Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kontorstol fra Stressless. God idé?

Kontorstol fra Stressless. God idé? #2603158 24/04/2020 18:14
Akaly Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Etter ganske mange uker med hjemmekontor på en billig kontorstol har jeg vondt i stort sett hele kroppen, så nå vil jeg ha en ny stol. Jeg ser at Stressless (!) lager kontorstoler, men jeg finner ikke særlig med informasjon om dem. Ved første øyekast ser det ut som en vanlig Stressless som har fått hjul, uten andre endringer. Dog ser de veldig komfortable ut, og det er et viktig kriteria for meg. Har noen prøvd disse stolene, eller i det minste har lyst til å mene noe om ergonomi? Er de laget for å gjøre kontorarbeid i, eller er de bare for å se ut som man jobber?
https://www.stressless.com/nb-no/inspirasjon/kontor

Re: Kontorstol fra Stressless. God idé? [Re: Akaly] #2603177 24/04/2020 19:59
B
BigBoben Offline
Avhengig
Avhengig
B
Jeg har en Stressless på hjul, aka kontorstol.
Siden jeg bor i Stressless-bygda så skal jeg vel bare snakke pent om denne ;-)
Jeg sitter utrolig komfortabelt i denne, men det fins bedre kontorstoler i samme prisklassen. Tenker da på med bedre armstøtter og justeringamuligheter.
Dette er som du sier en Stressless med hjulunderstell.
Det fins vel noen nye modeller som er litt mer «kontorstolpreget»?
Det spørst litt hva jobb du har. Om du sitter å tegner f.eks. Så vil jeg tro denne gir for lite armstøtte blant annet, ved kjøp av «vanlig» Stressless.

Til mitt bruk så fungerer den veldig bra, og iløpet av en arbeidsdag så prater jeg myyyye i telefon. Digg å lene seg godt bakpå med en kjeft kaffi og prate i vei ;-)

Santa Cruz Megatower

Moderator  support