Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2605840 07/05/2020 17:16
T
tiasg Offline
Fersking
Fersking
T
Jeg fikk hentet den fra min lokale XXL i dag. Har ikke fått syklet den noe mer enn hjem fra butikken, men den virker decent.

Tok noen bilder. Beklager at krankarm er på feil sted, og at jeg glemte å kaste hettene til ventilene.

https://photos.app.goo.gl/wM4unekujvdp2K8n7

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2605865 07/05/2020 19:47
T
tiasg Offline
Fersking
Fersking
T
Jeg har tatt første tur med den nå, en kjapp tur til Sognsvann for å teste hvordan den føltes. Jeg snudde ironisk nok før grusen.

Sykkelen er utvilsomt et godt kjøp. Den klokker inn på 10kg blank i størrelse large, men det er sikkert mye som kan gjøres hvis man vil kutte av litt vekt. Setet var blant annet så mykt at det lett lar seg sykle på langtur uten chamois, noe jeg regner med veier litt.

Jeg har aldri hatt 1x før, og er ikke umiddelbart begeistret for konseptet, men jeg håper og tror det vokser på meg. Det er irriterende å spinne ut på 55km/t, men samtidig er det plenty raskt nok for marka.

Ellers var sykkelen svært komfortabel og jeg hoppet glatt over fortauskanter og traverserte dårlig brostein på en måte jeg aldri ville gjort med landeveissykkelen jeg kom fra. Det er også vanvittig behagelig å sykle rundt med fete dekk på 50psi, mot 105psi og 100psi som jeg pleier å bruke på mine andre sykler med henholdsvis 23mm og 28mm dekk.

Dekkene føltes dog ganske seige, så jeg tror kanskje jeg kommer til å bytte dem ut med noe med mindre knaster etterhvert.

Alt i alt er jeg meget fornøyd for prisen!

Redigert av tiasg; 07/05/2020 19:54.
Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: tiasg] #2605878 07/05/2020 20:29
A
AmosBurton Offline
Fersking
Fersking
A
Sitat: tiasg
Jeg har tatt første tur med den nå, en kjapp tur til Sognsvann for å teste hvordan den føltes. Jeg snudde ironisk nok før grusen.

Sykkelen er utvilsomt et godt kjøp. Den klokker inn på 10kg blank i størrelse large, men det er sikkert mye som kan gjøres hvis man vil kutte av litt vekt. Setet var blant annet så mykt at det lett lar seg sykle på langtur uten chamois, noe jeg regner med veier litt.

Jeg har aldri hatt 1x før, og er ikke umiddelbart begeistret for konseptet, men jeg håper og tror det vokser på meg. Det er irriterende å spinne ut på 55km/t, men samtidig er det plenty raskt nok for marka.

Ellers var sykkelen svært komfortabel og jeg hoppet glatt over fortauskanter og traverserte dårlig brostein på en måte jeg aldri ville gjort med landeveissykkelen jeg kom fra. Det er også vanvittig behagelig å sykle rundt med fete dekk på 50psi, mot 105psi og 100psi som jeg pleier å bruke på mine andre sykler med henholdsvis 23mm og 28mm dekk.

Dekkene føltes dog ganske seige, så jeg tror kanskje jeg kommer til å bytte dem ut med noe med mindre knaster etterhvert.

Alt i alt er jeg meget fornøyd for prisen!

Takk för svar! Hva gav du för din? Skulle du si att den är värd 17990 som den kostar nå?

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2605893 07/05/2020 21:18
T
tiasg Offline
Fersking
Fersking
T
Sitat: AmosBurton

Takk för svar! Hva gav du för din? Skulle du si att den är värd 17990 som den kostar nå?

Jeg gav 15.291,- Man får jo typisk veldig mye for pengene i en White, og det er vel ikke flust av sykler med samme spesifikasjoner på markedet, så jeg vil si at den er verdt 17.990,-

Det sagt så kan det godt hende at det er andre alternativer som er *bedre* kjøp for 17.990,-, men der kan nok Sepeda eller andre travere gi et bedre svar ICON_SMILE

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: tiasg] #2605894 07/05/2020 21:30
A
AmosBurton Offline
Fersking
Fersking
A
Sitat: tiasg
Sitat: AmosBurton

Jeg gav 15.291,- Man får jo typisk veldig mye for pengene i en White, og det er vel ikke flust av sykler med samme spesifikasjoner på markedet, så jeg vil si at den er verdt 17.990,-

Det sagt så kan det godt hende at det er andre alternativer som er *bedre* kjøp for 17.990,-, men der kan nok Sepeda eller andre travere gi et bedre svar ICON_SMILE

Takk! Beställt en nå ICON_SMILE

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2605975 08/05/2020 08:14
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Kjempeflott sykkel og helt enig de dekkene er ikke veldig raske, jeg er fornøyd med mine som har en 8 mm glatt rullebane og knaster på sidene. Det er en haug tråder om dekk på forumet. Sett de opp slangeløst. XXL oppgir 9,3 kg i str 54 har du veid din til 10,0 med pedaler og flaskeholdere ?

https://bikerumor.com/2018/12/11/ne...ravel-tires-find-the-middle-of-the-road/

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2606009 08/05/2020 09:48
P
Pug-Nose Offline
Fersking
Fersking
P
Fikk en tremilstur i går på 95% grus. Sykkelen var nydelig på både hardpakket og grov grus/stein. Veldig komfortabel geometri for meg på 177 i størrelse M.
Dekkene er kanskje ikke de mest lettrullende, men fy søren for et grep de har. Svært kontrollerbare i svinger på grusen i høy fart.
Gruppen var justert feil, så jeg fikk ikke brukt største ringen bak, blei tungt i de verste kneikene.
Brakett til montering av 2X fulgte med, så er en grei jobb å bytte til dette om man trenger større utveksling. Tror nok jeg beholder 1X da det nok ikke hindrer meg nevneverdig.

Vedlegg
IMG_20200507_170153567_HDR.jpg (1.94 MB, 263 nedlastinger)
IMG_20200507_163826275_HDR.jpg (1.56 MB, 260 nedlastinger)
Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Pug-Nose] #2606013 08/05/2020 09:55
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: Pug-Nose
Gruppen var justert feil, så jeg fikk ikke brukt største ringen bak, blei tungt i de verste kneikene.
Brakett til montering av 2X fulgte med, så er en grei jobb å bytte til dette om man trenger større utveksling. Tror nok jeg beholder 1X da det nok ikke hindrer meg nevneverdig.

Jeg vet ikke om det gjelder for Shimano GRX men jeg fikk på 11 / 46 kassett på SRAM Force 1 x 11, de oppgir at max er 42. Om det fungerer med 11 / 46 også på Shimano får du enda større sprang mellom gir (jeg synes det fungerer brillefint på en slik sykkel). Til gjengjeld spretter du lett opp alle kneikene i Nordmarka og/eller kan velge større drev foran og få litt mer toppfart. Ganske mye kneiker der jeg bruker min og 40 - 11/46 fungerer fint.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Pug-Nose] #2606031 08/05/2020 10:12
T
tiasg Offline
Fersking
Fersking
T
Sitat: EmilZipp
Kjempeflott sykkel og helt enig de dekkene er ikke veldig raske, jeg er fornøyd med mine som har en 8 mm glatt rullebane og knaster på sidene. Det er en haug tråder om dekk på forumet. Sett de opp slangeløst. XXL oppgir 9,3 kg i str 54 har du veid din til 10,0 med pedaler og flaskeholdere ?

https://bikerumor.com/2018/12/11/ne...ravel-tires-find-the-middle-of-the-road/

Gode tips, takk skal du ha! Jeg kommer nok til å prøve meg på slangeløst etterhvert som jeg får landet hvilke dekk jeg vil bruke. Skal sjekke ut dekkene du linker til.

Godt poeng ang. vekt! Jeg glemte i farten at jeg hadde satt på pedaler da jeg veide den, så hvis jeg trekker fra vekten av pedalene bør vekten bli ~9,66 kg i str 56 (L). Jeg får dessverre ikke redigert mitt forrige innlegg med riktig info.

Haha, girene var feilindeksert på min også. Det kan hende XXL hadde justert det i butikken hvis jeg hadde hatt tålmodighet til å vente, men de er så overbelastet og underbemannet for tiden at det sikkert hadde tatt dagesvis.

Redigert av tiasg; 08/05/2020 10:18.
Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2606071 08/05/2020 11:27
M
michu Offline
Fersking
Fersking
M
Skal plukke opp i løpet av helga på XXL. Er den ferdig eller kommer den i byggesett?

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: michu] #2606099 08/05/2020 12:16
T
tiasg Offline
Fersking
Fersking
T
Sitat: michu
Skal plukke opp i løpet av helga på XXL. Er den ferdig eller kommer den i byggesett?

Jeg var utålmodig og hentet den hos XXL mens den enda lå flatpakket hos dem, men hvis du venter til de sender sms om henting så har de bygget den og satt på stilriktige reflekser, ringeklokke m.m. for deg ICON_SMILE

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: EmilZipp] #2606100 08/05/2020 12:22
R
rml Offline
Fersking
Fersking
R
Sitat: michu

Hentet min i dag. Den var satt sammen så jeg kunne rulle den ut av butikken. Noen justeringer må påregnes (se også erfaringer med gir i innleggene ovenfor).
Sykkelen ser ihvertfall bra ut. Hvis jeg nå bare kunne finne ut hvor jeg har lagt pedalene, så kan jeg kanskje få prøvd den også...

Sitat: EmilZipp

Jeg vet ikke om det gjelder for Shimano GRX men jeg fikk på 11 / 46 kassett på SRAM Force 1 x 11, de oppgir at max er 42. Om det fungerer med 11 / 46 også på Shimano får du enda større sprang mellom gir (jeg synes det fungerer brillefint på en slik sykkel). Til gjengjeld spretter du lett opp alle kneikene i Nordmarka og/eller kan velge større drev foran og få litt mer toppfart. Ganske mye kneiker der jeg bruker min og 40 - 11/46 fungerer fint.

I følge diverse web-fora, så kjører flere med 11-46 på denne skifteren (GRX RD-RX812), selv om Shimano oppgir 42 som maks.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2606123 08/05/2020 13:54
P
Pug-Nose Offline
Fersking
Fersking
P
Noen som kan sjekke fremre aksling på bremseskivesiden? Ser ut som om den som satt det på har dratt rundt hodet på min. Godt mulig det ikke har noe galt skjedd også, det så bare så røft ut. Fikk ut bolten fra motsatt side, er 6mm hex der, men måtte løsne motsatt vei.

Uansett. Da har jeg satt opp min tubeless foran of bak ICON_COOL

Vedlegg
IMG_20200508_144241698_HDR.jpg (2.61 MB, 290 nedlastinger)
Redigert av Pug-Nose; 08/05/2020 14:19.
Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Pug-Nose] #2606142 08/05/2020 17:34
R
rml Offline
Fersking
Fersking
R
Noen som kan sjekke fremre aksling på bremseskivesiden? Ser ut som om den som satt det på har dratt rundt hodet på min. Godt mulig det ikke har noe galt skjedd også, det så bare så røft ut. Fikk ut bolten fra motsatt side, er 6mm hex der, men måtte løsne motsatt vei.

Uansett. Da har jeg satt opp min tubeless foran of bak ICON_COOL

Au... gikk innom garasjen for å sjekke. Der er det litt dårlig lys, så jeg kjente på akslingen med tommelen, og fikk kuttet hakk i tommelen av en avdratt metallflis. Min aksling ser akkurat ut som din, mao. Du har ikke tilfeldigvis hentet sykkelen på Alnabru, du også?

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2606509 10/05/2020 17:51
P
Pug-Nose Offline
Fersking
Fersking
P
Det er nok ikke noe feil. Se bildet av White GX Pro 20 som jeg mener bruker samme gaffel her. Akslingen skal visst skrus ut fra motsatt side.
GX CF gaffel

Spennende med mulighet for 11/46 kassett. Da hadde jeg nok gått opp til en større ring foran. Tror dere dette ville gått med samme kjede, eller trengs flere ledd?

Redigert av Pug-Nose; 10/05/2020 17:51.
Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2606925 12/05/2020 12:27
T
Trondern Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Jeg har også fått min sykkel og fått et par turer på alt mulig underlag. Er veldig fornøyd, synes jeg sitter godt og sykkelen er morsom å sykle på.

Har montert sks speedrocker og de sitter godt. Det er noen fester her og der, så man får sikkert på det meste av skjermer. Bortsett fra litt mye greier øverst på gaffelen ser de helt greie ut. Fint med skjermer som er enkle å ta av og ikke skrangler ICON_SMILE

Jeg har tatt ut slangen av dekkene. Det var en liten skade i teipen rundt ventilen foran og dekket slapp litt luft før jeg putta i guffe. Jeg tok sjansen på at guffa skulle tette hullet, men det fungerte ikke helt. Hørte ikke lenger lekkasjen, men merket at dekket ble litt slappere etter en time. Da jeg hadde syklet halvannen time i marka i går måtte jeg pumpe opp dekket igjen. Jeg etterfylte litt guffe og pumpa opp igjen da jeg kom hjem. Nå er dekktrykket likt som i går. Er det en løsning som kan holde lenge, eller er det like greit å åpne opp og reparere med en gang?

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2606937 12/05/2020 13:23
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Trondern
Er det en løsning som kan holde lenge, eller er det like greit å åpne opp og reparere med en gang?

Noen tips her.

Stan's Notubes har et lass med videoer om det meste innen slangeløst.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2607359 14/05/2020 08:08
E
ejo8210 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Jeg hentet denne hos XXL for noen dager siden og har bare prøvd den en liten tur foreløpig. Nå har jo XXL satt ned prisen på Kanzo Carbon Disc Apex1 til det samme. Noen som har erfaringer med denne og ville byttet?

https://www.xxl.no/ridley-kanzo-car...MMh1GHEUhUaAsK7EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2607417 14/05/2020 11:35
P
Panno Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
P
Hi, sorry for writing in English! But thanks to Google Translate (and some imagination) I was able to read the thread and it seems this is a pretty solid bike. XXL Sports is selling this bike in Austria as well. ICON_SMILE

I just wanted to ask for size recommendations. I am 185cm (step size ~88cm) and I think I'll go for L/56. Maybe XL/58 would work as well? Has anybody this bike with similar proportions? (I testrode the Canyon Grail in L and the Scott Speedster Gravel in L, but I am really poor in comparing geos).

Also I think (but don't know!) the frame might be (very similar to) Carbonda CFR 696. According to other discussions elsewhere on the web, that's also the frame of that the Ridley Kanzo, the Vitus Substance GRX and some other OEMS use. In any case, at this price point I think the XXL offer is really great.

Thanks!

Redigert av Panno; 14/05/2020 11:36.
Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2607523 14/05/2020 20:13
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
The frame on the White looks similar to the Carbonda (http://www.carbonda.com/road/gravel/80.html), but the fork is different without all the mounting points. So it depends on your use. I'm not sure about the size, but I prefer to go one size down if in doubt.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2607532 14/05/2020 20:43
T
Trondern Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
It looks like you are right about the frame. I compared the pictures with my bike and I can't find any differences apart from the already mentioned mounting points on the fork.

I am 192 cm and own one in XL. XL is undoubtedly right for me. I am happy to help if there is anything I can do to make your choice easier, but I am no expert so you will have to be specific ICON_WINK

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Panno] #2607546 14/05/2020 21:47
T
tiasg Offline
Fersking
Fersking
T
Sitat: Panno
Hi, sorry for writing in English! But thanks to Google Translate (and some imagination) I was able to read the thread and it seems this is a pretty solid bike. XXL Sports is selling this bike in Austria as well. ICON_SMILE

I just wanted to ask for size recommendations. I am 185cm (step size ~88cm) and I think I'll go for L/56. Maybe XL/58 would work as well? Has anybody this bike with similar proportions? (I testrode the Canyon Grail in L and the Scott Speedster Gravel in L, but I am really poor in comparing geos).

Also I think (but don't know!) the frame might be (very similar to) Carbonda CFR 696. According to other discussions elsewhere on the web, that's also the frame of that the Ridley Kanzo, the Vitus Substance GRX and some other OEMS use. In any case, at this price point I think the XXL offer is really great.

Thanks!

I'm 187cm and the inside of my leg mesures 89cm. I ride a L, and think that's a good fit for me.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2607632 15/05/2020 09:36
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Det var oppklarende om de forskjellige rammene ICON_SMILE

Vi har allerede sett at rammene til White GX Inceptor og Ridley Kanzo Carbon/Adventure synes å være like, m.a.o. støpt i samme form, om enn gaflene er forskjellige, ref. de nevnte festepunktene.

Nå ser vi at Ridley Kanzo Carbon/Adventure ikke bare er visuelt lik, også hva gjelder gaffel med festepunkter, men også har samme geometri som Carbonda CFR696.

Da er det, som påpekt, overveiende sannsynlig at både Ridley og White sin sykkel er OEM Carbonda CFR696, om enn med og uten festepunkter på gaffel.

Åpenbart et populært rammesett, som vi fant igjen også hos mer eksotiske Durian Riders Pragma.

Men vi vet ikke dermed om det er samme grad av karbon, lagt på samme vis, i de forskjellige rammene.

Uansett er jeg litt overrasket over tradisjonsrike Ridley her, uten at det er noe galt i å bruke katalogvare fra en god OEM-produsent.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2607664 15/05/2020 11:44
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Ja, det er interessant. Personlig tviler jeg på at Carbonda gjør noe særlig forskjellig i produksjonen av rammer som skal til xxl, ridley, Pragma eller evt selges direkte til forbruker. Eneste måtte være lakkeringen som man også kan velge når man kjøper direkte.

Ut fra min lille kunnskap om kompositter TROR jeg det er tidkrevende å støpe inn disse festepunktene for bagasje. Dermed vil jeg tippe at xxl har valgt en gaffel uten disse for å presse prisen. De har også veldig enkel lakkeringsjobb. Mens Ridley som skal være mer eksklusivt har valgt å beholde disse. Durianrider/Pragma gjør det vel enkelt og bare kjører det de tilbyr. Han har dessuten økt prisen på rammesettet til 899 usd.

En annen ting jeg lurer på er disse festepunktene i ramma for bagasje; hvor sterke er de egentlig? Vi kjenner vel alle noen som har ødelagt festene til flaskeholdere på karbonsykkelen sin og har fått beskjed om at de ikke er beregnet på 1-litersflasker som mange randonneurer bruker. Vil jeg kunne bruke den til frakt av litt vekt på bagasjebrett eller må jeg fremdeles holde meg til en sykkel av metall? (se bildet/vedlegg)
Er det litt friskt å ha fester for bagasjebrett på karbonsykler?

Vedlegg
sykkel til jobb (2).jpg (100.57 KB, 175 nedlastinger)
Redigert av sun flyer; 15/05/2020 11:48.
Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2607678 15/05/2020 12:25
P
Pug-Nose Offline
Fersking
Fersking
P
Personlig hadde jeg ikke vært nervøs for å bruke fabrikkfestene til normal bagasje. Det er jo derfor de er der. Karbon er råsterkt og tåler masse, bare se hvordan stisykler blir behandlet, med meterhøye hopp med ryttere på 100kg+. Riktignok ikke helt sammenlignbart med et festepunkt, men dog.
Som regel er vel disse festepunktene laget av metall som er støpt inn i rammen, du ser som regel dette når skruen er ute. Dersom de knekker har du jo reklamasjonsretten på din side også de første fem årene.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2607695 15/05/2020 13:00
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Jeg vet selvfølgelig at karbon er sterkt, men det er et krevende materiale i forhold til punktbelastninger. Håper du har rett ICON_SMILE Noen vil nok kjøre barnesete på en sånn sykkel.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Sepeda] #2607800 15/05/2020 21:37
K
krrm Offline
Entusiast
Entusiast
K
Enda flere varianter: Planet X On One Free Ranger skal også være en Carbonda CFR696 sykkel. Lilla/Rød varianten er frisk i fargene.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: krrm] #2607822 16/05/2020 06:43
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Se der.

Kanskje alle gravel-sykler i hele verden egentlig er Carbonda CFR696 thinking

Men spøk til side, kan det tolkes som et kvalitetstegn at den i så høy grad brukes av forskjellige merker. Ridley setter ikke sitt merkenavn på hva som helst.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2607842 16/05/2020 08:00
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Disse kineserne søker verdensherredømme. Først Corona nå Carbonda... Hvordan skal dette gå?

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2607865 16/05/2020 09:24
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Noen som har erfaringer med karbondeler fra Carbonda? Jeg tenker etterhvert bytte ut båtankerne (setepost og styre) som følger med ny gravel bike med noe lettere i karbon, og ser at det kan gjøres relativt rimelig på alibaba-webshopen hos Carbonda.

Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå