Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Wattmåler

Re: Wattmåler [Re: chrhag] #2589486 28/01/2020 15:08
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Uten at det er spesielt vitenskapelig, så observerer man jo enkelte produkter som tilsynelatende (dog basert på særs tynt sample-grunnlag) har flere problemer enn andre. Er fortsatt tilbøyelig til å tro brukerfeil ofte er tilfellet. Men når det er sagt, sjansen for å indusere en brukerfeil stiger nok ganske klart i takt med hvor ofte brukeren faktisk må åpne batterilokket for å skifte ett batteri. Og om en produsent krever batteriskift 4x hyppigere enn konkurrentene sine, kan man jo si at produsenten til en viss grad kan skylde seg selv.

Hvor godt er hjullagrene beskyttet fra inntrenging fra vann og skit? Det er i stor grad opp til hvor godt brukeren vedlikeholder de. Det samme kan jo (delvis) sies å være tilfelle for batterilokk med o-ringer under, uten at jeg skal påstå sammenligningen er "helt spot on".

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Wattmåler [Re: chrhag] #2589487 28/01/2020 15:19
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Ikke misforstå. Jeg kritiserer ikke noen for å dele sine personlige erfaringer og refleksjoner rundt et produkt, men jeg stiller meg tvilende til noen av disse generaliseringene. Trådstarter får så gjøre sine vurderinger. Kjedelig å kjøpe Stages hvis Stages byr på alle disse problemene. Også kjedelig å evt. betale mer for et annet produkt hvis Stages faktisk fungerer ypperlig. Jeg ønsker kun en opplyst debatt og ikke at noen blir skremt unødvendig.

Husker ærlig talt ikke hvordan jeg synes konstruksjonen er på Stages. Byttet batteri en gang. Tenkte ikke over det. Hadde det vært knotete osv. kunne jeg på samme måte ha stilt meg kritisk til det - og jeg kunne da også ha spekulert i at det gjør produktet mer utsatt for vanninntrengning. Det ville vært mer informativt enn å bare si "ikke kjøp". Spesielt ikke for Stages som er såpass utbredt.

Re: Wattmåler [Re: chrhag] #2589488 28/01/2020 15:44
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Enig. Men psykologi spiller jo en rolle. Veit om en (ikke navngitt) produsent jeg overhodet ikke vurderer å kjøpe pedaler fra, av den enkle grunn at jeg kjenner litt for mange som har hatt problemer med sine. Kan jo godt være de ikke har noe mer problemer enn enkelte andre, men når man flere ganger i løpet en sesong sykler i grupper, og hører kommentarer som "hmm, nå får jeg ikke noe watt-måling lenger... Ok, der kom den tilbake", så gjør deg ett inntrykk ICON_SMILE ett større inntrykk enn å lese om en tilfeldig amerikaner på ett forum som rapporterer om problem X med produkt Y.

Objektivt sett burde jo begge tilfeller vært tillagt like stor vekt, men det blir det ikke. Så psykologi spiller en rolle.

Som noen var inne på, så betyr jo det at de produktene det selges flest av her til lands, sannsynligvis også har en større sjanse til å få ett dårlig rykte her til lands.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Wattmåler [Re: chrhag] #2589492 28/01/2020 17:03
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Har hatt left side Stages gen 2 i noen år på både raceren og fulldemperen uten problemer. På fjorårets fulldemper hadde jeg Quarq, også der uten problemer. Kanskje jeg tråkker for lite watt. Er relativt indifferent til valg på min neste sykkel. Dersom prisene var like hadde jeg valgt quarq på terrengsykkelen, pga fare for slag i stein på nymotens terrengsykler med lavt krankhus kjennes det tryggere. Samtidig har jo Stages satt prisene kraftig ned nå i Januar, det taler på den positive siden for de. https://www.dcrainmaker.com/2020/01/stages-further-lowers-power-meter-pricing-to-299.html

Re: Wattmåler [Re: chrhag] #2589493 28/01/2020 17:11
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
The units that get the price reduction are all Gen3 models, which has overwhelmingly seemed to have resolved all the waterproof sealing and signal issues of years past.

Ikke at det er noe som tilsvarer at hans mening rundt det temaet er basert på mer enn hans personlige erfaringer (mulig han får noe mer tilbakemeldinger fra brukere).

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino