Var litt usikker på om det ble nedtur fra eTap som jeg bruker på landevei, men det er det ikke. Svært stillegående kjedeføring, nydelig giring. - Singeldrev er et must for min del. Letteste gir er mer enn lett nok, sjelden jeg bruker første gir. - Demping foran gir økt trygghet og komfort, morsomt å teste litt sti også.
Det lille negative er at sykkelen ikke er spesielt lett, men har egentlig ikke mye å si for min del. Jeg tar gjerne +1 kg for å få med demper.
Min grus og kjerrevei sykkel er en 2020 Scott Scale. Har byttet gir fra GX/NX til AXS XX1, har satt på 34T ovalt drev og annet sete. Vurderer karbonhjul og setepinne, men det får bli neste år. Ellers er dekkene 2.25" g-one satt opp slangeløst.
Da ble det ny grus-pendle-altmuligsykkel! Medium ble perfekt med 120mm stem. Den billigste GRX-gruppa virker meget lovende. 46/30 og 11-36 dekker det aller meste. Blir med på Lofotferie om to uker og to hjulsett.
Fin den Ridley´n. Likte den aldri før jeg så den i virkeligheten, men nå er det blitt en av mine favoritter blant gravel (sikkert litt påvirket av at jeg har Ridley landevei).
Synes fortsatt den er råere i virkeligheten enn på bilder. Ser mer maskulin ut i levende live.
Så har da jeg også fått meg grussykkel, første tur i dag. Det er en Lynskey GR300 titanramme, satt opp med GRX 810, hjul fra Industry Nine og Maxxis Rambler 45 (tubeless).
Specialized Diverge 2021 Carbon Comp med 2x11 GRX 810. Maxxis Rambler 50mm. Rene terrengsykkelen, men brukes til rene asfaltturer også med annet hjulsett, men sjelden jeg gidder å bytte merker jeg... Denne sykkelen lar deg linke opp eventyr-turer som min GT Grade ikke likte like godt...