Har 44x10-33 på Orca Aero. Bare fått sykla 400km på den enda, men ser foreløpig ingen problemer med å ha 1x.
Jeg har ikke savnet noe høyere utvekslig enn 44x10.
Data fra langtur viser at jeg bruker en god del tid i 44x10, men det skyldes også tildels at når farten er høy så sparer jeg gjerne litt på krutttet og tråkker litt færre watt på litt lavere tråkkfrekvens. Det er bare når det går over 60km/t at tråkkfrekvensen begynner å bli høy, men da tråkker jeg typisk bare noen "støt" framfor å tråkke jevnt.
Sprangene oppfattes tette og fine, og merker ingen tydelige "hull" i giringen slik som jeg har merket med 11-32 kassett med spranget fra 19 til 22T, eller
15 og 17t tilbringer man mye tid i, så var redd 16T skulle bli savnet, men jeg har ikke merket dette savnet enn så lenge.
EDIT: 15->17 spranget har du jo også på dagens løsning, men argumenterbart på et mer uhøvelig sted da store sprang oppfattes mer i høyere fart.
Ser du vurderer en løsning som gir deg like lett lettestegir som du er vant med, og tyngstegiret i minus , så da regner jeg med du syns det er greit.
Jeg ville nok brukt et lettere gir enn 44x33 om jeg hadde det tror jeg.
Det framgår også fra data fra forrige langtur:
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=116992&filename=tripdata.png)