Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 15 av 23 1 2 13 14 15 16 17 22 23

Beste allsidige landeveissykler?

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2604875 03/05/2020 14:22
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Sitat: Sepeda
Paris-Roubaix.

[Linket bilde fra cdn-cyclingtips.pressidium.com]

CyclingTips: Bonkers bikes of Paris-Roubaix


Historien om den Bianchi-fulldemperen til Museeuw som går omtrent såher: Bianchi hadde en amerikansk terrengsykkelkonstruktør i staben som laget en prototype i aluminium og sendte over. Bianchi hadde ikke de riktige alurørene hjemme og bestemte seg for å gjøre rammen i stål, fort og gale. Sykkelen ble klar til rittet, men knakk godt før Carrefour de l'Arbre. Anyway. Flere detaljer hos CT.
Nå er det ikke den eneste gangen at prototypetech har paia i Roubaix. Husker et ganske spektakulært krasj av Terpstra på en Spesh for få år siden.


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Valentino] #2604877 03/05/2020 14:45
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: Valentino
Bianchi hadde ikke de riktige alurørene hjemme og bestemte seg for å gjøre rammen i stål, fort og gale. Sykkelen ble klar til rittet, men knakk godt før Carrefour de l'Arbre.

Med fare for å være dust, så var det kjedestag i aluminium som røk ICON_SMILE

I eventually did two designs at Bianchi, but this one was probably the best. It was a two-inch short travel design that could be used for cross-country MTB and a road bike. It only had two pivots, relying on the seat stays to flex a couple of degrees, making a much stiffer rear end that didn’t wag around.

This was also the eventual problem, because a cromoly rear end can flex thousands of cycles this small amount whereas the Italian factory, against my pleading, made it out of 6061 aluminium without heat treating it.

Niner MCR (Magic Carpet Ride) 9 RDO, som var utgangspunktet vårt i dag, har dog begge triangler i karbon ICON_SMILE

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2604878 03/05/2020 14:49
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Da husket jeg oppned. Nerding er bra, Sepeda.


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2604976 03/05/2020 20:44
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
P
Paulus Offline
Besatt
Offline
Besatt
P
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
Dette er nok framtida for landevei, men kanskje ikke i den formen niner har i dag.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2605862 07/05/2020 19:27
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Nettet flommer over av denne i dag.



Sluppet for få timer siden.

***

Oppdatering: Landvei satser på mer stoff på hjemmesiden og var på ballen allerede i ettermiddag ICON_SMILE

[Linket bilde fra image-cdn.friflyt.no]
Landevei: Specialized Diverge lansert i ny utgave med flere forbedringer

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2605928 08/05/2020 06:59
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Send en oppover, så skal jeg teste den. ICON_SMILE

[Linket bilde fra stangeavisa.no]


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2605946 08/05/2020 07:33
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Den ser ganske tøff ut også, kunne tenkt meg en slik, 110.000 kr og 8 kg med dempere, urgh... (og jeg trodde man ble pisket med silcapumper om man forvillet seg inn på gutuene med dempere, mer enn 23 mm dekk og lomme til banan på shortsen)....

Hvor stor andel er det som punkterer i Gyldne Gutuer og sykler de med pariser eller slangeløst ?


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2605961 08/05/2020 07:43
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Staur til Søndre Elton* ble vi av et lag oppfordret til å ta ut av neste ritt. In your dreams, sweetheart.

Har bare anekdotiske "data" fra 1.2-rittet i forfjor. Joker med pariser (Conti?) 25 mm hadde 12 punkteringer og Uno-X med Schwalbe Pro One (1. gen) 28 mm slangeløse hadde 1.


*Gutua går fra Staur gård til Søndre Elton gård, og man kan jo ikke la muligheten for et lite ordspill gå fra seg.

(Korrekt stavemåte på norsk er gylne. Gyldne er dansk, faktisk.)


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2606029 08/05/2020 10:12
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,076
Elmersen Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,076
Å stille med 25 mm tub på dette løpet må da være fullstendig hodemist? Man taper ikke så mye på fint underlag på 28, 30 eller selv 32 mm at det gjør opp for det tapet man har på grusstrekningene, både i form av punkteringsfare, rullemotstand og sikkerhet/grep.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2606044 08/05/2020 10:34
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,629
H
hrukin Offline
Besatt
Offline
Besatt
H
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,629
Har begrenset erfaring med pariser, men ser for meg at det er litt mer omstendelig å bytte om til 28 evt 30 mm pariser for et løp enn det er å skifte over et slangeløst dekk. Ikke alle som har et WT team i ryggen som gjør alt service arbeid.


Squadra Amarone Ciclismo e Vini


Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Elmersen] #2606055 08/05/2020 11:10
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Greia med Staur til Søndre Elton er at den stikker seg ut fra de øvrige sektorene i rittet, som bruker fylkesveier og kommunale grusveier av Strade Bianche-kvalitet, helt ok med 25 mm dekk. Oppi dette får man 4*700 m underlag verdig Tro-Bro Léon.
Nå vet ikke jeg sikkert om disse pariserne til Joker var Conti, og om de i såfall var proffversjonen med latexslanger eller Gud forby konsumentversjonen med lettvektsbutyl.
Forøvrig vant Jasper Philipsen (nr. 3 på rekka i bildet og nå UAE) 2018-utgaven på pariserdekk.


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2606889 12/05/2020 11:21
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,076
Elmersen Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,076
Interessant test av Dare GFX/E hos landevei: https://www.landevei.no/sykler/sykkeltester/gravel-sykler/test-av-dare-bikes-gfx

Mye kult med denne sykkelen og imponerende dekklaring. Men burde kanskje fått litt trekk for umoderne og uhensitsmessige krankutveksling (53/39 og 46/36)? Litt smalt også å kun tilby Ultegra (DI2 og mekanisk) nå som det finnes div GRX, og dessuten også 105 og Tiagra-grupper som fungerer bra.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Elmersen] #2606931 12/05/2020 12:53
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: Elmersen
Interessant test av Dare GFX/E hos landevei

+1

Da jeg først hørte om Dare, var det som et taiwansk høykvalitets direkte-til-konsumer-konsept som skulle ha mer aggressiv prising enn Canyon og større grad av valgfrihet i farger og komponenter enn Rose. Nå er altså merket i Norge.

Artig å leke med fargevalg på konfigurasjon. Minner i så måte om Orbea.

Hva gjelder komponenter, innbiller jeg meg at det var noe bredere utvalg dengang man gikk inn på én felles, internasjonal side (?). Kan overgangen til nasjonale sider ha vært sammenfallende med visse begrensninger i valgfrihet? Enig at når man først skal tilby valg av komponenter, ville det vært fint med forskjellige grupper.

Uansett virker dette som en imponerende pakke. Ros fra Landevei lover godt.

Auraen av årtier med harde ritt over europeiske fjell og sletter, legendariske ryttere og ikoniske modeller, er dog ikke inkludert i prisen. Men Uno-X, da!

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2606958 12/05/2020 15:15
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Nye SuperSix og CAAD13 har allerede egen tråd, men synes de fortjener å nevnes her også.

Særlig CAAD13, som på toppen av økt dekklaring og økt vibrasjonsdemping også har skjermfester ICON_SHOCKED

Min favoritt blant engelskspråklige sykkeljournalister, The Angry Asian James Huang, har gjort et dypdykk og stiller noen interessante spørsmål:

- Hva betyr det at Cannondale har gått bort fra det tradisjonelle målet om maksimal stivhet og lavest vekt til fordel for aerodynamikk?
- Hva er effekten av tynnere rør?
- Er litt mindre stivhet i kranken en fordel eller ulempe?

[Linket bilde fra cdn-cyclingtips.pressidium.com]
Cycling Tips: Cannondale CAAD13 review: More aero, but less stiff and distinctive

Jeg tror man ikke bør forhaste seg og tolke Huangs kommentarer som kritikk. Jeg leser det som refleksjoner om en klassisk modell i endring.

Og kanskje skyldes Huangs opplevelse et fenomen vi har vært innom i andre tråder, som formulert av Jan Heine og Silcas Josh Poertner: Høyfrekvente vibrasjoner oppleves som fart thinking

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2606972 12/05/2020 16:14
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,076
Elmersen Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,076
Det er ganske utrolig at man i 2020 ikke har klart å finne ut hva som er raskest av en myk eller stiv ramme.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Elmersen] #2607045 13/05/2020 05:27
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Offline
Besatt
D
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
Ja jeg tenkte det samme, litt merkelig utveksling.
Prismessig er den litt i overkant for meg, kan få lignende spec helt ned i 22k hos XXL, mens legger man på ca. 10k får man en ferdigprutet sykkel fra en av de store produsentene, med bedre hjul.

Kommer den på tilbud til 30k ville jeg nok vurdert den sterkt. Men jeg har erfaring med at Landevei sine subjektive opplevelser av sykkelfølelse ikke alltid er overførbar til meg selv, så ville aller helst prøvd før kjøp.


Create the problem and sell the solution
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: DuffMcShank] #2607052 13/05/2020 06:29
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Alpers Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Sitat: DuffMcShank
J. Men jeg har erfaring med at Landevei sine OBJEKTIVE opplevelser av sykkelfølelse ikke alltid er overførbar til meg selv, så ville aller helst prøvd før kjøp.


Sånn, fikset den for deg. Hvis du ville hatt min subjektive mening ville saken sett helt annerledes ut.

Vi skriver for leseren, og har en tenkt gjennomsnittsyklists ønsker til vurdering når vi beskriver sykler. Ingen andre.

At ikke alle liker samme sykler som oss er helt greit, men hvordan mener du vi bør utforme objektivitetsidealet?


Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2607075 13/05/2020 07:36
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Jeg liker sykkeltestene i Landevei og opplever at de forsøker å se for seg hvem sykkelen er tenkt for. Skriver de om en toppspekket racing sykkel er det mindre behov for å se for seg en halvtjukk 50+ åring med stiv rygg enn om de skriver om en mer sedat farkost (som er tiltenkt oss :-)

Jeg synes CAAD13 ble litt mindre attraktiv etter at de giret opp prisene to hakk fra CAAD12 slik at den nærmet seg Supersix. CAAD 12 var aggressivt priset. Jada alle sykler koster nå en formue men jeg synes min CAAD12 DA Disc var et kupp med samme komponenter som en Supersix Hi-mod 2 inkl carbonfelger/setepinne/spiderring, etc (15% rabatt, 33.000 kr 2019 modell, forhånddsalg bestilt høsten 2018). Mulig kranken på Hi-mod var lettere. Husker ikke helt hva Hi-Mod 2 med samme gruppe etc kostet men det var omtrent en nyre, forsikringsoppgjør for en tommel og en halv bondegård. Skal ikke nevne navn men en CD pusher fortalte meg at han trodde 13 ville bli mindre populær som følge av endringen i prisnivå.


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Alpers] #2607081 13/05/2020 07:43
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sitat: Alpers
Hvis du ville hatt min subjektive mening ville saken sett helt annerledes ut.

ICON_SMILE

Jeg vil jo gjerne høre den subjektive meningen til kompetente ryttere, og liker når den skinner gjennom i tester. I hvert fall i betydning opplevd kjørefølelse, noe jeg synes Landevei skildrer på en god måte. Men skal la den debatten ligge.

Kan jeg spørre om noe som flere har påpekt om Dare GFX - hva synes du om utvekslingen? Klassisk landeveiskrank 53/39 eller like klassisk krosskrank 46/36 ser man sjelden på en så kapabel blandeveissykkel.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: EmilZipp] #2607091 13/05/2020 08:19
Registrert: Sep 2017
Innlegg: 714
vetleg Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Sep 2017
Innlegg: 714
Sitat: EmilZipp
Skriver de om en toppspekket racing sykkel er det mindre behov for å se for seg en halvtjukk 50+ åring med stiv rygg enn om de skriver om en mer sedat farkost (som er tiltenkt oss :-)


OT, men er det ikke nettopp halvtjukke femtiåringer med stiv rygg som kjøper toppspekka rittsykler? ICON_LAUGH

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: vetleg] #2607099 13/05/2020 08:43
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Sitat: vetleg
OT, men er det ikke nettopp halvtjukke femtiåringer med stiv rygg som kjøper toppspekka rittsykler? ICON_LAUGH


Selvsagt men den som vil være med på leken må tåle steken (riktignok er jeg ikke halvtjukk).


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: EmilZipp] #2607105 13/05/2020 08:54
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Alpers Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Sitat: EmilZipp
Sitat: vetleg
OT, men er det ikke nettopp halvtjukke femtiåringer med stiv rygg som kjøper toppspekka rittsykler? ICON_LAUGH


Selvsagt men den som vil være med på leken må tåle steken (riktignok er jeg ikke halvtjukk).


Du er heltjukk?


Beklager altså, men jeg bare måtte!

Redigert av Alpers; 13/05/2020 08:54.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Alpers] #2607109 13/05/2020 08:59
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
gare Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
Sitat: Alpers
Sitat: EmilZipp
Sitat: vetleg
OT, men er det ikke nettopp halvtjukke femtiåringer med stiv rygg som kjøper toppspekka rittsykler? ICON_LAUGH


Selvsagt men den som vil være med på leken må tåle steken (riktignok er jeg ikke halvtjukk).


Du er heltjukk?


Beklager altså, men jeg bare måtte!



Jeg tenkte akkurat på det samme, men ble så usikker på hvilken av kategoriene jeg selv havner inn i … nuvel, får vel bare sykle mer ICON_SMILE


Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2607112 13/05/2020 09:08
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Haha Alpers,

Men ja jeg mener det, om jeg som MAMIL kjøper en Systemsix, Venge Vias eller gud forby en temposykkel, hakkespetthjelm og supermanndrakt... og ikke finner meg til rette på den blir det meningsløst å klage på en test i Landevei fordi testen ikke er tilpasset meg. Men på en test av Roubaix, Synapse, grussykler osv har jeg andre forventninger. Og i disse testene synes jeg landevei får frem de ulike egenskapene slik at jeg som leser kan orientere meg.


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: EmilZipp] #2607123 13/05/2020 09:30
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Sitat: EmilZipp
Haha Alpers,

Men ja jeg mener det, om jeg som MAMIL kjøper en Systemsix, Venge Vias eller gud forby en temposykkel, hakkespetthjelm og supermanndrakt... og ikke finner meg til rette på den blir det meningsløst å klage på en test i Landevei fordi testen ikke er tilpasset meg. Men på en test av Roubaix, Synapse, grussykler osv har jeg andre forventninger. Og i disse testene synes jeg landevei får frem de ulike egenskapene slik at jeg som leser kan orientere meg.

Dette er vi i så fall glade for å høre. Sykkeltest-tekster kan jo fort bli en floskelfest, men det jobbes ganske bevisst med ordbruken i testene for å gi de riktige assosiasjonene til hvordan en sykkel føles. Vi har vel ikke helt nådd vinsmaker-nivå på ordforrådet, men det hender det er aktuelt å hente opp ord som ikke vanligvis forbindes med sykling og sykkelkonstruksjon for å beskrive en subtil følelse en sykkel gir.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2607131 13/05/2020 10:08
Registrert: Jun 2015
Innlegg: 773
B
bjarnetv Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
B
Registrert: Jun 2015
Innlegg: 773
Fra landevei gruppetest anno 2028:

Jeg grep fatt i bukken, senket hodet og hamret ned på pedalene som en villmann - rammen buktet seg som en viril anaconda i solsteken, og jeg kjente at vi jobbet sammen vi to, opp denne vertikale fjellveggen, så bratt at selv ikke den mest krokryggede antikke nordmann ville anlagt en gård her.

Som skutt ut av en engelsk langbue skjøt vi fart oppetter fjellveggen - de mer teknisk anlagte, gjemt blant de trygge bøkene sine inne i mørke universitetssaler, kaller denne herlige unionen mellom tilgivelig ramme og dansende rytter for planing - kanskje ligger det noe i det, for når vi jobber sammen som hest og rytter, blir det som å ligge en sterk motorbåt i plan og ri lett over den sirrupsaktige vannmassene, som sliter og drar og gjør sitt beste holde oss tilbake.

Tilbake... jeg snur meg rundt og kaster et blikk bakover.

Min ulykksalige kollega på den stive kinesiske spurtplanken pruster nedbrutt og kaster lengselsfylte blikk på oss to der vi danser så lekent oppover, som to elskovssyke svaler i flukt.

Han ønsker seg nok vekk fra sin stive fjording når han ser hvor lett og ledig jeg klatrer med min fullblods araber, bygget av varmblodige hender i Bianchis tradisjonsrike sykkelsmie.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: bjarnetv] #2607150 13/05/2020 11:08
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Fantastisk, bjarnetv!

Pris for trådens (forumets?) språklig og sykkelkulturelt beste innlegg er herved utdelt!

Sitat: sykkeloyvind
Vi har vel ikke helt nådd vinsmaker-nivå på ordforrådet...

Russ Roca i The Path Less Pedaled har gjort et hederlig forsøk med sitt Bicycle Flavour Wheel ICON_SMILE



Her er smakshjulet:

[Linket bilde]

Tenkte jeg en dag skulle legge denne ut i geometritråden, men tror ikke det er noen som leser den frown

Jo, Valentino, da.

Vedlegg
Bicycle Flavour Wheel.jpg (433.29 KB, 1481 nedlastinger)
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2607225 13/05/2020 16:17
Registrert: Jun 2018
Innlegg: 7
H
Harale Offline
Fersking
Offline
Fersking
H
Registrert: Jun 2018
Innlegg: 7
Ser en har nevnt over i tråden her ang. Fara AR. Finner nada info på nett, men etter den evige jakten etter
den "perfekte" sykkel har jeg ikke funnet noe som er i nærheten hva gjelder pris, vekt og fleksibelt valg av komponenter?
Dare gfx/endurance ser ut til å veie 8.77 kg (riktignok med 45c i L) mot Fara 7.62 (32c), samtidig som utvekslingen på Dare sin ikke er noe
jeg ønsker på en sykkel som skal brukes 50/50 road/grus. Fara går kun til 35mm bredde, men er sjeldent behovet
strekker seg over dette for min del! Noen tanker om eventuelle alternativer til denne/noen som har testet?

Redigert av Harale; 13/05/2020 16:18.
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2607230 13/05/2020 16:34
Registrert: Apr 2018
Innlegg: 2,665
H
Havre Offline
Besatt
Offline
Besatt
H
Registrert: Apr 2018
Innlegg: 2,665
Ingen ekspert på dette, men 7.62kg med skivebrems høres merkelig lite ut. Nesten så jeg ikke klarer å tro det, men de skryter selv av hvor lett den er så mulig det er sant (selv om det er begrenset hvor mye ramma har å si).

Fara har en trivelig butikk. Og med svekket NOK uten at de vel har justert prisene er det ting som tyder på at de er konkurransedyktige.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Havre] #2607235 13/05/2020 16:54
Registrert: Jun 2018
Innlegg: 7
H
Harale Offline
Fersking
Offline
Fersking
H
Registrert: Jun 2018
Innlegg: 7
Sitat: Havre
Ingen ekspert på dette, men 7.62kg med skivebrems høres merkelig lite ut. Nesten så jeg ikke klarer å tro det, men de skryter selv av hvor lett den er så mulig det er sant (selv om det er begrenset hvor mye ramma har å si).

Fara har en trivelig butikk. Og med svekket NOK uten at de vel har justert prisene er det ting som tyder på at de er konkurransedyktige.


De har satt opp ca. 3 tusen ser jeg, men uansett sterkt!

Vekten er helt utrolig til å være med skiver ja. Oppgraderer man hjulsett og styre for kun 7,2k kommer vekten ned på 7.25kg.

Side 15 av 23 1 2 13 14 15 16 17 22 23

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå