Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Storebrand Super innbo forsikring og sykkel

Re: Storebrand Super innbo forsikring og sykkel [Re: Gullars] #2589909 03/02/2020 06:29
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Hvorfor kommer ikke uklarhetsregelen til anvendelse her? Man lar uklarheten gå utover den som har utferdiget vilkårene (forfatteren av avtalens ordlyd), idet vedkommende da må bære risikoen for ikke å ha uttrykt seg klarere.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Storebrand Super innbo forsikring og sykkel [Re: eOpseth] #2589914 03/02/2020 07:05
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Sitat: eOpseth
Hvorfor kommer ikke uklarhetsregelen til anvendelse her? Man lar uklarheten gå utover den som har utferdiget vilkårene (forfatteren av avtalens ordlyd), idet vedkommende da må bære risikoen for ikke å ha uttrykt seg klarere.

Jeg _tror_, basert på det jeg leser her, at avtalevilkårene er klare. Det Storebrand har gjort er derimot å reklamere for noe helt annet, og så sende ut avtalevilkår som ikke matcher.

Føler meg helt sikker på at to sekunder etter at TV2 Hjelper deg ringer, så finner de en intern feil hos en saksbehandler og alt løser seg. Budskapet "det er kundens ansvar å sjekke at reklamen stemmer" kan ikke selges.

Re: Storebrand Super innbo forsikring og sykkel [Re: Gullars] #2589972 03/02/2020 13:29
Gullars Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hei alle!
Dette ser ut til å løse seg tross alt, jeg skal oppdatere så snart alt er på plass.

AG

40+ and still climbing......
Re: Storebrand Super innbo forsikring og sykkel [Re: Gullars] #2590189 05/02/2020 12:07
Gullars Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hei!
Da kan jeg med en andel glede og en stor andel "bismak" informere om at det har løst seg ihht. til det som er markedsført fra Storebrand sin side på deres Super Innbo forsikring, dvs. at jeg får dekket inntil 25.000 per sykkel som var min forståelse og mitt krav.

Jeg er selvfølgelig fornøyd med oppgjøret da det er ihht til avtale hverken mer eller mindre.

Gleden over å få verdiene tilbake overskygges kraftig av måten dette er dobbeltkommunisert/uklart kommunisert av Storebrand på deres hjemmesider og i deres forsikringsvilkår.

Det føles ikke bra når man må kjempe og argumentere for å få det man har rett på.

Jeg har innhentet tilbud fra andre aktører og kommer til å vurdere disse i detalj før jeg gjør noe videre.

OBS meldingen min som var opprinnelsen til denne tråden står fortsatt.
Dvs. les alle vilkår og markedsføring med lupe og være kritisk, veldig kritisk før du stoler på det som står skrevet.
Det er stort sett alltid et eller annet som "slår i hjel" det som du trur gjelder.
Be gjerne om presisering før du har behov for å benytte forsikringen eller aller helst før du kjøper forsikringen..

Storebrand Super innbo dekker 25.000 totalt ved sykkeltyveri, uavhengig av antall sykler stjålet, så lenge sykkel ikke er låst inn i boenheten.
Storebrand innbo dekker tilsvarende inntil 10.000 totalt under samme forutsetninger.

Både IF og Gjensidige virker å ha bedre innboforsikringer når det gjelder sykkel og tyveri.

AG

Redigert av Gullars; 05/02/2020 12:38. Rediger grunn: Presisering

40+ and still climbing......
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support