| 
| 
| 
| 

| 
                 Dedikasjon S02 Yay or nay? |  
|  Dedikasjon S02 Yay or nay?
04/04/2020 17:21 |  
| 
FotoVegardRegistrert:  Jun 2009 Innlegg: 26  OP Fersking |  
| OP   Fersking Registrert:  Jun 2009 Innlegg: 26 | 
Hallois! Brukte sommeren i fjor til å filme en del til en sykkelserie: Dedikasjon som nå er ute på Terrengsykkel her i disse dager. https://www.terrengsykkel.no/nyheter/spre-gleden-med-sykling Dette var noe jeg stablet på beina mest fordi jeg er sjukt gira på sykling, og jobber som fotograf/filmer.  Jeg var så heldig å få litt støtte til prosjektet av folka i Giro som var gira, og litt hjelp med å dekke noen kostnader ved overnatting etc de stedene jeg reiste for å filme. Tanken min var litt at om jeg bare mekka en 1. sesong litt på eget insj, så kom sikkert miljon´spons på løpende bånd for S02.  Nå er det jo litt merkelig med en lei influensa som går osv om dagen. så det lar vente på seg! HAHA Samtidig, så har jeg jo plutselig fått veeeldig mye ledig arbeidskapasitet. Og tenker jo kanskje at det å stikke i skauen med en utøver her og der for å filme litt, må jo være innafor? Blir vel dårlig med closeups, og får bruke mye zoom på kamera såklart.  Er det innafor? Og siden det pr. i dag er egentlig hele 0,- i støtte som binder meg til å jobbe på bestemte steder, eller med bestemte utøvere lurer jeg jo litt: Har folket her inne, som jo er det ypperste av syklister i Norge vil jeg tru, troa på serien? Noen knalltips om hvem jeg burde filme, og hvor? Til nå så har jeg nevnt det såvidt for Mille. WC sesongstarten er jo litt ødelagt om dagen, og kunne vært spennende å blitt litt kjent med henne.  Ellers er jo de greiene Kindernay ganske spennende saker syns jeg. Hadde vært artig å sett litt mere om prosessen osv der kanskje? Andre ting folk er gira på å se? Litt vanskelig å vurdere for min del som er midt oppi det egentlig hva folk tenker og hvordan noe slikt burde være. Så derfor jeg tenkte var like greit å bare hive det ut her! Ser det er ett annet film/foto underforum her. Men ser og at det ser ganske dødt ut. Og ser det postes litt diverse utstyrsspørsmål osv slik i dette og. Så håper det går greit. Evnt får bare mod føle fritt for å flytte posten.   |  |  |  
| 
| 

|  Re: Dedikasjon S02 Yay or nay?
[Re: FotoVegard]
05/04/2020 13:54 |  
| 
GarpenRegistrert:  May 2009 Innlegg: 5,422   Søk hjelp! |  
|   Søk hjelp! Registrert:  May 2009 Innlegg: 5,422 | 
Yay! Veldig gøy å få dette på skjerm. Mille og Kindernay er gode ideer, kunne også tenke meg å se mer fra Oppdal. 
NOTS
  – Vern om terrengsykling og meld deg inn  du også!  Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
 |  |  |  
| 
| 

05/04/2020 14:41 |  
| 
tmorkRegistrert:  Apr 2002 Innlegg: 12,254   Lilloman |  
|   Lilloman Registrert:  Apr 2002 Innlegg: 12,254 | 
Synes dette er tipp topp Breie. 
 Nå har vi vel bare fått første episode enn så lenge, men et ønske er at du dytter på noen ekstra minutt med trivsel.

Synes det absolutt er innafor med en film med utøvere som nå ikke får deltatt i rittene de svært gjerne skulle herja i rundt om i verden. En film om Mille, Zakka med flere hadde gjort seg.

Ad Kindernay så er det stas, har sykla med et utall prototyper på fatbike nå i flere år, og venter nå på å få teste produksjonsmodellen til fatbike. Kast deg over Espen, Remi eller Are hos Kindernay og de er sikkert gira på å vise hva de pusler med.

Lillo-Connoisseur Terje ™    Lostjenesten - Lillomarka
 |  |  |  
| 
| 

05/04/2020 17:56 |  
| 
JeggsRegistrert:  Aug 2017 Innlegg: 289   Entusiast |  
|   Entusiast Registrert:  Aug 2017 Innlegg: 289 |  |  |  |  
| 
| 

06/04/2020 06:13 |  
| 
parobRegistrert:  Apr 2004 Innlegg: 6,296   Søk hjelp! |  
|   Søk hjelp! Registrert:  Apr 2004 Innlegg: 6,296 | 
Jeg ønsker meg en episode som belyser hva som skjedde med "ride it, don't slide it!".- hilsen gammel, gretten gubbe.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
 |  |  |  
| 
| 

06/04/2020 07:14 |  
| 
RednaskelaRegistrert:  Mar 2010 Innlegg: 1,557   Ivrig |  
|   Ivrig Registrert:  Mar 2010 Innlegg: 1,557 | 
Yay! Flere gode kandidater er nevnt. Synes Makken fortjener litt skjermtid, og Brage Vestavik selv om vi ser ham titt og ofte i andre kanaler. To ryttere som er svært dedikerte til å gjøre greia si.
 Er også nysgjerrig på å få kikke bak kulissene i løypebygging i Hafjell, Trysil, Traktor Bikepark osv.
 |  |  |  
| 
| 

06/04/2020 08:06 |  
| 
Bra innspill her assa!! Oppdal kunne abolutt vært noe! Måtte kanskje blitt med han Andreas Øhrn der da. Dama er jo derfra, så kanskje noe i sommer i så fall. Blir vel dårlig stemning å reise dit nå.  Om lengden på de så har jeg egentlig ikke satt noe bestemt tid. Heller tenkt at jeg lar de bli så korte/lange jeg føler jeg har innhold til og som passer.  Men ser det er litt typisk at alle jeg filmet i fjor har vel havnet på rundt 4-5min. Det er jo litt med oppbyggingen osv og. Tenker det er jo begrenset hvor lang en sykkelpart kan være før det blir litt kjedelig å se på og jeg da.    Zakka og er jo en bra ide! Har ikke tenkt på han, men han sykler jo sjukt fett! Må sjekke hvor langt det er å kjøre til han i sverige osv. kunne vært kult! Makken og er på lista ja. Snakket litt med han om det, og som jeg sa til han og, så kan det hende han har litt for mange sterke og litt politisk ukorrekte meninger til at jeg orker å jobbe med'n! HAHA Samtidig er han jo en av våre absolutt råeste freeridesyklister da. Så er jo riiiimelig visuelt å se på den syklinga han driver med ja!! Vurderer litt å høre med B-rage om dagen og! Eneste er at han har så sjukt mye andre greier han driver med, så derfor jeg kanskje tenker det er mere spennende med andre.  Samtidig tenkte jeg det kunne nesten vært kult å filmet han, og ene delen i episoda kunne jeg filmet på en måte bakomfilm på når han driver å filmer med Blur media. Og så klippe litt mellom bakomfilmingen, og inn til noen av de kule klippene de filmer eller noe.  Hmm. Blir en del tenking her utover og..!  Starter uansett å filme litt med Mille i morgen. Snakket med henne og hu er gira! |  |  |  
| 
| 

06/04/2020 14:29 |  
| 
gauterRegistrert:  Jan 2002 Innlegg: 9,316   Søk hjelp! |  
|   Søk hjelp! Registrert:  Jan 2002 Innlegg: 9,316 | 
Med mindre Alvdal regnes som oppbrukt av Stipatruljens videoinnslag i fjor sommer, kan også det være et sted å snuse på - inkludert Sykkellåven. 
 Gaute
 |  |  |  
| 
| 

[Re: gauter]
06/04/2020 14:33 |  
| 
tmorkRegistrert:  Apr 2002 Innlegg: 12,254   Lilloman |  
|   Lilloman Registrert:  Apr 2002 Innlegg: 12,254 | 
Med mindre Alvdal regnes som oppbrukt av Stipatruljens videoinnslag i fjor sommer, kan også det være et sted å snuse på - inkludert Sykkellåven.Supplerer med gjengen på Værfast i Ringebu. 

Lillo-Connoisseur Terje ™    Lostjenesten - Lillomarka
 |  |  |  
| 
| 

06/04/2020 15:14 |  
| 
larsdxRegistrert:  Feb 2014 Innlegg: 6,417   Søk hjelp! |  
|   Søk hjelp! Registrert:  Feb 2014 Innlegg: 6,417 | 
Jeg er minst like interessert i "hverdagshelter" av ymse slag som sykkelproffer og kommersielle tiltak jeg har lest og sett om før. Vi har jo en del ekstremt dedikerte og dyktige folk her på forumet, ellers for eksempel en del av disse 40-åringene som er "nesten-proffer", folk som sykler sykt lange turer, bikepackere etc. |  |  |  
| 
| 

[Re: larsdx]
06/04/2020 16:02 |  
| 
mobRegistrert:  Aug 2007 Innlegg: 567   Avhengig |  
|   Avhengig Registrert:  Aug 2007 Innlegg: 567 | 
Jeg er minst like interessert i "hverdagshelter" av ymse slag som sykkelproffer og kommersielle tiltak jeg har lest og sett om før. Bronx. Få har gjort mer i det halvskjulte for tilrettelegging av/for sti i Oslo-området spesielt og Norge(!) generelt. |  |  |  
| 
| 

06/04/2020 16:40 |  
| 
folk som sykler sykt lange turer, bikepackere etc. 

Jepp!  Litt sånn jeg tenker og! En del av de proffene er så sykt vanskelig å få kabalen til å gå opp for å få jobbet med og.  Speaking of bikepackere så kommer det en episode nå snart jeg filmet i fjor med Henning Carlsen som sykla Norge på langs da! Jeg hadde ikke skilling eller tida til å bli med på hele turen såklart da. Men fikk filma en del med han mens han forbereder seg, hvordan han legger opp ett sånt eventyr osv. Og så passet det bra å bli med han over Rallarvegen siden jeg er omtrent derfra selv og han hadde lagt inn den i ruta! Stay tuned som de sier!   |  |  |  
| 
| 

06/04/2020 18:41 |  
| 
Anders A-RRegistrert:  May 2008 Innlegg: 7,627   Søk hjelp! |  
|   Søk hjelp! Registrert:  May 2008 Innlegg: 7,627 | 
YAY! sier nå hvertfall jeg! I den grad "dedikasjon" er førende, så tenker jeg innspillet fra mob lenger opp er fulltreffer. Få har bidratt så heftig for stisyklisters rettigheter og ikke minst fremkommelighet som bronx. En hedersmann som burde ha en bauta i hver av Oslomarkas hjørner.  Ellers tenker jeg Zakka, Vestavik m.fl sitter godt i det med dekning i "alle kanaler" forøvrig. Jeg vil høre og se mer om entusiastene som ikke faller inn i "semiproff" begrepet. I så måte var Nesbyen-gutta en nytelse. Det er gjennomført fine folk som det er gøy å høre på, kunne glatt vært gjort om til timeslange episoder med stibygging, dosering minutt-for-minutt osv osv...   Stå på videre!  (Og som gammal amatør på videoproduksjon av ulike slag: Jæskla bra håndverk. Det tar evigheter å lage, men det er så gøy å se på.) 

| Styreleder i NOTS Bærum  | Skribent Stibyggerhåndboka  | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
 |  |  |  
| 
| 

|  Re: Dedikasjon S02 Yea or nay?
06/04/2020 20:11 |  
| 
SepedaRegistrert:  Nov 2014 Innlegg: 12,979   Marka-speider |  
|   Marka-speider Registrert:  Nov 2014 Innlegg: 12,979 | 
Æsj. Jeg vet jeg må la være. Må la være. Må la være. Må la være. Nei, jeg klarer det ikke... Yay betyr hurra, topp, veldig bra. Yea betyr ja i en avstemning. YEA!  Sier jeg   |  |  |  
| 
| 

07/04/2020 05:09 |  
| 
CerberusRegistrert:  Sep 2009 Innlegg: 1,832   Ivrig |  
|   Ivrig Registrert:  Sep 2009 Innlegg: 1,832 | 
Jeg er minst like interessert i "hverdagshelter" av ymse slag som sykkelproffer og kommersielle tiltak jeg har lest og sett om før. Vi har jo en del ekstremt dedikerte og dyktige folk her på forumet, ellers for eksempel en del av disse 40-åringene som er "nesten-proffer", folk som sykler sykt lange turer, bikepackere etc. 

Enig. Og ikke minst de som fikser mye bra stier på egenhånd, selv om flere av disse også har vært med i stipatruljen.  Gjengen i Sandane er ett eksempel. Entusiastene som arrangerte Bodø Bøddlenes Ball i en årrekke et annet. Og selv om Espen Johnsen har fått mye dekning, kunne en dedikert episode om historien bak utforløypen på Ulriken være interessant 
Redigert av Cerberus; 07/04/2020 05:34.
 |  |  |  
| 
| 

[Re: Sepeda]
07/04/2020 08:37 |  
| 
vidsRegistrert:  Jun 2013 Innlegg: 2,118   Ivrig |  
|   Ivrig Registrert:  Jun 2013 Innlegg: 2,118 | 
Æsj. Jeg vet jeg må la være. Må la være. Må la være. Må la være.
Yay for korreks gitt med godt humør og blottlagte indre stridigheter   
 ..Megatower v2..
 ::Vidar::

|  |  |  
| 
| 

07/04/2020 10:30 |  
| 
GarpenRegistrert:  May 2009 Innlegg: 5,422   Søk hjelp! |  
|   Søk hjelp! Registrert:  May 2009 Innlegg: 5,422 | 
Æsj. Jeg vet jeg må la være. Må la være. Må la være. Må la være. Nei, jeg klarer det ikke... Yay betyr hurra, topp, veldig bra. Yea betyr ja i en avstemning. YEA!  Sier jeg  Strengt talt har du ikke helt rett her du heller. "Aye"  er den riktige formen av positiv respons i en oral avstemming i USA og UK som vi vanligvis referer til. For Canada derimot bruker man "Yea" som positiv respons, så helt galt var det heller ikke.Stemmegivning ved skråling, wikipedia Nå regner jeg med at stemmene uansett blir talt opp, aye eller yay.  Jeg er delvis enig med tidligere innlegg der de sier at Brage og Zakka allerede har fått mye plass i SoMe, men alt som kommer fra Vegar er moro ...
Redigert av Garpen; 07/04/2020 10:34.

NOTS
  – Vern om terrengsykling og meld deg inn  du også!  Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
 |  |  |  
| 
| 

[Re: Garpen]
07/04/2020 10:38 |  
| 
SepedaRegistrert:  Nov 2014 Innlegg: 12,979   Marka-speider |  
|   Marka-speider Registrert:  Nov 2014 Innlegg: 12,979 | 
Jeg er hyppig nok i Washington  til å kjenne tradisjonene, Garpen    (Beklager å fremstå som en arrogant og bedrevitende dust. Kanskje er jeg det.) Sjekk heller Senatet  enn Wikipedia   Du refererer spesifikt til voice vote , som forklart i artikkelen du lenker til, og der aye brukes i bl.a. Representantenes hus . Men det er altså en særlig tradisjon for muntlig avstemning. Man teller ikke opp stemmene, men avgjør på grunnlag av hva somhøres ut til  å være majoriteten. Forskjellene er forklart her . Men på den annen side... kanskje du har rett, siden flere i tråden faktisk roper . Også jeg. Altså bruker store bokstaver   Så... yea eller, okei da, aye, hvis man roper, men ikke yay    |  |  |  
| 
| 

07/04/2020 11:24 |  
| 
okei da, aye, hvis man roperI Cambridge Union, verdens eldste og trolig fremste debating society, trenger man ikke rope - det holder å gå til høyre: https://miro.medium.com/max/908/1*ut4G1Vo8C8Uc4sqQ4A6m-Q.png |  |  |  
| 
| 

07/04/2020 14:11 |  
| 
Hehe.  Bra med litt trolling.  For ordens skyld så har det altså ikke vært snakk om noen avstemming her før dere tok det opp da.  Så sånn sett vil vel både yay og yea funke som respons ettersom både hurra, topp eller ja (som i en avstemming) er bra repsons å regne sett i mine øyne.    Gikk bra med intervju av Mille i dag. Ser ut til at vi dunker på å tar en dagstur til Nesbyen for å filme utfor der etter forslag fra henne.  Jobber litt med henne så lenge, så ser ann om jeg får noen på kroken til å støtte greiene. Har ett merke som muligens er gira, men litt knot med at det er påske midt oppi covid om dagen og i forhold til beslutninger. Så får se litt om de skulle bli med på dette over påske.  Det kan jo gi litt føringer at jeg må vri litt på hvor jeg filmer osv så de føler de får litt ut av det og! Og så virker jo Bronx som en som får støtte fra flere. Vet ikke hvem dette er selv. Har noen fullt navn?  Er allerede litt diverse som er i Oslo området da. Om Kindernay, Mille og kanskje han unge Nico Haglev skulle bli noe av.  Litt redd for at det skal bli en ren Oslo serie og da. Ideelle er jo å spre det litt  tenker jeg. Men er jo praktisk!   |  |  |  
| 
| 

07/04/2020 15:34 |  
| 
Og så virker jo Bronx som en som får støtte fra flere. Vet ikke hvem dette er selv. Har noen fullt navn?
Hør med NOTS sentralt (Lars Thomte), han fikser navn & nummer.  Lykke til med serien, første episode var knall!
Redigert av mob; 07/04/2020 15:34.
 |  |  |  
 |  |