Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Birken 2020

Re: Birken 2020 [Re: NjuK] #2609843 26/05/2020 11:26
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: NjuK
Sitat: Juffe
Bruk dempegaffel. Den får du mest glede av etter birken også ICON_SMILE For en rendyrket landevegssyklist så tror jeg dessuten en dempegaffel vil gjøre deg tryggere i terrenget. Gikk ikke Willman glipp av seieren fordi han frøs opp ned (sic) i ballettbakken? Aret etter mener jeg å huske at han stilte med dempegaffel.

Nytt av året er at vi alle har 12 måneder ekstra å vurdere på ICON_SMILE

Året kjørte han vel en Cannondale. Tror aldri jeg har sett en Cannondale terrengsykkel med stiv gaffel (Vet det går an å sette på stiv gaffel). Og, han vant vel pga. av Løvik syklet feil inne ved stadioen. Men, han holdt bedre følge i ballettbakken, og Løvvik hadde vel stiv gaffel.

Det er to forskjellige verdener å holde følge med Løvik enn å holde følge med Eriksson ned der.
Mener han ikke tapte på grunn av at han ikke hadde demper(e).
- Hadde ikke tatt seg tid til å sjekka ballettbakken på forhånd så kjørte derfor ned der det var mest ulendt, nærmest en grøft
- Har kjørt mye med han på sti med demper og det blir ikke særlig bedre av den grunn, det er ganske så stivt nedover uansett
- Med demper ville det blitt bittelitt tyngre å få den luka og den ville trolig vært mindre

Uansett hvor mange dempere han hadde hatt så ville de tatt han igjen som det ble, litt synd for han at det lå tre svensker bak og kjørte hardt i rulla så de akkurat tok han igjen. Han gjorde mye riktig og kjører ganske så bra gjennom terrengpartiet, men nedover er det ganske mørkt.
Hadde han ofra en dag på å bli god på slutten tror jeg det hadde holdt uansett dempere eller ei, men siden det ikke var brukt et minutt på det var det for lite.

Re: Birken 2020 [Re: erik e] #2609844 26/05/2020 11:26
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
En stiv gaffel gjør kanskje at du vinner 10 sekunder i oppoverbakken, mens den kan ødelegge rittet ved at du punkterer eller tryner.

Dempegaffel gjør at jeg kan ligge mye tettere på bakhjulet til den foran fordi jeg slipper å bekymre meg over store hull i veien. Dette kan jeg spare ganske mange watt på i løpet av et 3 timers ritt.

I det lange løp så kan vedlikehold være en grunn til å velg stiv gaffel, men med tanke på hvor lite vedlikehold som kreves av gafler så er dette et syltynt argument.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Birken 2020 [Re: erik e] #2609851 26/05/2020 11:44
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Syns i motsetning til mange det er helt kurant å kjøre med stiv gaffel..

Det er jo knapt et vaskebrett på hele birken og taper ingenting nedover. De som kjører fra meg nedover er som regel de samme som kjører fra meg oppover og ligger frammi der et sted.. ICON_SMILE
Jeg kan kjøre fortere ned djuposet med demper og fortere på slutten med demper, men de siste åra har jeg avansert ned djuposet og blitt 1 eller 2 i gruppa i mål uansett..
Handler mest om hvor mye man tør slippe opp, ballettbakken er som regel ganske fin og etter man har runda ntg bygget så er det småspurter mellom svinga og vanskelig å komme forbi før man er i mål
Om jeg kjører med demper kan jeg sikkert få småluker om jeg kjører maks i det lille som er av terreng, ei luke som jeg overhodet ikke har bruk for da jeg ikke greier å kjøre fra gruppa mi uansett..
Men lettest mulig sykkel gjør sjansen litt større for at jeg greier å klamre meg med oppover..

10 sekunder tapt opp rosinbakken høres lite ut, men hvis du mangler 10 sekunder for å bli med gruppa på toppen der blir det gjerme til minutter i mål.

Birken er eneste rittet jeg kjører med stivt og samtidig det eneste rittet jeg ikke kommer sist i en spurt.. ICON_SMILE
Vasan kjørte jeg demper da det er mye mer humpete og få bakker så der og alle andre ritt er det ikke tvil.

Men for egen del gjør jeg mine svake sider litt mindre svake med lettest mulig sykkel på Birken. Gruppa jeg havner i har nesten fler landeveisfolk enn terrengfolk så problemene kommer oppover, og ikke der det er småslag.
Hver enkelt må vurdere hvilket utstyr som passer best til sine styrker og svakheter, de fleste har det nok best med en eller flere dempere.
Nå er jeg ferdig i eliten og mulig jeg tenker annerledes neste gang. Hvis jeg er sprek og mener jeg ikke får trøbbel oppover i gruppe 1 blir det sikkert demper, er formen dårlig blir det stiv gaffel for å øke sjansen bittelitt for å henge med oppover.

Re: Birken 2020 [Re: sykkeloyvind] #2609915 26/05/2020 15:15
svegar Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sykkeloyvind
[quote=NjuK]Da Willman stoppet helt opp i Ballettbakken syklet han på en Hard Rocx.

Jeg sto i Ballettbakken da han kom, og ikke noen sykkel i verden kunne ha reddet ham. Han er åpenbart en jævel til å trå, men dette var grusomt å se på. Jeg som middelaldrende mosjonist skulle greid bakken på en tredjedel av tida med stiv gaffel. Det kom jo også masse ryttere fra plass 5-30 i eliteklassen som kjørte like fort som svenskene selv om de kjørte med stiv gaffel. Gutta lå jo over styret ned bakken med stiv gaffel.

Og jeg synes også det er litt morsomt at gjeldende religion er at gravelsykkel er supre greier og raskest, men hardtail med stiv gaffel kan medføre farlige tryn, tapt tid og at du blir sliten og ukonsentrert, og ikke tjener du noe oppover heller. En kilo betyr jo ikke noe. Men når begynner vekt å bety noe? To kilo? Tre? 12? Noen her inne som tar en kilo ekstra i sekken siden det ikke betyr noe likevel?

For øvrig er jeg helt enig med Øyvind, for de som sykler noenlunde fort handler det om hvor god gruppe du havner i fra etter Djuposet. Altså hvilken sykkel tar deg raskest til Skramstadsætra og så ned til Djuposet. For min del har jeg sykla Birken veldig mange ganger, alltid med stiv gaffel, og jeg har aldri blitt frakjørt ned til Djuposet. Jeg har derimot mista bakhjulet til altfor mange opp til Skramstad. Om jeg hadde satt på en dempegaffel tror jeg at jeg fortsatt hadde mista dem, og noen til.

Klippe klippe.

sv

Re: Birken 2020 [Re: sykkeloyvind] #2609947 26/05/2020 18:49
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: sykkeloyvind
Sitat: NjuK
Sitat: Juffe
Bruk dempegaffel. Den får du mest glede av etter birken også ICON_SMILE For en rendyrket landevegssyklist så tror jeg dessuten en dempegaffel vil gjøre deg tryggere i terrenget. Gikk ikke Willman glipp av seieren fordi han frøs opp ned (sic) i ballettbakken? Aret etter mener jeg å huske at han stilte med dempegaffel.

Nytt av året er at vi alle har 12 måneder ekstra å vurdere på ICON_SMILE

Året kjørte han vel en Cannondale. Tror aldri jeg har sett en Cannondale terrengsykkel med stiv gaffel (Vet det går an å sette på stiv gaffel). Og, han vant vel pga. av Løvik syklet feil inne ved stadioen. Men, han holdt bedre følge i ballettbakken, og Løvvik hadde vel stiv gaffel.

Da Willman stoppet helt opp i Ballettbakken syklet han på en Hard Rocx.

Ble borte ett ord. Året etter skulle det stå. Vet han syklet på Hard Rocx det året det stoppet opp.

Redigert av NjuK; 26/05/2020 18:51.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Birken 2020 [Re: Kriss] #2609952 26/05/2020 19:05
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Kriss
Jeg syns stiv gaffel gir meg flere bakdeler enn fordeler

Du meiner vel motsatt?

Re: Birken 2020 [Re: -Jan] #2610193 27/05/2020 12:05
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: -Jan

Du meiner vel motsatt?

ICON_SMILE Riktig observert!

Re: Birken 2020 [Re: Kriss] #2610209 27/05/2020 12:46
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider

Du meiner vel motsatt?

Kanskje mente du til og med ulemper. Ikke bakdeler. Selv med stiv gaffel.

[Linket bilde fra image.klikk.no]

Klikk.no: Fordel med stor bakdel

ICON_SMILE

Re: Birken 2020 [Re: Sepeda] #2610217 27/05/2020 12:55
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: Sepeda

Du meiner vel motsatt?

Kanskje mente du til og med ulemper. Ikke bakdeler. Selv med stiv gaffel.

[Linket bilde fra image.klikk.no]

Klikk.no: Fordel med stor bakdel

ICON_SMILE

Åjåj, jeg får flashback til humoren på no.alt.motorsykler ICON_LAUGH

Christer: BTW: Jeg har ingen 'anonyme' kjøretøyer i stallen, og jeg har kjøretøy fra tre kontinent. Alle har fordeler og baklemper.
Vidar : Min har elektronisk tenning og ingen fordeler, men den har bakdemper.

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Birken 2020 [Re: Kriss] #2610280 27/05/2020 20:21
V
Velte_Petter Offline
Entusiast
Entusiast
V
[
Når det gjelder Johaug så tror jeg ikke hun er så suveren nå fordi hun ikke hadde konkurranser på et par år, tror hun ville vært akkurat like suveren med de konkurransene! Det er i all hovedsak Johaug, Bjørgen; Kowalsyk og Kalla som har vunnet viktige distanserenn de siste 10-15 åra. De tre andre er ute av drift. (Kalla er bare en skygge av seg selv fordi om hun fortsatt går på ski). Det er ingen som har det Johaug har nå. Men forhåpentligvis kommer det noen ganske snart, et av årets høydepunkt på ski var jo at hun endelig ble slått i Holmenkollen og håper jo det skjer oftere fremover!

Ok, et sidespor i Birkentråden: Seansen i Holmenkollen var vel en taktisk brøler, kombinert med at de gikk kun 1/4 av Styggedalen. Tror ikke en slik sløvhet ville ha blitt forbigått med like stor overbærenhet i et mesterskap. Forøvrig fascinerende det med Johaug. Går i hæla på Bjørgen som toer eller dårligere mer eller mindre fram til Falun i 2015 (8 år siden debuten i 2007), med noen unntak. Så legger Bjørgen opp og så er det plutselig hylekor om at dominansen er utålelig og ødelegger idretten. Bjørge Stensbøl vil sende nødhjelp til Sverige og en anorektiker rett fra skigymnaset er plutselig alles yndling etter å ha nådd verdenstopp-nivået på null komma niks. Riktignok kun som ekstrem formtopper (i god svensk tradisjon) og ikke sesongløper, men likevel. Tror Stensbøl må sende nødhjelp til litt andre land enn Sverige om det skal gjøre vei i vellinga. Finland f.eks, sliter enda i skyggen av 2001-skammen. Er det ett land som har like høy interesse for sporten som her på berget, så er det Sverige. Tror ikke det spiller så stor rolle at det kun er damene som gjør det bra. Vi snakker Sverige her. Håper Johaug kjører på i flere år enda, både i verdenscupen, i langløp, terrengløp og på tartandekket!

Redigert av Velte_Petter; 27/05/2020 20:26.
Re: Birken 2020 [Re: Velte_Petter] #2610385 28/05/2020 08:40
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Velte_Petter
[
Når det gjelder Johaug så tror jeg ikke hun er så suveren nå fordi hun ikke hadde konkurranser på et par år, tror hun ville vært akkurat like suveren med de konkurransene! Det er i all hovedsak Johaug, Bjørgen; Kowalsyk og Kalla som har vunnet viktige distanserenn de siste 10-15 åra. De tre andre er ute av drift. (Kalla er bare en skygge av seg selv fordi om hun fortsatt går på ski). Det er ingen som har det Johaug har nå. Men forhåpentligvis kommer det noen ganske snart, et av årets høydepunkt på ski var jo at hun endelig ble slått i Holmenkollen og håper jo det skjer oftere fremover!

Ok, et sidespor i Birkentråden: Seansen i Holmenkollen var vel en taktisk brøler, kombinert med at de gikk kun 1/4 av Styggedalen. Tror ikke en slik sløvhet ville ha blitt forbigått med like stor overbærenhet i et mesterskap. Forøvrig fascinerende det med Johaug. Går i hæla på Bjørgen som toer eller dårligere mer eller mindre fram til Falun i 2015 (8 år siden debuten i 2007), med noen unntak. Så legger Bjørgen opp og så er det plutselig hylekor om at dominansen er utålelig og ødelegger idretten. Bjørge Stensbøl vil sende nødhjelp til Sverige og en anorektiker rett fra skigymnaset er plutselig alles yndling etter å ha nådd verdenstopp-nivået på null komma niks. Riktignok kun som ekstrem formtopper (i god svensk tradisjon) og ikke sesongløper, men likevel. Tror Stensbøl må sende nødhjelp til litt andre land enn Sverige om det skal gjøre vei i vellinga. Finland f.eks, sliter enda i skyggen av 2001-skammen. Er det ett land som har like høy interesse for sporten som her på berget, så er det Sverige. Tror ikke det spiller så stor rolle at det kun er damene som gjør det bra. Vi snakker Sverige her. Håper Johaug kjører på i flere år enda, både i verdenscupen, i langløp, terrengløp og på tartandekket!

Nå har vel Norge bommet i mesterskap ved noen få anledninger. Uansett lei av at man skal finne masse unnskyldninger når Johaug ikke vinner. Det er jo det samme som å si at hun ikke har konkurranse og er umulig å slå. Løypa var som den var og premissene for konkurransen var lik for alle. Noe som skapte den mest spennende konkurransen som var i vinter.

Johaug må jo bare gå det hun kan og vinne så mye hun får til. Det er jo jobben hennes og den gjør hun sabla bra. Som TV underholdning derimot dør det sakte, men sikkert.

Redigert av olechr; 28/05/2020 08:41.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Birken 2020 [Re: olechr] #2610400 28/05/2020 09:14
V
Velte_Petter Offline
Entusiast
Entusiast
V
Sitat: olechr

Nå har vel Norge bommet i mesterskap ved noen få anledninger. Uansett lei av at man skal finne masse unnskyldninger når Johaug ikke vinner. Det er jo det samme som å si at hun ikke har konkurranse og er umulig å slå. Løypa var som den var og premissene for konkurransen var lik for alle. Noe som skapte den mest spennende konkurransen som var i vinter.

Johaug må jo bare gå det hun kan og vinne så mye hun får til. Det er jo jobben hennes og den gjør hun sabla bra. Som TV underholdning derimot dør det sakte, men sikkert.

Ja, de største blemmene var OL-stafetten i Vancouver (herrene og Hjelmeset på Peltonen rubbski) og stafettene og litt til i Sochi.10 fri i Falun, damer (da det kom våt nysnø). Det blir litt horisontløst å snakke om at den kulturhistorisk ledende nasjonen i sporten ødelegger den. Hvis man er kynisk kan man si at dop, paradoksalt nok, har gjort idretten større og større i en oppadgående prestasjonsspiral der marginale (kulturhistorisk sett), men markedssterke nasjoner har fått mer innpass. Den har trigget andre faktorer og parametre (bred grasrot, folkeidrett, toppet utstyrsmarked, lett tilgang til løyper, smøreekspertise, kulturhistoriske og nasjonsbyggende tradisjoner etc) i andre land uten eller med stort tabu i.f.t. dop, slik at disse nasjonene har fått et forsprang når nasjoner med dopkultur må kutte dopet som følge av økt og bedret kontrollvirksomhet. Dopnasjonene vil da stå ribbet tilbake og utøvere i eksempelvis land som Østerrike, vil sitte med oppfatningen om at nivået er "nødt til å holdt oppe av dop". Hvilket selvfølgelig er synd, men en uunngåelig effekt. Personlig tror jeg ikke sporten har noe vondt av at Norge leder an. Det er i utgangspunktet en smal idrett som har vært stor i Norden, Russland og til dels i alpine strøk i mellomEuropa. Men med relativt lange tradisjoner i forhold til mange andre utholdenhetsidretter. Og slik vil det fortsatt være. Men jeg tror man gjør sporten en bjørnetjeneste ved å snakke den ned så mye her i landet.

Redigert av Velte_Petter; 28/05/2020 09:22.
Re: Birken 2020 [Re: Velte_Petter] #2610421 28/05/2020 10:19
olechr Offline
More than words
More than words

Men jeg tror man gjør sporten en bjørnetjeneste ved å snakke den ned så mye her i landet.

Det er jeg enig, men er vel så stor bjørntjeneste at man må finne 100 unnskyldninger når man ikke vinner. Fikk helt vondt i magen når Kalla nesten måtte unnskylde seg for at hun hadde gått fort i kollen. Når hun nesten må stå på TV å si at Johaug hadde vunnet hvis hun ikke hadde gjort noen tabber. Når man er ledende er det best for interessen at man faktisk kan unne andre å vinne også. Man er jo hel avhengig av at Norge er blant de ledende landene.

Ambassadør for Scott.
Re: Birken 2020 [Re: olechr] #2610476 28/05/2020 12:49
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K

Men jeg tror man gjør sporten en bjørnetjeneste ved å snakke den ned så mye her i landet.

Det er jeg enig, men er vel så stor bjørntjeneste at man må finne 100 unnskyldninger når man ikke vinner. Fikk helt vondt i magen når Kalla nesten måtte unnskylde seg for at hun hadde gått fort i kollen. Når hun nesten må stå på TV å si at Johaug hadde vunnet hvis hun ikke hadde gjort noen tabber. Når man er ledende er det best for interessen at man faktisk kan unne andre å vinne også. Man er jo hel avhengig av at Norge er blant de ledende landene.

Her er du inne på litt av grunnen til at det føles strålende at hun blir slått, også av en svenske..
Tabbe og ikke bytte ski var det, men hvor mange ganger har svenskene hatt dårligere ski i år.

Må innrømme at jeg koser meg over at det ble svensk når unnskyldningene står i kø.. Og det var vel ikke direkte umulig å skjønne at det var en god ide og gå inn og få på nye ski når sekunderingene gikk kraftig nedover, selv om en trener ikke ropte det i klartekst.
Det var selvsagt kun en trenertabbe og ikke noe Johaug kunne gjort annerledes, hun gjør jo ingen feil. Ingen skyld i dopingsaken heller det første året, og alt der man signerer om at utøveren har et ansvar var glemt.. Kom på det litt på slutten riktignok.

Håper hun får konkurranse, hvilken drakt de har på seg de som gir hun konkurranse betyr ikke noe akkurat nå.

Re: Birken 2020 [Re: olechr] #2610530 28/05/2020 21:35
V
Velte_Petter Offline
Entusiast
Entusiast
V

Tja, etter hva jeg så av intervjuer var det vel ingen andre enn at flertallet bare konstaterte fakta, at seieren glapp ved en brøler. Alle kunne se det, men det var "artig for spenninga"da. Har ikke sett annet enn at Johaug har tatt tapet med fatning og gratulert Karlsson med spurtseieren. Arting å se en som har litt av det samme i seg. Men hun og de andre ble gått fra i tet, og startet ikke opphentinga før de fikk gå lagtempo med nyglida ski på slutten. Det er ikke mye Johaug får gjort med all viraken rundt og at folk blir kvalm av "100 unnskyldninger" som dukker opp i tabloide medier med påfølgende kommentarfelt fra Åke og Ola Dunk. Hun tillegges mye som ikke henger på greip til tider. Kalla sjøl droppet skibytte i 2018 og tapte seieren til Bjørgen på det valget. Det var alle enige om dengangen, ikke så mye ståhei og kvalme folk dengang.

Redigert av Velte_Petter; 28/05/2020 21:38.
Re: Birken 2020 [Re: Velte_Petter] #2610607 29/05/2020 10:38
olechr Offline
More than words
More than words

Tja, etter hva jeg så av intervjuer var det vel ingen andre enn at flertallet bare konstaterte fakta, at seieren glapp ved en brøler. Alle kunne se det, men det var "artig for spenninga"da. Har ikke sett annet enn at Johaug har tatt tapet med fatning og gratulert Karlsson med spurtseieren. Arting å se en som har litt av det samme i seg. Men hun og de andre ble gått fra i tet, og startet ikke opphentinga før de fikk gå lagtempo med nyglida ski på slutten. Det er ikke mye Johaug får gjort med all viraken rundt og at folk blir kvalm av "100 unnskyldninger" som dukker opp i tabloide medier med påfølgende kommentarfelt fra Åke og Ola Dunk. Hun tillegges mye som ikke henger på greip til tider. Kalla sjøl droppet skibytte i 2018 og tapte seieren til Bjørgen på det valget. Det var alle enige om dengangen, ikke så mye ståhei og kvalme folk dengang.

Ikke Johaug jeg kritiserer heller. Mer repporterne i etterkant og opplegget rundt..
Faktisk synes jeg det var digg å se at Johaug var litt sur etter tapet. Det viser bare at det betyr noe. Lei utøvere som smiler og er blide uansett hvoran det går :-) Så jeg synes ikke Johaug kom dårlig ut av kollen. Hennes jobb er jo tross alt å gå så fort som mulig og vinne. Noe hun gjør veldig bra. :-)

Redigert av olechr; 29/05/2020 10:39.

Ambassadør for Scott.
Re: Birken 2020 [Re: erik e] #2610883 01/06/2020 07:57
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Hva har folk valgt for 2020-utgaven da, refusjon til et gebyr på 50,- eller kostnadsfri overføring neste år?

'...once more, and more intensity!'
Re: Birken 2020 [Re: erik e] #2610894 01/06/2020 09:46
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Overføring til neste år. Sannsynlig at jeg stiller, så hvorfor ikke.

Jeg hoppet på tilbudet de hadde rett etter birken i fjor med en ok rabatt, så en refusjon vil koste meg mer dersom jeg velger å stille til neste år.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Birken 2020 [Re: erik e] #2610907 01/06/2020 11:54
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Overføring ja.

facebook.com/secondhandsessions

Re: Birken 2020 [Re: erik e] #2610959 01/06/2020 18:41
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Selv valgte jeg refusjon, som jeg gjør med det meste av andre ting der jeg får den muligheten. Umulig å vite hva som vil skje det neste året, coronavirus i sin andre eller tredje bølge, og aktører som går konkurs. Men håper det blir Birken 2021!

Re: Birken 2020 [Re: erik e] #2617469 10/07/2020 05:53
H
Hummerfiskern Offline
Medlem
Medlem
H
ble ikke birken 2019 vunnet av en kar med Fulldemper (Scott) eller husker jeg feil?

Sier som Pippi Langstrømpe, Dette har jeg aldri gjort før så det går sikkert bra
Re: Birken 2020 [Re: Hummerfiskern] #2617470 10/07/2020 05:55
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Hummerfiskern
ble ikke birken 2019 vunnet av en kar med Fulldemper (Scott) eller husker jeg feil?

Eskil vant med fulldempet ja. En relativt billig Merida, men med andre hjul enn orginalt

Ambassadør for Scott.
Re: Birken 2020 [Re: olechr] #2617472 10/07/2020 06:08
H
Hummerfiskern Offline
Medlem
Medlem
H
Ja riktig, takk for oppdatering, men det var i alle fall en fulldemper. Så alt er tydeligvis mulig (jeg syntes det var gøy at en med fulldemper slo til, selv om mannen/kvinnen oppå sykkelen selvsagt er den viktigste)

Sier som Pippi Langstrømpe, Dette har jeg aldri gjort før så det går sikkert bra
Re: Birken 2020 [Re: olechr] #2617473 10/07/2020 06:29
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Eskil vant med fulldempet ja. En relativt billig Merida, men med andre hjul enn orginalt,

Eskil om sykkelen her: Birkenvinner Eskil!

Jeg har ingen anelse, men artig klipp.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support