Har ikke fått syklet på den ennå. Kjøpte den i går, brukte dagen på å få liv i skifterne igjen, ny styretape, nye vaiere og generell kjærlighetspleie. Den takler fint 25 mm dekk på c24 hjul og blir nok syklet med et mer moderne setepinne/seteoppsett.
Turbo-sete? Hvor mye mindre enn en halvkilo veier det? Kul Klein. Hadde vel omtrent samme giroppsett på en Bianchi Ti Megatubo. Det var da jeg var rask, relativt sett.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Var på et kontaktpunkt-seminar hos Spesh for noen år tilbake. Der ble Flite Titanium holdt frem som et tidlig eksempel på et sete som ikke var designet som en rævøks.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Venter egentlig på en aksling for å få den på rulla, men klarte ikke bare se på den hver dag lenger, så jeg fant en gammel flaskeholder og tok en luftetur. White RC Interceptor 20, var forventet i midten av April, så slutten av Mars var veldig velkomment. Og setet ser veldig mye høyere ut på det bildet enn i virkeligheten.
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
White RC Interceptor 20, var forventet i midten av April, så slutten av Mars var veldig velkomment.
Vurderer denne sykkelen selv, har et karbonhjulsett jeg i så fall kommer til å sette på. Kan ikke skjønne annet enn at dette er et helt koko godt kjøp, eller er det noe jeg misser? 21.300,- på XXL nå..
Det er faktisk så billig at om man ikke liker sykkelen som den er, kan man plukke av DI2-gruppen og bruke denne på annen sykkel, eller selge løst, uten at man har tapt voldsomt mye penger på det. Så kan kan ev. bruke en billigere gruppe på denne.
Når det er sagt så er det en pen og interessant sykkel på mange måter, så gratulerer til dere som har den!
Vurderer denne sykkelen selv, har et karbonhjulsett jeg i så fall kommer til å sette på. Kan ikke skjønne annet enn at dette er et helt koko godt kjøp, eller er det noe jeg misser? 21.300,- på XXL nå..
Var det jeg kom frem til og. Hadde egentlig avtalt med meg selv (og kona) at jeg ikke skulle kjøpe ny sykkel før høstsalgene, og bare hvis det ble nok km ila på sykkel jeg alt hadde... Men jeg klarte ikke la vær når prisen var så lav. Hjulene er nok en av de tingene som holder prisen nede, og det har du jo løst alt!
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
White har alltid hatt mye utstyr for pengene, og også hatt helt OK rammer.
Jeg har faktisk selv gjort akkurat som omtalt: Kjøpte en med Di2 tilbake i 2015, solgte ramma og kjøpte noe mer sexy. Når sykkelen nå selges må jeg le litt når jeg ser beskrivelsen av hvilke deler som står på. Det er vel styret + gruppa som er igjen fra den gamle Whiten :-)
Rett ut fra boden etter den obligatoriske påske-overhalingen. Nye hjul, prøver tubeless endelig, nytt drivverk, ny gir bak (bruktkjøp) og ny forgir. Planlagt belønning for commuting gjennom vinteren. Men økonomisk er det jo tvilsomt å stadig hamstre nye og brukte deler for å stadig oppgradere. Denne begynte som et rammekjøp i fjor påske...
Når vi først er inne på Interceptor 20; fattern skal oppgradere fra sin gamle slitne Scott landeveismaskin nå, og jeg har foreslått Interceptor 20. Han er dog veldig skeptisk til elektronisk girsystem, og hvis det mot all formodning ikke skulle falle i smak etter å ha prøvd sykkelen litt først, er det mye jobb å erstatte det med et mekanisk system i stedet? Hva kan han evt. selge Di2 for?
Det _kan_ være et problem å bytte. Noen rammer er vel laget bare for Di2 nå? Hvordan det er med White'en vet jeg ikke.
Salg av Di2 tror jeg evt skal gå ganske greit, kommer bare an på hvor mye du vil pushe prisen. Jeg har en sykkel med Di2 liggende ute, og i beskrivelsen skrev jeg at bakskifteren er byttet til medium cage. Var faktisk en som kontaktet meg spesifikt for å kjøpe den gamle short cage veksleren. Så da skulle jeg tro det er en del som leter etter full gruppe også :-)
Her er årets nyinnkjøpte for min del, en brukt Colnago C60 som skal få nyte resten av sine dager sammen med den andre italieneren i heimen. Hjul og sete fra AX Lightness, Favero pedaler, gruppe er Campagnolo 11s Super Record EPS.
Dilemma: logoen på hjulsettet er plassert ved ventilen på fremhjulet, men direkte motsatt av ventilen på bakhjulet. Hvordan løser jeg dette penest ved fotografering?
Redigert av Vereide; 05/04/202018:42. Rediger grunn: La inn bildet.
Dilemma: logoen på hjulsettet er plassert ved ventilen på fremhjulet, men direkte motsatt av ventilen på bakhjulet. Hvordan løser jeg dette penest ved fotografering?
Jeg trodde ventilhull var plassert på samme sted i forhold til dekal på både for- og bakhjul.
Med fare for at hjernen svikter meg helt etter flere år uten hurtigkoblinger: Hvordan er dekalene på motsatt side av forhjulet? Du kan ikke... snu det?
Med fare for at hjernen svikter meg helt etter flere år uten hurtigkoblinger: Hvordan er dekalene på motsatt side av forhjulet? Du kan ikke... snu det?
De står helt parallelt, det vil altså ikke hjelpe noe å.. snu felgene. Så jeg står igjen med følgende; ta bilde med ventiler klokken 12 og 6, eller logoer 12 og 6.
Hva med en ventil kl 3, og en klokka 9? Full krise fra stilpolitiet? Litt rart med tanke på tysk grundighet. Nydelig sykkel. Gjelder Gråstein og Erik$ sin også. Å.
Grattis Gråstein! Få nå av den størrelsesklistrelappen så er den godkjent.
Det er så nærme å få godkjent på første forsøk, at jeg tar den! Klistremerket ble fjernet, og knesmertene forsvant. Magisk! (Kan ha noe med justeringen av setehøyden også, men antar det var klistremerket som gjorde utslaget.)