Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Webdesigner/utvikler i salen?

Webdesigner/utvikler i salen? #2595254 14/03/2020 16:00
Cervin Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Heisann.
Vi jobber litt med å sette opp en hjemmeside for Kristiansand Sykkelpark, og i den annledning hadde det vært veldig fint om noen med mye mer kunnskap om emnet enn meg ville hjelpe.

Det er en jungel av tilbudere og tilbud med ditt eller datt, men så fort finner noe bra, koster det mye penger, og så er de billige løsningene ofte svært dårlige.

Det som virker best er kansje wordpress, men det virker som vi må igang med et abbonoment for å implementere det vi ønsker.
Hvis du har litt tid til overs, og er flink med dette her så send meg en PM.

Det jeg sliter med er:
Kalender hvor vi kan markere åpningsdager tydelig.
Muligheten til å kjøpe leiseykkel(onlinebooking) med vipps som betalingsmetode.

Always looking for the next trail.

Kristiansand Sykkelpark
Re: Webdesigner/utvikler i salen? [Re: Cervin] #2595535 15/03/2020 22:13
Cervin Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Ingen?

Kristiansand Sykkelpark
Re: Webdesigner/utvikler i salen? [Re: Cervin] #2595604 16/03/2020 12:45
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Hei,
Dessverre mange år siden jeg leflet med wordpress sist, men jeg ville tenkt å gjøre ting så enkle som mulig innledningsvis. Wordpress kan funke helt ok - det gjorde ihvertfall det den gangen.

Dropp kalender. Skriv heller en liste sortert på dato noen mnd frem i tid, og skjul utgåtte innlegg.

Om dere skal ha en eller annen form for integrasjon mot vipps vil det koste penger. Her ville jeg også prøvd å finne på en manuell rutine inntil det blir et problem å holde i for dere. Legg ut en tydelig og lettfattet instruks, om dette primært gjelder reservasjon/forhåndsbestilling. Når noen betaler for leie med vipps, kan dere logge dette manuelt i f.eks en delt excel-fil eller tilsvarende.

Kudos for å tenke hjemmeside! Alt for mange lener seg 100% på facebook.

Re: Webdesigner/utvikler i salen? [Re: Cervin] #2595667 16/03/2020 19:17
Cervin Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Ja, wordpress kalenderen kan man ikke legge inn events på.
Google calender tillegget kan man legge inn events, men den er skikkelig stygg, og det virker mere som en liten side widget enn som et stort kalenderfelt som vi var ute etter.

Det finnes noe nedtellingsgreier som funker fint, men da må hver dag legges inn etter den forrige har vært.

Ideen er en kaleder med stor skrift, hele måneden fremme, hvor vi kan fargelegge åpningsdager og skrive klokkeslettene inn på den gitte dato.
Det finnes tillegg, men tror jeg må inn på betal-plan for å få lov å bruke de.

Wordpress støtter ikke vipps direkte, men med betal-plan tror jeg det kan legges inn. Men vi har verken budsjett eller behov for betalløsning.

Dagens løsning er: Send melding på facebook, ta screenshot av utført betalting, utleieansvalrig må notere seg at sykkel er betalt og utleid.
Dette fører til at man av og til kan ha mange som vil leie sykler når alle allerede er utleid, og at utleieansvarlig ikke er på vakt, og det kommuniseres for dårlig fra utleie til vaktansvarlig. Det går greit, men i 2020 burde dette kunne løses enklere.

En annen løsning er Wordpress.org
Her er det meste gratis, men du har ikke tilgang på de samme verktøyene til design.
Vipps på sin side har kode til integrering mot det meste, men jeg vet ikke hvilket designverktøy jeg kan bruke for å implementere den mot et utleie system.

Kristiansand Sykkelpark

Moderator  support