Hei dere, jeg har en fin gammel DBS Nationale med tubless-oppsett. Limet har smuldra opp og dekkene er morkne og jeg lurer på om jeg kan erstatte de med dekk og slange. For meg virker felgen for grunn til at det skal gå. Dekkene som står på er merket med Wolber Classic 256, hvilken størrelse skal i såfall jeg kjøpe?
Takk for svar.
Re: Fra tubeless til dekk med slange
[Re: knutos]
#260243222/04/202005:49
Du må i så fall ikke bare bytte felger, du må bytte hele hjulet(dvs. du kan bytte felger, men det er jo litt styr), men det var jo dette som var meningen hele tiden.
Kjøp tubular-dekk og pass på at du ikke kjøper for brede dekk. De gamle DBS`ene er det vel ikke plass til så brede dekk på? 23 millimeter kanskje?
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
[Re: gare]
#260244122/04/202006:17
Tja Gare, Internazionale fra 80-tallet har god plass, 28mm går greit (de tidlige variantene med Pazzas-ramme har sågar long reach 600EX og plass til CX-dekk)....
Har du et par jeg kan kjøpe av deg til en bra pris også;) Jeg skal til Østfold til helgen...
Sitat: Oystein L
Tja Gare, Internazionale fra 80-tallet har god plass, 28mm går greit (de tidlige variantene med Pazzas-ramme har sågar long reach 600EX og plass til CX-dekk)....
Jeg har en god del pariserdekk liggende
Har du et par jeg kan kjøpe av deg til en bra pris også;) Jeg skal til Østfold til helgen...
Det er jo sikkert bare jeg som er kunnskapsløs, evt har begynt å rote
Eller(griper til halmstrå)blander med gamle Daccordier som DBS leverte
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
[Re: knutos]
#260246022/04/202007:45
Sitat: Oystein L
Jeg har en god del pariserdekk liggende