Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 11 av 14 1 2 9 10 11 12 13 14

Dro du på hytta?

Re: Dro du på hytta? [Re: fredriks] #2598982 02/04/2020 23:06
jorn Offline
Avhengig
Avhengig
Tromsøya er minst lIke tettbygd som Trondheim. Resten har jeg kommentert over.

Re: Dro du på hytta? [Re: jorn] #2598987 03/04/2020 05:56
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: jorn
det er vel ikke noe problem i praksis, men det er ikke tid til å lage et finmasket lovverk for at akkurat DU skal få ha hyttepåske som vanlig når man forsøker å håndtere en pandemi. Da er det enklest for alle om dere bare kan innrette dere en liten stund sånn at dette kan gå over raskest mulig.

Spot on. Hytteforbudet er ikke vanskeligere å skjønne enn at det ikke kan være skiltet 120 på akkurat de femti meterne av 80-sonen hvor det er helt trygt å kjøre i 120.

Re: Dro du på hytta? [Re: jorn] #2599024 03/04/2020 09:09
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K

Jeg tror det er lettest å slukke en brann om man begynner før det er overtent og jeg tror dette kommer til å gå veldig bra i norge, men da må flest mulig prøve å hjelpe til og gjøre som de blir bedt om. Sånn funker det både i racing, krig og pandemi.

Det jeg er mest redd for, er at brannen tilsynelatende er under kontroll. Så viser det seg at det ligger en enorm gasstank under glørne, gjerne paret med en bombe fra siste krig. Så står vi der og slår oss på brystet etter å ha spylt tomta i månedsvis med hageslangen når det hele eksploderer, akkurat da både brann- og helsevesen har blitt sykmeldt etter å ha vært på vakt 24/7 i det uendelige. I tillegg står hele byen på den ene tomta og klapper hverandre på skuldra for slukningsarbeidet.

Re: Dro du på hytta? [Re: knutspeed] #2599027 03/04/2020 09:33
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: knutspeed

Jeg tror det er lettest å slukke en brann om man begynner før det er overtent og jeg tror dette kommer til å gå veldig bra i norge, men da må flest mulig prøve å hjelpe til og gjøre som de blir bedt om. Sånn funker det både i racing, krig og pandemi.

Det jeg er mest redd for, er at brannen tilsynelatende er under kontroll. Så viser det seg at det ligger en enorm gasstank under glørne, gjerne paret med en bombe fra siste krig. Så står vi der og slår oss på brystet etter å ha spylt tomta i månedsvis med hageslangen når det hele eksploderer, akkurat da både brann- og helsevesen har blitt sykmeldt etter å ha vært på vakt 24/7 i det uendelige. I tillegg står hele byen på den ene tomta og klapper hverandre på skuldra for slukningsarbeidet.

Det er bra å kjøpe seg litt tid. Forhåpentligvis får testene som kjøres nå og 2-3 måneder fram et godt resultat slik at medisinen + plasma som det også testes med kan tas i bruk i juni/juli. Men det er klart, vi bør heller ikke ha noe stort utbrudd i november/desember når ny skipning av influensavirus kan forventes fra våre asiatiske venner.

Re: Dro du på hytta? [Re: knutspeed] #2599068 03/04/2020 13:33
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Det er alltid mulig, men sjansen for at hele byen er på hytta, klar over gasstanken og redd for at den skal ta hele byen (man kan tross alt ikke stole på at brannmennene sier det er trygt i Bærum fordi tanken ligger på Furuset) er kanskje litt større.
Bare dumt at folk hele tiden kjørte over vannslangene på vei til og fra hytta slik at brannmennene ikke fikk gjort jobben sin.............
Dvs. dumt for de på Lindeberg, uproblematisk for de i Bærum.

ICON_SMILE

(NB. Stedsnavnene er tatt fra et tilfeldig utvalg og har ingen sammenheng med eksisterende grupper eller personer.)

Re: Dro du på hytta? [Re: erikskon] #2599069 03/04/2020 13:38
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: erikskon

Denne er vel den som gjelder: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2020-03-15-294

Personer forbys å overnatte på fritidseiendom i annen kommune enn der vedkommende er folkeregistrert.

Sitter bare og venter på at bygdefolkene begynner å selge boligene sine, til folk som ønsker å bosette seg i hyttekommunen sin slik at de legalt kan overnatte på hytta si, til blodpriser.

Re: Dro du på hytta? [Re: pez d spencer] #2599084 03/04/2020 15:23
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Vi ser jo nå veldig tydelige tegn på at Stor-Oslo tar den største byrden i denne krisen og at med noen unntak distriktene går fri. Som jeg har skrevet tidligere tror jeg at det kan skape uopprettelig skade mellom by og land.

For egen del er min dragning mot hytta spesielt mot sjøen og der har vi nå hatt samme hytte i familiens eie siden 1975 og jeg har en mye større tilknytning til den enn leiligheten jeg bor i, og jeg tror de som latterliggjør hytteforbudet bør tenke litt over det. I tillegg er også boforholdene bedre på hytta enn i blokkleiligheten, noe som slettes ikke er uvanlig. På fjellet har vi tilgang til småbruk og således ikke omfattet av hytteforbudet.

Slik situasjonen er nå er jeg i tenkeboks med å kaste de 45 årene på båten og selge hytta. De pengene kan jeg investere i en bedre bolig i Stor-Oslo med adgang til sjø og sånn sett eliminere behovet for sjøhytte. Som en bieffekt kan nevnes at jeg personlig har vært primus motor i store utviklingsprosjekter i hytteområdet og hvor det lokale næringslivet har nytt godt av mange titalls millioner - gjør jeg alvor av tankene skal det jo bli interessant om andre tar opp denne ballen eller ikke - ikke godt å si hva utfallet blir og selger jeg så betyr det jo heller ikke noe for egen del.

Min hyttekommune er i tillegg en av landets aller største kommuner (Fredrikstad). Den samme kommunen sender mange mennesker til Oslo selv slik det er nå hver dag for å tjene til livets opphold og kan således bære smitte begge veier. Ironien er at jeg bruker 50 minutter dit og kan være hjemme igjen i en fei, mens Norefjell som jeg egentlig ikke er interessert i å dra til siden skianlegg etc. er stengt, der har jeg fritt leide.

Lars-Erik
Re: Dro du på hytta? [Re: pez d spencer] #2599087 03/04/2020 15:53
T
Tormod.. Offline
Entusiast
Entusiast
T
Flott strakstiltak med hytteforbud. Nå er det på tide å tenke annerledes. Folk begynner å bli rastløse. De begynner å stimle rundt på Obs Bygg for DIY, og på søppelplassen var det overfyllt av folk da de gjenåpnet. Mine forslag (ja Høie, du får dem gratis:
Tillat hyttereising om:
- Alle i reisefølget er under 56 år og
- Reisetid til din tilhørende legevakt er mindre enn 90 minutter unna.

Da får en holdt folk litt mer adskilt.

Skitur tillatt med rundløyper hvor piler viser enveisretning.
Alle skal bruke mundbind på områder hvor skiløpere krysser.

https://www.nrk.no/rogaland/apnet-k...jon-_-hundrevis-av-biler-i-ko-1.14969786

Re: Dro du på hytta? [Re: pez d spencer] #2599104 03/04/2020 17:22
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Jeg tenker maks-alder på 42 og hele reisefølget må kunne sykle dit på maksimalt 42 minutter.

Strengt tatt burde det være nok med 18.21 meter (vi har 97 746 km offentlig vei og 5 368 000 innbyggere. 18.21 meter er passe avstand for å unngå smittefare. Og for å være litt snill kan man gange avstanden med antall familiemedlemmer slik at familier kan holde seg sammen.

Re: Dro du på hytta? [Re: Ugla] #2599113 03/04/2020 18:20
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: Ugla
Vi ser jo nå veldig tydelige tegn på at Stor-Oslo tar den største byrden i denne krisen og at med noen unntak distriktene går fri. Som jeg har skrevet tidligere tror jeg at det kan skape uopprettelig skade mellom by og land.

Konflikten mellom by og land blir nok ikke så veldig skadet, største forskjellen er vel at Oslofolk nå har fått føle på tvilsvarende frustrasjon som folk utenfor Oslo har kjent på lenge og som blant annet er noe av årsaken til SP sin fremgang. Men dette er sikkert mat for en 100+ siders egen tråd.

Oslo, som primær smitte-hub i landet i tidlig fase har egentlig sluppet billig unna. I Finland er Helsinki i lockdown for å hindre videre spredning til resten av landet. I Norge må nesten små utkantkommuner ty til selvtekt for å hindre smittespredning. I tillegg var kommunene utenfor i stor grad overlatt til seg selv i tidlig fase. I Tromsø kom det flere direktefly fra Milano etter at krisen var oppstått. Etter hvert har det dukket flere smitte hubber, og det er greit nok at disse "sanksjoneres" av distriktene rundt.

Re: Dro du på hytta? [Re: Marøder] #2599120 03/04/2020 19:25
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Marøder

Konflikten mellom by og land blir nok ikke så veldig skadet, største forskjellen er vel at Oslofolk nå har fått føle på tvilsvarende frustrasjon som folk utenfor Oslo har kjent på lenge og som blant annet er noe av årsaken til SP sin fremgang. Men dette er sikkert mat for en 100+ siders egen tråd.

Oslo, som primær smitte-hub i landet i tidlig fase har egentlig sluppet billig unna. I Finland er Helsinki i lockdown for å hindre videre spredning til resten av landet. I Norge må nesten små utkantkommuner ty til selvtekt for å hindre smittespredning. I tillegg var kommunene utenfor i stor grad overlatt til seg selv i tidlig fase. I Tromsø kom det flere direktefly fra Milano etter at krisen var oppstått. Etter hvert har det dukket flere smitte hubber, og det er greit nok at disse "sanksjoneres" av distriktene rundt.

Vi får se hva som skjer. Skal ikke mye til for å sette fyr på dette. Kommer det f.eks et parti som går inn for en mer rettferdig fordeling mellom by og land på stortinget og samtidig at byene beholder en større andel av midler selv får de min stemme hvis de ligger sånn passe moderat an ellers.

Lars-Erik
Re: Dro du på hytta? [Re: knutspeed] #2599123 03/04/2020 19:44
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Tor Arne

Er du dum i huet eller troller du bare? .

Seriøst? Dette er ikke vg.no, det går an å tone ned språket litt.

Side 11 med egoisme. På tide å kalle en spade for en spade.

Re: Dro du på hytta? [Re: Tor Arne] #2599124 03/04/2020 19:56
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Er du dum i huet eller troller du bare? .

Seriøst? Dette er ikke vg.no, det går an å tone ned språket litt.

Side 11 med egoisme. På tide å kalle en spade for en spade.

Den mest egoistiska här är väl du som bor i en stor kommune med få inbyggare och överhuvudtaget inte klarar att sätta dig in i andras situation.

Redigert av fredriks; 03/04/2020 20:02.
Re: Dro du på hytta? [Re: pez d spencer] #2599138 03/04/2020 22:37
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Er du alvorlig nå?

Re: Dro du på hytta? [Re: Tor Arne] #2599142 03/04/2020 23:02
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Er du alvorlig nå?

Ja, varför skulle jag inte vara det? Bor inte du i närheten av Bardufoss i en kommun med 200 gånger förre inbyggare per m^2 än Trondheim utan barn samtidigt som du kritiserar vad for eksempel jag och erikskon skriver om vår situation i Trondheim med barn, hjemmekontor, hjemeskole och det att det faktiskt är många fler som vill ut i marka än vanligt? Du har väl inga som helst problem att komma bort fra folk hvis du vill i närheten av hjemmet och du kanske också har hytte i din kommun några mil bort som du kan åka till.

Men alltså, jag har tillvissdel en förståelse för att regeringen kom med en väldigt grov och ibland orättvis lov om att förbud mot övernatting på egen hytte men jag har också inga problem att förstå erikskon och många andras situation och för mig är det uppenbart att det faktiskt skulle vara bättre för samfundet på många sätt hvis erikskon och andra i liknande situation fick dra till hytten sin.

Jag har däremot ingen alls förståelse för bedrevitare som inte alls är i samma situation som de som de kritiserar. Så otroligt lätt att säga att man ska ta turen hjemifra hvis man bor där det medför att man kan göra det man vill utan att träffa alltför mye folk.

Re: Dro du på hytta? [Re: pez d spencer] #2599146 04/04/2020 07:04
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Enig med fredriks her!

Og kan legge til at vi ikke har dratt på hytta. Svømmer rundt i slim og snø her i Trondheim.

Re: Dro du på hytta? [Re: pez d spencer] #2599153 04/04/2020 07:49
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Er det virkelig ille? På Skisporet see jeg at det lyser grønt rundt hele Trondheim og at det kjører tråkkemaskiner på kryss og tvers. Kommunene tråkker skispor som aldri før. Det er kjempegode muligheter for å komme seg ut enten det er snø eller ikke. Og det er ikke noe problem å holde 2 meters avstand i Norge.

Re: Dro du på hytta? [Re: pez d spencer] #2599159 04/04/2020 08:19
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Tror ikke det er så ille i Trondheim, har ikke hatt noen problemer. Litt (veldig) mye biler noen steder, spesielt der alle tenkte de hadde en god idé og skulle kjøre til et alternativt sted. Men da ikke alternativt nok.

Vassfjellet har kanskje mye folk, men tror ikke det er problematisk på noe annet vis enn at man kanskje må gå litt fra bilen, og ikke får løssnøen for seg selv.

Ruten er nevnt, dette er kanskje den mest kjente toppturen "nært" Trondheim, med liten parkeringsplass langs e39 uten særlig parkeringsmuligeter. Ikke rart i det hele tatt at det er problemer, bortsett fra eventuell diskusjon om det er for langt i disse tider.

Re: Dro du på hytta? [Re: pez d spencer] #2599163 04/04/2020 08:52
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag tror alltså inte att det egentligen är noe problem att gå på ski i Trondheim utan att öka smittorisken men det råkar vara så att både myndigheter och privat person tycker att det är ett tillräkligt stort problem för att införa tiltak och eller idiot förklara de som gör det. Tycker helt klart att det har varit fler bilar än vanligt överallt jag har varit.

" spesielt der alle tenkte de hadde en god idé og skulle kjøre til et alternativt sted. Men da ikke alternativt nok."

Håller inte med. Når det var kaos på Saksviksvollan och i det området verkar det ha varit kaos på alla andra ställen å. Men det beror ju med vad du menar med alternativt nok, var säkert fint i Storlidalen eller fra sidan av en skogsvei i en orörd skog noenstans.

Får se hur det blir idag. Risken är att man velger fel plass och för köra runt en timme eller två når man inte får parkera pga av parkeringsvakter.

Noen som har ett forslag för dagens familjetur i området runt Trondheim där man är garanterad plats och det inte är alltför mye folk?

edit: saksviksvollan kanske är en ide hvis det blir bra väder. Är väl inte många som vågar åka så pass långt för att kanske tvingas vända pga av full p-plass där och på jervskogen så då kanske det är tomt där. Eller tänker alla som jag å det blir fullt.

Redigert av fredriks; 04/04/2020 09:02.
Re: Dro du på hytta? [Re: fredriks] #2599172 04/04/2020 09:26
G
Gubbe Offline
Entusiast
Entusiast
G

Re: Dro du på hytta? [Re: fredriks] #2599174 04/04/2020 09:31
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: fredriks

Håller inte med. Når det var kaos på Saksviksvollan och i det området verkar det ha varit kaos på alla andra ställen å. Men det beror ju med vad du menar med alternativt nok, var säkert fint i Storlidalen eller fra sidan av en skogsvei i en orörd skog noenstans.

Når det var fullt kaos på Saksviksvollen var det dagens løype, og min forståelse var at det dukket opp masse folk som tenkte at det sikkert blir fullt i bymarka. Altså alternativt, men ikke alternativt nok. Det gjerne ok i dag, da alle har lest at det blir så fullt der.

Tenker det er mange steder å komme inn i Strindamarka, og bymarka utenom de "offisielle" parkeringsplassene.

Re: Dro du på hytta? [Re: Appelsin] #2599178 04/04/2020 09:41
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Att det var dagens löype når jag var på vei dit visste jag inte. Det förklarar en del.

Hvor du finner dessa alternativa ingångerna till bymarka och strindamarka förstår jag faktiskt ikke. Parkering på en vei i ett bostadsområde? Folks gjesteparkeringar? Kundeparkeringar till butiker? Men det finns väl inte så väldigt många alternativ till det heller hvis man inte vill gå alltför långt på veier eller i djup snö (jag vet, att inte gå en halvtimme i djup snö är ren luxus).

Tycker faktiskt att det är bättre hvis folk parkerar på på de vanliga platserna och längs veien där det går, trots att det blir trångt än, vildparkering i bostadsområden.

Re: Dro du på hytta? [Re: Gubbe] #2599179 04/04/2020 09:43
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Takk, lurer dock på hvorfor du trodde att jag inte visste om allt som stod i den.

Re: Dro du på hytta? [Re: fredriks] #2599181 04/04/2020 09:49
G
Gubbe Offline
Entusiast
Entusiast
G

Takk, lurer dock på hvorfor du trodde att jag inte visste om allt som stod i den.

Beklager, det var ment som en fin oversikt bare. Det kan jo være flere enn deg som leser denne tråden.

Redigert av Gubbe; 04/04/2020 11:29.
Re: Dro du på hytta? [Re: pez d spencer] #2599183 04/04/2020 09:52
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Se på skisporet.no. Mange steder ligger det vei med parkeringsmulighet tett opp til skiløypene. Må muligens vurdere litt ekstra når det er nysnø og brøyting.

Re: Dro du på hytta? [Re: Appelsin] #2599187 04/04/2020 10:08
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Appelsin
Se på skisporet.no. Mange steder ligger det vei med parkeringsmulighet tett opp til skiløypene. Må muligens vurdere litt ekstra når det er nysnø og brøyting.

Nu föler jag med dum når jag inte förstår. Kan du komma med några eksempel på där man oproblamatiskt kan parkera i närheten av skilöype i strindamarka och bymarka? Möjligt att jag helt missar nått men jag hoppas verkligen att folk försöker få plats på parkeringarna som finns istället för att köra rundt för att finna vildparkering i bostadsområden eller på smala vintervägar. Så väldigt många möjligheter på veier finns det inte heller.

Är det for eksempel här du vill att man ska parkera?
https://www.google.com/maps/@63.3688885,10.5030035,3a,75y,59.96h,66.31t/data=!3m7!1e1!3m5!1suKrYoVW35ui2qiOfOL3aWg!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DuKrYoVW35ui2qiOfOL3aWg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D356.78525%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

eller kanske här?
https://www.google.com/maps/@63.3679963,10.49859,3a,75y,19.94h,61.88t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5ADhnuMUq1HVr6eyagzJkw!2e0!7i13312!8i6656

Bymarka turen kanske startar här?
https://www.google.com/maps/@63.3683836,10.3369503,3a,75y,198.32h,62.77t/data=!3m7!1e1!3m5!1s5S_XodWUAqEGCpuHdw5NaQ!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D5S_XodWUAqEGCpuHdw5NaQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D92.32115%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Re: Dro du på hytta? [Re: Appelsin] #2599188 04/04/2020 10:18
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Appelsin

Når det var fullt kaos på Saksviksvollen var det dagens løype

Ser nu att det inte alls var dagens löype på saksviksvollen den dagen så tar inte resten av dina förslag så alvarligt.

Re: Dro du på hytta? [Re: fredriks] #2599199 04/04/2020 13:34
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
[quote=Appelsin]
Nu föler jag med dum når jag inte förstår. Kan du komma med några eksempel på där man oproblamatiskt kan parkera i närheten av skilöype i strindamarka och bymarka? Möjligt att jag helt missar nått men jag hoppas verkligen att folk försöker få plats på parkeringarna som finns istället för att köra rundt för att finna vildparkering i bostadsområden eller på smala vintervägar. Så väldigt många möjligheter på veier finns det inte heller.

Är det for eksempel här du vill att man ska parkera?
https://www.google.com/maps/@63.3688885,10.5030035,3a,75y,59.96h,66.31t/data=!3m7!1e1!3m5!1suKrYoVW35ui2qiOfOL3aWg!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DuKrYoVW35ui2qiOfOL3aWg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D356.78525%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

eller kanske här?
https://www.google.com/maps/@63.3679963,10.49859,3a,75y,19.94h,61.88t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5ADhnuMUq1HVr6eyagzJkw!2e0!7i13312!8i6656

Bymarka turen kanske startar här?
https://www.google.com/maps/@63.3683836,10.3369503,3a,75y,198.32h,62.77t/data=!3m7!1e1!3m5!1s5S_XodWUAqEGCpuHdw5NaQ!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D5S_XodWUAqEGCpuHdw5NaQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D92.32115%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Selvsagt skal man prøve å få plass på de parkeringene som er, poenget mitt er at om det er fullt, så er det bedre om folk sprer seg utover på forskjellige steder. Parkering langs veien og i boligområder er bare et problem om mange gjør det på samme sted. Altså ville ikke jeg legge ut noen anbefalinger her.
Grusveiene du har funnet burde vere greie så lenge det ikke er brøytebehov, i alle fall bedre enn flere hundre meter med kaos i tilknytning til de vanlige parkeringene.

Re: Dro du på hytta? [Re: fredriks] #2599202 04/04/2020 13:48
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A

Ser nu att det inte alls var dagens löype på saksviksvollen den dagen så tar inte resten av dina förslag så alvarligt.

Noen sa det til meg, og jeg følte ikke et behov for å dobbeltsjekke, da dette virket logisk.
Så for du ta mine andre argumenter så seriøst som du vil:)

Re: Dro du på hytta? [Re: Ugla] #2599205 04/04/2020 14:50
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Marøder

Vi får se hva som skjer. Skal ikke mye til for å sette fyr på dette. Kommer det f.eks et parti som går inn for en mer rettferdig fordeling mellom by og land på stortinget og samtidig at byene beholder en større andel av midler selv får de min stemme hvis de ligger sånn passe moderat an ellers.

Hva er by og hva er land?
Rundt mange halvstore byer er det landbrukskommuner som i stor grad bidrar til både verdiskapningen i de halvstore byene og matproduksjonen vi trenger i Norge.

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Side 11 av 14 1 2 9 10 11 12 13 14

Moderator  support