I tillegg lurer jeg på en egnet fot for å montere den på, da jeg gjerne vil skyve skjermen unna veien på et bord med plassproblem. Noen som har noen gode anbefalinger å komme med der? Vil ha noe gassløsning som lett lar meg skyve skjermen opp og unna vei når jeg feks skal spille litt piano.
Ser mange av de fotløsningene som selges virker å hinte om en maksstørrelse på 32"-skjerm, men sålenge jeg er greit innafor på vekta burde det nå vel kanskje funke ok med en litt større skjerm og.
Per B.
Re: Stor skjermløsning for hjemmekontor?
[Re: perbl]
#259702123/03/202015:19
Jeg sitter med 32” på jobb og 24” hjemme. Hvis du må sitte nærme høres det stort ut å ha en så stor skjerm til jobb hjemme? Til spill, ja - men arbeidsdokumenter og tekst blir vel slitsomt? Som å sitte på fremste rad på Colosseum, men være avhengig av å lese underteksten
[Re: Trygve_]
#259702223/03/202015:29
På jobb sitter jeg nå på kloss hold med et oppsett der jeg bruker 13" laptop på stativ, en 27"-skjerm og en 24"-skjerm som drives av laptopen med eksternt tastatur og mus.
Jeg vil nå ikke tro at å samle arbeidsflaten på én skjerm vil være vesentlig mer ubehagelig enn det? Det er jo ikke sånn at jeg vil la tekst flyte over hele skjermbredden, typisk vil jeg nå bruke halve skjermbredden til en editor med kode, og andre halvdelen til å vise resultatet av det jeg lager.
Per B.
#259703023/03/202016:05
En annen fordel ved å ha én stor skjerm framfor flere mindre er jo også at jeg kan komme unna med å koble kun én kabel til Macen som både kan ta seg av lading og andre signal.
Finnes jo mindre skjermer og man kan sette på en arm som lar deg montere flere skjermer, men da må man jo til med huber og greier for at alt skal gå via en enkelt kabel.
Men er det noen som har praktisk erfaring med 34" eller større og en sånn monitorarm, skrik ut om erfaringer
Jobben min var et par dager i forkant (før den famøse torsdagen...) med å sende alle til hjemmekontor, og jeg orket cirka 2 timer på 13" laptop før jeg sjekket hva som var tilgjengelig i butikk i gangavstand. Da var det begynt å bli glissent i hyllene allerede. Om jeg hadde hatt litt bedre tid på å shoppe rundt og tålmodighet til å få sendt hjem så hadde jeg prioritert: * Bredere (34" minst) * En kabel med USB-C (evt. Thunderbolt for eplefolket). Dvs. jeg savner det ikke så mye akkurat nå som jobb-laptopen alltid er plugget i, men når dagen kommer at laptopen skal mer hit&dit så vet jeg at jeg kommer til å irritere meg over manglende USB-C.
Jeg er fornøyd med: * Høyden * Stativet til skjermen er uten justering. Jeg trodde det skulle bli trøblete, men savner faktisk ikke justering.
Jobben min var et par dager i forkant (før den famøse torsdagen...) med å sende alle til hjemmekontor, og jeg orket cirka 2 timer på 13" laptop før jeg sjekket hva som var tilgjengelig i butikk i gangavstand. Da var det begynt å bli glissent i hyllene allerede. Om jeg hadde hatt litt bedre tid på å shoppe rundt og tålmodighet til å få sendt hjem så hadde jeg prioritert: * Bredere (34" minst) * En kabel med USB-C (evt. Thunderbolt for eplefolket). Dvs. jeg savner det ikke så mye akkurat nå som jobb-laptopen alltid er plugget i, men når dagen kommer at laptopen skal mer hit&dit så vet jeg at jeg kommer til å irritere meg over manglende USB-C.
Jeg er fornøyd med: * Høyden * Stativet til skjermen er uten justering. Jeg trodde det skulle bli trøblete, men savner faktisk ikke justering.
Høres ut som du har ca samme tanker som meg. Jobblaptopen er strengt tatt en aldrende 2014-Macbook Pro som skal byttes snart (venter litt på ny 13"-modell med bedre tastatur), og ikke klarer å drive særlig høye oppløsninger eksternt. Men har en privat ny 13" som bør funke fint med stor skjerm.
På jobb nå jobber jeg forsåvidt greit med browser og Visual Studio Code side ved side på 27", og bruker andre skjermer til viktige ekstraoppgaver som Terrengsykkel.no. Jeg har funnet ut at jeg får akkurat plass til browserbredden en typisk 13"-laptop har ved siden av editoren på den skjermen Så bredden er ikke sååå kritisk, men synes 34" virker å være ca det prispunktet jeg er villig til å gi nå uten at det blir altfor dyrt.
Får filosofere litt om jeg skal dra kortet, dette hugger jo inn i budsjett som kunne gått til andre ting som espressooppsett hjemme (kun en V60-kanne blir også kjedelig i lengden) eller ny iPad Pro, men jeg kjenner at lysten til å sitte mange uker med små Macbooker er ganske liten, og det går utover produktiviteten.
Redigert av perbl; 23/03/202018:05.
Per B.
[Re: mob]
#259705823/03/202018:06
Jeg har en buet 44-tommer på jobb. Overkill, spør du meg.
Ja, såpass stort er uaktuelt både mtp budsjett, komfort og tilgjengelig plass (ting må passe inn på et 110cm bredt bord som er skvisa mellom vegg og høyttalere på stua).
Per B.
#259706723/03/202018:41
Jepp, jeg hadde gått for 34" om jeg ikke hadde hatt det så travelt. Av grunner jeg ikke har tenkt å utdype her så var jeg i risiko for å havne i isolasjon (gjorde heldigvis ikke det ), så jeg hadde bråhast med både å fylle kjøleskap og kjøpe skjerm. Kjøpte til og med litt ekstra dopapir siden den lokale Menybutikken hadde 10kr palletilbud
En ting jeg la merke til rundt skjermer og USB-C var at det var mange skjermer som oppga at de kunne koble opp PC med USB-C og lade samtidig. Vel og bra. Men veldig mange av de kunne gi ut bare 10W, og en laptop bør ha minst 60W. Det er kanskje ikke relevant for deg med Apple/Thunderbolt, men det kan jo hende det er flere terrengsyklister i samme situasjon som leser dette
En Macbook-adapter er vel på 60W og oppover, så det er forsåvidt et relevant poeng for Mac og.
Det kan godt hende, jeg er bare ikke så bevandret i hardware-standarder og tenkte kanskje at glupingene som definerte Thunderbolt-standarden hadde vært lure nok til å inkludere minimumseffekt. Men dette kan jeg som sagt fint lite om, jeg driver med software
Jeg har den skjermen på hjemmekontoret, koblet til en MacBook pro med USB-C. På jobb har jeg iMac med et oppsett som gir 3x27"
Hjemmekontoroppsettet fungerer veldig bra og kan trygt anbefales. Jeg deler ditt ønske om en annen skjermfot, men har ikke sett på hva som er mulig å få til.
En Macbook-adapter er vel på 60W og oppover, så det er forsåvidt et relevant poeng for Mac og.
Det kan godt hende, jeg er bare ikke så bevandret i hardware-standarder og tenkte kanskje at glupingene som definerte Thunderbolt-standarden hadde vært lure nok til å inkludere minimumseffekt. Men dette kan jeg som sagt fint lite om, jeg driver med software
Det er et relevant poeng, i alle fall for mac. Jeg har en samsungskjerm med USB-C (som jeg tenkte at var genialt), som tydeligvis også gir strøm. Når jeg plugger i macbooken uten at det har strøm fra laderen trekker den så mye strøm at skjermen flimrer og blir helt ubrukelig. Jeg antar i alle fall at det er det som skjer, da problemet konsekvent oppstår når jeg ikke har strøm i macen og løser seg når jeg setter i strøm.
Vet ikke om det er spesielt for denne skjermen eller et generelt problem for skjermer med USB-C, men det er i alle fall noe som er jævlig klønete laget av apple, samsung eller begge.
Skjermen brukes nå med HDMI-kabel og overgang til USB-C
Det er snakk om en "Samsung S27H850QFU - SH850 Series LED-skjerm"
Tror jeg fikk samme problemet med chromebooken også, men jeg husker ikke helt, og nå er hjemmekontoret opptatt så jeg får ikke testet.
[Re: Bøygen]
#259708023/03/202019:56
Rart om skjermen ikke skal takle å levere ut mindre enn de oppgir i spec, de jeg har sett på nevner nå at de kan gi ut 90W på USB-C mener jeg.
Nå har jeg halvveis overbevist meg sjøl om at 1600 i høyden er fint for kodevindu, og ser på Dells 38"
Hvis jeg dropper hev/senk-bord, kan jeg heller bruke litt ekstra på større skjerm. Men fortsatt litt i tvil om beste fot, uten å bruke enorme summer :-/
Per B.
[Re: Bøygen]
#259708223/03/202020:02
Det er et relevant poeng, i alle fall for mac.
I så fall er det et relevant poeng for alle På jobb er det en mix av Eple&Windows-folk og der har vi startet å kjøpe inn skjermer med USB-C som gir 60W ut til lading. Det var etter en del prøving (og feiling) på hva som funket sammen.
Rart om skjermen ikke skal takle å levere ut mindre enn de oppgir i spec, de jeg har sett på nevner nå at de kan gi ut 90W på USB-C mener jeg.
Nå har jeg halvveis overbevist meg sjøl om at 1600 i høyden er fint for kodevindu, og ser på Dells 38"
Hvis jeg dropper hev/senk-bord, kan jeg heller bruke litt ekstra på større skjerm. Men fortsatt litt i tvil om beste fot, uten å bruke enorme summer :-/
USB-C kan gi ut max 100W, men det er ikke noen minimumsgrense. Det var derfor jeg sa fra Jeg er enig i at det viktig med høyde når du koder
Har brukt Dell U3415w på jobben i flere år nå. Helt konge. Anbefaler appen Magnet for å holde styr på vindu på macOS. Følger med bra verktøy for Windows fra Dell. Slepte hjem en U3417w til hjemmekontoret forrige uke. Har en MacBook 2015 modell, så jeg får ikke glede av USB-C biten. Over DisplayPort blir det bra bilde. Takk for tips om arm. Har det på jobben, skal bestille en til bruk her hjemme.
Edit: kan legge til at kollegaene mine med nyere MacBook og HP Elitebook kjører singel kabel helt fint på Dell-skjermene
Redigert av Kodo; 23/03/202020:43.
Mads | Støtt NOTS - Så mange deler, så lite penger
Da tror jeg deg på det. Jeg regnet egentlig med det, men visste ikke om det kunne ha noe med thunderbolt å gjøre, eller om det kun er USB som har med strømmen å gjøre. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke si ting jeg ikke har dekning for, og det var nå macen jeg hadde erfaring med
Da tror jeg deg på det. Jeg regnet egentlig med det, men visste ikke om det kunne ha noe med thunderbolt å gjøre, eller om det kun er USB som har med strømmen å gjøre. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke si ting jeg ikke har dekning for, og det var nå macen jeg hadde erfaring med
Det var akkurat det samme jeg gjorde, bare med PC og USB-C Men så lenge det er et problem i begge leire så er det tydeligvis noe alle må tenke på.
Æsj, ser ut til at Dell ikke vil sende ut 38"-eren før uti mai. Dustin ser ut til å ha den på lager, men da blir den 2000kr dyrere :-/
Valgets kvaler altså. Om du ikke tror du får umiddelbare corona-problemer med privatøkonomien så hadde jeg lett lagt +2000 kr i å bli fornøyd på hjemmekontoret. Du sparer sikkert det mangedobbelte på å ikke dra på utenlandsferie til sommeren uansett
Avhengig av hva man jobber med sikkert, men for meg har dett nå i en uke gått gret med en 24" skjerm og en 15" lapptopp.
I perioder er det en del dokumentredigering, og da er det kjekt med to 24"-ere jeg kan klippe og lime mellom og håndtere versjoner. Men for en liten stund nå så skal jeg kunne leve med Alt-TAB.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
#259714724/03/202008:35
Jeg kjører 32" skjerm i 16:9, var frista av bredere format, men grunnet plass sideveis og pris droppa jeg det. Fungerer veldig fint for tekstbehandling og lignende, men for noen oppgaver er 2x24 eller tilsvarende bedre.
Redigert av oyvinsr; 24/03/202008:35.
#259715324/03/202008:50