Se der ja. Kjenner ikke til de hjulene som er originalt på M30, men de er kun 23 mm intern bredde. DT hjulene har 25. 2 mm høres lite ut men det er faktisk en markant forskjell. Tipper de veier omtrent det samme. X1900 har 370 nav, som har paler. DT hjul og nav er kjent for å være veldig solide, det eneste som noen faktisk har problemer med er palebosset på 370. Det er nok ikke et veldig utbredt problem.
M30 har XT drivverk, komplett med krank. M25 har SLX drivverk med Deore nivå krank.
Jeg ser man kan oppgradere fra originalhjulene til X1900 på M30 for 2k.
Ad gaffel så tror jeg ikke det er så voldsomt funksjonell forskjell på de to.
Det er 5000 kr i prisforskjell på de to syklene, 3000 hvis man normaliserer med hjuloppgraderingen på M30.
Hvis budsjettet helst ikke skal over 20k så hadde jeg kjøpt M30 og levd godt med den. Jeg tror ikke det er verdt pengene og oppgradere til x1900 hjulene og synes ikke totalpakka i M25 forsvarer merprisen på 5k.
Hvis budsjettet greit holder til 23 k så ville jeg hørt med Unaas om muligheten for å få oppgradert til X1700 hjul (litt lettere og ratchet bosset). Jeg tenker at de kansje koster 1k mere.
Isåfall M30 med X1700, så ville jeg kjøpt en karbonsetepinne, for den Race Face ride pinnen er heavy....). Da er du i mål en liten kakk under 23k.