Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Karbonhjul disc

Re: Karbonhjul [Re: vviz] #2592538 23/02/2020 21:26
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: vviz
Normalt snakker jeg bare for meg selv, men akkurat nå tillater jeg meg å uttale meg på vegne av menneskeheten. Om det er finishen på karbon du tenker på, så er er svaret alltid "UD", fordi alt annet ser forferdelig ut ICON_SMILE

Jupp, var det jeg tenkte på. Hvis dette er den universelle sannhet så er det jo enkelt.

Re: Karbonhjul [Re: Oddefa] #2592541 23/02/2020 21:36
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
Sitat: Oddefa
Er det dette hjulsettet du tenker på ? Er litt utdatert på tekniske nyvinninger, men hva er argumentet for nohole versjon ? er begge varianter slangeløst ? hva slags finish er "mest i vinden" (dvs ville dere valgt ) ? 1000 USD, er det pluss 25 % for moms, eller enda mer utgifter en måte tenke på ?

Jeg tenkte på dette:
https://www.wheelsfar.com/feder-700...-carbon-ti-hub-i-sapim-cx-ray-spoke.html

Det har lettere nav og er 2mm bredere enn det du linker til.

Argumentet for nohole er vel at du slipper å teipe hjula, men mer stress å bygge vil jeg tro. Begge skal funke slangeløst.

Finish er vel subjektivt, men jeg synes matte UD gjør seg best som regel.

Falcon Pro som jeg snakket om er litt blankere, usikker på hvordan det gjøres, men tror det brukes ekstra resin, ikke klarlakk, eksempel her:
https://www.facebook.com/claeshenri...903/2242752005829259/?type=3&theater

Har ikke handlet der før, men antar det er som LB, da er det frakt+mva i tillegg.

Re: Karbonhjul [Re: Flamini] #2592542 23/02/2020 21:48
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Både sidevind og kast her på kysten, tror jeg satser på maks 35 mm. Ganske uerfaren landeveissyklist.

Re: Karbonhjul [Re: DBrodshaug] #2592544 23/02/2020 22:01
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Najs, takk!

Ser på disse: lenke

Hva bør jeg ev. velge av eiker, straight/J pull, hook/hookless und so weiter? Tenkt til (primært) 28 mm. dekk satt opp slangeløst.

Re: Karbonhjul [Re: mob] #2592562 24/02/2020 07:22
O
olasun Offline
Avhengig
Avhengig
O
DT swiss 240s 12/100 straight pull center lock black 24h
DT swiss 240s 12/142 black 24h
Dersom Shimano: center lock
Spoke Sapim CX ray
Nipple Sapim brass black
2 AR 36 Disc hook 24 matte UD with holes
Ferdig bygd inkl frakt: 10.000,- + moms og avgifter

Re: Karbonhjul [Re: olasun] #2592566 24/02/2020 07:56
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Nydelig, tusen takk!

Jeg veier 85 kg. Kan 24 eiker bli knapt? Hvorfor ikke uten eikehull?

Hvorfor Ville du valgt dette settet framfor Hunt-hjula jeg lenka til i første innlegg?

Redigert av mob; 24/02/2020 08:45. Rediger grunn: Glemte spørreord
Re: Karbonhjul [Re: mob] #2592570 24/02/2020 08:50
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: mob
Nydelig, tusen takk!

Jeg veier 85 kg. Kan 24 eiker bli knapt? Hvorfor ikke uten eikehull?

Ville du valgt dette setter framfor Hunt-hjula jeg lenka til i første innlegg?

Vil tro 24 eiker er helt uproblematisk på den vekta. 24 eiker er liksom "standarden" for disc-hjul. Kjøper du deg eksempelvis en Canyon Ultimate disc landeveisykkel kommer den med 24 eiker i hjulene. Og med mindre Canyon har endret noe siste år, så er den øvre systemvekten på deres sykler 120 kg.

Fordelen med å ikke ha eikehull er at du ikke trenger tubeless-tape for å kjøre tubeless. Ulempen er at det blir mer komplisert å evt. få skifta en eike. Jeg klarer ikke helt å se at fordelen av å slippe TL-tape veier opp for den ulempen, men det blir jo smak og behag. Personlig hadde jeg også valgt å ha eikehull.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Karbonhjul [Re: mob] #2592577 24/02/2020 09:59
O
olasun Offline
Avhengig
Avhengig
O
Som vviz sier. Ikke moro å skifte en eike uten hull i felgen

Re: Karbonhjul [Re: olasun] #2592578 24/02/2020 10:09
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Mottatt! Takk igjen.

Tanker om Hunt vs LB, da? Lettvint med norsk leverandør (S’komponenter) ved ev. reklamasjoner.

Re: Karbonhjul [Re: mob] #2592580 24/02/2020 10:22
O
olasun Offline
Avhengig
Avhengig
O
Hunt er sikkert bra men ingen erfaring med navene. Har imidlertid hatt mange DT nav som jeg kjenner godt. Mener at med «lavprofil» carbonhjulsett er det en god hjulbygger og gode nav det som har mest å si

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2592585 24/02/2020 11:01
O
olelovold Offline
Entusiast
Entusiast
O
Hadde samme utgangspunkt som deg ved hjulkjøp i høst og endte opp med et par Mavic Ksyrium Pro Carbon UST. På daværende tidspunkt var det bare Bikester som hadde de inne så kjøpte de derifra til ca. 11k. Hjulsettet er optimalisert for bruk av slangeløse 28mm dekk, og kommer også montert med dette fra fabrikk (Mavic Yksion Pro UST). I motsetning til tidligere Mavic-dekk så opplever jeg disse som veldig gode dekk. De var også en drøm å montere, i sterk kontrast til tidligere erfaringer med slangeløst oppsett: det var bare å fylle på guffe og pumpe opp med vanlig gulvpumpe. Kjører de på rundt 65 - 70 psi og det er natt og dag vs. dekk med slange på 90 psi. Grep, komfort, kjørefølelse... Prima!

Det er ikke det letteste hjulsettet med sine 1620 gram, men til gjengjeld har jeg mer tillit til holdbarheten over tid enn f.eks. Hunt. Det er også betryggende at felg og dekk er optimalisert hverandre, mtp. at landeveisbruk involverer høyere lufttrykk og jeg ønsker minst mulig lufttap på lengre turer. Aero-messig virker det også som et bra kompromiss med 32mm dybde. Når den tid kommer at navet behøver service så ser dette også forholdsvis lett ut å gjøre selv, ganske likt DT Swiss.

Redigert av olelovold; 24/02/2020 13:00.
Re: Karbonhjul disc [Re: olelovold] #2592595 24/02/2020 12:18
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Supre innspill, takk! Alltid likt Mavic, men litt tankevekkende fra d’herrer vviz og olasun om eikeskift og UST. Men kanskje ikke så stort problem i det daglige? Jeg har denga mye felg, men aldri røket eike.

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2592597 24/02/2020 12:28
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Supre innspill, takk! Alltid likt Mavic, men litt tankevekkende fra d’herrer vviz og olasun om eikeskift og UST. Men kanskje ikke så stort problem i det daglige? Jeg har denga mye felg, men aldri røket eike.

Hvorvidt dette vil ha stor betydning for deg avhenger vel av hva du har tenkt å gjøre dersom du ryker en eike:

1) Bytte den selv
2) Levere den på ett verksted for å få den byttet

Om det er #2 som gjelder, så påvirker dette deg i svært liten grad, utover at du kanskje må betale noen flere kroner til verkstedet, fordi de sikkert bruker noen minutter ekstra, og må legge ny Tubeless-tape etterpå. Neppe snakk om de store summene i forskjell uansett.

Re: Karbonhjul [Re: larsdx] #2592653 24/02/2020 20:28
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Dessverre er det til tider veldig hektisk, og da spesielt i mai og juni hvor det er enormt trøkk. Vi regner med å være raskere i år enn i fjor, og ansetter flere før sesongen kommer ordentlig i gang. Svarprosent på telefon i januar og februar (enten med direkte kontakt, eller å bli oppringt i løpet av et par timer er 100%). Ellers er både Espen og jeg aktive brukere av forumet hvor vi også kan nåes.

Jeg legger også ved statistikk for januar på e-post svartider. For nesten alle hendvendelser har vi veldig raske svar. Er det et problem som vi trenger svar fra andre aktører tar det dessverre naturligvis litt lengere tid.

Vi opplever å ha en absolutt overvekt av fornøyde kunder, men det er også sånn at i blant er det ting som gjør enkelte misfornøyd og vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss for å ha utelukkende fornøyde kunder i en ekstremt presset bransje med nærmest ikke-eksisterende marginer.

[Linket bilde]

Redigert av lim3; 24/02/2020 20:42.
Re: Karbonhjul [Re: mob] #2592660 24/02/2020 21:01
Panda Offline
Besatt
Besatt
3057 mails på en måned. Herre jemeni!!!
Det er da sjukt.

Re: Karbonhjul [Re: lim3] #2592661 24/02/2020 21:19
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Jøss, takk for at du tar deg tid til å svare! Forbilledlig åpenhet. Jeg skal ta en nærmere titt på utvalget deres.

Re: Karbonhjul [Re: mob] #2592670 24/02/2020 21:59
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Fjorden, baby? 5071? I så fall - respekt.

Men om du er i Oslo, gå innom Marstrandgata 14 og ta en prat med Emil fremfor å studere hjemmesiden.

Re: Karbonhjul [Re: lim3] #2592675 24/02/2020 23:54
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Sitat: lim3
Svarprosent på telefon i januar og februar (enten med direkte kontakt, eller å bli oppringt i løpet av et par timer er 100%).

Da har dere noe feil i statistikkgrunnlaget, disse anropene gikk rett til telefonsvarer ICON_SMILE Fikk dog kjapt svar på mail og bra service, så ikke noe spesielt problem for min del.
[Linket bilde]

Edit: eller du mente kanskje at dere ringer opp de som faktisk legger igjen beskjed? Det gjorde ikke jeg.

Redigert av DuffMcShank; 25/02/2020 00:05.

Create the problem and sell the solution
Re: Karbonhjul [Re: Sepeda] #2592676 25/02/2020 05:55
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Sitat: Sepeda
Fjorden, baby? 5071? I så fall - respekt.

Skulle tatt seg ut for en trønder.

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2592685 25/02/2020 08:06
O
olelovold Offline
Entusiast
Entusiast
O

Ikke noe problem. Så vidt jeg vet er Mavic-felgene drillet, det står hvertfall det i spesifikasjonene (har ikke fått sjekket selv - dekk var som nevnt montert fra fabrikk), så det skal være uproblematisk å bytte eiker selv. Hva gjelder UST så har jeg ikke lest noe negativt om det?

Redigert av olelovold; 25/02/2020 08:08.
Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2592702 25/02/2020 09:37
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Glimrende av Unaas å ta tak. Eneste måten å bygge seg opp igjen rent omdømmemessig (her inne om ikke annet) er å levere dag etter dag.

Hva gjelder Mavic så er jeg storfan av merket generelt. Nå har jeg ikke hjulsett fra Mavic, men alt av sko og klær holder høyeste klasse. Usikker på hvor mye av det som kan overføres til deres hjulsett, men kan tyde på at de generelt har sans for kvalitet. Den gang jeg så på å kjøpe nytt hjulsett til den gamle sykkelen (endte med å kjøpe ny sykkel isteden) så jeg på mye Mavic. Mitt inntrykk er at de hjulsettene generelt sett er dyre i forhold til hva man får? Som har vært diskutert her i andre tråder den siste tiden er det vanskelig (om ikke umulig) å gjøre noen stor objektiv vurdering av, men jeg klarte aldri å rettferdggjøre prissettingen i forhold til f.eks Unaas (eller LightBicycle). Så betyr ikke det at man ikke kan finne gode kjøp med Mavic selvsagt.

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2592704 25/02/2020 10:02
O
olelovold Offline
Entusiast
Entusiast
O
Ja, jeg var heller aldri fristet av Mavic sine hjulsett før pga. de virket dyre og ganske gammeldagse. Hadde neppe kjøpt fjorårets utgave av samme hjulsett, for eksempel. Men 2020-utgaven virket som et knall valg til 28mm tubeless mtp. utformingen av felgen: 21mm indre bredde er ideellt for 28mm, ytre bredde nesten lik som dekket + 32mm dybde = passelig aero, men samtidig ikke så dypt at det er sketchy i vinden. Samt at UST virker som veien å gå med tubeless på landevei for å minimere frustrasjon og banning.

Unaas og LB er sikkert gode valg det også! Vurderte AR46 Disc fra LB med DT350 og Pillar-eiker, som hadde blitt marginalt lettere og litt billigere, men forskjellen var mindre enn man skulle tro.

Redigert av olelovold; 25/02/2020 11:15.
Re: Karbonhjul disc [Re: olelovold] #2592705 25/02/2020 10:38
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: olelovold
...UST virker som veien å gå med tubeless på landevei for å minimere frustrasjon og banning.

Som rapportert i diverse sammenhenger, er industrien i all hovedsak enig om Mavics UST som basis for ny standard for utforming av dekkant og felgkant for slangeløst oppsett. ISO og ETRTO arbeider med kravene til den nye standarden, men så vidt jeg vet, er ikke standarden formalisert og offentliggjort ennå. Med tiden vil de aller fleste slangeløse dekk og felger følge denne standarden.

En tidlig omtale her: One step closer to a road tubeless standard? And why this matters to you.

Så vidt jeg har forstått, vil ikke ny standard utelukke eikehull. Men så vidt jeg vet, vil den omfatte felglepper, altså hooks. Vet ikke hvordan det vil påvirke tilbudet av hookless landeveisfelger.

Foruten Mavics dekk, rapporteres det at både Conti GP5000 TL og Schwalbe Pro One TLE skal være laget i henhold til UST/forventet ny standard.

Det er altså fremtidsrettet å kjøpe Mavic/UST-felger, eller avklare om alternative felger følger standarden.

Som vviz har nevnt, er det ikke grunn til å frykte at kombinasjoner av dekk og felger etter gammel og ny standard ikke vil fungere sammen. Men for å få den problemfrie og enkle monteringen du nevner, er det en fordel at både felg og dekk er laget etter samme, fortrinnsvis ny standard.

Ang. profil: Ser at Peter i redaksjonen nylig har forfattet denne: Hva er høyprofilshjul i karbon, og hvorfor er det så bra?

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2592707 25/02/2020 11:04
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Det jeg synes er det største problemet med hookless for road er usikkerheten. ENVE bruker hookless på sine AR-felger, og personlig ville jeg ikke vært skremt fra å kjøpe de (lommeboka mi skremmes dog), fordi de samtidig vedlikeholder en liste over dekk de man ikke skal bruke på de felgene, samt en liste over dekk de har testet/godkjent.

Det jeg derimot synes er ett problem er at mange andre som leverer hookless-felger ikke har en lignende liste. Og da blir det i min verden litt vanskelig å vite hvordan jeg evt skal forholde meg til dekkvalg. Kan jeg bruke ENVE sin liste over hookless-"godkjente" dekk, på hookless-felger fra andre merker? Det har jeg ikke peiling på. Så skal det sies at jeg har kjørt tubeless/hookless på noen Merida-felger lenge før jeg ble gjort oppmerksom på at dette potensielt var ett problem. Men det var 35mm G-one, og ifølge ENVE er alt over 33mm greit på deres hookless-felger. Så "problemet" virker primært å gjelde landeveidekk, og i mindre grad blandeveidekk.

Ellers håper jeg innerst inne hooks er ett midlertidig onde vi kan bli kvitt på sikt. I teorien burde man kunne lage lettere og billigere (og kanskje sterkere?) hjul om man dropper hooks, og hele resten av verden (altså, alt annet enn landeveissykler) bruker vel hookless-felger. Men utfordringen ligger (om jeg forstår det riktig) i at dekksidene på landeveisdekk er veldig myke ift. dekksidene på andre typer dekk, så kanskje vi må leve med dette til evig tid. Fremtiden vil vel vise.

Re: Karbonhjul disc [Re: Sepeda] #2592731 25/02/2020 13:19
Kodo Offline
Gruppeløs :p
Gruppeløs :p
Hei Sepeda,

Jeg antar at du kjører de Unaas Wide hjulene dine slangeløst. Kan du si noe om deres tilnærming til tubeless er i henhold til foreslåtte standard?

Mads | Støtt NOTS
- Så mange deler, så lite penger
Re: Karbonhjul disc [Re: Kodo] #2592779 25/02/2020 19:08
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Kodo
Jeg antar at du kjører de Unaas Wide hjulene dine slangeløst. Kan du si noe om deres tilnærming til tubeless er i henhold til foreslåtte standard?

Jeg vet ikke, men nei, jeg tror ikke felgene er utformet i henhold til den kommende ISO-standarden.

Eneste felger jeg med sikkerhet kan si er UST Road, som er grunnlaget for ny standard, er Mavics egne. Usikker på om Campagnolo/Fulcrum opererer med nøyaktig samme krav til utforming av felgkantene i sine 2-Way Fit.

Overgangen til ny standard vil trolig skje umerkelig for brukerne, dessverre uten at hver produsent spesifiserer hvilken standard felgene er produsert etter. De færreste kjenner eller interesserer seg for de forskjellige ISO-standardene for felger og ETRTO for dekk. Brukerne vil bare oppleve at slangeløst fungerer bedre og enklere med tiden, etterhvert som felger og dekk standardiseres.

Vurderte Mavic selv, og ikke minst Campagnolos Bora WTO 45 msnheart1, men Unaas 40 Wide gav meg en så attraktiv kombinasjon av dybde, bredde, vekt, pris, soliditet og lokalt bygg/oppfølging, at jeg slo til på dem. Og de inngikk i en pakkepris med ombygging av sykkel.

Har målt 40 Wide til 22 mm indre bredde (smaleste punkt mellom felgleppene/hooks) og 30 mm ytre bredde. Har brukt Vittoria Corsa G+ 2.0 TLR 28 mm, som måler optimale 30 mm på felgene, og Schwalbe G-One Speed 30 mm, som måler rett over 32 mm.

Opplever at det hverken er enklere eller vanskeligere å få dekk av og på 40 Wide enn andre kombinasjoner jeg har forsøkt av brede felger og smale dekk. Emil har også lært meg noen enkle teknikker. Løfter siste del av felgkanten på plass ved hjelp av to dekkspaker.

Husker i gamle dager, altså for noen år siden, da vi som var tidlig ute med skiver på kross- og etterhvert landeveissykler, ofte ikke hadde annet valg enn å bruke 29-felger med krossdekk eller de bredeste landeveisdekkene vi kunne oppdrive, les 28 mm. Da var det til tider tøft å få på dekk ICON_SMILE

[Linket bilde]

Med Emils velsignelse har jeg fjernet dekalene på 40 Wide, med unntak av flagg og den vesle teksten om håndbygg. Markante logoer på felger passer ikke så godt til den dempede rammen. De norske flaggene har fått praten i gang og gitt meg mye velvilje på turer i utlandet. Spesielt å oppleve at under vaiende amerikanske flagg i fjerne Maryland, prises innsatsen våre styrker gjør i urolige hjørner av verden.

Vedlegg
Re: Karbonhjul disc [Re: Sepeda] #2592787 25/02/2020 20:10
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Den er så fin!

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2592788 25/02/2020 20:13
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
OK, jenter: Here come the contenders!

[Linket bilde]

Unaas er inne i varmen etter grunnleggerens flotte innlegg lenger oppe i tråden. Samme med Mavic, som jeg ikke hadde tenkt på. Og LB, såklart.

Jeg har et par favoritter, men vil gjerne høres deres mening.

Vedlegg
Skjermbilde 2020-02-25 kl. 21.09.44.png (91.88 KB, 3127 nedlastinger)
Redigert av mob; 25/02/2020 20:17. Rediger grunn: Pølsefingre
Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2592789 25/02/2020 20:18
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Indre og ytre felgbredde for 40 Wide finner du i mitt innlegg over - indre bredde 22 mm mellom hooks og ytre bredde 30 mm. Med forbehold om at det er selvmålt.

Emil bygger med det navet du vil ha, om du spør ham pent og han har tid. Samme gjelder eiker og nipler. Evt. anskaffer du komponentene selv. Selv de felgene du måtte foretrekke. Pris ved custom-bygg kan jeg ikke si noe om, men det var ikke avskrekkende, da jeg vurderte noen sære krav selv.

Du mangler en kolonne for service. 2 år gratis hos Emil.

Ikke til forkleinelse for de andre alternativene, som jeg har all grunn til å tro er aldeles utmerkede. Spesielt olelovolds tips om de topp moderne hjulene fra Mavic. Og Ørjan på Sykkelkomponenter er bunnsolid, akkurat som Hunt skal være. Så, ja, litt av et luksusproblem...

Og som jeg var inne på om Emil: Om du vet nøyaktig hvilke komponenter du vil ha, kan du få hjulene bygget etter egne ønsker lokalt. Både Unaas, Sørensen, Sportslageret, Tommeks og andre bygger.

Den er så fin!

Oj, var den til meg? Tusen takk! Specialized Tarmac er jo helt rå, så vi er nok to. For ikke å nevne de ytterst fantastiske byggene som er velkjente her på forumet.

Re: Karbonhjul disc [Re: mob] #2592798 25/02/2020 21:31
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Enig i at BMC'en er flott! Liker de dempede detaljene over hele fjøla! Senkede setestag har jeg heller ingenting i mot. Er det der Roadmachine-modellen?

Nå husker jeg ikke 100% alt som har kommet frem i diskusjonen her, så jeg sjekket bare tilbake på første post, og så du skulle kjøre 28mm. Om du kjøper disse hjulene primært av aero aero-hensyn, så tror jeg du bør styre unna alle 28mm modellene, gitt at de reelt sett måler den oppgitte bredden. Isåfall står du vel igjen med alternativene Unaas-wide (dersom de faktisk er 30mm), eller å kjøre 25mm dekk.

Legger ved noen bilder som viser ett 25mm (GP5000 Tubeless) på en 28mm felg. På bildet tatt rett ovenfra ser du ikke felgen, da disse to størrelsene går akkurat "kant i kant" med hverandre. Vinklet hjulet bittelitt på det neste bilde, bare så du skal se at "ja, det er faktisk en felg under der". Hadde jeg satt ett 28mm dekk på disse felgene ville de ha bulet utenfor felgen, med dertil neglisjering av evt. aerofordel. Framhjulet på dette hjulsettet har 20mm indre bredde og 29mm ytre bredde, og for øyet er det akkurat samme resultat (25mm går kant-til-kant). Så selv de felgene med 21mm indre bredde har jeg sterke tvil til at vil passe godt (aeromessig) med 28mm dekk, med mindre produsenten selv sier at det er 28mm de er optimalisert for.

Gitt det ville jeg sagt at Unaas Wide (gitt at de er 30mm brede) kanskje blir det eneste realistiske alternativet dersom du har tenkt å kjøre 28mm uten å ødelegge aero-fordelene felgprofilen evt. gir. For de andre alternativene tror jeg 25mm er ett langt tryggere valg (gitt at det er aero-hensyn inne i bildet).

25mm GP5000TL på 19/28mm felg.
[Linket bilde]

Samme dekk/felg, fra litt vinkel
[Linket bilde]

Redigert av vviz; 25/02/2020 21:32.

Side 2 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå