Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Karbonhjul disc

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2657315 09/04/2021 18:42
A
Autobus Offline
Fersking
Fersking
A
Det høres jo bra ut! og kjekt å høre at det løste seg mtp. leveransen!! ICON_SMILE ICON_SMILE

Hvordan vil du påstå at kjørefølelsen ble? Mer vibrasjonsdempet/ generelt mer behagelig sykkel/ mer responsiv og raskere sykkel?

Mens våren lar vente på seg får jeg noe tid til å se litt nærmere på ulike hjul, men Unaas er definitivt med i vurderingen.

Re: Karbonhjul disc [Re: Autobus] #2657318 09/04/2021 19:19
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Jeg opplever sykkelen som kvikkere og mer responsiv. Akselererer raskere. Kanskje litt kjappere totalt sett også? (Så kan jo akkurat det skyldes en rekke forhold: Gradvis bedre form, lavere hjulvekt, raskere gummi, slangeløst oppsett, aerodynamikk dekk/felgbredde/felgprofil osv.)

Vær obs på felgprofilen. Sikkert en treningssak, men jeg har slitt litt i vinden - og det er det jo en del av her på Trøndelagskysten. På et par turer var det så ubehagelig i utforkjøringene at jeg vurderte å stå av. Skulle jeg valgt et allroundsett i dag, ville jeg sett nøye på noe rundt 30 mm.

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2657344 09/04/2021 21:44
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: intheknowcycling
On a fall day full of crosswind, the ENVE 5.6 compared favorably against the Bontrager XXX 6 and Zipp 404 NSW that I rode back to back to back. And the Bonty and Zipp were amongst the best I’ve ridden in crosswinds in this racing bike wheels category.

Dette er de eneste karbonhjulene jeg har kjørt. Ca 55mm framme og ca 65mm bak. Har samme utfordring i sidevind som jeg har med lave alufelger (er ikke slike de ca 25-30mm(?)). Dvs: ikke noe stort problem, men merker selvsagt at det blåser.

Har alltid lurt på om det er meg eller det hjulsettet det er noe spesielt med hver gang jeg hører folk prate om sidevindproblematikk. For dersom forskjellen i hjulsett er så stor i sidevind som jeg av og til får inntrykk av, så synes jeg det får ufortjent lite oppmerksomhet når denne type hjulsett blir omtalt. Hva hjelper det eksempelvis om ett hjulsett sparer deg 2W om du må bruke 20W ekstra energi på å ikke bli blåst av veien?

Om noen har hjulsett i samme dybde de mener er markant problematisk å sykle i sidevind (relativt til ett lavprofil alu-sett), så er jeg villig til å låne bort mitt sett som en kontrolltest til den som gidder å teste det. (Sram XD-r kassett).

Alternativt, kan det være at det oppfattede problemet med sidevind er sterkt påvirket av vektfordeling på sykkelen? Jeg kan se for meg at en sykkel med relativt lavt press på framhjulet kan bli fryktelig nervøs i sidevind? Fordi kraften fra vinden vil "herje" mye mer på fronten av sykkelen enn på bakparten(?) Jeg har alltid anntatt (men er ikke sikker) på at årsaken til at hjulsettet mitt er ca 1cm dypere bak enn på framdekket er for å balansere ut den effekten.

Redigert av vviz; 09/04/2021 21:46.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2657345 09/04/2021 21:44
B
BZE Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: mob
På et par turer var det så ubehagelig i utforkjøringene at jeg vurderte å stå av. Skulle jeg valgt et allroundsett i dag, ville jeg sett nøye på noe rundt 30 mm.

Hmm, kan ikke uttale meg om denne felgen (eller forholdene du opplevde), men vil tro at felgens utforming kan ha like mye å si på dette som den relativt grunne dybden(?). F.eks har jeg et sett 45 mm dype som jeg opplever som gode i sidevind, og 40-50mm virker å være en slags sweetspot for mange. Er det noe spesielt med denne felgen eller Trøndelagskysten fremfor dybden på 40 som kan være årsak? Hvor store dekk har du kjørt?

@vviz: kan legge til at mine Enve Foundation 45 har samme profil foran og bak, men oppleves ikke noe mer utfordrende i sidevind enn grunnere SES jeg har prøvd.

Edit: vviz var raskere

Redigert av BZE; 09/04/2021 21:50.
Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2657346 09/04/2021 21:51
B
bjarnetv Offline
Ringrev
Ringrev
B
sidevindsproblematikken blir jo alltid fremhevet i alle karbonfelgtester, så det er jo et vanlig problem - mistenker dog at det har bedret seg med årene, siden det er blitt vanligere å teste hjulene i forskjellige vindretninger, og ikke bare rett forfra, slik de pleide å gjøre det for noen år siden.

Tyngre ryttere vil naturligvis merke det mindre enn lettere ryttere ICON_WINK

Grunnen til at bakfelgen ofte er dypere, er naturlig nok fordi det den ikke kan svinge, og dermed ikke påvirkes av sidevinden på samme måte som fremhjulet.

Aerodynamisk sett betyr ikke bakhjulet like mye grunnet all turbulensen som allerede har oppstått, så dybden her påvirker ikke like mye som fremhjulet dessverre.

Redigert av bjarnetv; 09/04/2021 21:51.
Re: Karbonhjul disc [Re: BZE] #2657358 10/04/2021 06:33
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
På et par turer var det så ubehagelig i utforkjøringene at jeg vurderte å stå av. Skulle jeg valgt et allroundsett i dag, ville jeg sett nøye på noe rundt 30 mm.

Sitat: BZE
Hmm, kan ikke uttale meg om denne felgen (eller forholdene du opplevde), men vil tro at felgens utforming kan ha like mye å si på dette som den relativt grunne dybden(?). F.eks har jeg et sett 45 mm dype som jeg opplever som gode i sidevind, og 40-50mm virker å være en slags sweetspot for mange. Er det noe spesielt med denne felgen eller Trøndelagskysten fremfor dybden på 40 som kan være årsak? Hvor store dekk har du kjørt?

Felgen har slett u-profil. Ingen mønster e.l. som man finner på enkelte Zipp-felger. Conti GP 5000 TL 28 mm som målte ca 30 mm oppblåst.

Her ute er det veldig mye vind - ikke foruten grunn at landets største vindparker ligger her. Vær og vind veklser dessuten hyppigere enn jeg er vant til, og værvarslingene er notorisk upålitelige. Terrenget er typisk småkupert, og man kan sykle en periode i le bare for å få storhavet skrått imot på neste bakketopp. Så ja, geografi spiller sikkert inn.

Gutta i klubben sykler stort sett på alu lavprofil, men enkelte bruker opp mot 60 mm. De mente det var bare å holde hardere i styret når det blåser ICON_LAUGH Jeg tror ikke det er noe galt med felgene mine per se, men at komboen innflytter uten kjennskap til lokale vindforhold, uerfaren med mellomhøye karbonhjul og generelt litt forsiktig i utforkjøringene forklarer mesteparten. (Jeg var selvsagt klar over at profilhjul ville ta mer vind.)

Redigert av mob; 10/04/2021 06:35.
Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2657374 10/04/2021 09:24
Elmersen Offline
Ringrev
Ringrev
Ville testet med et dekk som er hakket smalere foran, altså 1-2 cm smalere enn felgen. Det gir bedre luftstrøm rundt felgen i sidevind og mindre sidekrefter (i teorien).

Tror også det er noe i dette med vektfordeling, samt tilvenning. Da jeg først gikk over på 50 mm hjul foran og bak, syntes jeg det var skummelt i høyere hastigheter dersom det blåste. Etter et par år tenkte jeg ikke over det. Men da hadde jeg også endret til 20 mm lengre stem og smalere fremdekk. Hva som gjorde størst forskjell vet jeg ikke.

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2657446 10/04/2021 19:40
A
Autobus Offline
Fersking
Fersking
A
Takker for gode tips og innspill! ICON_SMILE

Bor langs kysten med vekslende vær og kastevind tenker jeg at noe mellom 30-40 mm burde være et bra kompromiss

Ordene kvikkere og mer responsiv. Akselrerer raskere går i alle fall rett hjem her og er akkurat det jeg er ute etter ICON_SMILE ICON_SMILE
Jeg opplever sykkelen som kvikkere og mer responsiv. Akselererer raskere.

Re: Karbonhjul disc [Re: Elmersen] #2657449 10/04/2021 19:58
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Sitat: Elmersen
Ville testet med et dekk som er hakket smalere foran, altså 1-2 cm smalere enn felgen. Det gir bedre luftstrøm rundt felgen i sidevind og mindre sidekrefter (i teorien).

Interessant forslag, takk!

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2657489 11/04/2021 09:11
Elmersen Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Elmersen

Interessant forslag, takk!

Jeg mente selvsagt 1-2 _mm_ smalere enn felgen ICON_SMILE

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2659911 22/04/2021 05:32
Z
ziggy68 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Z
Isteden for helt ny tråd så bruker jeg denne..

Ny sesong og på tide med nytt hjulsett.

Har sett litt på Mavic's nye SLR i 45 mm høyde men har litt minner fra tidligere med krysium(?) sett og mavic squeal of death men antar det er fikset nå?
Kan ikke se at dette er blitt testet av noen ennå. Dette settet har jo villende på ca noen og 20000 men er en form for intropris nå ser jeg hos min lokale pusher av goodies til ca 16000 for ett sett. Men burde jeg heller gå for 65? Samt det ser ut som det er semihookless, kan det bli problemer med med visse dekk(?). ICON_GRIN

Av andre jeg har sett på så er det Black inc. Disse kommer også i 45 eller 60 høyde og LBS har en meget fordelaktig på disse og ca 15k for settet. Noe ukjent merke og hva skjedde med gaffelen som knakk hos ISN nylig i ritt? Dysset helt ned? Samt lite erfaringer å hente ute på vedensveven og hjemmesiden ser ut som noe vi lagde i datatimene på 90tallet..

Av andre som også blir ett steg opp i pris er Cadex. Disse frister ganske mye men blir noe dyrere. Har endog fått noen gode tilbud på de. Ett 42/42 og ett 42/65, det siste til en meget god pris. Dette blir jo lovpriset rundt om. Men jeg driver jo ikke med Triatlon(selv om halve slekta gjør det) eller har Giant pr nå(men blir nok det neste gang). Min lokale LBS selger også Giant så antar disse også vil være enkle å sørve hvis det skulle være noe mer det standard som kan gjøres selv i kjellerboden. Men av alle som produserer hookless så ser det ut som Cadex har den strengeste testprotokollen for passende dekk så her kan dekk gjerne bli litt dyrere med dekk og utvalget mindre. Men de får nå skrøyt de dekkene som er godkjent pr i dag.

Det jeg har i dag er ett DT Swiss PR 1400 Dicut i 21mm høyde og det er ikke noe feil med det, annet enn at jeg ønsker noe nytt og ser det er kult med litt profil.

Noen som har noen tanker eller innvendinger eller forslag til andre sett?
Føler meg ferdig med pariser så har ikke sett så mye på det denne gang såfremt ingen klarer og overbevise meg at det fortsatt er den nye vinen.

Redigert av ziggy68; 22/04/2021 05:38.

-BSK
Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2659925 22/04/2021 06:23
J
Jåddhå Offline
Avhengig
Avhengig
J

Re: Karbonhjul disc [Re: ziggy68] #2659926 22/04/2021 06:25
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
Generelt er det vel bred enighet om at 60mm hjul er raskere enn 45mm hjul, uavhengig om de veier 100g mer, med mindre du bare sykler i Alpene etc da..

Du har jo fått ganske gode priser ser det ut som, personlig ville jeg vurdert Mavic, mest fordi jeg føler Black inc./Cadex hører til på Factor/Giant sykler, men jeg vet jo ikke hvilken sykkel du har heller. Cadex 42 ville jeg uansett ikke vurdert, de er så utrolige smale.

Beste kombinasjon av bredde og vekt er vel kanskje Black inc.

Jeg ville også vurdert Duke, finnes i et utall felghøyder og med ulike nav, kan finnes her i Norge: https://www.velocitysport.no/categories/hjul
(skal vel sies at en del av felgene stammer fra Light Bicycle, men felgene er gode og brukes vel på toppnivå, hvertfall på terrengsiden)

Ellers får jo de nye DT Swiss ARC hjula ekstremt mye skryt, men de er dyre.

Ville også vurdert Enve Foundation og Zipp 303S.

Re: Karbonhjul disc [Re: DBrodshaug] #2659930 22/04/2021 06:50
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: DBrodshaug
Generelt er det vel bred enighet om at 60mm hjul er raskere enn 45mm hjul, uavhengig om de veier 100g mer, med mindre du bare sykler i Alpene etc da..

Men slike høye felger er ofte ikke så morsomme å sykle med, synes jeg. De gjør sykkelen seigere fra side til side og kan føre til noe understyring. I tillegg blir vindkast mer følbare.
Samtidig er vosjvosj-lyden ekstra kul så klart.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Karbonhjul disc [Re: sykkeloyvind] #2659961 22/04/2021 07:54
Z
ziggy68 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Z

De hadde jeg helt glemt. Takk for tips.

Du har jo fått ganske gode priser ser det ut som, personlig ville jeg vurdert Mavic, mest fordi jeg føler Black inc./Cadex hører til på Factor/Giant sykler, men jeg vet jo ikke hvilken sykkel du har heller. Cadex 42 ville jeg uansett ikke vurdert, de er så utrolige smale.

Beste kombinasjon av bredde og vekt er vel kanskje Black inc.

Jeg ville også vurdert Duke, finnes i et utall felghøyder og med ulike nav, kan finnes her i Norge: https://www.velocitysport.no/categories/hjul
(skal vel sies at en del av felgene stammer fra Light Bicycle, men felgene er gode og brukes vel på toppnivå, hvertfall på terrengsiden)

Ellers får jo de nye DT Swiss ARC hjula ekstremt mye skryt, men de er dyre.

Ville også vurdert Enve Foundation og Zipp 303S.

Enve var ett godt tips. Ser Cadex er en mm og to bredere enn det jeg har i dag, Samme med Mavic. Angående Cadex så er det gode tilbakemeldinger som lokker. Det er en Dare Mr1 db så plassen er ikke allverden. Planen var 28mm og bruken er asfalt og ingenting annet.

Arc blir fort for dyrt og Duke har jeg bare hørt om og glemt litt ut.

Redigert av ziggy68; 22/04/2021 07:58.

-BSK
Re: Karbonhjul disc [Re: DBrodshaug] #2659980 22/04/2021 08:53
yolo Offline
Ringrev
Ringrev
(...) jeg føler Black inc./Cadex hører til på Factor/Giant sykler, men jeg vet jo ikke hvilken sykkel du har heller. Cadex 42 ville jeg uansett ikke vurdert, de er så utrolige smale.
100% enig. Der er et enormt stilbrudd i mine øyne å bruke andre "husmerker" enn fra sin egen rammeprodusent. I tillegg til de nevnte:
Roval = Spesh
Syncros = Scott
Microtech = Basso
Reserve = Cervelo/Santa Cruz
Bontrager = Trek
Campa-hjul = Campa-gruppe
Shimano-hjul = Shimano-gruppe

Re: Karbonhjul disc [Re: yolo] #2660017 22/04/2021 10:33
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: yolo
(...) jeg føler Black inc./Cadex hører til på Factor/Giant sykler, men jeg vet jo ikke hvilken sykkel du har heller. Cadex 42 ville jeg uansett ikke vurdert, de er så utrolige smale.
100% enig. Der er et enormt stilbrudd i mine øyne å bruke andre "husmerker" enn fra sin egen rammeprodusent. I tillegg til de nevnte:
Roval = Spesh
Syncros = Scott
Microtech = Basso
Bontrager = Trek

Zipp-hjul = SRAM-gruppe? (Spør for en venn, som driver å pusser opp en gammal sykkel, og har tenkt å sette Zipp-hjul på Shimano-gruppe)....

Redigert av vviz; 22/04/2021 10:35.

Re: Karbonhjul disc [Re: vviz] #2660041 22/04/2021 11:21
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: vviz
Roval = Spesh
Syncros = Scott
Microtech = Basso
Bontrager = Trek

Zipp-hjul = SRAM-gruppe? (Spør for en venn, som driver å pusser opp en gammal sykkel, og har tenkt å sette Zipp-hjul på Shimano-gruppe)....

Det kan det nok være lov å mene, ja. Men Zipp var jo en annerkjent hjulprodusent i mange år før SRAM la penger på bordet og kjøpte dem opp. Tilsvarende vil mange tenke at det går an å ha Pro-komponenter på sykler med SRAM eller Campa-utstyr.
Fulcrum-hjul er som kjent Campagnolos hjul spesielt laget for å snike seg unna disse oppfatningene hos folk.
Syncros var et legendarisk merke i mange år før restene ble kjøpt opp av Scott fra forrige eier, Ritchey, likevel har Scott nesten gått motsatt av de andre merkene. De prøver å gjøre Syncros så Scott-likt som mulig, snarere enn at de forsøker å bygge det som egen merkevare - kan det virke som. Selv om hjulene bør kunne stå på egne bein.

Hva med MOST på noe annet enn Pinarello?

Øyvind Aas
Re: Karbonhjul disc [Re: vviz] #2660043 22/04/2021 11:21
M
Magnoos Offline
Ringrev
Ringrev
M
Zipp-hjul = SRAM-gruppe?....

Jeg syns at Zipp, Enve, Corima, Mavic, Hunt og andre "uavhengige" hjulprodusenter kan brukes på alle rammer/grupper. Roval og Bontrager er vel såpass sterke merkenavn uten sin respektive rammeprodusenter at syns disse også til en viss grad kan brukes over hele linja.

Til de som mener det er grovt stilbrudd er det bare å legge seg foran dem på våt asfalt og sende asfaltshake i deres generelle retning. Så slipper de å se så mye på det.

Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Re: Karbonhjul disc [Re: sykkeloyvind] #2660044 22/04/2021 11:25
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: sykkeloyvind
Roval = Spesh
Syncros = Scott
Microtech = Basso
Bontrager = Trek

Det kan det nok være lov å mene, ja. Men Zipp var jo en annerkjent hjulprodusent i mange år før SRAM la penger på bordet og kjøpte dem opp.

Ja tricky altså. Kjenner dette er heeeelt i gråsona, men får la det skli, og håpe de "fleste" synes det er greit ICON_SMILE

Re: Karbonhjul disc [Re: Magnoos] #2660048 22/04/2021 11:30
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Magnoos
Zipp-hjul = SRAM-gruppe?....

Jeg syns at Zipp, Enve, Corima, Mavic, Hunt og andre "uavhengige" hjulprodusenter kan brukes på alle rammer/grupper. Roval og Bontrager er vel såpass sterke merkenavn uten sin respektive rammeprodusenter at syns disse også til en viss grad kan brukes over hele linja.

Til de som mener det er grovt stilbrudd er det bare å legge seg foran dem på våt asfalt og sende asfaltshake i deres generelle retning. Så slipper de å se så mye på det.

ENVE mener jeg er "uavhengige", dvs: De var det sist jeg satte hjul på en sykkel. Nå lager de vel i teorien sykler også da, så da blir kanskje det merket i grenselandet også fremvoer. Men enn så lenge er vel hjulbusinessen deres trolig mange ganger større enn rammebusinessien, så personlig vil jeg si det fortsatt er greit, kan endre seg i fremtiden...

Mavic er ikke de nøytrale (he he)?

Zipp vil jeg si bare er delnøytrale. Som Øyvind var inne på, de "var" nøytrale en gang, men nå er de SRAM. Quarq var også nøytrale, og ett eget varmerke en gang, men tror SRAM enten helt (eller nesten helt) har drept varemerket. Beholdt teknologien, men nå kun markedsført som "SRAM Wattmåler". Sier ikke at det samme vil skje med Zipp, men det "kan" skje med Zipp, evt at de "kan" splitte den businessen i to, noe ala "ENVE og ENVE Foundation (eller hva siste tilskuddet heter) eller Campa/Fulcrum, hvor man "muligens" kan tenke seg "Zipp-hjul" og "SRAM-hjul", hvor eksempelvis "SRAM-hjul" er det vanlige, og Zipp-hjul er "luksusmodellene".

Redigert av vviz; 22/04/2021 11:31.

Re: Karbonhjul disc [Re: vviz] #2660053 22/04/2021 11:34
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Quarq var også nøytrale, og ett eget varmerke en gang, men tror SRAM enten helt (eller nesten helt) har drept varemerket. Beholdt teknologien, men nå kun markedsført som "SRAM Wattmåler". .

SRAM markedsfører fortsatt sine wattmålere under merkenavnet Quarq. De har utvidet Quarq-merket til også å inkludere TyreWiz og ShockWiz-dingser.
Du kan se Quarq-logoen tydelig på de nye watt-kranken i Rival-gruppa. https://www.landevei.no/sykkelutstyr/sykkelgir/sram-rival-axs-12-delt-traadloest-girsystem-til-alle

Øyvind Aas
Re: Karbonhjul disc [Re: sykkeloyvind] #2660058 22/04/2021 11:39
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: sykkeloyvind
Quarq var også nøytrale, og ett eget varmerke en gang, men tror SRAM enten helt (eller nesten helt) har drept varemerket. Beholdt teknologien, men nå kun markedsført som "SRAM Wattmåler". .

SRAM markedsfører fortsatt sine wattmålere under merkenavnet Quarq. De har utvidet Quarq-merket til også å inkludere TyreWiz og ShockWiz-dingser.
Du kan se Quarq-logoen tydelig på de nye watt-kranken i Rival-gruppa. https://www.landevei.no/sykkelutstyr/sykkelgir/sram-rival-axs-12-delt-traadloest-girsystem-til-alle

Ok, ja du har vel forsåvidt rett. Det er jo fortsatt "Q"-logo på AXS-krankene med wattmåler i. Men den offisielle betegnelsen på kranken er bare "SRAM RED AXS POWER METER", så jeg tror det går i retning at Quarq-navnet fases ut.

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2660064 22/04/2021 11:50
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Imens: Campa Bora Ultra WTO 33 på en Celeste Bianchi Specialissima Disc med Super Record mekanisk. Jeg tror jeg må dra og forføre Madonna del Ghisallo.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Karbonhjul disc [Re: vviz] #2660076 22/04/2021 12:14
T
Tommy D. Offline
Ringrev
Ringrev
T
SRAM hadde jo egne hjul før, men har vel flyttet alt under Zipp. Tviler på at de går tilbake på det, da Zipp er en alt for solid merkevare. De har jo forsåvidt også sin "foundation" serie - Zipp 303s vil jeg vel si før Firecrest (for røkla-fiffen) og NSW for sekundjagere.

Når vi første er inne på avsporting på hjul - Hvorfor er det så lite snakk om HED når det gjelder hjul. De har jo på papiret alt, og laget til og med mange av hjulene de andre satte merkende sine på. Knapt å oppdrive (litt på Bikeshop) eller se i Norge derimot. Jeg snuser litt på disse selv neste gang.

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2660080 22/04/2021 12:22
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Akkurat med HED er det vel grossister og den type ting som påvirker tipper jeg? Vi har vel flere merker som er vanskelig å oppdrive i Norge pga det (eller motsatt, utenlandske butikker har ikke lov å sende til Norge, tror Mavic har den regelen?)

Edit: Sjekket hos HED selv, og i deres Dealer Locator har de ingen forhandlere i Europa en gang

[Linket bilde]

Redigert av Trond Helge; 22/04/2021 12:24.

// Too many roads, too little time
Re: Karbonhjul disc [Re: Trond Helge] #2660083 22/04/2021 12:26
T
Tommy D. Offline
Ringrev
Ringrev
T
Jeg ser de selger direkte til Norge på nett (bare uklert om det er eks. eller ink. mva, men tipper det første), men trodde frem til nå at BikeShop hadde agenturet på HED i Norge.

Re: Karbonhjul disc [Re: Tommy D.] #2660086 22/04/2021 12:28
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvordan går det med HED etter at Steve døde?

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Karbonhjul disc [Re: Tommy D.] #2660087 22/04/2021 12:29
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Tommy D.
Jeg ser de selger direkte til Norge på nett (bare uklert om det er eks. eller ink. mva, men tipper det første), men trodde frem til nå at BikeShop hadde agenturet på HED i Norge.

Jau, ikke utenkelig at det er mellomgrossister her og derfor ikke noen er listet på nettsiden deres. Når hverken Wiggle eller Bike24 har merket så begynner man jo å lure

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2660089 22/04/2021 12:31
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
For øvrig er jeg så "heldig" at ingen av syklene min er store merker med egne hjul/dele-merker, så jeg føler jeg står fritt til å kjøpe akkurat hvilke hjul jeg vil (med unntak av Campa da jeg har Shimano gruppe og rett skal være rett)

Side 5 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support, Valentino