Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 4 1 2 3 4

Grusracer - mest for pengene

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Loki] #2594389 10/03/2020 07:53
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Loki
Sitat: Oddefa

Stemmer, det er Allround dekket og ikke TLE merket. Men da vet jeg at jeg ikke skal prøve å sette opp det dekket med guffe.
Prøv Tubolito Gravel, nydelig på disse dekkene.

Holy Cow! 279,- for en slange?! Da hadde jeg (rent personlig) spart meg pengene og kjøpt ett tubeless-dekk i stedet.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2594564 10/03/2020 20:19
K
Kalopsia Offline
Fersking
Fersking
K
Hva tenker folket om denne sykkelen her, sammenlignet med Diamant AR Tiagra? GX Pro koster nå 8499 for medlemmer. Denne skal vel også være 2020-modell.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Kalopsia] #2594594 11/03/2020 08:05
G
Gekki Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Sitat: Kalopsia
Hva tenker folket om denne sykkelen her, sammenlignet med Diamant AR Tiagra? GX Pro koster nå 8499 for medlemmer. Denne skal vel også være 2020-modell.

Fra xxl.no:
- Kassett: Shimano Tiagra CS-HG500-10, 11-34T
- Krank og kranklager: Shimano GRX FC-RX600-2, 46/30T

Halleluja! Endelig med fornuftig utveksling! (2019-modellen leveres fremdeles med 11-28 og 50/34...)

(Sammenlikningen med Diamant'en får andre ta seg av)

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2594614 11/03/2020 09:12
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Den ser mer fornuftig ut enn den med tiagra som jeg kjøpte for halvannet år siden.

Mine oppgraderinger endte opp på:

-sete
-setepinne
-styre
-stem
-hjulsett
-bakgir
-gaffel

På denne nye versjonen ser det bedre ut på de viktige tingene.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: sun flyer] #2594617 11/03/2020 09:15
tregil Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: sun flyer
Den ser mer fornuftig ut enn den med tiagra som jeg kjøpte for halvannet år siden.

-sete
-setepinne
-styre
-stem
-hjulsett
-bakgir
-gaffel

Altså omtrent alt untatt ramma

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: tregil] #2594622 11/03/2020 09:23
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: tregil

-sete
-setepinne
-styre
-stem
-hjulsett
-bakgir
-gaffel

Høres ut som sykkelen til Theseus ICON_SMILE

// Too many roads, too little time
Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Kalopsia] #2594660 11/03/2020 11:25
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
GX Pro 2020 oppgis å være en moderne ramme med de siste standardene for nav og bremsefester. Den er utstyrt med bl.a. anerkjente Shimano GRX og slangeløse felger og dekk fra WTB. Den synes også å ha god dekklaring og flust med festepunkter for vesker og skjermer.

Det lyder veldig lovende. Med forbehold om at geometri ikke er oppgitt, synes dette å være en god pakke, til dels bedre enn Diamant AR Tiagra 2019 hva gjelder komponenter.

Problemet er usikkerhet rundt leveringstid.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: tregil] #2594661 11/03/2020 11:27
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: tregil

-sete
-setepinne
-styre
-stem
-hjulsett
-bakgir
-gaffel

Ja,
Hadde ikke byttet så mye hvis jeg ikke skulle gjøre en stor event på den sykkelen. Og da var det viktig å få bort alt jeg ikke likte. Grunnen til at jeg bestemte meg for å bruke den sykkelen var jo at den var veldig stabil og trygg i høy fart. Det er jo en "rammeegenskap". Man kan si at jeg byttet alt bortsett fra fremgiret og hendlene. Glemte jo å skrive at tiagrakaliperene røk etter 5 måneder... Beholdt faktisk styretapen som jeg bare flyttet over. Den står på ennå ICON_SMILE

På denne nye er jo utvekslingen fin så man beholder girene. Hjulsettet er bedre, og gaffelen kanskje mer moderne med aksling. Så da fremstår det hele litt mer fornuftig.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2594793 12/03/2020 08:11
Elmersen Offline
Ringrev
Ringrev
Absolutt en spennende sykkel, dette. Kanskje har de klart å få inn hakket mer komfort også, ettersom fjorårsmodellen fikk litt kritikk i Landevei for å være en smule stiv over ujevnheter. Vet ikke hvor mye dette har å si i praksis med såpass store dekk som her. Noe av det jeg liker best med min Diamant AR Tiagra er at den oppleves relativt myk og smidig for å være en alusykkel, også på originale 30 mm dekk. Har ennå ikke giddet å oppgradere setepinne (alu) eller det relativt harde standardsetet (Sella Italia x3 (Flow?)), da jeg ikke helt har følt behovet.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Oddefa] #2595902 17/03/2020 20:47
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Oddefa
GX LTD ble henta i går, lett å montere, ser bra ut. Minuset er at sykkelen er 600 gr tyngre en oppgitt. Mener det står 9.3 kg, og min veide litt under 9.9. Det er jo litt vel mye feilmargin. Slanket 300 gr + med å bytte sete, setepinne og stem som jeg allerede hadde liggende. Sete/pinne veide ca 620 gr, og stem ca 150 gr. Sparte ikke mye vekt med stem (20 gr) men vil ha det kortere en og hadde 90 mm i garasjen. Tipper styre veier en del, og selv om jeg har flere styre tilgjengelig som veier litt mindre så beholder jeg styret. Synes formen, og komforen i styret virker bra. Samtidig så ser det ut som jobben til montørene er bra (mht hva som var erfaringen fra Øyvind og 18 mod) og da kan jeg likegodt bruke styret. Med nye setepinne (0SB)og 1 cm kortere stem så er avstand sete-styre akkurat like langt som på Super six 52. Så tror jeg skal sitte greit på den. Men tester det ikke før snøen/isen forsvinner da jeg ikke har piggdekk til. Sykkelen er veldig høy, som sikkert tilsier at den ikke føles "rask" ? Men bortsett fra det, og at den veier en del mer en oppgitt ser det ut som et veldig godt kjøp til 8000.
Noen som vet vekt på styret ? slangene ?

spm.
1. står ikke tlr på dekk eller felg, men de skal begge være det ?
2, skjermer anbefales ?

Noen observasjoner/tanker et 2 første turer, begge på asfalt, men også noe "overgrusete" gangveier.
- Som jeg nevner over her så sitter jeg veldig bra/riktig når jeg byttet setepinne til 0 Setback og 1 cm kortere stem, som også er negativ. Føles ikke for lang for mine 173 cm. Negativ stem er bare bra da den virker vel høy uten å kappe gaffel.
- sammenlignet med White CX pro i str 52 er GX'n 2 cm lenger fra setepinne til gaffelkrone, men når CX'n står som nå/orginal setepinne (setback) og stem så er den faktisk lenger fra sete til styre (ca 0.5 cm) en GX'n
- men sykkelen er høy over bakken sammenlignet med de 2 andre racerne jeg har (super six 2014) og system six. Men er jo tursykkel (og jobbsykkel), kommer til testen den litt på noen bakkeintervaller den neste måneden.
- utstyret virker veldig bra, Apex til denne prisen er skikkelig bra.
- Mye sykkelglede for 8000 i alle fall, helt klart. Merker den motiverer meg for å sykle nå, og det er bra for den billigste sykkelen jeg har kjøpt på mange år, tror jeg betalte det samme for CX pro'n.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2596732 22/03/2020 10:54
E
Elchund Offline
Fersking
Fersking
E
Nybegynner her, 173cm jeg også og kjøpte meg en GX LTD i S(53cm). Er nybegynner når det gjelder landeveissykkel og har ingenting å sammenligne med, men jeg sitter veldig godt på en helt original sykkel. Har hatt mange to timers turer og et par rundt 4 timer, synes den er veldig behagelig. Setet skal byttes, det er ikke så godt synes jeg, har kjøpt WTB Volt som er i posten. Ser du hadde to spørsmål i tidligere post, skjermer og slangeløst:

Biltema skjermene til 28" gikk rett på og er skranglefri, veldig fornøyd med disse til kr 100.

Satt opp mine hjul slangeløst, fjernet originalt felgbånd og la en runde med Schwalbe 21mm tape. Satt på et par billige ventiler fra bikeshop. Dekkene smatt rett på plass, jeg har kompressor, men kunne sikkert gjort det med en liten "håndpumpe". Hadde på 60ml Stan's i hvert hjul. Det lakk godt i felgskjøten de første minuttene, så kunne jeg ta trykket opp til ca. 50psi. Litt lekkasje her og der, men ble tett etter ett døgn. Dro så ut på en to timer tur med mye grusvei, og fikk flate hjul. Kunne pumpe opp og komme meg hjem, men måtte pumpe mer på veien. Det lekker rett igjennom dekksidene, tok av hjulene og snurret de i alle mulige vinkler, pumpet mer luft, ble tett igjen. Har holdt på med dette et par dager nå, og det ble tett til slutt, men dekkene i seg selv lekker altså en del.

Tron

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Elchund] #2596737 22/03/2020 11:10
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Velkommen på forumet og gratulerer med ny sykkel yes

Som opplyst i tråden, er dessverre ikke versjonen av G-One Allround på GX LTD Tubeless Easy (TLE).

Og du bør ikke sette opp slangeløst dekk som ikke er beregnet på slangeløst oppsett.

Ikke bare vil de som regel ikke holde på lufttrykket uten bruk av uforholdsmessig mye grov guffe, men om du faller for fristelsen til å pumpe opp til trykk i nærheten av landeveisdekk, har du ingen garanti for at dekkantene vil holde seg på felgkantene.

Sitat: Schwalbe
Due to the necessary high inflation pressure for a road bike, it is absolutely impossible to convert classic tires to tubeless tires. A normal tire bead will not withstand these forces and the tire will almost certainly come off. Be sure to only use tires which are designed for tubeless fitting!

(Vet at folk gjør så mye rart, men håper vi ikke må ta hele den diskusjonen enda en gang ICON_SMILE )

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2596746 22/03/2020 12:02
E
Elchund Offline
Fersking
Fersking
E
Takk for det, og for råd og innspill!

Jeg kjører slangeløst på alt, fatbike med fatty strippers, "slit og sleng" sykkelen (fire år gammel Nakamura MTB) med Stan's gummistriper og kommer til å gjøre det med denne GX'en. Dekkene blir tette med guffe, og jeg er ikke redd for at de går av felgen. Det siste har vel mest med felgen å gjøre, tror ikke Schwalbe har helt andre kanter på disse dekkene enn de andre i allround serien, det er vel heller det ekstra laget som tetter for luft som mangler. Uansett kjører jeg ikke med mer enn ca. 50psi i disse 40mm brede dekkene, så trykket er ikke så fryktelig høyt. Dog, ingen tvil om at jeg kjøper litt dyrere TLE dekk når de originale blir utlsitt.

Når det er sagt, jeg har veid slangene som satt på originalt fra xxl, de veier 150gr pr. stykk, så det er ca. null å spare i vekt. Regnestykket mitt ble omtrent slik: 300gr - (2x60gr guffe + ca. 50gr tape og ventiler)= 130gr. Når jeg da har med en av de originale slangene på tur "for sikkerhets skyld" veier sykkelen i realitteten 20gr mer som slangeløs... Jeg har bare fått det på hjernen at hjulene ruller lettere og at jeg stort sett slipper punktering. Det har fungert svært bra på fatbike'en, som aldri punkterer og aldri trenger luft. Men det er nok i realiteten smartere og kjøre med slanger, jeg bare tilfredstiller stemmene i hodet mitt, enklere enn å snakke fornuft med de :-).

Jeg veide forresten framhjulet uten dekk/slange og felgbånd, men med bremseskive, 1014gr. Det er da ganske så bra? Jeg la i hvert fall bort tankene om å bygge nye hjul.

Tron

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2596754 22/03/2020 12:33
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Elchund
...tror ikke Schwalbe har helt andre kanter på disse dekkene enn de andre i allround serien, det er vel heller det ekstra laget som tetter for luft som mangler.

Kanttrådene i Schwalbes slangeløse dekk er forsterkede, for å unngå at de utvider seg, og dekkantene skal også være utformet for bedre grep mot felgkantene ICON_SMILE Helt standard for slangeløse dekk for landevei, blandevei og kross. Se også det jeg gjengav og lenket til fra Schwalbe i innlegget over, der det spesifikt refereres til kanttråd.

An endless FAQ to tubeless bicycle tyres: What defines a tubeless tyre?

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2596774 22/03/2020 13:58
E
Elchund Offline
Fersking
Fersking
E
Jeg har akkurat fyrt av gårde et spørsmål til Schwalbe om dette. Er skeptisk altså, håper jeg har rett :-).

Tron

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Elchund] #2596778 22/03/2020 14:09
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Veldig bra! Lover å legge meg langflat om jeg tar feil ICON_SMILE

Vær forresten oppmerksom på at Schwalbe nylig har oppgradert flere av dekkene i G-One Allround-serien. Det vil si at flere dekk i Performance-versjon fra 2020 er slangeløse yes Så det gjelder å være pinlig korrekt på versjon, dimensjoner og årsmodell når man spør om utforming.

Noe jeg liker mindre, er at stadig flere av Schwalbes dekk er E-25, altså utformet med tanke på kravene til el-sykkeldekk for motorassistanse opptil 25 km/t. Hvis det viser seg at motoriseringen fører til at dekkene blir tyngre, får høyere rullemotstand, blir mindre myke, eller på annet vis lider, blir jeg enda surere enn jeg allerede er på el-sykler angry

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2596792 22/03/2020 15:54
E
Elchund Offline
Fersking
Fersking
E
Jeg spurte om forskjellen mellom artikkel nr. 11600775 (mitt dekk) og tilsvarende TLE dekk artikkel nr. 11654062. Håper jeg får svar fra teknisk avdeling, ikke juridisk...

Tron

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Elchund] #2596794 22/03/2020 16:07
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
ICON_SMILE

Det burde være presist nok. Spent på den siste du nevner - ny, slangeløs versjon i Addix Performance. Flott at slangeløse alternativer blir stadig flere og rimeligere.

Så vidt jeg kan se, er det nå i hvert fall 15 forskjellige versjoner av G-One Allround, om man inkluderer både utgående og innkommende modeller. Og så kommer alle versjonene av G-One Speed (15), Bite (5) og Ultrabite (4). Bare 39 G-One å velge mellom. Og så dukker det opp noen OEM av og til.

Tysk presisjon. Skal ikke være lett.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2597341 25/03/2020 10:39
S
Superfredda Offline
Fersking
Fersking
S
Er det noen som er kjent med type og dimensjoner på bakakslingen på Diamant Ar Tiagra? Tenkte å dra en Thulevogn med den. Når påsken på fjellet er avlyst blir det sykkelturer i byen.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2598546 01/04/2020 09:51
E
Elchund Offline
Fersking
Fersking
E
Fikk svar fra Schwalbe, ref. tubless diskusjonen over, ikke helt det jeg ønsket meg, men:

"Thank you very much for your request which I will answer you in the following.

There are five differences between the two tires you mentioned.

1st They have different compounds (mixtures of rubber)
2nd They have different execution (casing)
3rd They have different skin coulors
4th They have different weights
5th 11600775 is for using with tube and 11654062 is for using it tubeless

According to no. 5 the bead core from 11654062 TLE is a bit stronger to hold the tire on the rim if you use it tubeless. So that makes the TLE version a bit heavier in weight.

The TLE version is new in 2020 and the non-TLE version is from 2017.

Please note: In no case use the non-TLE version 11600775 without tube! The tire might jump off the rim!

Nevertheless, I hope this goes some way towards answering your request.

Kind regards

Volker Stark"

Har litt følelsen av at dette var fra juridisk aveling, men lell..

Jeg har uansett kjørt 2 uker med disse uten slanger, nå er det helt tett og fungerer fint, ingen antydninger til at de faller av felgen. Jeg vil understreke at jeg kjører med trykk mellom 40psi og 50psi, da dette slik jeg opplever det er best på grus. Sikkert ikke trygt å kjøre disse tubless med 75psi.

Tron

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Elchund] #2598551 01/04/2020 10:06
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Elchund
Fikk svar fra Schwalbe, ref. tubless diskusjonen over, ikke helt det jeg ønsket meg, men:

"Thank you very much for your request which I will answer you in the following.

There are five differences between the two tires you mentioned.

1st They have different compounds (mixtures of rubber)
2nd They have different execution (casing)
3rd They have different skin coulors
4th They have different weights
5th 11600775 is for using with tube and 11654062 is for using it tubeless

According to no. 5 the bead core from 11654062 TLE is a bit stronger to hold the tire on the rim if you use it tubeless. So that makes the TLE version a bit heavier in weight.

The TLE version is new in 2020 and the non-TLE version is from 2017.

Please note: In no case use the non-TLE version 11600775 without tube! The tire might jump off the rim!

Nevertheless, I hope this goes some way towards answering your request.

Kind regards

Volker Stark"

Takk for at du tok deg bryet med å undersøke!

Synes dette var et imponerende informativt og grundig svar. Enda et pluss til Schwalbe i min bok.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Superfredda] #2599295 05/04/2020 07:43
S
Skillz321 Offline
Fersking
Fersking
S
Sitat: Superfredda
Er det noen som er kjent med type og dimensjoner på bakakslingen på Diamant Ar Tiagra? Tenkte å dra en Thulevogn med den. Når påsken på fjellet er avlyst blir det sykkelturer i byen.

Dette lurer jeg også på. Jeg skal dra en Croozer-vogn. Hva er det som bestemmer hvilken bakaksling jeg må kjøpe?

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Skillz321] #2599304 05/04/2020 08:10
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Tror redaktør Øyvind Aas fortsatt eier en AR, og kan sikkert opplyse mål for akslingen, om han skulle lese dette.

Uansett, for å finne rett aksling, er det en nyttige guide på The Robert Axle Project: What axle do I need?

Følg punkt 1, 2 og 3 i guiden.

[Linket bilde fra robertaxleproject.com]

Du finner måleskjema i A4 her (lenke).

[Linket bilde]

Vedlegg
Axle Finder.jpg (202.39 KB, 4897 nedlastinger)
Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2600321 11/04/2020 12:00
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Synes denne også er verdt å se om du leter etter en rimelig grusracer ICON_SMILE

Fra utmerkede CyclingTips' 2020 Gravel Bike Field Test: 12 bikes, four riders, and endless dirt.

Jeg bare sitter og nikker, spesielt på slutten ICON_LAUGH

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2600347 11/04/2020 16:35
P
Pomerelle Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
P
Hei!
Som en grønnskolling i sykkelverden bestemte jeg meg for noen uker siden å kjøpe min første grusracer. Kunnskapen om sykler er mer eller mindre ikke-eksisterende, så youtube ble første stopp på veien mot å finne en ny sykkel. Spørsmålet som meldte seg tidlig var om det var noe poeng i å bruke 15-20k på en sykkel, eller om jeg ville bli like happy med en til 10k? Siden jeg tidligere kun har syklet på en racer fra 80-tallet, regnet jeg med at jeg kom til å være fornøyd uavhengig av om det var sora, tiagra eller et helt annet girsett på sykkelen. Etter noen runder på nett fant jeg ut at Cannondale Topstone Tiagra så knallstilig ut, og var i tillegg på tilbud hos Anton Sport slik at prisen var innenfor budsjett. Jeg bestemte meg likevel for å ta en runde hos noen ulike forhandlere, høre hva de anbefalte, for så å ta et valg. Rundturen viste at de fleste forhandlerne slet med vareleveringer pga korona, og at det derfor var få sykler i min størrelse tilgjengelig på lager. Sykkeldelisk hadde heller ikke min størrelse inne, så jeg endte til slutt litt over budsjett og kjøpte en Cannondale Topstone 105.

Jeg er strålende fornøyd med kjøpet av sykkelen, og sykkelgleden har nå inspirert kjæresten til å kjøpe seg en egen grusracer. Siden hun syntes utstyr research er kjedelig, mens jeg til gjengjeld syntes det er gøy, er det blitt min oppgave å finne en ny sykkel. Men spørsmålet om hva en egentlig trenger er på nytt aktuelt. For en som aldri før har syklet på en racer, er det noe vits å bruke 15-20k på en sykkel, eller vil hun ha samme sykkelglede med en sykkel til 10K?

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Sepeda] #2600410 12/04/2020 07:41
parob Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Sepeda

Som opplyst i tråden, er dessverre ikke versjonen av G-One Allround på GX LTD Tubeless Easy (TLE).

Jeg satte opp G-One TLE dekkene på min Nuroad til slangeløst nå i påsken. Letteste oppsettet jeg har vært borti. Brukte 21mm Stans tape (fordi jeg ikke fant Peatys, som jeg foretrekker, i den bredden), og 60ml guffe. Smækk, tett fra første sekund.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2600416 12/04/2020 07:52
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: parob
Jeg satte opp G-One TLE dekkene på min Nuroad til slangeløst nå i påsken. Letteste oppsettet jeg har vært borti. Brukte 21mm Stans tape (fordi jeg ikke fant Peatys, som jeg foretrekker, i den bredden), og 60ml guffe. Smækk, tett fra første sekund.

yes

Har samme erfaring med TLE. Og så deilig å kvitte seg med slangen som dessverre fortsatt må til under piggdekkene ICON_SMILE (Jeg bor så å si i Nordmarka.)

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Pomerelle] #2600421 12/04/2020 08:02
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Pomerelle
...jeg endte til slutt litt over budsjett og kjøpte en Cannondale Topstone 105. Jeg er strålende fornøyd med kjøpet av sykkelen, og sykkelgleden har nå inspirert kjæresten til å kjøpe seg en egen grusracer. (...) For en som aldri før har syklet på en racer, er det noe vits å bruke 15-20k på en sykkel, eller vil hun ha samme sykkelglede med en sykkel til 10K?

Velkommen på forumet og gratulerer med Topstone!

Kjæresten din vil så absolutt kunne ha samme sykkelglede med en sykkel til 10k som til 15-20k. Det avgjørende er at sykkelen passer, dernest at den er hensiktmessig ut fra tiltenkt bruk. Men det er forskjeller på modeller, og potensielt noen fallgruver. Derfor kan det noen ganger lønne seg å gå opp i pris. Vil anbefale å lese gjennom denne tråden, se videoen fra CyclingTips som jeg lenket til, og gjerne høre med forumet om konkrete modeller som dere vurderer.

Lykke til!

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2605414 05/05/2020 15:31
K
Kalopsia Offline
Fersking
Fersking
K
Nå kan White GX Pro 20 bestilles igjen riktignok til ordinær pris, men jeg har muligheten til få den til kr 8500. Lurer på om det er verdt prisen eller om det finnes andre og bedre alternativer? Tidligere har Diamanat AR Tiagra blitt nevnt, men det er ikke å få kjøpt noe sted.

Det er tenkt i hovedsak til pendling i blandede veier, samt trening og turer innimellom.

Redigert av Kalopsia; 05/05/2020 15:32.
Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Kalopsia] #2605437 05/05/2020 18:02
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Kalopsia
Nå kan White GX Pro 20 bestilles igjen riktignok til ordinær pris, men jeg har muligheten til få den til kr 8500. Lurer på om det er verdt prisen eller om det finnes andre og bedre alternativer?

Kan ikke tenke meg at du finner noe bedre tilbud.

Alle de siste standardene, Shimanos nye blandeveisgruppe GRX, slangeløse felger og dekk, massevis av festepunkter.

Har ikke sett geometrien for denne, men uansett en solid oppgradering fra Whites tidligere modeller.

Side 3 av 4 1 2 3 4

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå