Egen tråd for utblåsing av frustrasjon over GeirK
|
Egen tråd for utblåsing av frustrasjon over GeirK
08/05/2020 10:21
|
GeirK
OP
More than words
|
OP
More than words
Værsågod!
Her kan anonymous13 og andre som er frustrerte over mine spørsmål, og som har en fryktelig trang til å publisere detaljerte beskrivelser av fantasier om hva jeg tror, ønsker, tenker og mener, boltre seg til krampa tar dem. Så slipper vi at de det måtte gjelde bruker saklige diskusjoner som publikasjonskanal for dette innholdet. Jeg skal ikke blande meg, men er jeg ønsket til tråden for å svare på konkrete spørsmål, bidrar jeg gjerne. Send i såfall en PM.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
Re: Egen tråd for utblåsing av frustrasjon over GeirK
[Re: GeirK]
08/05/2020 13:36
|
Duck
Ivrig
|
Ivrig
Jeg kunne satt meg ned å skrevet et innlegg ned i en viss gate, men gjør heller et forsøk på å formulere meg mere dempet. Det er virkelig ikke lett, men de fleste ser nok at alternativet er mere dødfødt for alle parter. Jeg skal derfor prøve å gi deg et konstruktiv "svar", og det er primært av hensyn til at jeg synes forumet fortjener det. Når du i kontekst av et spørsmål (!) som ble stilt (sogar til en annen forumbruker), avviser sitatet fra IPCC og Wikipedia som kildegrunnlag fremfor en Bloombergartikkel (2015), og for noe som var helt underordnet problemstillingen som ble diskutert (innsektsdød pga vindmøller) har det etter min mening gått utover alle støvleskaft. Det tror jeg forøvrig også de fleste ser, uten at det trenger å være av betydning for noen av oss. Jeg forventer på ingen måte noen innrømmelse, men håper innstendig på en viss endring fremover. Eksemplene begynner etter hvert bli så mange, og ikke minst signalene så utvetydig sterke fra en rekke hold, at du fort kan anses som "et tapt tilfelle", og uinteressant for mange å ha dialog med. Jeg tror hverken du eller disse er idioter, og vil gjerne høre synspunktene som nå drukner i alt annet enn sak. Jeg forvarer ikke forsøk på uthengning, selv om jeg selv innrømmer at jeg lot meg rive med i går. Det er uheldig, men samtidig noe av den iboende svakhet mange av oss dessverre har. Dersom ingen klarer å vise vilje til å endre retning frykter jeg dessverre at vi ikke har sett bunnen. Selv om jeg mener å huske at du har uttalt at du ikke nødvendigvis er interessert i kommunikasjon med alle, medmindre de tilføyer deg kunnskap, kan det av mange andre årsaker være hensiktsmessig å vise litt høyere toleranse. Jeg vil tro at forumet i langt større utstrekning kunne ha brukt for deg dersom du opptrer mere som en noe mer tålmodig og konstruktiv debattant. Det er selvsagt ikke alltid lett. Jeg tror du i så fall vil oppnå større respekt i det som ikke tradisjonelt er dine støttespillere, selv om ikke nødvendigvis er opptatt av dette og tar til takke med å opprettholde status Quoc. Jeg tror ikke det som skrives her inne nødvendigvis vipper samfunnsutviklingen i den ene eller andre retning, og at vi derfor trygt kan senke skuldrene litt uten at det nødvendigvis betyr mye. Hva angår diskusjonen vår opplevde jeg at du vridde tema fra innsektsdød til klimaspørsmål, og forbigikk dessverre flere av de tingene jeg skrev i dine påfølgende poster. Jeg lar det ligge bortsett fra det som gjelder miljøet for læring her inne. Det er så utrolig synd at om man ikke evner å se hvordan atferd bryter ned det som kunne blitt gode meningsutvekslinger og bidratt til gjensidig læring og forståelse. Resultatet blir som mange allerede har påpekt gjørmebryting uten vinnere og sogar med et enormt tidstap for de som deltar.... Det er dessverre ikke til å komme bort fra at du regelmessig er involvert eller har en av hovedrollene. Jeg tviler ikke på at du mener at ditt engasjement tjener en god formål, men i realitetene i lys av det som er sagt ovenfor kan bli et trist skue, med lite eller intet utbytte. Selvsagt har andre også forbedringspotensiale, meg inkludert, men nå skriver jeg til deg med håp om at også andre tar en runde med seg selv. Hadde innvendingene vært sentralt ifht hovedtema i tråden, eller din aggresjon vært rettet mot ufin eller uærlig opptreden, så hadde det vært lettere å forstå. Imidlertid frykter at aggressiv fremtoning bare trigger ytterligere aggressivitet, samt at verdifulle stemmer forlater diskusjoner eller denne plattformen. Noen kan sikkert se en komisk side ved det og synes dette er underholdende lesing/tidsfordriv, men det er nok ikke mange.. Selv om du ikke umiddelbart skulle synes det representer et tap, håper jeg du reflekterer over at mange andre nok vil være av motsatt syn. I tillegg er det potensielt en del andre og svært uheldige implikasjoner som kan oppstå. I denne forbindelse la oss håpe at ingen her inne har bidratt til svekket selvbilde eller forsterket andre personrelaterte lidelser hos noen av våre forummedlemmer.... I en tid der de fleste ser ulempene av økt polarisering og konflikt, og hvor adskillig fokus rettes mot inkludering og et bredt meningsmangfold, fremstår det uheldig om vi fortsetter som før, eller alltid opptrer som "kjerringa mot strømmen". En unødvendig ufin tone er godt egnet til å "skremme" normale folk (kanskje ikke oss...) fra å delta i det offentlig ordskifte. Jeg håper du derfor at du også tar disse forhold med i betraktning. Ingen er vel tjent med at "snikksnakk" nærmest utvikler seg til rent ekkokammer bestående i all hovedsak av "gamle riddere med tilhørende hoff"? Mange vil i så fall søke seg til mere konstruktive arenaer, om det da ikke allerede er skjedd. Jeg tror ikke at dette er målet ditt, men det er nok ikke dumt å være det det mere bevisst. Det er heller ikke mange som har anledning til å bruke enormt med timer her inne, men når de først avlegger besøk vil nok ønsket om konstruktiv dialog stå høyt på lista for de fleste. Kanskje ikke ditt problem at andre ikke har tilsvarende tid, men det å respektere at andre er i en annen setting hvor tiden rett slett ikke tillater at kildebruk og argumentasjon alltid holder "gullstandard" tror jeg flertallet her inne vil leve godt med. Vi trenger nødvendigvis ikke havne på nivået til kommentarfeltet til VG av den grunn. Igjen ble det langt, men jeg håper du og andre legger merke til at dette er forsøkt skrevet med henblikk på "forsoning" og endring her inne. Jeg håper derfor at det blir mottatt deretter. Jeg legger dette inn i den andre "kontroversielle" tråden også...
|
|
|
08/05/2020 14:01
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Værsågod!
Her kan anonymous13 og andre som er frustrerte over mine spørsmål, og som har en fryktelig trang til å publisere detaljerte beskrivelser av fantasier om hva jeg tror, ønsker, tenker og mener, boltre seg til krampa tar dem. Så slipper vi at de det måtte gjelde bruker saklige diskusjoner som publikasjonskanal for dette innholdet. Jeg skal ikke blande meg, men er jeg ønsket til tråden for å svare på konkrete spørsmål, bidrar jeg gjerne. Send i såfall en PM. Irriterer meg grønn over all den digge maten du viser bilder av, men som jeg ikke umiddelbart kan spise! Argh! Vel, får fyre opp grillen selv da!
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
08/05/2020 14:23
|
Gubbe
Entusiast
|
Entusiast
Er det mulig å bli mer egosentrisk? Dette er det eneste innlegget jeg legger inn her.
Redigert av Gubbe; 08/05/2020 16:59.
|
|
|
[Re: tmork]
08/05/2020 14:53
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
GK er noe unorsk i tone og framferd. Dette kan oppleves mer konfliktorientert enn det som er ment, men er på ingen måte et troll på vg.no. Vi nordmenn er etter mitt syn ofte "livredde" for å tråkke over grenser som skaper konflikt, men se to italienere som diskuterer, for så i neste øyeblikk være de beste venner - det er ikke verre enn som så.
Har selv fått en kraftig irettesettelse av GK, tror det var i 2002-2003 angående Windows NT4 server, og selv om jeg hadde "rett" :-) (velger selvsagt å tro det) var årsaken til "korreks" at jeg konkluderte på vegne av mange - my bad.
Det er mange som mener mye om mangt, jeg er en av dem, og vi må tåle at det vi sier blir imøtegått. Etter mitt syn er det bare sunt at en blir motsagt, det skjerper oss, og gjør oss bedre. Har vi velfunderte meninger om noe, så bør vi og kunne argumentere for disse og møter vi motstand, så bør vi ha gode argumenter som underbygger påstanden.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
08/05/2020 17:31
|
A. Nonym
Medlem
|
Medlem
|
|
|
[Re: A. Nonym]
08/05/2020 18:21
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
GeirK er han som startet denne tråden. Om du lurer på hvem han er så foreslår jeg du leser noen av innleggene hans  Tråden har bakgrunn i diverse ikke-sykkelrelaterte diskusjoner her inne i det siste, hvor de fleste handler om klima/utslipp/CO2 osv.
Helge StravaKjøper: XG-1199-kassett, send PM
|
|
|
08/05/2020 18:39
|
Panda
Besatt
|
Besatt
« Vi nordmenn er etter mitt syn ofte "livredde" for å tråkke over grenser som skaper konflikt«
Det kan jeg som utlending skrive under på. Har ofte blitt misforstått pga. dette. Nedover på kontinentet er vi nok litt mer bastante i språk og gestikulering. Litt mer «spisse albuer« verbalt rett og slett.
|
|
|
08/05/2020 19:00
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Så sist gang GeirK ga mening var i 2002-2003?
Orker ikke å analysere det der for mye, men voldsomt selvinnsikt har man ikke slik man oppfører seg i "Kina-tråden". Ikke at han var alene og jeg bidro til å avlede den tråden selv, men så sendte jeg også en privat melding til GeirK for å si ifra at jeg ikke orket en lang rekke hvor ingen ville godta å ikke få det siste ordet.
Jeg synes det er morsomt med slike forum fordi jeg treffer på synspunkter folk i min omgangskrets ikke har, men skuffende at en egentlig veldig harmløs tråd som Kina-tråden og delvis klima skal gå fullstendig i fisk. Å si at det er kun GeirK sin feil blir på grensen til mobbing, men han har definitivt sin del av ansvaret. Duck sin beskrivelse synes jeg er ganske god. Lite å utsette på den.
|
|
|
08/05/2020 19:01
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Og nei. Dette handlet ikke først og fremst om andre syn eller måten å skrive på. I Kina-tråden var jeg uenig med flere andre, men samtalen fortsatte uansett på et noenlunde sivilisert nivå. Så kom GeirK og så ballet det på seg.
|
|
|
[Re: Havre]
11/05/2020 07:18
|
Gulesider
Entusiast
|
Entusiast
Vet ikke om jeg ville kalt det mobbing men mannen har jo helt klart et ansvar med måten han styrer diskusjonene på. Totalt fravær av vilje til perspektiv, totalt fravær av egne meninger, totalt fravær av aksept av fakta som ikke er i tråd med hans egne. Dette med behovet for siste ord koste hva det koste vil er ødeleggende. Og det skremmer folk bort fra forumet. Man gidder bare ikke bruke mer tid så fort han er inne i en diskusjon.
|
|
|
11/05/2020 07:38
|
Havre
Besatt
|
Besatt
It takes two to tango osv.
Det er ikke et forsvar av GeirK (enig i mye av den beskrivelsen), men tror man vil finne et par andre der som kun kastet seg inn i tråden for å svare GeirK isteden for å diskutere temaet (vet ikke om man kan finne igjen tråden for å sjekke om den påstanden er riktig?). Da baller det på seg.
|
|
|
11/05/2020 09:56
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ahh... Endelig en mulighet: Det irriterer meg så jævlig at jeg ikke klarte å henge på GeirK selv om at giret hans hadde fryst fast. Og så er jeg så jævlig lei av å se det blide trynet hans på en kortreist topptur mens at jeg sitter hjemme og tenker at det ikke finnes muligheter. Puh... Deilig å få det av brystet.
|
|
|
11/05/2020 13:02
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
På seg selv kjenner man ingen andre. Vi er alle senter i vårt eget univers.
Regelmessig refleksjon over disse to innsiktene kan vise seg å være en givende øvelse både for en selv og omgivelsene.
|
|
|
[Re: Duck]
16/05/2020 22:19
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
Jeg kunne satt meg ned å skrevet et innlegg ned i en viss gate, men gjør heller et forsøk på å formulere meg mere dempet. Det er virkelig ikke lett, men de fleste ser nok at alternativet er mere dødfødt for alle parter. Jeg skal derfor prøve å gi deg et konstruktiv "svar", og det er primært av hensyn til at jeg synes forumet fortjener det. Når du i kontekst av et spørsmål (!) som ble stilt (sogar til en annen forumbruker), avviser sitatet fra IPCC og Wikipedia som kildegrunnlag fremfor en Bloombergartikkel (2015), og for noe som var helt underordnet problemstillingen som ble diskutert (innsektsdød pga vindmøller) har det etter min mening gått utover alle støvleskaft. Det tror jeg forøvrig også de fleste ser, uten at det trenger å være av betydning for noen av oss. Jeg forventer på ingen måte noen innrømmelse, men håper innstendig på en viss endring fremover. Eksemplene begynner etter hvert bli så mange, og ikke minst signalene så utvetydig sterke fra en rekke hold, at du fort kan anses som "et tapt tilfelle", og uinteressant for mange å ha dialog med. Jeg tror hverken du eller disse er idioter, og vil gjerne høre synspunktene som nå drukner i alt annet enn sak. Jeg forvarer ikke forsøk på uthengning, selv om jeg selv innrømmer at jeg lot meg rive med i går. Det er uheldig, men samtidig noe av den iboende svakhet mange av oss dessverre har. Dersom ingen klarer å vise vilje til å endre retning frykter jeg dessverre at vi ikke har sett bunnen. Selv om jeg mener å huske at du har uttalt at du ikke nødvendigvis er interessert i kommunikasjon med alle, medmindre de tilføyer deg kunnskap, kan det av mange andre årsaker være hensiktsmessig å vise litt høyere toleranse. Jeg vil tro at forumet i langt større utstrekning kunne ha brukt for deg dersom du opptrer mere som en noe mer tålmodig og konstruktiv debattant. Det er selvsagt ikke alltid lett. Jeg tror du i så fall vil oppnå større respekt i det som ikke tradisjonelt er dine støttespillere, selv om ikke nødvendigvis er opptatt av dette og tar til takke med å opprettholde status Quoc. Jeg tror ikke det som skrives her inne nødvendigvis vipper samfunnsutviklingen i den ene eller andre retning, og at vi derfor trygt kan senke skuldrene litt uten at det nødvendigvis betyr mye. Hva angår diskusjonen vår opplevde jeg at du vridde tema fra innsektsdød til klimaspørsmål, og forbigikk dessverre flere av de tingene jeg skrev i dine påfølgende poster. Jeg lar det ligge bortsett fra det som gjelder miljøet for læring her inne. Det er så utrolig synd at om man ikke evner å se hvordan atferd bryter ned det som kunne blitt gode meningsutvekslinger og bidratt til gjensidig læring og forståelse. Resultatet blir som mange allerede har påpekt gjørmebryting uten vinnere og sogar med et enormt tidstap for de som deltar.... Det er dessverre ikke til å komme bort fra at du regelmessig er involvert eller har en av hovedrollene. Jeg tviler ikke på at du mener at ditt engasjement tjener en god formål, men i realitetene i lys av det som er sagt ovenfor kan bli et trist skue, med lite eller intet utbytte. Selvsagt har andre også forbedringspotensiale, meg inkludert, men nå skriver jeg til deg med håp om at også andre tar en runde med seg selv. Hadde innvendingene vært sentralt ifht hovedtema i tråden, eller din aggresjon vært rettet mot ufin eller uærlig opptreden, så hadde det vært lettere å forstå. Imidlertid frykter at aggressiv fremtoning bare trigger ytterligere aggressivitet, samt at verdifulle stemmer forlater diskusjoner eller denne plattformen. Noen kan sikkert se en komisk side ved det og synes dette er underholdende lesing/tidsfordriv, men det er nok ikke mange.. Selv om du ikke umiddelbart skulle synes det representer et tap, håper jeg du reflekterer over at mange andre nok vil være av motsatt syn. I tillegg er det potensielt en del andre og svært uheldige implikasjoner som kan oppstå. I denne forbindelse la oss håpe at ingen her inne har bidratt til svekket selvbilde eller forsterket andre personrelaterte lidelser hos noen av våre forummedlemmer.... I en tid der de fleste ser ulempene av økt polarisering og konflikt, og hvor adskillig fokus rettes mot inkludering og et bredt meningsmangfold, fremstår det uheldig om vi fortsetter som før, eller alltid opptrer som "kjerringa mot strømmen". En unødvendig ufin tone er godt egnet til å "skremme" normale folk (kanskje ikke oss...) fra å delta i det offentlig ordskifte. Jeg håper du derfor at du også tar disse forhold med i betraktning. Ingen er vel tjent med at "snikksnakk" nærmest utvikler seg til rent ekkokammer bestående i all hovedsak av "gamle riddere med tilhørende hoff"? Mange vil i så fall søke seg til mere konstruktive arenaer, om det da ikke allerede er skjedd. Jeg tror ikke at dette er målet ditt, men det er nok ikke dumt å være det det mere bevisst. Det er heller ikke mange som har anledning til å bruke enormt med timer her inne, men når de først avlegger besøk vil nok ønsket om konstruktiv dialog stå høyt på lista for de fleste. Kanskje ikke ditt problem at andre ikke har tilsvarende tid, men det å respektere at andre er i en annen setting hvor tiden rett slett ikke tillater at kildebruk og argumentasjon alltid holder "gullstandard" tror jeg flertallet her inne vil leve godt med. Vi trenger nødvendigvis ikke havne på nivået til kommentarfeltet til VG av den grunn. Igjen ble det langt, men jeg håper du og andre legger merke til at dette er forsøkt skrevet med henblikk på "forsoning" og endring her inne. Jeg håper derfor at det blir mottatt deretter. Jeg legger dette inn i den andre "kontroversielle" tråden også...
Duck, when pigs can fly...Mitt tips er ignorer.
iq
|
|
|
18/05/2020 09:25
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Deles det ut priser her på forumet? Nominerer Geir K i klassene "Tidenes forumkverulant" og "Årets narsissist".
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
|
|
|
18/05/2020 10:10
|
GardS
Ivrig
|
Ivrig
Forventer da også at GeirK tar alt som ikke er relevant for aktuelt diskusjonstema her inne og ikke rundt i trådene
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
|
|
|
[Re: GardS]
18/05/2020 11:16
|
Eivel
Entusiast
|
Entusiast
Forventer da også at GeirK tar alt som ikke er relevant for aktuelt diskusjonstema her inne og ikke rundt i trådene Ut fra trådstarters innledning hvor han etter eget utsagn ikke skal blande seg, foreslår jeg heller at de som ønsker å debattere uten ham kan kjøre all sin forumaktivitet i denne tråden 
|
|
|
[Re: Eivel]
19/05/2020 16:58
|
GGG
Entusiast
|
Entusiast
Forventer da også at GeirK tar alt som ikke er relevant for aktuelt diskusjonstema her inne og ikke rundt i trådene Ut fra trådstarters innledning hvor han etter eget utsagn ikke skal blande seg, foreslår jeg heller at de som ønsker å debattere uten ham kan kjøre all sin forumaktivitet i denne tråden  Tror nettopp du vant internett.
|
|
|
20/05/2020 12:03
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Haha. Da løser vi "aktiv tråd" problematikken også.
|
|
|
05/08/2020 11:45
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Kan jo svare til GeirK her siden han skal mase om svar fra meg flere ganger om dagen til tider i forskjellige tråder. Mulig det er like kjedelig for en del andre her inne som det er for meg. Vet ikke.
1. Hvorfor er du interessert i at jeg skal svare når jeg uansett ikke forstår? 2. Hvorfor skulle jeg bruke tid på en person som heletiden bare vil "forklare" meg ting? 3. Hvorfor er du interessert i å høre hva jeg mener når min kommunikasjon er så uklar? 4. Hvorfor skal man ikke kunne få lov til å diskutere med andre her inne uten at du skal legge deg bort i den samtalen? Ref nå med "marley" i Korona-tråden. Jeg er oppriktig interessert i å forstå hans/hennes synspunkter.
Jeg skriver i et par av disse "snikksnakk-trådene" fordi det er morsomt å høre andres synspunkter. Det inkluderer selvsagt GeirK, men GeirK er jo ikke så veldig interessant å diskutere med. Om det er min eller hans feil spiller ingen rolle. Jeg finner GeirK barnslig og han har muligens betydelig verre karakteristikker av meg.
Jeg får ikke med meg alle poster her inne så noen ganger er det mulig jeg har gått glipp av et spørsmål, men hva med litt vanlig folkeskikk GeirK? Om ikke av respekt for meg så av andre som muligens ikke orker å lese igjennom poster hvor du "forventer" svar av meg? Mulig jeg er dust som ikke alltid svarer, men det er vel mitt problem?
|
|
|
12/08/2020 07:30
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg håper at noen en gang oppretter en tråd som blir kjempepopulær der de diskuterer meg, og bare meg.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
[Re: simenf]
12/08/2020 07:48
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Jeg håper at noen en gang oppretter en tråd som blir kjempepopulær der de diskuterer meg, og bare meg. Alternativt kan vi la misunnelsen vinne, og opprette egen tråd for utblåsing av frustrasjon over at GeirK har egen tråd.
|
|
|
12/08/2020 08:26
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Etter å ha vært borte fra forumet ett par år er det bare å konkludere med at her er alt som før.
|
|
|
[Re: JoachimV]
12/08/2020 08:37
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Etter å ha vært borte fra forumet ett par år er det bare å konkludere med at her er alt som før. Shit! Noen har brukt profilen din og lagt inn en masse innlegg både i 2020, 2019 og 2018. Opplagt identitetstyveri 
|
|
|
[Re: simenf]
12/08/2020 19:41
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg håper at noen en gang oppretter en tråd som blir kjempepopulær der de diskuterer meg, og bare meg. Du får gjøre som Geir og opprette den selv. 
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
14/08/2020 19:45
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Noen forum har en egen good trader - bad trader kategori. Der kan alle brukeres bidrag i salgssammenheng diskuteres.
|
|
|
|
|