Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 13 1 2 4 5 6 7 8 12 13

Corona: Hvor lenge?

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: Tex] #2599371 05/04/2020 18:43
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå kommer Klorokin til å bli rulla ut i løpet av neste uke. Den vil være en gamechanger. Ingen kur, men skrekken for fulle sykehus og mangel på respiratorer blir veldig mye mindre. Denne medisinen sammen med hygienetiltak og hurtigtester som også er rett rundt hjørnet vil gjøre det mulig å gå nesten helt tilbake til normalen for landet vårt. Går det som jeg tror så vil Inga Marte måtte åpne skolene på tirsdag etter påske.

Redigert av sanouka; 05/04/2020 18:47.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Corona: Hvor lenge? [Re: sanouka] #2599374 05/04/2020 18:56
SturlaS Offline
Avhengig
Avhengig
Nå har vel Oslo (og Viken?) bestemt at skolene skal være stengt uken etter påske.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: Tex] #2599379 05/04/2020 19:16
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: sanouka
Nå kommer Klorokin til å bli rulla ut i løpet av neste uke. Den vil være en gamechanger. Ingen kur, men skrekken for fulle sykehus og mangel på respiratorer blir veldig mye mindre. Denne medisinen sammen med hygienetiltak og hurtigtester som også er rett rundt hjørnet vil gjøre det mulig å gå nesten helt tilbake til normalen for landet vårt. Går det som jeg tror så vil Inga Marte måtte åpne skolene på tirsdag etter påske.

Det var då väldigt optimistiskt. Har du noen kilde på noen annan som tror noe liknande?

Bara en så sak som att "tvingas" öppna skolerna efter en veckas bruk når det till och med er påske låter lite speciellt.

Men hoppas att du har rätt. Jag går gärna tillbaka till normalen så fort som möjligt.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: Tex] #2599389 05/04/2020 20:04
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Den forlengede studien viser bortimot akkurat det samme som den opprinnelige som fikk den norske legestanden til å gå mann av huse med utskrivninger til seg selv og sitt nettverk og som fikk Donald Trump til å forlange en raskere vei gjennom helse og forskerbyråkratiet som igjen ledet til at WHO opprettet en verdensomspennende pool samtidig som de la restriksjoner på utskrivninger slik at de de facto sitter på hele verdens lager av medisiner inneholdene Klorokin for å kunne distrubuere dette ut der det trengs mest. Israel som mer eller mindre er i unntakstillstand hele tiden og derfor har korte beslutningslinjer og vant med risikoanalyser har godkjent Klorokin og andre legemidler for et par uker siden.... Israel har et av de laveste døslighetstallene i verden og også noen av de smarteste folka. WHO sin undersøkelse omfatter nå 6000 personer og alle viser så langt det samme som den opprinnelige undersøkelsen. I US har Demokratiske guvenører fått C19 i fanget og har latt maskene falle og ber om å få fortgang på prosessene så det kan tas i bruk. Det kommer kanskje ikke denne uka, men neste uke er sannsynlig. Det er så mange land nå som har begynt med en coctail av klorokin, bredspektret antibiotika og sink nå med særdeles gode resultater at forskerstanden her oppe og andre steder i vesten må finne seg i at alle de byråkratiske hindrene som er bygget opp over tiår nå står for fall. Spesielle tider krever spesielle tiltak. Mulig Inga Marte kan drive litt partipolitisk kjepphestpolitikk litt til, men første mandagen etter påska er skolene åpne og ting er tilbake til "normalt" i beg av Juni. Det er hva jeg tror.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: sanouka] #2599391 05/04/2020 20:15
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Kan du inte komme med en kilde om vad som ska göras i Norge och vad experterna tror om det når du kommer med väldigt specifika påstander?

Jag vet att den där medicinen är interessant men når jag inte har sätt någon annan än dig som kommer med samma påstander så blir jag något skeptisk.

Så nu ska alltså medicinen fungera så pass bra att om två uker kommer antalet som trenger vård vara så pass lågt att man bara må öppna skolorna (egentligen skulle det alltså ske så fort som en uke men eftersom politikern är så långsamma så tar det alltså två).

Men hoppas verkligen att du har rätt!

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: Tex] #2599402 05/04/2020 21:28
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg gidder ikke å leite opp en haug med linker på ting jeg plukker med meg på vei gjennom nettet. Mitt råd til deg og mange her inne er å utvide horisonten og lese på sider hvor man ikke hører ekkoet av sine egne politiske preferanser. Ingen av kildene mine kan vise til noe som holder forskningsmessig akkurat som alt du hører på NRK bare at der later de som om de sitter med fasiten. Det er helt enkelt ingen som vet, men det man ser er at det er stor motstand i vesten ved å prøve andre kjente antivirale medikamenter. Andre steder i verden er de mer pragmatiske og forskjellige cocktails ser ut til å ha god virkning. Spes Klorokin sammen med bredspektret antibiotika. Hvorfor vi hører så lite om det om det her og ellers i Europa er jo et spm alle bør stille seg. Selv tenker jeg det har å gjøre med Trump og Israel. Det er ikke mange journalister som har lyst til å gi noen av disse noe kred. Vi får se, det er usikre tider og ingen kan med sikkerhet si hvordan det går, men jeg er ganske sikker basert på erfaringene så langt at Klorokin vil være på alles lepper ila kort tid. Ingen kur og ikke helt ufarlig og er vel derfor WHO holder igjen, men trykket øker og spes Amerikanerne er ikke kjent for å la et byråkrati holde igjen når risk/nytte er såpass safe som den er. Som DT sa Hva har vi å tape? At den ikke virker som vi håpte.
De som har noe å tape er big pharma hvis den viser seg å gjøre nytte siden behovet for en vaksine vil bli mindre. Legg til at dette medikamentet er billig og lett å produsere så skjønner man fort at en av de største businessene i verden kanskje ikke er all verdens gira på dette.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: sanouka] #2599406 05/04/2020 21:41
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Jeg gidder ikke å leite opp en haug med linker på ting jeg plukker med meg på vei gjennom nettet. Mitt råd til deg og mange her inne er å utvide horisonten og lese på sider hvor man ikke hører ekkoet av sine egne politiske preferanser. Ingen av kildene mine kan vise til noe som holder forskningsmessig akkurat som alt du hører på NRK bare at der later de som om de sitter med fasiten. Det er helt enkelt ingen som vet, men det man ser er at det er stor motstand i vesten ved å prøve andre kjente antivirale medikamenter. Andre steder i verden er de mer pragmatiske og forskjellige cocktails ser ut til å ha god virkning. Spes Klorokin sammen med bredspektret antibiotika. Hvorfor vi hører så lite om det om det her og ellers i Europa er jo et spm alle bør stille seg. Selv tenker jeg det har å gjøre med Trump og Israel. Det er ikke mange journalister som har lyst til å gi noen av disse noe kred. Vi får se, det er usikre tider og ingen kan med sikkerhet si hvordan det går, men jeg er ganske sikker basert på erfaringene så langt at Klorokin vil være på alles lepper ila kort tid. Ingen kur og ikke helt ufarlig og er vel derfor WHO holder igjen, men trykket øker og spes Amerikanerne er ikke kjent for å la et byråkrati holde igjen når risk/nytte er såpass safe som den er. Som DT sa Hva har vi å tape? At den ikke virker som vi håpte.
De som har noe å tape er big pharma hvis den viser seg å gjøre nytte siden behovet for en vaksine vil bli mindre. Legg til at dette medikamentet er billig og lett å produsere så skjønner man fort at en av de største businessene i verden kanskje ikke er all verdens gira på dette.

Hvorfor har ikke disse medisinene blitt brukt mot den vanlige, årlige influensaen som tross alt dreper ganske mange? Og hvorfor ble de ikke brukt mot tidligere utgaver av corona-virus?

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Corona: Hvor lenge? [Re: sanouka] #2599407 05/04/2020 21:41
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Ok, förstår mindre och mindre av vad du skriver. Ska Norge testa det här i stor skala nu i uken, som du påstod, eller inte? Kommer vi kanske på fredag läsa om att många av de inlagda på norska sjukhus har blivit mycket bättre?

Trump och Israel, bla, bla, bla.

Tycker du att Trump har handlat bra i denna krisen? 320 000 tusen smittade och 9300 tusen döda hittills. Personligen tycker jag att han har varit den sämsta ledaren av alla hittills eftersom han handlade alldeles för sent eftersom han ignorerade riskerna.

Läste föresten en artikel om trump och klorokin på Resett alldeles nyss för att se om det är de som är deras kilde. Fantastisk artikel som eventuellt bara visade hur dårliga politiker och journalister var i USA (sitation kan ju mycket väl vara cherry-pickade eller tagna ur sitt samband). Norska medier tog ju faktiskt upp klorokorin med positiva ord någon dag efter Trump snakkade och sen visade det sig ju också att det fanns en hel del tester och information långt innan Trump sa något.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: SturlaS] #2599408 05/04/2020 21:43
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: SturlaS
Nå har vel Oslo (og Viken?) bestemt at skolene skal være stengt uken etter påske.

Er vel en ting denne krisen har lært oss og det er at ting sagt i går ikke nødvendigvis gjelder i dag. To uker er jo en evighet i det opplegget vi er i nå. Kan hende skolene må fortsette å holde stengt uka etter påske men det kan fort være pga praktiske årsaker fordi man ikke signaliserte i dag at de skulle åpne.
Er jo en haug med helligdager så det blir vanskelig uansett. Offentlige ansatte i dette landet jobber ikke helligdager uansett......unntakstilstander eller ikke.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: sanouka] #2599409 05/04/2020 21:47
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Kan du inte komma med några av dina kilder så jag också kan bli så otroligt optimistisk?

Nu är det ju snakk om att skolorna kan öppna snart utan noen ny vidunder medicin men du tror alltså att en ny behandling kommer ändra på allt på en uke?

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: fredriks] #2599411 05/04/2020 21:53
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: fredriks
Ok, förstår mindre och mindre av vad du skriver. Ska Norge testa det här i stor skala nu i uken, som du påstod, eller inte? Kommer vi kanske på fredag läsa om att många av de inlagda på norska sjukhus har blivit mycket bättre?

Trump och Israel, bla, bla, bla.

Tycker du att Trump har handlat bra i denna krisen? 320 000 tusen smittade och 9300 tusen döda hittills. Personligen tycker jag att han har varit den sämsta ledaren av alla hittills eftersom han handlade alldeles för sent eftersom han ignorerade riskerna.

Läste föresten en artikel om trump och klorokin på Resett alldeles nyss för att se om det är de som är deras kilde. Fantastisk artikel som eventuellt bara visade hur dårliga politiker och journalister var i USA (sitation kan ju mycket väl vara cherry-pickade eller tagna ur sitt samband). Norska medier tog ju faktiskt upp klorokorin med positiva ord någon dag efter Trump snakkade och sen visade det sig ju också att det fanns en hel del tester och information långt innan Trump sa något.

Jeg tror dessverre vi er langt nede på listen over de som får Klorokin i bred skala. Ikke trenger vi det med en gang heller fordi vi kan vente siden vi fikk kontroll på viruset allerede i forrige uke. Jeg tipper US er først ute siden de allerede er i gang på samme forskningspool som Norge også er med på, men der har de som kjent ikke kontroll og jeg vil anta at de derfor er "litt" utålmodige.
Resten gidder jeg ikke å svare på annet enn at du bør gå lengre enn til en innenlands alternativ nettavis hvis du ønsker å bli informert. Også må man stole på sitt eget intellekt og gjøre opp sine egne meninger basert på den infoen man leser. Vi får se, jeg har trua på Klorokin.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: sanouka] #2599412 05/04/2020 22:01
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Offentlige ansatte i dette landet jobber ikke helligdager uansett......unntakstilstander eller ikke.
Der tar du veldig feil.

Helge
Strava
Re: Corona: Hvor lenge? [Re: sanouka] #2599413 05/04/2020 22:02
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Har ingen aning om vad du menar. Först lätt det som att Norge skulle få klorokin den här veckan och att det skulle medföra stora ändringar redan under påsken.

Nu är vi långt ned på listan får att få klorokin i bred skala men nu trenger vi ju det ju inte heller.

Är väl faktiskt inte så intresserad av dina kilder med tanke på vad och hur du skriver men du har rätt i en sak. Jag stoler mye mer på mitt intellekt än det jag får ut av dina inlägg.

Kan avsluta lite med en heja Trump länk
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

tur att det finns ledare i världen som verkligen leder sina länder bra i denna krisen!

Men klorokin kan vara bra det, men effekterna kommer nog desverre inte bli enorma och vi får nog vänta bra mycket längre än till efter påske.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: DesmoSkier] #2599426 06/04/2020 06:03
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: DesmoSkier
Offentlige ansatte i dette landet jobber ikke helligdager uansett......unntakstilstander eller ikke.
Der tar du veldig feil.

Godt at noen sier det, dette er så galt som det kan bli!

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Corona: Hvor lenge? [Re: sanouka] #2599439 06/04/2020 07:10
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Dette er bare tull! Hvor i alle dager har du dette fra?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Corona: Hvor lenge? [Re: sanouka] #2599442 06/04/2020 07:16
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg gidder ikke å leite opp en haug med linker på ting jeg plukker med meg på vei gjennom nettet. Mitt råd til deg og mange her inne er å utvide horisonten og lese på sider hvor man ikke hører ekkoet av sine egne politiske preferanser. Ingen av kildene mine kan vise til noe som holder forskningsmessig akkurat som alt du hører på NRK bare at der later de som om de sitter med fasiten. Det er helt enkelt ingen som vet, men det man ser er at det er stor motstand i vesten ved å prøve andre kjente antivirale medikamenter.

Hvis du ikke er forberedt på å underbygge påstandene dine, kan du like gjerne la være å fremsette dem. Hva du erindrer å huske at du kanskje har lest, er ikke interessant for andre enn deg selv.

Andre steder i verden er de mer pragmatiske og forskjellige cocktails ser ut til å ha god virkning.
Hvilke "andre steder i verden" og hvilke "cocktails" sikter du spesifikt til her?

Forstår du at utviklingskostnaden på en vaksine er så høy at det skal selges uhorvelig mange vaksiner før man begynner å tjene penger på den? Det er mye mer lønnsomt å selge noe som allerede eksisterer.

- Robert Green Ingersoll
Re: Corona: Hvor lenge? [Re: Tex] #2599448 06/04/2020 07:45
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Angående klorokin anbefaler jeg å lese denne, spesielt det som står under avsnitt:

"100 prosent ble ikke friske på seks dager"

https://www.faktisk.no/artikler/71v/pensjonert-lege-sprer-feilinformasjon-pa-facebook

You are what you eat...mmm nuts
Re: Corona: Hvor lenge? [Re: sanouka] #2599454 06/04/2020 08:09
KjellMa Offline
Avhengig
Avhengig
Også må man stole på sitt eget intellekt og gjøre opp sine egne meninger basert på den infoen man leser.

Akkurat det der kan være en fallgruve av uante dimensjoner ...

Gi noe som varer, gi fan
Re: Corona: Hvor lenge? [Re: KjellMa] #2599458 06/04/2020 08:50
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: KjellMa
Også må man stole på sitt eget intellekt og gjøre opp sine egne meninger basert på den infoen man leser.

No kidding! Dessverre forstår ikke de fleste at de har kraftige begrensninger i så måte.

- Robert Green Ingersoll
Re: Corona: Hvor lenge? [Re: Tex] #2599462 06/04/2020 09:18
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Såg föresten att de har infört koloner for antal testade på översikten
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Så som jag har hört tidigare så har Norge testat relativt många och Sverige relativt få.

Såg att Sverige har tänkt att göra en statistisk undersökning om hur många totalt sätt som är smittade. Tror att sådana undersöker skulle vara väldigt bra så att man kan få reda på hur många det är som faktiskt är smittade. Om mörkertalen är enorma är det ju inte säkert att man är så långt ifra en flokkimunnitet och dödligheten totalt sätt skulle vara mindre. Om väldigt många redan är smittade i en del länder så är det inte heller så konstigt att hårda tilltak inte fungerar så bra. Ingen poäng att hålla alla hemma om alla redan är smittade.

Så vansklig eller dyrt är det inte heller å genomföra. Är ju bara att ta ut 1200-1300 slumpvisa personer och testa dem. Problemet är antagligen att det kräver resurser som man vill använda till annat.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: Tex] #2599498 06/04/2020 12:34
D
Duck Offline
Ivrig
Ivrig
D
For noen dager siden kunne man på nettsiden til Department of Health and Human Services (HHS) lese at "FDA issues emergency use authorization for donated hydroxychloroquine sulfate, chloroquine phosphate" under overskriften:

HHS accepts donations of medicine to Strategic National Stockpile as possible treatments for COVID-19 patients

Videre:
"The U.S. Department of Health and Human Services (HHS) today accepted 30 million doses of hydroxychloroquine sulfate donated by Sandoz, the Novartis generics and biosimilars division, and one million doses of chloroquine phosphate donated by Bayer Pharmaceuticals, for possible use in treating patients hospitalized with COVID-19 or for use in clinical trials. These and other companies may donate additional doses, and companies have ramped up production to provide additional supplies of the medication to the commercial market."

...
"The U.S. Food and Drug Administration (FDA) issued an Emergency Use Authorization (EUA) to BARDA to allow hydroxychloroquine sulfate and chloroquine phosphate products donated to the Strategic National Stockpile (SNS) to be distributed and prescribed by doctors to hospitalized teen and adult patients with COVID-19, as appropriate, when a clinical trial is not available or feasible.
The EUA requires that fact sheets that provide important information about using chloroquine phosphate and hydroxychloroquine sulfate in treating COVID-19 be made available to health care providers and patients, including the known risks and drug interactions."
...
"Hydroxychloroquine sulfate and chloroquine phosphate are oral prescription drugs approved to treat malaria and other diseases. Although there are no currently approved treatments for COVID-19, both drugs have shown activity in laboratory studies against coronaviruses, including SARS-CoV-2 (the virus that causes COVID-19). Anecdotal reports suggest that these drugs may offer some benefit in the treatment of hospitalized COVID-19 patients. Clinical trials are needed to provide scientific evidence that these treatments are effective."
...
"In addition to accepting and distributing the donated medicines, HHS is funding clinical trials of two drugs, Kevzara (sarilumab) and remdesivir, and is supporting the earlier development of multiple potential therapeutic treatments, vaccines, and diagnostic tests for COVID-19."

Mulig at det er disse opplysningene sanouka refererer til. For de som etterlyser linker:
https://www.hhs.gov/about/news/2020...le-treatments-for-covid-19-patients.html

Jeg har for øvrig ingen formening når dette er over...

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: Tex] #2599508 06/04/2020 13:34
D
Duck Offline
Ivrig
Ivrig
D
The FDA said in a statement to Reuters that it acted correctly when it made an emergency order for the anti-malaria drugs to be prescribed and distributed.
“It was determined, based on the scientific evidence available, that it is reasonable to believe that the specific drugs may be effective in treating COVID-19, and that, given there are no adequate, approved, or available alternative treatments, the known and potential benefits to treat this serious or life-threatening virus outweigh the known and potential risks,” the FDA statement said.

....
But research has shown that specific people who use the drugs can experience an interrupted heartbeat or a cardiac arrhythmia and that the drugs “may pose particular risk to critically ill persons,” according to Reuters.

https://thehill.com/policy/healthca...ed-health-officials-to-make-anti-malaria

Så får vi bare krysse fingrene for at dette virker...

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: KjellMa] #2599557 06/04/2020 18:24
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Takk for omtanken.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: GeirK] #2599559 06/04/2020 18:25
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: GeirK

No kidding! Dessverre forstår ikke de fleste at de har kraftige begrensninger i så måte.

Vi vet du ikke har kritisk sans.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: Duck] #2599560 06/04/2020 18:28
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Duck
For noen dager siden kunne man på nettsiden til Department of Health and Human Services (HHS) lese at "FDA issues emergency use authorization for donated hydroxychloroquine sulfate, chloroquine phosphate" under overskriften:

HHS accepts donations of medicine to Strategic National Stockpile as possible treatments for COVID-19 patients

Videre:
"The U.S. Department of Health and Human Services (HHS) today accepted 30 million doses of hydroxychloroquine sulfate donated by Sandoz, the Novartis generics and biosimilars division, and one million doses of chloroquine phosphate donated by Bayer Pharmaceuticals, for possible use in treating patients hospitalized with COVID-19 or for use in clinical trials. These and other companies may donate additional doses, and companies have ramped up production to provide additional supplies of the medication to the commercial market."

...
"The U.S. Food and Drug Administration (FDA) issued an Emergency Use Authorization (EUA) to BARDA to allow hydroxychloroquine sulfate and chloroquine phosphate products donated to the Strategic National Stockpile (SNS) to be distributed and prescribed by doctors to hospitalized teen and adult patients with COVID-19, as appropriate, when a clinical trial is not available or feasible.
The EUA requires that fact sheets that provide important information about using chloroquine phosphate and hydroxychloroquine sulfate in treating COVID-19 be made available to health care providers and patients, including the known risks and drug interactions."
...
"Hydroxychloroquine sulfate and chloroquine phosphate are oral prescription drugs approved to treat malaria and other diseases. Although there are no currently approved treatments for COVID-19, both drugs have shown activity in laboratory studies against coronaviruses, including SARS-CoV-2 (the virus that causes COVID-19). Anecdotal reports suggest that these drugs may offer some benefit in the treatment of hospitalized COVID-19 patients. Clinical trials are needed to provide scientific evidence that these treatments are effective."
...
"In addition to accepting and distributing the donated medicines, HHS is funding clinical trials of two drugs, Kevzara (sarilumab) and remdesivir, and is supporting the earlier development of multiple potential therapeutic treatments, vaccines, and diagnostic tests for COVID-19."

Mulig at det er disse opplysningene sanouka refererer til. For de som etterlyser linker:
https://www.hhs.gov/about/news/2020...le-treatments-for-covid-19-patients.html

Jeg har for øvrig ingen formening når dette er over...

Tipper det er en god del i media generell og også her inne som krysser fingra på at det ikke virker. Gæærne folk ass.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: DesmoSkier] #2599561 06/04/2020 18:30
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Hvorfor har ikke disse medisinene blitt brukt mot den vanlige, årlige influensaen som tross alt dreper ganske mange? Og hvorfor ble de ikke brukt mot tidligere utgaver av corona-virus?

For de som har gått glipp av linken i en annen trådd:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21550310

INTERPRETATION:
Although generally well tolerated by a healthy community population, chloroquine does not prevent infection with influenza. Alternative drugs are needed for large-scale prevention of influenza.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: GeirK] #2599562 06/04/2020 18:33
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: GeirK
Jeg gidder ikke å leite opp en haug med linker på ting jeg plukker med meg på vei gjennom nettet. Mitt råd til deg og mange her inne er å utvide horisonten og lese på sider hvor man ikke hører ekkoet av sine egne politiske preferanser. Ingen av kildene mine kan vise til noe som holder forskningsmessig akkurat som alt du hører på NRK bare at der later de som om de sitter med fasiten. Det er helt enkelt ingen som vet, men det man ser er at det er stor motstand i vesten ved å prøve andre kjente antivirale medikamenter.

Hvis du ikke er forberedt på å underbygge påstandene dine, kan du like gjerne la være å fremsette dem. Hva du erindrer å huske at du kanskje har lest, er ikke interessant for andre enn deg selv.

Andre steder i verden er de mer pragmatiske og forskjellige cocktails ser ut til å ha god virkning.
Hvilke "andre steder i verden" og hvilke "cocktails" sikter du spesifikt til her?

Forstår du at utviklingskostnaden på en vaksine er så høy at det skal selges uhorvelig mange vaksiner før man begynner å tjene penger på den? Det er mye mer lønnsomt å selge noe som allerede eksisterer.

Et visst ansvar for å holde seg oppdatert bør ligge på den enkelte uten at jeg gidder å ta hele runden gjennom nettet en gang til for å tilfredsstille dine behov for dokumentasjon på noe som ingen har (enda). Spesielt for selvopphøyde kapasiteter her inne bør dette gjelde i enda større grad. God påske så får vi se om Klorokin gjør noen forskjell neste uke(ne).

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: gare] #2599566 06/04/2020 18:40
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: gare
Der tar du veldig feil.

Er det ikke deilig å runkepelle litt. Joda jeg selv er offentlig ansatt og jobber ofte både julaften nyttår og har sjelden ferie i juli, men det var altså ikke en slik offentlig ansatt jeg tenkte på, men det ble visst litt vanskelig.

Re: Corona: Hvor lenge? [Re: sanouka] #2599574 06/04/2020 18:56
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: gare
Der tar du veldig feil.

Er det ikke deilig å runkepelle litt. Joda jeg selv er offentlig ansatt og jobber ofte både julaften nyttår og har sjelden ferie i juli, men det var altså ikke en slik offentlig ansatt jeg tenkte på, men det ble visst litt vanskelig.

Hvilken type offentlig ansatt var det du tenkte på?

Helge
Strava
Re: Corona: Hvor lenge? [Re: Tex] #2599578 06/04/2020 19:05
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Helt klart på de offentlige ansatte som ikke jobber helligdager uansett.

Side 6 av 13 1 2 4 5 6 7 8 12 13

Moderator  support