det går utmerket an å kjøpe RC-leketøy til døtre også. Mine har hatt skikkelig moro med Lego Technics, RC-dingser og andre stereotype gutteleker.
(Og nei, pappaen her i huset klarer utmerket å beherske seg og la barna leke uten å ta over spakene. Om jeg skal ha leketøy kan jeg kjøpe mitt eget.)
Det er garantert. Jeg har to døtre. Begge syns RC bil er gøy. Spesielt om far tar over spakene og "jager" ungene opp og ned gata i en slags avansert sisten-lek. Og vi har bygd Lego Technics sammen og kjører masse med de inne.
Av samme grunn ble den "lille" 1/10 skala anskaffet: De ville jo gjerne være med å kjøre 1/5 skala... Men der er det så store krefter i sving at far helst gjør det uten deltagere...
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Sånn i tilfelle noen andre sitter og venter på sønnen, det er for sent for Furu og sikkert forgjeves for noen andre; det går utmerket an å kjøpe RC-leketøy til døtre også.
Ja, jo...har tre av dem. De har fått sin andel av 'gutteleker' opp gjennom tidene. Min erfaring er at han gutten bruker mer tid på biler spesielt, enn noen av mine jenter noengang har gjort. Aldri lekte noen av mine jenter at de er en brannbil, og løp rundt i stua med sirenene på full guffe Miks av arv og miljø, eller noe sånt....
Det ble viktigst å unngå for høy hastighet, så endte med en crawler.
Det ble en sånn: Fra butikken på Tåsen.
Problemet (for far) nå er at han ikke har bursdag før neste mandag....
Den ser bra ut, liker at det er lett å komme til innmaten da karosseri er hengslet på. Vanskelig for de små å få av de clips’ene og så blir de alltid borte. Kult med lys. Tipper akkurat DET blir stass. Hvorfor kjøpte du ikke to? Gøy å kjøre sammen. Har 3 jeg siden vi har to gutter!
Sånn i tilfelle noen andre sitter og venter på sønnen, det er for sent for Furu og sikkert forgjeves for noen andre; det går utmerket an å kjøpe RC-leketøy til døtre også.
Ja, jo...har tre av dem. De har fått sin andel av 'gutteleker' opp gjennom tidene. Min erfaring er at han gutten bruker mer tid på biler spesielt, enn noen av mine jenter noengang har gjort. Aldri lekte noen av mine jenter at de er en brannbil, og løp rundt i stua med sirenene på full guffe Miks av arv og miljø, eller noe sånt....
Vi får skylde på miljø da . Arven bør jo ikke være problemet.
Tamiya-byggesett er fantastiske da barn lærer mer enn med de moderne ferdigbygde bilene. Man får også en annen følelse av eierskap når man har bygd noe selv enn når den bare kjører rett ut av eska. Dessverre er Tamiya-bilene ganske dyre. Jeg kjøpte et Tamiya-byggesett til nevøen og niesa mi for et par år siden i julegave.
Bygde 2 stk. Tamiya TT-02B med mine jenter når de var 6 og 8år, er ikke særlig vanskeligere enn Technic lego. Så ble det en Boomerang på far, og en Top Force, og en CC-01 Pajero (to be continued...)
De ville jo gjerne være med å kjøre 1/5 skala... Men der er det så store krefter i sving at far helst gjør det uten deltagere...
Hvor bruker du en sånn bil?
Frem til nå har jeg kjørt den på et inngjerdet beiteområde hos mine foreldre. Nærmeste nabo 1km unna i luftlinje
Det bråker bra og går som et uvær. Hvilket også er grunnen til at jeg nå går for elektrooppgradering. Selv med kill-switch så er det usikkerhetsmomenter i bruk som jeg ikke er komfortabel med.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Jeg ble så inspirert av denne at jeg kjøpte en brukt Traxxas Summit 1/16 xl2.5. Etter oppladning ville den ikke kjøre fram (tar styring). Noe som indikerte behov for rekalibrering av ESC (electronic speed control). Kjørte mange forsøk får jeg fikk det til (Plugg i batteri - hold inne til rødt lys - slipp og vent på rødt blink - gi full gass til to blink - full revers). Etter ladning vil den ikke kjøre fram igjen, og reset virker ikke. Noen tips?
Tror ikke det. Fikk kalibrert den nå i morges (etter sikkert 4-5 forsøk), etter at jeg bestemte meg for å gi den en siste sjanse før jeg bestilte en ny. Så nå virker den. Jeg tror det er feil på ESCen, slik at den ikke oppfører seg helt som den skal under kalibrering, ellers så er det noe jeg ikke forstår mhp kalibrering. Krysser fingre for at det virker en stund nå. Far og datter synes ihvertfall det var veldig gøy med RC-bil.
I dag ble han endelig 3 år. Bygde en liten crawlerbane i stua før barnehagen. Brukte stuesykkelmekkeunderlaget mitt (en billig voksduk) og bygde opp hindringer under.
Kjempegøy! Søsteren på seks skal også ha en
...og far har bestilt en litt større sak Traxxas TRX4 Defender
Det ble viktigst å unngå for høy hastighet, så endte med en crawler.
Det ble en sånn: Fra butikken på Tåsen.
Problemet (for far) nå er at han ikke har bursdag før neste mandag....
Den så gøyal ut. Hvor fort går disse? Har en fireåring som er mer en klar for RC bil, men vil ha noe som går så seint at det ikke blir ødelagt første gang han krasjer i veggen.
Den så gøyal ut. Hvor fort går disse? Har en fireåring som er mer en klar for RC bil, men vil ha noe som går så seint at det ikke blir ødelagt første gang han krasjer i veggen.
Denne kan du fint kjøre og kræsje uten at hverken vegger eller bil går i stykker. Det er 3 hastighetsbegrensninger. Minstemann kjører på laveste og hun på seks prøver seg litt raskere. Det er uansett ikke noe speed-monster.
Det er verd å merke seg at dette ikke er et leketøy, men et hobbyprodukt. Du må derfor regne med å tweeke, vedlikeholde og reparere. Jeg har strammet opp forspenningen på fjærene, fordi det subbet litt for lett mellom dekk og skjerm. Nå ligger den litt høyere, som heller ikke bare er positivt.... and so it goes....tror jeg må justere karosseriet litt også (les:kutte og tilpasse).
Men gutten min på tre begynner nå å få bra peil på å kontroller den Hun på seks er veldig flink blitt
Jeg ble også revet litt med av denne tråden å bestilte meg en ny hobby for å kjøre sammen med 3-åringen, jeg får jo aldri lov til å prøve bilen hans... Har allerede før jeg har fått bilen begynt å se etter oppgraderinger/mods
Har allerede før jeg har fått bilen begynt å se etter oppgraderinger/mods
Gratulerer med ny bil! Wraith? I løpet av en liten uke har jeg oppadget at denne verdenen her er jo værre en sykkelmiljøet, og fantastisk jålete på bilens vegne. Hva med å lage en 3D modell av deg selv som sitter inne i bilen?
Har allerede før jeg har fått bilen begynt å se etter oppgraderinger/mods
Gratulerer med ny bil! Wraith? I løpet av en liten uke har jeg oppadget at denne verdenen her er jo værre en sykkelmiljøet, og fantastisk jålete på bilens vegne. Hva med å lage en 3D modell av deg selv som sitter inne i bilen?
Takk! Wraith 1.9, syns den virket mest fornuftig selv om jeg har lest at den har sine svakheter. Men etter som jeg har lest rundtom så ser det meste ut til å være noe ubrukelig dritt ut i fra boks... Haha, ja det er nok mest bang for buck oppgradering! Fås det sykkelstativ og sykler i skala til de?
Men etter som jeg har lest rundtom så ser det meste ut til å være noe ubrukelig dritt ut i fra boks...
Tror gutta overgår hverandre i å vise at de har peil, ved å finne svakheter. Jeg endte opp med denne selv, som også har mange Tube videoer med "7 best upgrades" etc...
Sitat: eSkåra
Fås det sykkelstativ og sykler i skala til de?
Haha! Det vil jeg ha Må jo ta med den virkelige identiteten inn i rc-verden. Det må jo bli retro-Bianchien min