Bremser - hjelp meg å velge upgrade
|
Re: Bremser - hjelp meg å velge upgrade
[Re: erikskon]
20/04/2020 10:25
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Det er jo helt utrolig at Shimano etter så mange år fortsatt ikke har fikset bremsene sine. Folk får tenke hva de vil, men det er jo noe veldig galt med Shimano når de ikke bare fikser det. Fra i dag (20.04.2020) på Pinkbike: "XT M8100 brakes: By now the wandering bite point of the M8100 brakes is old news, but it's worth a brief mention. Theses brakes have almost everything going for them – there's tons of power and the lever shape is excellent, it's just that even with a perfect bleed the bite point can change from one pull of the lever to the next. Og dette er jo grunnen til at jeg ville prøve noe annet. Vi har to stisykler med SLX pr nå, og jeg digger at man har et agressivt bite point. Det fungerer helt utmerket til vanlig stisykling, men for meg er det problematisk når det blir mye bruk av brems på nedoversti. Pga vandrende bite point stoler jeg ikke 100% på bremsene, på samme måte som Guide R. Jeg vil ha noe som gir samme effekt hver gang jeg klemmer til. Nå kjørte jeg nesten 30 runs i Kjerringåsen på lørdag med Guide R, og de fungerer jo, men det er ikke nok stopp i de - spesielt bak. Dette da med en kombo av metal og überbike klosser, det som har funket best for meg. Nesten nye klosser, og indeksering før avreise, så justering på reach ca annenhver run etter det. Etterhvert blir man jo litt slakk i armene, og da er det enda kjipere å måtte strekke fingerene lenger med enda mer dødgang før det begynner å virke. I enduroritt har ikke Guide R vært like ille, da det er litt mindre bråbremsing. Mange av løypene i Kjerringåsen gir både sykkel og bremser skikkelig deng, og der virker Guide R tryggere enn SLX for meg. Så er jo typiske enduroetapper og stiene på hytta 3x lenger enn i Kjerringåsen, og med mer fart. Gleder meg til å teste Magura.
|
|
|
[Re: knutspeed]
20/04/2020 10:31
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Det er jo helt utrolig at Shimano etter så mange år fortsatt ikke har fikset bremsene sine. Folk får tenke hva de vil, men det er jo noe veldig galt med Shimano når de ikke bare fikser det. Fra i dag (20.04.2020) på Pinkbike: "XT M8100 brakes: By now the wandering bite point of the M8100 brakes is old news, but it's worth a brief mention. Theses brakes have almost everything going for them – there's tons of power and the lever shape is excellent, it's just that even with a perfect bleed the bite point can change from one pull of the lever to the next. Og dette er jo grunnen til at jeg ville prøve noe annet. Vi har to stisykler med SLX pr nå, og jeg digger at man har et agressivt bite point. Det fungerer helt utmerket til vanlig stisykling, men for meg er det problematisk når det blir mye bruk av brems på nedoversti. Pga vandrende bite point stoler jeg ikke 100% på bremsene, på samme måte som Guide R. Jeg vil ha noe som gir samme effekt hver gang jeg klemmer til. Nå kjørte jeg nesten 30 runs i Kjerringåsen på lørdag med Guide R, og de fungerer jo, men det er ikke nok stopp i de - spesielt bak. Dette da med en kombo av metal og überbike klosser, det som har funket best for meg. Nesten nye klosser, og indeksering før avreise, så justering på reach ca annenhver run etter det. Etterhvert blir man jo litt slakk i armene, og da er det enda kjipere å måtte strekke fingerene lenger med enda mer dødgang før det begynner å virke. I enduroritt har ikke Guide R vært like ille, da det er litt mindre bråbremsing. Mange av løypene i Kjerringåsen gir både sykkel og bremser skikkelig deng, og der virker Guide R tryggere enn SLX for meg. Så er jo typiske enduroetapper og stiene på hytta 3x lenger enn i Kjerringåsen, og med mer fart. Gleder meg til å teste Magura. Hvis du ikke vil ha Shimano, liker Guide men trenger mer power, så er Code en enkel anbefaling. Det er enormt mye mer kraft enn på Guide, og mindre varmgang... til Enduro er Guide for svak, og Code eneste riktige valg, hvis du skal ha Første generasjon guide var fine, men de skifta noe spesielt på Guide R i 2018 som gjorde dem svakere. Var på 200/180 Guide R, og noe manglet. Jeg er på Code R nå, med 200mm skiver og trickstuff bremseklosser. Godt fornøyd mned kraft, modulasjon, forutsigbarhet underveis i en lang nedkjøring. Har også såvidt prøvd Code RSC, og det er enda et hakk vassere, og du får trykkpunktsjusteringa som jeg noen gang savner. Hendelfølelsen er for meg det jeg virkelig liker med SRAM bremser. Jeg kan kjøre med Shimano, men liker ikke følelsen der. Smak og behag.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
20/04/2020 12:15
|
daktari
Ringrev
|
Ringrev
Shimano MT501/BR520 for lav pris og 4 stempler. Funker knall i terrenget med 200/180. Har også meget god erfaring med SLX, så gode og anonyme at jeg ikke visste hva slags bremser jeg hadde da sykkelen skulle selges.
Lykkelig på sti i mer enn 25 år!
|
|
|
[Re: daktari]
20/04/2020 15:11
|
Håk
Entusiast
|
Entusiast
Jeg kjører også shimano mt501 med fire stempler framme. Bra me kraft og god bremse hendel. Men som andre er inne på, så virker det som om de ikke er helt presise. Kjører Sram Guide RE (e for electric) på en hardtail og de er veldig solide med masse kraft. Litt tyngre på hendelen, men veldig forutsigbar og jevn. Lett å moduler. Må dessverre stadig justere litt på klosser og stempler, men virker å ikke trenge lufting. På tross av gode shimano er disse fortsatt en favoritt pga robuste, sterke og god følelse
|
|
|
27/04/2020 19:14
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Fikk levert magura trail sport, og det var greit å kappe og montere. Litt sølete lufting, og rakk ikke å prøve sykkelen skikkelig før idag. Innkjøring av klosser i bratt bakke utenfor døra virket lovende. Men, ble skuffa ved første nedkjøring på sti. Ikke langt, og ikke bratt. Ikke noe mer stopp en Guide R, og fant ut at jeg måtte lufte mer. Etter litt justering av reach ble det flere turer, og den samme følelsen gjentok seg. Fine de første to nedbremsingene, så manglet det dramatisk stoppekraft, langt dårligere enn guide r, minte veldig om level t jeg hadde på en rittsykkel. Minimum 2 fingre, og max muskelkraft. Vel hjemme var det frem med lufteutstyr, og følge et triks jeg fant hos en guru for å få perfekt lufting. Fikk det til på bakbremsen, men på forbremsen knakk den lille bolten(i plast) når jeg skulle sette den i etter lufting. I pumpa. Har bestilt ny pumpe, hakk i hæl på race-klosser jeg bestilte etter første bakketest. Kalipperne ser bra ut, men er skuffa over pumper/hendler hvor alt er i plast. Er heller ikke overbevist om at jeg har valgt riktig, og angrer skikkelig barnslig på at jeg ikke gikk for zee. Jeg vil ha anker-følelse, og syntes trail sport kjentes veldig likt guide, bortsett fra at de ikke subber  Hvis noen har lyst på, selger jeg nok trail sport grisebillig.
|
|
|
27/04/2020 19:15
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
FTR jeg kjører 150mm stisykkel med 200/180 centerline skiver.
|
|
|
27/04/2020 19:46
|
svene
Entusiast
|
Entusiast
Det var kjedelig at Trail sport ikke sto til forventningene. Da skal ihvertfall jeg styre unna de om jeg ender med å bytte mine Guide R.
Gresset er like brunt på den andre siden.
|
|
|
27/04/2020 20:46
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg kjøper dem nok jeg. Monterte akkurat et set mt5 på ellastesykkel her.
|
|
|
27/04/2020 21:10
|
chalshus
More than words
|
More than words
Kanskje jeg har hatt flaks, men de siste 6-7 årene har jeg kun kjørt med Zee og Saint bremser med 180 og 203 skiver og ikke hatt ett eneste problem. M8120 på nysykkelen og de fungerer utmerket enn så lenge.
_________________________ Det er utstyret det kommer an på!
|
|
|
27/04/2020 21:11
|
erijon
Ivrig
|
Ivrig
Fikk levert magura trail sport, og det var greit å kappe og montere. Litt sølete lufting, og rakk ikke å prøve sykkelen skikkelig før idag. Innkjøring av klosser i bratt bakke utenfor døra virket lovende. Men, ble skuffa ved første nedkjøring på sti. Ikke langt, og ikke bratt. Ikke noe mer stopp en Guide R, og fant ut at jeg måtte lufte mer. Etter litt justering av reach ble det flere turer, og den samme følelsen gjentok seg. Fine de første to nedbremsingene, så manglet det dramatisk stoppekraft, langt dårligere enn guide r, minte veldig om level t jeg hadde på en rittsykkel. Minimum 2 fingre, og max muskelkraft. Vel hjemme var det frem med lufteutstyr, og følge et triks jeg fant hos en guru for å få perfekt lufting. Fikk det til på bakbremsen, men på forbremsen knakk den lille bolten(i plast) når jeg skulle sette den i etter lufting. I pumpa. Har bestilt ny pumpe, hakk i hæl på race-klosser jeg bestilte etter første bakketest. Kalipperne ser bra ut, men er skuffa over pumper/hendler hvor alt er i plast. Er heller ikke overbevist om at jeg har valgt riktig, og angrer skikkelig barnslig på at jeg ikke gikk for zee. Jeg vil ha anker-følelse, og syntes trail sport kjentes veldig likt guide, bortsett fra at de ikke subber  Hvis noen har lyst på, selger jeg nok trail sport grisebillig. Kjedelig å høre. Jeg hadde samme problem som deg med Guide R i hørt og byttet ut til Trail Sport i vinter. Har kjørt på Magura i mange år og har kun positive opplevelser med dem, med ett unntak. Lufting er køl umulig å få perfekt. Derfor får jeg alltid sykkelkomponenter (min LBS når det kommer til Magura) til å kappe og lufte for meg ved kjøp. Da blir det alltid bra. De gangene jeg selv har kappet (måtte faktisk kappe brakbremsen på Trail Sport selv pga innvendig vaierføring) har jeg vært nøye på å ikke søle olje og montert uten å lufte. Det har aldri vært noe problem og ikke denne gang heller. Så min opplevelse av dem er bare gull så langt. Bremser MYE bedre enn Guide R og bråker MYE mindre.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
|
|
|
[Re: erijon]
27/04/2020 21:22
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Fant trikset for å få luftet de 100%, så jeg prøver igjen når reservedel kommer. Bytter klosser og kjører de inn etter boka, så får vi se. Men de får værsgo bremse bedre 😄
|
|
|
28/04/2020 06:36
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Jeg skulle akkurat til å spørre om du hadde kjørt inn klossene. Merk også at Magura har flere typer klosser. Jeg leste meg litt opp på klossene deres og byttet ut originalklossene med noen som skal bite bedre (før jeg i det hele tatt prøvde originalklossene). Jeg gikk for 7.p og 8.p. Du finner litt info om klossene her. Siden jeg handlet så har Uberbike begynt å lage Race Matrix til Trail, så nå satser jeg på det i stedet.
|
|
|
28/04/2020 06:48
|
lokila
Medlem
|
Medlem
Har brukt og vært svært fornøyd med Uberbikes Race Matrix klosser på mine MT7. Nå spørs det om ikke jeg må finne meg noe annet siden de kun leverer de MT5-style two-piece-klossene. Foretrekker helt klart four-piece da de er mye enklere å bytte.
Kan ikke skjønne annet enn at det er klossene som er majoriteten av problemet til trådstarter.
|
|
|
[Re: Arne_And]
28/04/2020 06:57
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg skulle akkurat til å spørre om du hadde kjørt inn klossene. Merk også at Magura har flere typer klosser. Jeg leste meg litt opp på klossene deres og byttet ut originalklossene med noen som skal bite bedre (før jeg i det hele tatt prøvde originalklossene). Jeg gikk for 7.p og 8.p. Du finner litt info om klossene her. Siden jeg handlet så har Uberbike begynt å lage Race Matrix til Trail, så nå satser jeg på det i stedet. Jo, kjørte inn klossene på samme måte som jeg har kjørt inn SRAM Guide R og Shimano SLX (har 400m superbratt asfaltbakke på utsiden av husdøra). Åkke som, jeg bestilte akkurat Zee M640 fra min LBS nå. I helgen kjørte jeg min "gamle" stisykkel på hytta, den har SLX fra 2018, som har gått sikkert 600 mil helårssykling. Lufta én gang, og bytta masse klosser. Det ble som vanlig noen enduro-runs fra toppen av fjellet, og jeg kjører med 100% tillitt på den sykkelen, noe jeg aldri har fått til med den nye. Jeg har surfet meg blå på artikler om Trail Sport, MT5, Zee, Saint, Code og Guide, og prøver nå å lese mellom linjene mellom "betalte" reviews og merkefans. Må rett og slett gå med min egen erfaring videre, og er enig med meg selv om at jeg mest ønsker kraftige bremser uten så himla mye "modulasjonsknot". Så enkelt som mulig, fit & forget. Så en SLX med enda mer punch er helt innafor for meg, men kan godt skjønne at andre foretrekker Maguraene.
|
|
|
[Re: lokila]
28/04/2020 07:01
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Har brukt og vært svært fornøyd med Uberbikes Race Matrix klosser på mine MT7. Nå spørs det om ikke jeg må finne meg noe annet siden de kun leverer de MT5-style two-piece-klossene. Foretrekker helt klart four-piece da de er mye enklere å bytte.
Kan ikke skjønne annet enn at det er klossene som er majoriteten av problemet til trådstarter. Skulle tro det, men på SLX-bremsene på den gamle sykkelen har jeg kjørt Shimano original, både metal og resin, samt Uberbike race og kevlar. Alt funker, litt forskjell i holdbarhet/skrubb og lydbilde, men aldri noen kjempeforskjell. På Guide R har jeg kjørt SRAM metal og resin, Uberbike race, kevlar og e-bike - uten å bli fornøyd med pålitelighet eller effekt. Her måtte jeg også bytte klosser veldig ofte, og indeksere bremsene (pumpe frem eller skyve tilbake stempler). Ble aldri kvitt subb, og ganske mye fade ved lengre utforkjøringer. Begge syklene kjører med Centerline 200/180 skiver (bytter hjulsett mellom de også).
|
|
|
28/04/2020 08:44
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det høres jo ut for meg som at det du trenger er en Shigura 
|
|
|
28/04/2020 09:05
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Det høres jo ut for meg som at det du trenger er en Shigura hehe, jeg funterte på Sragura i går. Montere hendlene fra Guide R og la Magura-kalipperne sitte...
|
|
|
28/04/2020 09:11
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Det høres jo ut for meg som at det du trenger er en Shigura hehe, jeg funterte på Sragura i går. Montere hendlene fra Guide R og la Magura-kalipperne sitte... Ikke gjør det, da det ikke er sikkert at pakningene til SRAM liker blodet i Magura. Jeg har 2 MT5-hendler liggende som du kan få for en fin pris. Ellers er Magura som de er litt klønete å lufte, og anbefaler å få det til skikkelig, og vaske GODT etterpå for å få vekk søl.
|
|
|
[Re: baronKanon]
28/04/2020 09:27
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Det høres jo ut for meg som at det du trenger er en Shigura hehe, jeg funterte på Sragura i går. Montere hendlene fra Guide R og la Magura-kalipperne sitte... Ikke gjør det, da det ikke er sikkert at pakningene til SRAM liker blodet i Magura. Jeg har 2 MT5-hendler liggende som du kan få for en fin pris. Ellers er Magura som de er litt klønete å lufte, og anbefaler å få det til skikkelig, og vaske GODT etterpå for å få vekk søl. Hehe, nei det ble med tanken. Har bestilt Zee M640. Fikk litt kalde føtter av at hendlene er i plast, samt at jeg ikke ble så imponert over kraften som jeg håpte på. Enig i at de er klønete å lufte, men fant en teknikk som gjorde den siste biten mye enklere. Rett og slett suge/pumpe i hendelen med en modifisert sprøyte til slutt så all lufta tvinger seg ut. Fikk dønn hard og superfin bakbrems før plastskruen på forbremsen delte seg i to da jeg var ferdig der. Når det er sagt, hvorfor lager de ikke luftenipler som på bil? Da ville man jo unngå 90% av sølet, og sluppet sprøyter og ræl. Ikke Magura-spesifikt, og jeg vet at jeg burde hatt Hope 
|
|
|
28/04/2020 09:31
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Hadde du bare kjøpt MT5, så hadde kraften blitt noe bedre. Det er ikke så mye oompf i bakkaliperen på Magurabremsene sammenlignet med andre.
Menneh: med nye bremser: har du kjøpt nye skiver også? Det er absolutt anbefalt å ha nye skiver til ny type belegg, da du allerede har kjørt inn skivene med det belegget du hadde fra før. Du kan muligens slipe ned litt på skivene du har med litt 400-papir og rense for å få vekk gammelt bremsebelegg. Det kan også være kilde til dårlig skrubb.
Redigert av baronKanon; 28/04/2020 09:33.
|
|
|
28/04/2020 10:01
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Hadde du bare kjøpt MT5, så hadde kraften blitt noe bedre. Det er ikke så mye oompf i bakkaliperen på Magurabremsene sammenlignet med andre.
Menneh: med nye bremser: har du kjøpt nye skiver også? Det er absolutt anbefalt å ha nye skiver til ny type belegg, da du allerede har kjørt inn skivene med det belegget du hadde fra før. Du kan muligens slipe ned litt på skivene du har med litt 400-papir og rense for å få vekk gammelt bremsebelegg. Det kan også være kilde til dårlig skrubb. Kun rengjort de gamle skivene, det skal jo type egentlig fikse seg selv etter kort tid. Fra før av har jo hjula pendlet mellom to sykler med både Shimano og SRAM-bremser med ymse belegg uten problemer.
|
|
|
28/04/2020 19:45
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Bakbremsen virker ok nå, men får ikke forbremsen like bra. I bakketesten låser det bak, men fortsatt ikke nok stopp foran. Pussa og rengjorde skive og klosser for sikkerhets skyld. Tok ut den andre fulldemperen med SLX og gjorde bakketesten med den også. Da måtte jeg slippe for ikke å ta en OTB.
Får inn olje i morgen, da skal jeg prøve full lufting med løs calipper. Ser der er noen triks med å ha den høyest etc. Klarte å bore ut plastskruen og få inn en ny, rimelig fornøyd med det, så da har jeg en ekstra hendel også.
|
|
|
28/04/2020 19:46
|
erijon
Ivrig
|
Ivrig
Menneh: med nye bremser: har du kjøpt nye skiver også? Det er absolutt anbefalt å ha nye skiver til ny type belegg, da du allerede har kjørt inn skivene med det belegget du hadde fra før. Du kan muligens slipe ned litt på skivene du har med litt 400-papir og rense for å få vekk gammelt bremsebelegg. Det kan også være kilde til dårlig skrubb. Baronen kommer med et veldig godt poeng her som jeg helt glemte å nevne. Magura brems med Sram skive suger balle. Når du kjøper Magura brems bør du derfor også kjøpe Magura skive. Stor forskjell på disse altså.
|
|
|
[Re: erijon]
28/04/2020 20:00
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Menneh: med nye bremser: har du kjøpt nye skiver også? Det er absolutt anbefalt å ha nye skiver til ny type belegg, da du allerede har kjørt inn skivene med det belegget du hadde fra før. Du kan muligens slipe ned litt på skivene du har med litt 400-papir og rense for å få vekk gammelt bremsebelegg. Det kan også være kilde til dårlig skrubb. Baronen kommer med et veldig godt poeng her som jeg helt glemte å nevne. Magura brems med Sram skive suger balle. Når du kjøper Magura brems bør du derfor også kjøpe Magura skive. Stor forskjell på disse altså. Hmm, isåfall en grunn til å ikke kjøre magura. Vi har 4 sykler hvor hjulsettene sirkulerer, alle med enten centerline eller shimano skiver. 2 sykler med slx, 1 med level, og en med guide. Aldri vært noe problem. Gidder ikke å bytte skiver når jeg bytter hjulsett. Hele poenget med trail sport var jo trivelig pris og lovnad om bra punch. Men som sagt, har fått bakbremsen til å ta skikkelig nå, så da håper jeg at med mer lufte-jukking så skal jeg få forbremsen brukbar også. I følge internett er jeg ikke alene om å krangle med magura og lufting. SLX er jo en lek å lufte til sammenlikning...
|
|
|
28/04/2020 20:18
|
erijon
Ivrig
|
Ivrig
Veldig forståelig, å bytte skiver hver gang man bytter over hjul er noe herk. Har aldri prøvd Magura brems med Shimano skive, mulig det funker mye bedre enn med Sram skiver.
|
|
|
30/04/2020 06:24
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Sagaoppdatering:
I går kveld hentet jeg to pakker til fra sykkelkomponenter - en ny hendel, samt mer magurablod og andre klosser (performance - hvor fremklossene er delt i 4 fremfor to vanskelige). Har også funnet flere artikler/innlegg som peker på at det er viktig å avmontere calipper, og holde den høyest når sprøyte skal på, nederst når man skal trykke gjennom olje. (igjen litt hæ? da alt gikk greit på bakbremsen). Så jeg byttet hendel just in case (da har jeg jo en backup siden de funker på begge sider), løftet calipper over hendel, monterte sprøyte med blod, monterte sprøyte på hendel, og dytta olje frem og tilbake, til det var nada bobler. Tok en stund, og måtte være forsiktig. Det blir en del klin, men nesten ikke noe klin fra calippersiden nå som jeg holder den øverst.
Monterte av sprøyter og satte sammen alt, fortsatt litt vag hendel, så igjen på med fylt sprøyte på hendel, og gjøre "jukketrikset" for å lure ut enda mer luft. Hendel ok-ish. Gjorde alt nøye rent med sprit, inkl skive.
Prøvekjøring og bakketest. Motstand i hendel, men dårlig skrubb. Prøvde mange drag opp og ned bakken, men ingen større effekt. Fortsatt dårlige greier foran, bakbremsen låser jeg lett.
Inn i garasjen igjen, ut med klossene. Vaske alt sammen med sprit en gang til, inn med Performance-klossene (de var ekstremt mye lettere å få på plass!). Opp bakken, og trille ned med 1-sekunders max brems/slipp og trill med forbremsen for å "bedde" klossene. Ting begynner å skje... Etter ca 10 slike trill-brems-trill, ned på flata og trå seg svett, og kjøre noen flere skrubb, nå 2-sekunders. Så kommer bremsen, endelig. Først sakte og litt forbedring, før den endelig begynner å "grabbe" slik som bakbremsen. Opp bakken igjen, og nå har jeg fått OTB-brems foran også.
Så: egen lufteteknikk på forbrems. Kaste originalklossene.
Da gjenstår kun å teste dette IRL, på nerroverstier. Håper jeg har mulighet snart.
Så får vi se om jeg får tilltt nok til å fortsette med disse, eller om jeg følger nåværende plan om å bytte til Zee når de kommer til LBS.
* LBS nevnte at de har fått innn ekstremt mange sykler med ødelagte plastlufteskruer, dette var et velkjent problem med Magura. Google er enig.
Redigert av knutspeed; 30/04/2020 06:26. Rediger grunn: Skrive mer
|
|
|
30/04/2020 11:02
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ikke kast klossene, send dem til meg så vippser jeg porto 
|
|
|
30/04/2020 12:06
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Jeg har også en del originalklosser jeg kan selge deg Erik, send PM om du er interessert.
|
|
|
30/04/2020 12:20
|
knutspeed
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Ikke kast klossene, send dem til meg så vippser jeg porto Næh, pusser de ned og har de i backup. Tar sjansen og tar med sykkelen til fjells i helga, har med Guide R-forbrems just in case. Om de funker som lovet vil jeg vurdere å avbestille Zee, hvis jeg ikke er überimponert selger jeg alt sammen samlet til hyggelig pris. Dvs komplett Trail Sport, ekstra hendel, ekstra sett klosser, bleed kit, adapter til 203mm PM, stor flaske olje og masse oliven/koblinger og annet småtteri. Krysser fingra 
|
|
|
03/05/2020 22:49
|
e-h
Entusiast
|
Entusiast
Følg denne guiden med Magura så er det enkelt å få bleed perfekt: https://youtu.be/RtqwQB8wtYQ
|
|
|
|
|