Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

Grusracer - mest for pengene

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: vviz] #2590442 07/02/2020 19:33
J
Jamez Offline
Entusiast
Entusiast
J
Sitat: vviz
Sitat: Sepeda

Vær oppmerksom på utvekslingen. SRAM Apex1 med 40t på krank og kassett 11-32. Jeg har ikke særlig greie på 1x, men ville selv ha savnet både tyngre og lettere gir. Andre får kommentere, men selv ville jeg valgt flere tenner på krank og større kassett for allsidig bruk.

11-32 blir for smalt (vil jeg påstå) for grus (som topic tilsier er bruken). Min Inflite kom med 11-36, som jeg også synes er for smalt. 10-42 er etter min mening ganske herlig på grus. Det fordrer ett SRAM XD(R) boss på baknavet. Det vil si noen tusen i oppgradering for nytt boss og ny kassett.

Alternativet som da blir "nesten" like godt er 11-42 kassett, som du kan montere på standard Shimano-boss. De kassettene er også veldig billig, men til gjengjeld veldig tunge (det er en "innstegskassett"). Fungerer fint dog ICON_SMILE

Jeg vil faktisk påstå at utvekslingsmessig så er 11-42 like greit
Spranget fra 21 til 18 ligger midt i smørøyet og der man ligger veldig stor del av tiden, rundt 25km/t.
21 - 19 - 17 - 15 (11-42)
21 - 18 - 16 - 14 (10-42)

Tiden du tilbringer i 11T blir uansett liten, så der får man tråkke 10% fortere eller finne seg en aerodynamisk stilling.

...på den andre siden syns jeg XD-nav er en bedre løsning som gir lettere kassetter som ikke gnager i sykker bosset.

Har en Canyon inflite som kom med 40T foran og 32T bak. På flatt terreng og pendling har det funka greit et års tid.
Men skal utvide bruken på denne sykkeln til våren, og trenger nytt drev og kassett uansett , så bytter til 42T foran og en Sunrace 11-42 kassett.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2590500 08/02/2020 19:46
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: parob
Sitat: bendik92
Så forskjellen på krossykkel og gravel er festepunkter? Jeg skal bruke sykkelen til jobb av og til så da er det veldig greit med skjærmer så man slipper å være helt gjennomvåt.

Forskjellene diskuteres mye i en annen tråd i Sykkelkross. Se her https://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2589534#Post2589534

Mange gode poenger i den tråden. Geometriske forskjeller, altså hvordan rammesettet er designet og hvordan det påvirker kjøreegenskapene, er nevnt. Disse forskjellene kan være store eller ubetydelige, alt etter hvilke modeller vi snakker om ICON_SMILE

Men i den tråden etterspørres det en grusracer i ordets rette betydning, altså en doning for å sykle raskest mulig på grus, eller grusjaging og intervaller, som trådstarter skriver.

For hverdagsbruk er det også noen andre faktorer som ofte, men ikke alltid, skiller grus/blandeveissykkel og krossykkel.

- Festepunkter for heldekkende skjermer og evt. bagasjebærere: Vanlig blant grus/blandeveissykler, stadig mer uvanlig blant krossykler.
- Utveksling: Som regel stort spenn for alt fra bratte oppstigninger til lange nedstigninger på grus/blandeveissykler, smalere spenn for krossbaner på krossykler.
- Dekk: Som regel lettrullende og brede (35-40 mm) på grus/blandeveissykler, smalere (33 mm) og ofte grovere mønster på krossykler.
- Lakkering og generelt utseende: Krossyklene er kulere. Sånn er det bare.

Hva gjelder utveksling, var dette en stadig tilbakevende problemstilling for noen år siden. Man kjøpte krossykkel med tanke på all sykling utenfor sommersesongen, men fikk krosskrank 46/36 og kassett 11-28. Så var det tråd etter tråd om hvorvidt man skulle velge kompaktkrank eller mekke til girarm bak for større kassett. Eller begge deler. Med 1x har vi lignende problemstilling og alternativer som allerede skissert i tråden.

Beklagelig få sykler kommer ferdig oppsatt med skjermer. Et unntak er utmerkede Focus Paralane, om enn dekklaringen er beskjeden for vintersykling.

Artig at Bikeradar nettopp har valgt å teste Trek Checkpoint AL 4 med (knall neon lime-gule) skjermer ICON_SMILE Bare synd at Bontrager NCS-skjermene fikk trekk for å subbe. (Chirpy? kvitrende?)

[Linket bilde fra images.immediate.co.uk]
Bikeradar: Trek Checkpoint AL 4 review

Forresten: Om du finner gamle tråder, vil du se at flere av oss har skrevet mye om forskjeller på de to sykkeltypene. Noe er satt på spissen. Da gjelder det å huske at det var andre tider for noen år siden. Så vidt jeg husker, gikk det gjerne slik:

- Dette er en ny og spennende sykkel.
- Nei, det der er en kjip drittsykkel som ingen trenger, for vi har allerede racer/cyclocross (stryk det som ikke passer). Hvis du kjøper en slik kjip drittsykkel, er det bare fordi du lar deg lure av industrien som dytter på deg en kjip drittsykkel som ingen trenger.
- Men denne nye og spennende sykkelen er faktisk litt bedre hva gjelder... a og b og c.
- Hva? Sier du at min racer/cyclocross (stryk det som ikke passer) er en kjip drittsykkel som ingen trenger?
- Nei...

Kanskje husker jeg ikke helt riktig ICON_SMILE

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2593236 01/03/2020 11:29
K
Kalopsia Offline
Fersking
Fersking
K
Har forsøkt å finne Diamant AR Tiagra uten hell. Hvilke alternativer kan være aktuelle? Ser at flere nevner White GX LTD Apex 19 og Scott Grave Comp 19 kan disse være gode alternativer sammenlignet med Diamanten? Nå har XXL priset begge på kr. 8000

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Kalopsia] #2593240 01/03/2020 12:09
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Kalopsia
Ser at flere nevner White GX LTD Apex 19 og Scott Gravel Comp 19 kan disse være gode alternativer sammenlignet med Diamanten? Nå har XXL priset begge på kr. 8000

Det er veldig mye for pengene. Noe foreldede standarder sammenlignet med Diamant'n, som tradisjonelle hurtigkoblinger, men ingenting som reelt vil plage deg.

Se Øyvinds test av White GX Ltd Apex og Scott Speedster Gravel 10.

Som du ser, fikk White'n gjennomgående mer trekk enn Scott'n. Og Scott'n fikk samlet sett bedre resultat på sykkelglede. Jeg har ingen erfaring med syklene, men ville trolig hellet til sistnevnte.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2593282 01/03/2020 18:16
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Ltd har vel faktisk moderne aksling foran der det er viktigst. Den er ganske lett å slanke for setepinnen er ikke en setepinne, den er et anker ICON_SMILE Samme med styret og stem'et. Min erfaring med White er at den er veldig stabil i høy fart men litt død på små flater. Har byttet mange komponenter for å få den som jeg vil ha den. Men nå er den veldig bra. Ltd har litt bedre hjul enn GX som jeg kjøpte. Og godt er dèt... ICON_WINK Hipp som happ, tenker jeg..

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2593319 02/03/2020 06:25
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Jeg har ikke XD-boss men fikk plass til 11-46 på SRAM Force long cage. Det spiller fint !

8.000 for en LTD synes jeg er veldig mye for pengene

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2593499 02/03/2020 21:51
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bestilte Apex Ltd nå for som dere sier så bra pris. Har setepinne/sete/stem (antar jeg trenger kortere en det som det kommer med jmf den White CX jeg har nå), men også flere racerstyre jeg kan vurdere å bytte. Men er det standard styre, eller spesifikk gravel styre som er med (har sett sykkelen i butikk men husker ikke hvordan det var). Tungt ? Blir kombo jobb og trening, spesielt på vårparten.

Hjulsettet er det TLR ?

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2593511 03/03/2020 07:33
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
https://www.landevei.no/test-av/white-gx-ltd-apex

Gjetter på at denne testen forteller det du lurte på, vet ikke om 2020 modellen har nyere aksling bak..

Redigert av EmilZipp; 03/03/2020 07:54.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: EmilZipp] #2593529 03/03/2020 09:12
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: EmilZipp
https://www.landevei.no/test-av/white-gx-ltd-apex

Gjetter på at denne testen forteller det du lurte på, vet ikke om 2020 modellen har nyere aksling bak..

+1 for testen.

Jeg er også blant de naive som tror at man faktisk leser det vi lenker til ICON_SMILE

Det er vel ikke kommet en 2020-modell, eller tar jeg feil? På nettsiden er det 2019-modell. Og det ser ikke ut til at den har gjennomgående aksling, nei. Ref. bilde.

Det første som slo meg da jeg kikket på GX-serien i butikk, var at de er lange og store. Det påpekes også i testen at de er usedvanlig store i størrelsen.

Jeg skrev litt om det i en annen tråd i 2018, med forbehold om de oppgitte målene stemmer eller evt. endringer siden den tid. Men så vidt jeg kan se, er det samme ramme. Utgangspunktet da var 58, men det er også relevant for andre størrelser.

Kikket litt på målene og sammenlignet med en eventyrsykkel jeg har erfaring med selv, GT Grade, og en rittsykkel mange har erfaring med, Cannondale Supersix.

Grade er kjent for å være en stor ramme, med høy front og rimelig oppreist sittestilling i de øvre størrelsene.

Om man sammenligner med GX Ltd i L/58, finner man at GX Ltd har stack/rammehøyde på 622 mm og Grade har 627 mm. GX Ltd har altså 5 mm lavere front.

Men GX Ltd har reach/rammelengde på hele 406 og Grade har 382. På GX Ltd er det altså 24 mm lengre frem til styret. Reach er t.o.m. lengre enn Grade i 60. Selv i M/55 har GX Ltd lengre reach enn Grade i 58, 392 mm. Ja, t.o.m. i S/53 har den lengre reach enn Grade i 58, 387 mm (!).

Til sammenlikning har den aggressive rittsykkelen Supersix reach på 405 i størrelse 60 - altså kortere enn GX Ltd i 58! Og GX Ltd i S/53 har samme reach som rittsykkelen Supersix i 54.

Det bekrefter inntrykket fra andre av de nye grusmodellene til White: Hvis tallene stemmer, er dette svært lange rammer for grus/eventyrsykler å være.

Ut fra bildene ser det heller ikke ut til at modellen har terreng-kort styrefremspring/stem, slik som en del eventyrsykler nå designes med.

Betegnelsene S, M og L vil dermed for de fleste være misvisende.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2593534 03/03/2020 09:30
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Ja, de er store i størrelsen. Er 1,76 og sitter bra på S.

Sepeda: Testen sier: "Vi liker at White-sykkelen har gjennomgående aksling på forhjulet, men savner det samme bak". Altså aksling foran selv om det ikke ser sånn ut på bildet. Sikkert aksling med fast hendel som ser ut som gammeldags QR.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: sun flyer] #2593535 03/03/2020 09:35
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: sun flyer

Sepeda: Testen sier: "Vi liker at White-sykkelen har gjennomgående aksling på forhjulet, men savner det samme bak". Altså aksling foran selv om det ikke ser sånn ut på bildet. Sikkert aksling med fast hendel som ser ut som gammeldags QR.

Ja, bildet jeg lenket til var nettopp aksling bak i rammen. Godt at den har gjennomgående i gaffelen. Som du har nevnt, er det viktigst. Helt enig. Men man må da sørge for at evt. nye hjulsett har forskjellige akslinger foran og bak. Og man kan ikke uten videre bytte hjulsett med annen sykkel med andre standarder,

Men så må det sies at du har vist gang på gang at det avgjørende ikke er siste standarder, men hvordan sykkelen brukes og hva rytteren makter å gjøre yes ICON_SMILE Det er åpenbart det viktigste. Alt annet er underordnet.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Sepeda] #2593537 03/03/2020 09:42
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
[ Helt enig. Men man må da sørge for at evt. nye hjulsett har forskjellige akslinger foran og bak. Og man kan ikke uten videre bytte hjulsett med annen sykkel med andre standarder,

Det er heldigvis ofte ganske enkelt å gjøre om hjul fra gjennomgående aksling til 9mm QR. Her finnes det ofte funksjonelle kopper/adaptere.
Det kan være litt verre motsatt vei.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2593565 03/03/2020 11:47
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Altså kan vi klage på at den mangler noen småting som moderne aksling bak for en splitter ny sykkel til 8.000 (HALLOOOO ÅTTE TUSEN KRONER). Tilsvarende fra Cannondale som jeg følger litt med på for ca 10.000 kommer med Sora 2x9, kabelbremser, komponenter av støpejern, ikke tubeless felger, et par kg ekstra, tøffere logo, bedre finish og sikkert litt mindre rakling fra kabler som testen sier.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: sun flyer] #2593567 03/03/2020 12:00
H
HåvardE Offline
Entusiast
Entusiast
H

Noen som har en formening om hvor høy må man være for å passe en small av denne? Blir man for kort hvis det kryper ned mot 170 cm?

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Grusracer - mest for pengene [Re: EmilZipp] #2593569 03/03/2020 12:21
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: EmilZipp
Altså kan vi klage på at den mangler noen småting som moderne aksling bak for en splitter ny sykkel til 8.000 (HALLOOOO ÅTTE TUSEN KRONER).

ICON_SMILE

Men altså, vi klager da ikke? Alle er hjertens enig om at dette er mye for pengene. Løp og kjøp. Men det var altså spørsmål om White GX LTD Apex versus Scott Gravel Comp, og om disse kan være gode alternativer sammenlignet med Diamant AR Tiagra, som forresten også har vært på salg til 8k, og da kommer man jo ikke unna å snakke om modellene og forskjellene mellom dem. Eller la være å svare. Og for å være ekstra gretten og slem: Det var vitterlig du selv som bragte opp spørsmålet om siste versjon av GX Ltd har nyere aksling bak ICON_SMILE

Sitat: HåvardE
Noen som har en formening om hvor høy må man være for å passe en small av denne? Blir man for kort hvis det kryper ned mot 170 cm?

Håper du får svar fra sun flyer eller andre eiere. Jeg er 180 cm og etter de tidligere oppgitte målene å dømme, og etter kjapp prøvesitting i butikk, ville jeg selv valgt S. Reach/rammelengde i S er som nevnt oppgitt tilnærmet likt som en Supersix i 54. Men når jeg er mellom størrelser, foretrekker jeg generelt mindre ramme både for lavere front og lengre synlig setepinne for vibrasjonsdemping. Andre kan ha andre preferanser.

Scott Gravel Comp (det er altså en Speedster) er mer alminnelig i størrelsen.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2593580 03/03/2020 12:59
T
tommyfo Offline
Fersking
Fersking
T
I tillegg til at Whitesyklene er store i størrelsen har de et styre med veldig lang reach.
Er 181 og sitter greit på en Gx Pro S/53. Denne har samme reach som min Trek Madone str 56, og lengre reach enn min Tripster AT 55.5.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2593586 03/03/2020 13:34
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Jeg tror small vil funke for en på 1,70. Muligens med kortere stem. XS er vanskelig å finne, men dameversjon i small tilsvarer xs i "manneversjon". Hvis du kan leve litt damete farger... ICON_SMILE

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: sun flyer] #2593588 03/03/2020 13:50
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
XS er vanskelig å finne, men dameversjon i small tilsvarer xs i "manneversjon". Hvis du kan leve litt damete farger... ICON_SMILE

Hm, sikker på det?

Whites hjemmeside er det oppgitt at både GX Ltd Apex, GX Pro, GX Lite og damemodellen GX Pro Ane har samme geometri. Forskjellen er at herremodellene kommer i S/53 til L/58, mens damemodellen kommer i XS/51 til M/55.

Det underlige er at XS er oppgitt å ha 2 mm lengre reach/rammelengde (389 mm) enn S, mens stack/rammehøyde (560 mm) er 25 mm lavere enn i S.

Målene for SX/51 ligger faktisk mellom størrelse 54 og 56 i nevnte Supersix. Litt uvanlig, dersom målene faktisk stemmer. Ville vært mer forståelig dersom rammen var designet rundt terreng-kort stem, slik vi ser på enkelte nye, grovere blandeveismodeller, men det synes ikke å være tilfellet.

Må ta forbehold om at målene på Whites hjemmeside er 2018-modell, men så vidt jeg kan se, er det samme modell i 2019.

Ingenting av dette er ment som klaging eller kritikk - det er bare drodling om størrelser!

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2593589 03/03/2020 14:20
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Er ikke 100% sikker nei. De derre geometrigreiene hos XXL er vanskelig å skjønne noe av og ikke til å stole på. Det er best å se syklene og evt prøvesitte.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: HåvardE] #2593601 03/03/2020 16:50
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: HåvardE

Jeg er 173, får vel den i posten om noen dager men får ikke testet enda, da vinteren kommer på besøket igjen (glad i vinteren så det er ok). Men har White CX i 53/S og kunne ikke hatt større. Byttet til kortere stem og vanlig setepinne (ikke setback alla den som var med, og som virker å være med på denne) så sitter jeg ganske så bra. Vet dog ikke ikke forskjellen mellom cx rammen og gravel rammen. Selger forresten cx'n drittbillig når isen er borte, bør bytte vaiere og drivverk snart, men ellers ok, Shimano 105.

Har 52 i super six (gamle) og 54 i system six (nye). White cx i 53/s føles lengre en begge de, men ikke veldig.

Redigert av Oddefa; 03/03/2020 16:53.
Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2593622 03/03/2020 19:12
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Oddefa
Vet dog ikke ikke forskjellen mellom cx rammen og gravel rammen.

Vet ikke, men innbiller meg at cx-rammen i alu var den samme 2015-2017. CX i S var i så tilfelle ikke oppgitt som 53, men 52.

GX-serien i S/53 har 14 mm lengre reach/rammelengde og hele 56 mm (!) høyere stack/rammehøyde enn CX Pro i S/52.

Om målene stemmer, er GX i minste størrelse S/53 altså en del større enn CX i S/52.

Dessuten har CX aggressiv sittestilling, som en klassisk europeisk krossykkel, mens GX har avslappet sittestilling, som en komfortabel grussykkel. Om bare størrelsen passer.

Du får legge ut et ord etterhvert om disse forskjellene virkelig er der.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2593649 04/03/2020 06:34
B
bendik92 Offline
Fersking
Fersking
B
Vil White GX LTD Apex 19 i srt S-53 bli for lite til meg på 179?

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: tommyfo] #2593659 04/03/2020 07:47
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider

Med forbehold om proporsjoner, vi er jo alle skapt forskjellige, tror jeg spørsmålet allerede er grundig besvart flere steder i tråden ICON_SMILE

For eksempel...

Sitat: tommyfo
I tillegg til at Whitesyklene er store i størrelsen har de et styre med veldig lang reach. Er 181 og sitter greit på en Gx Pro S/53. Denne har samme reach som min Trek Madone str 56, og lengre reach enn min Tripster AT 55.5.

Alle syklene i GX-serien skal som nevnt ha samme ramme/mål.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: bendik92] #2593745 04/03/2020 18:42
L
langsom Offline
Fersking
Fersking
L

Jeg er 178 uten sko og S passer bra for meg. Mens jeg prøvesatt ville selgeren hos XXL Sentrum overtale meg til å ta M men det var alt for stort.
Ulempe med S ramme er at kranken som følger med har 170 mm lengde.

Vær klar over at utstyret er ikke highend. Setepinne er meget billig, dekkene i kombinasjon med slangene får man punktert både på byens asfalt veier og markas grusveier. Tubeless med dekkene (håper det er ikke felgene) funker ikke så utmerket men etter flere forsøk fikk jeg det til.
Jeg vet ikke om det er bare min White GX men etter har kjørt under våte betingelser kan jeg helle vann av seterøret (har boret hull i krankhuset)
Men 8 000 kr er drittbra og sykkelen kjører seg kjempe.

Redigert av langsom; 04/03/2020 18:42.
Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Sepeda] #2593944 06/03/2020 08:41
B
bendik92 Offline
Fersking
Fersking
B

Med forbehold om proporsjoner, vi er jo alle skapt forskjellige, tror jeg spørsmålet allerede er grundig besvart flere steder i tråden ICON_SMILE

For eksempel...

Alle syklene i GX-serien skal som nevnt ha samme ramme/mål.

Beklager leste ikke godt nok gjennom her.

Takk for hjelpen, da har jeg også bestilt White GX LTD Apex. Første gang jeg kjøper med en sykkel så gleder meg veldig til å prøve den! ICON_LAUGH

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2594034 06/03/2020 20:44
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
GX LTD ble henta i går, lett å montere, ser bra ut. Minuset er at sykkelen er 600 gr tyngre en oppgitt. Mener det står 9.3 kg, og min veide litt under 9.9. Det er jo litt vel mye feilmargin. Slanket 300 gr + med å bytte sete, setepinne og stem som jeg allerede hadde liggende. Sete/pinne veide ca 620 gr, og stem ca 150 gr. Sparte ikke mye vekt med stem (20 gr) men vil ha det kortere en og hadde 90 mm i garasjen. Tipper styre veier en del, og selv om jeg har flere styre tilgjengelig som veier litt mindre så beholder jeg styret. Synes formen, og komforen i styret virker bra. Samtidig så ser det ut som jobben til montørene er bra (mht hva som var erfaringen fra Øyvind og 18 mod) og da kan jeg likegodt bruke styret. Med nye setepinne (0SB)og 1 cm kortere stem så er avstand sete-styre akkurat like langt som på Super six 52. Så tror jeg skal sitte greit på den. Men tester det ikke før snøen/isen forsvinner da jeg ikke har piggdekk til. Sykkelen er veldig høy, som sikkert tilsier at den ikke føles "rask" ? Men bortsett fra det, og at den veier en del mer en oppgitt ser det ut som et veldig godt kjøp til 8000.
Noen som vet vekt på styret ? slangene ?

spm.
1. står ikke tlr på dekk eller felg, men de skal begge være det ?
2, skjermer anbefales ?

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Oddefa] #2594036 06/03/2020 20:53
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
spm.1. står ikke tlr på dekk eller felg, men de skal begge være det?

Mener det er Schwalbe G-One Allround Performance Raceguard som står på sykkelen. Det er dessverre ikke slangeløst. Slangeløs versjon Evolution er merket med TLE/Tubeless Easy.

Kjenner ikke felgen. Oppgis RR522, men det står R522 på felgen (?). RR521 ser ut til å kunne settes opp slangeløst. Håper det samme gjelder denne felgen.

Vektforskjellen du nevner tror jeg ikke du vil merke, så lenge du finner deg godt til rette på sykkelen ICON_SMILE

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Sepeda] #2594039 06/03/2020 21:37
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
spm.1. står ikke tlr på dekk eller felg, men de skal begge være det?

Mener det er Schwalbe G-One Allround Performance Raceguard som står på sykkelen. Det er dessverre ikke slangeløst. Slangeløs versjon Evolution er merket med TLE/Tubeless Easy.

Kjenner ikke felgen. Oppgis RR522, men det står R522 på felgen (?). RR521 ser ut til å kunne settes opp slangeløst. Håper det samme gjelder denne felgen.

Vektforskjellen du nevner tror jeg ikke du vil merke, så lenge du finner deg godt til rette på sykkelen ICON_SMILE

Stemmer, det er Allround dekket og ikke TLE merket. Men da vet jeg at jeg ikke skal prøve å sette opp det dekket med guffe.

Re: Grusracer - mest for pengene [Re: Oddefa] #2594041 06/03/2020 22:02
Loki Offline
Besatt
Besatt

Stemmer, det er Allround dekket og ikke TLE merket. Men da vet jeg at jeg ikke skal prøve å sette opp det dekket med guffe.
Prøv Tubolito Gravel, nydelig på disse dekkene.

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Grusracer - mest for pengene [Re: parob] #2594047 07/03/2020 00:55
T
tommyfo Offline
Fersking
Fersking
T
Raceguard som følger med Whitesyklene ja.. Har satt opp Marathon Winter Raceguard slangeløst og det fungerte bra den ene vinteren jeg hadde det, men måtte bruke pumpe med trykk-kammer for å få det på plass. Og det gikk endel guffe til å tette mellom dekk og felgkant. MW er ikke foldbart mens G-one Allround RG er, regner med den kan være noe forskjell ene eller andre veien mht det.

Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå