Nå begynner vel folks forhåndsbestillinger å ramle inn døra, nybygg begynner å ta form osv. Oppretter denne tråden så folk kan vise fram gliset sitt for 2020 sesongen.
Kan begynne med min. Fikk tak i en veldig fin Ibis Ripley LS ramme tidligere i vinter, så da var det bare å hive seg rundt. Hadde et budsjett på 25k, sprakk med 1000kr. Men da er alt nytt med unntak av ramme, krank og gaffel. Sykkelen er bygget for å tåle deng, ikke være lettest mulig. Har ikke fått testet så mye, da vi har fem meter snø, men det lille man har fått spunnet rundt på snøen virker svært lovende. Snappy og lekende. Gleder meg fryktelig til stiene blir bare igjen.
Redigert av Hoaas; 17/03/202008:23.
You are what you eat...mmm nuts
Re: 2020 - Vis oss din stisykkel
[Re: Hoaas]
#259575217/03/202008:37
Nå begynner vel folks forhåndsbestillinger å ramle inn døra, nybygg begynner å ta form osv. Oppretter denne tråden så folk kan vise fram gliset sitt for 2020 sesongen.
Kan begynne med min. Fikk tak i en veldig fin Ibis Ripley LS ramme tidligere i vinter, så da var det bare å hive seg rundt. Hadde et budsjett på 25k, sprakk med 1000kr. Men da er alt nytt med unntak av ramme, krank og gaffel. Sykkelen er bygget for å tåle deng, ikke være lettest mulig. Har ikke fått testet så mye, da vi har fem meter snø, men det lille man har fått spunnet rundt på snøen virker svært lovende. Snappy og lekende. Gleder meg fryktelig til stiene blir bare igjen.
Gratulerer, så det var du som snappet opp denne Jeg var akkurat litt for sen.. hehe
Du må skrive litt om hvordan sykkelen er når du får testet den!
#259579717/03/202010:30
Hehe, ja når jeg kom over den så tenkte jeg at jeg bare måtte slå til. Har siklet etter ny sykkel med dw-link siden jeg tok avskjed med min kjære Pivot Mach429sl for et par år siden. Med angleset er ikke geometrien så verst, men noe kort cockpit som er kompensert delvis for med 60mm stem. Førsteinntrykket er at jeg sitter bra.
You are what you eat...mmm nuts
[Re: Jeggs]
#259581317/03/202011:28
Ikke akkurat stisykkel, men bygget denne høst 2019. Starling Sturn, 29er stålutforsykkel med singlespeed, bestilt på min størrelse og preferanser... EXT Arma bakdemper, Hope deler, Fox 49 gaffel.
Stisykkelen fra 2016 begynner sin fjerde sesong. Nå med Kindernay girsystem BTR Ranger, også denne bestilt på min størrelse og preferanser
Ikke akkurat stisykkel, men bygget denne høst 2019. Starling Sturn, 29er stålutforsykkel med singlespeed, bestilt på min størrelse og preferanser... EXT Arma bakdemper, Hope deler, Fox 49 gaffel.
Er det en optisk illusjon eller er ikke kalipperen fremme, borti skiva? Forøvrig ser det ut som en sinnsykt fet sykkel! Hvilke krank er det som står på?
Jåla jåla ratata. :-P Gratulerer med sinnsykt fet sykkel1 Hvordan er den i bruk?
Jo takk Virker veldig lovende dette. Tror jeg får akkurat hva jeg hva ute etter i denne; analogfølelsen samtidig som man kjenner seg i superform! Jeg skal bruke denne på en del soloturer, på tur med guttungen når han er på vanlig sykkel, og han kan bruke den når jeg er på Levo'n. Bra kombo tror jeg. Etter de 2 siste turene er i hvert fall jeg 100% sikker på at jeg kjøper ikke en stisykkel uten motor igjen. Har holdt igjen lenge med å selge Santa'n min og bare ha EL. Derfor var jeg veldig spent på om dette var rette valget, noe jeg har fått bekreftet nå. Utrolig naturlig motor&tråkkopplevelse, Kun 3 små turer foreløpig. En av de på sti og da ble all tvil lagt bort. For jeg har jo vært litt usikker på om jeg kommer til å like denne kategorien. Folk som ikke liker den "tunge" Emtb følelsen men er nysgjerrig på EL bør prøve en slik som dette.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Ikke akkurat stisykkel, men bygget denne høst 2019. Starling Sturn, 29er stålutforsykkel med singlespeed, bestilt på min størrelse og preferanser... EXT Arma bakdemper, Hope deler, Fox 49 gaffel. https://ep1.pinkbike.org/p5pb18407549/p5pb18407549.jpg
Er det en optisk illusjon eller er ikke kalipperen fremme, borti skiva? Forøvrig ser det ut som en sinnsykt fet sykkel! Hvilke krank er det som står på?
Takker! Neida, bildet ble tatt rett etter bygging. Sykkelen er også avbildet uten kjede. Klarte å bestille feil nav, en nettside hadde boost version av 20x110 navet avbildet, men i infoen sto det tydelig "non-boost" Måtte derfor kjøpe boost adapter for å få montert bremsen.
Kranken er en Middleburn RS8 tandem krank, for å få drevet på venstre side.
Etter 10 år på en gammel og sliten Canyon Nerve, så var det på tide å unne seg noe nytt i år. Ripmo AF i NX-variant. Har bytta bremser til Magura MT7 og bakgir/kassett til Sram GX. Blir vel fort en dropper-remote fra Wolftooth etter hvert.
Redigert av Mr.Jacobsen; 21/03/202017:57.
[Re: Skorp]
#259669022/03/202008:03
Takker! Neida, bildet ble tatt rett etter bygging. Sykkelen er også avbildet uten kjede. Klarte å bestille feil nav, en nettside hadde boost version av 20x110 navet avbildet, men i infoen sto det tydelig "non-boost" Måtte derfor kjøpe boost adapter for å få montert bremsen.
Kranken er en Middleburn RS8 tandem krank, for å få drevet på venstre side.
Syntes det var noe som kunne minne om Middleburn ja! Venter på oppdatering av fullt bygg!
De som ikke opplyser om sykkelmerke/model, kan dere ikke skrive hva slags sykkel det er? Alltid kjekt med sykkelbilder, og selv med mange år på sykkelsete er det ikke alltid like lett å spotte modellen, synes jeg. Mye kule sykler her og imponert over Skorp som virkelig følger sine preferanser med spesialbygde rammer. Å.
#259690323/03/202008:40
Denne var ny i fjor sommer - Santa Cruz Hightower 2. Uten tvil den beste stisykkelen jeg har eid. Håper på et langvarig kjærlighetsforhold. Originalt spekka bortsett fra DT XM1501 hjulsett, BikeYoke-pinne, et dryss lilla anodisert bling og custom decals.