Prøvde en Aria (felgbrems) i str 59 4 dager i Spanien før jeg bestemte meg for å gå for Oltre (felgbrems) i 59. Hadde sjekket at geometrien var lik, som Sep(ulv)eda har avklart. Ba om 130mm stem og slammet, satt som en kule det.
Men: Ingen fan av Aria-en dessverre. Helt grei på flatene og nedover, stiv og stabil, men i småkupert terreng føltes den dau, kjedelig, og ukomfortabel ut. Faktisk føltes den betraktelig kjipere enn en likt specet Xr3. Kunne ikke tro at det var samme setepinne som på xr4, var sikker på at utleier drev gjøn.
Har prøvd Infinito, Xr4, Xr3 og Aria siste 3 år. Aria er faktisk eneste jeg ikke kunne tenke meg å prøve igjen.
Overall, the new Sprint reinforces what we’ve thought about Bianchi for a while now. It introduces a bike aimed at competitive riders but without the pro-bike price tag, like the original Sempre or the C2C.
Bianchi does a brilliant job because you get the handling and ride quality DNA of its superbikes at an affordable price. The Sprint certainly continues that theme.
"The first thing you notice when riding the Aria is just how punchy it is and how ready to respond to increased effort. I went back and double-checked the weight of our 57cm model – 8.25kg (18.19lb) – because in use it feels a lot lighter and more chuck-aroundable than that."
Hehe. Hvordan føles det etter 5 t Hambini? Jeg klarer 30 s. Ellers ikke uenig i at subjektive sykkeltester er akkurat det: Subjektive. Og språklig noen ganger like dårlige som Hambini ja.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Det er ikke sykkel? Morsom. Fin måte å ikke ta opp Hambini. Men skal ikke diskutere han annet enn at jeg deler hans syn på den slags artikler og beskrivelser man her snakker om (stil er ikke viktig for meg - BBC engelsk eller ikke). Ikke at jeg tror gare er en liten søt kaninunge som ikke vil klare seg i verden uten at mor passer på, men virket som tråden på merkelig vis begynte å nærme seg en propaganda-kanal for Sprint uten at jeg helt skjønner hvorfor.
Haha, jeg ER en søt liten kaninunge, det er sånn alle vil beskrive meg(tror jeg, æresord, kors på halsen).
Nå har jo dette blitt en propaganda-kanal for Sprint, og en(nesten)like stor kanal for å si æsj til Aria … jeg har jo ennå ikke bestemt meg, og det kan jo godt tenkes at det blir noe helt annet(brukt eller nytt), men hva i all verden er "bedre" enn Sprint, eller Aria, eller, vent litt, Sprint er jo best
Litt usikker på sorteringen fordi den virker ikke til å bli lik for hver gang man trykker på hans navn, men jeg så på stjernene han har gitt på sine siste tester av sykler med bukkestyre. Eller dvs. jeg vet ikke om sorteringen ble basert på tid. Får bare stole på at jeg ikke prøvde å lure ting til. Orker ikke å skrive ned en gang til.
Av de 11 testene av sykler med bukkestyre jeg så på.
Begge de på 5 ble "bike of the year". Usikker på årssaksammenhengen der. Testet han etter bike of the year eller var han en del av testgruppen?
Den på 3.5 fikk forøvrig mest kritikk for hjulsettet. Logisk sett burde man jo holde seg unna sykler til 3.5. For meg blir det der fullstendig intetsigende så deler ikke Sepeda sin "derimot" - uten at jeg har satt meg voldsomt inn i hans arbeid selvsagt. Minner meg mest om en eiendomsmegler som kopierer de samme frasene for alle 2-roms innnenfor ring 2.
Så er Sepeda og jeg stort sett uenig om det meste så ikke noe nytt der.
Alltid vanskelig med subjektive tester av "hele" sykler, spesielt når det skal drysses stjerner. Men jeg er jo litt gammeldags som kjøper landeveissykkel som om det skulle være 1995.
(For ordens skyld. Dette er ikke moderatorprat:) Skjønner ikke hvorfor en sammelikning med propaganda dras inn her. Det utveksles meninger. Propaganda er enveis.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Det var snakk om kaninunger også - så vet ikke om propaganda skal forstås som at jeg mener folk her inne oppfører seg som Goebbels bare fordi "alle" nå liker Sprint og ikke Aria.
Vi har pølsevev-forumet, og så har vi racer-forumet.
Det er to forskjellige verdener, med forskjellig språk og retorikk.
And never the twain shall meet
***
Blir spennende å se hva Gare havner på. Ser at Colnago og Wilier Triestina er nevnt.
Vi har jo også De Rosa eller noe lekkert fra Alfredo "Jeg selger sykler i alle farger, så lenge den er blå" Gios...
Og for ordens skyld: Min nerdete, men enkle skrivebordsøvelse om geometri var på ingen måte ment som et partsinnlegg for Sprint Om noe, viste den geometriske likheter mellom alle Bianchi-modellene.
Har vært ført argumenter for Aria også her. Sittegeometrisk trenger den 5 mm mer avstandsringer enn Sprint. Den er mer "fastbike" enn "funbike" i konsept, og Sprint er det motsatte, selv om de styregeometrisk er like. Jeg liker "funbikes", det innrømmer jeg gladelig, og det hender at jeg har lyst på Tarmac-følelsen som kanskje er enda morsommere enn den min egen gir. Men Tarmac-følelsen kommer med S og ikke med ørn, så da blir det med det.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Spesh blir det jo aldri, den saken er klar! Så har jeg jo klart å komplisere ting ytterligere med å se på Cinelli på bikeshop … jeg er ikke helt solgt på den rare avslutningen av kjedestagene på ramma, men skal(evt.)leve med den litt rare overgangen på overrøret der det møter styrerøret. Ja, dette gjelder Superstar-modellen. Noen snille kunne bare gitt meg en Nemo Zagato, så hadde jeg ikke behøvd å rote rundt med alle disse valgene.
Det var snakk om kaninunger også - så vet ikke om propaganda skal forstås som at jeg mener folk her inne oppfører seg som Goebbels bare fordi "alle" nå liker Sprint og ikke Aria.
King195 skrev: Konklusjonen er at Aria er en bra sykkel og jeg kan anbefale den. Det som Bianchi skriver om at den passer godt for triatlon tror jeg skremmer bort "ekte" landeveissyklister. Jeg har syklet både korte raske turer og skikkelige langturer på Aria. Fikk ikke vondt i ryggen eller andre ubehag.
Ja, det triatlonrettede på Aria er at det er mye aero i rørvalgene, man kan sette sadelklampen langt fram og styret kan settes lavere enn på Sprint, Specialissima og Oltre XR3. Men de egenskapene har også en Oltre XR4 (Yolo, du har en triatlonsykkel).
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Får meg ikke helt til å tro at gares flørt med senkede setestag, overdimensjonerte underrør og CFD er noe annet enn et ennattsstå. For ikke å snakke om elektronikk.
Tror han flytter inn sammen med en klassisk skjønnhet.
Kjøpte Aria nå. Veldig fornøyd. Aero sykkel kan kiss my ass. Teoretisk vrøvl (bortsett fra hjulsett da).
Jeg gikk fra Sempre pro til Aria med skiver. Vil si at forskjellen ikke er så stor forskjell. Aria funker like bra og jeg tenker at forskjellen først og fremst ligger i utseende. Sprint vs Aria. Tja hva kan man egentlig si.
Kjøpte Aria nå. Veldig fornøyd. Aero sykkel kan kiss my ass. Teoretisk vrøvl (bortsett fra hjulsett da).
Jeg gikk fra Sempre pro til Aria med skiver. Vil si at forskjellen ikke er så stor forskjell. Aria funker like bra og jeg tenker at forskjellen først og fremst ligger i utseende. Sprint vs Aria. Tja hva kan man egentlig si.
Blasfemi!
Liker at du kjøpte ei "aero-ramme", men tror nada på effekten. Ikke at jeg er helt uenig. Vi snakker nok ikke om 50 Rohan Dennis-style watt her.
Kjøpte Aria nå. Veldig fornøyd. Aero sykkel kan kiss my ass. Teoretisk vrøvl (bortsett fra hjulsett da). Jeg gikk fra Sempre pro til Aria med skiver. Vil si at forskjellen ikke er så stor forskjell. Aria funker like bra og jeg tenker at forskjellen først og fremst ligger i utseende. Sprint vs Aria. Tja hva kan man egentlig si.
Blasfemi!
Liker at du kjøpte ei "aero-ramme", men tror nada på effekten. Ikke at jeg er helt uenig. Vi snakker nok ikke om 50 Rohan Dennis-style watt her.
He he ser den. I kjøpsøyeblikket fremsto Aria i hodet mitt som et nivå over sprint.
Nå vet jeg ikke hva prisene på Aria og Sprint er i "løsvekt", men pinnen som følger med Aria vil fordyre (det er en dyr pinne som også som nevnt før i tråden brukes på XR4), og man må kjøpe pinne til Sprint.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei