Giro-ruta er presentert, Tour-ruta likeså, Uno-X har søkt Pro-lisens, og Trek-Segafredos Ciccone og Deignan viser drakter. Da er det på tide med ny tråd!
Så: Kommer det til å regne på Paris-Roubaix? Vil Chris Froome noen gang bli konkurransedyktig igjen? Kan Movistar klare å gjøre taktikk enda litt morsommere? Og hvem av oss sofaeksperter kommer til å sitte lengst fram på stolen under finalen i Milano-Sanremo?
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
ASO ble misunnelige på RCS sine eventyr i Israel og Ungarn og skal arrangere ritt i Saudi Arabia mens Tour of California legges på is, kanskje for godt. Det kan neppe kalles en oppgradering.
HAHA, tror vi det er Ridley og/eller Colnago som helst ikke vil ha sine produkter presentert på denne måten ? Men jeg bøyer meg i støvet (eller gjørma) for alle historier om at den mannen fra ung alder har slitt seg igjennom 7-8 timers økter i plaskregn, kuling fra alle kanter og underlag bestående av 1 del asfalt, 1 del gjørme fra grove traktordekk og 1 del kuskitt på Rogalandsveier. For en mann ! ! !
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Brillene til Alex dekker jo verken munn eller hake. Jeg synes personlig at en stadig sprut av saltslaps i fjeset er ganske utrivelig. På Jæren er det jo også ganske mye landbruksavfall i veispruten.
Brillene til Alex dekker jo verken munn eller hake. Jeg synes personlig at en stadig sprut av saltslaps i fjeset er ganske utrivelig. På Jæren er det jo også ganske mye landbruksavfall i veispruten.
Lite landbruksavfall på vinteren. De kjører på dette vår / sommer, da er det heftig. Men ser poenget :-)
Ja det er skikkelig leit. Han var vel den rytteren på laget som presterte best i Uno-X drakta. Mye av de andre resultatene kom med landslaget. Og han er ikke alene. Det er vel fire fem av våre beste conti-ryttere som legger opp og kun Evensen var vel frivillig? Tøff bizniz.
Jeg var aldeles henrykt da Skjerping vant Gylne Gutuer. At han ikke skulle være med opp på Pro-nivå skjønte jeg ca. 10 minutter senere, men hvorfor det er så har jeg ikke noe med. Jeg driver ikke sykkellag. Det skulle tatt seg ut. Ett kult sykkelritt er hva jeg får til.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Ja det er skikkelig leit. Han var vel den rytteren på laget som presterte best i Uno-X drakta. Mye av de andre resultatene kom med landslaget. Og han er ikke alene. Det er vel fire fem av våre beste conti-ryttere som legger opp og kun Evensen var vel frivillig? Tøff bizniz.
Forfang la også opp av egen fri vilje. Det er mer enn bare fysiske egenskaper som skal til for å lykkes i proffverdenen. En skal ha riktig innstilling, helst være en instagramprofil og gjerne kjenne de riktige menneskene i tillegg.
UnoX har gode argumenter for å droppe Skjerping får vi tro, men de får neppe førstepremie når det kommer til kommunikasjon og forventningstyring mellom lag og rytter.
For øvrig burde jo Landevei dykke litt ned i historien og bakgrunnen for UnoX-laget. Det er jo fantastisk at de får Reitan (UnoX-eier) til å være med på en så offensiv sykkelsatsing. Hvordan har de fått til det?
UnoX har gode argumenter for å droppe Skjerping får vi tro, men de får neppe førstepremie når det kommer til kommunikasjon og forventningstyring mellom lag og rytter.
For øvrig burde jo Landevei dykke litt ned i historien og bakgrunnen for UnoX-laget. Det er jo fantastisk at de får Reitan (UnoX-eier) til å være med på en så offensiv sykkelsatsing. Hvordan har de fått til det?
Skal bli! Vi blir med laget på samling i tre dager, og kommer med hele historien, i tillegg til en rikholdig meny om hvordan laget fungerer som profflag. De har allerede oppgradert staben betraktelig, og allerede kan man høre «jeg er faktisk ikke sikker på hvem som gjør det, men det blir gjort».
Skjerping-saken har selvfølgelig flere fasetter en det som har kommet ut, og Uno-X har konsekvent valgt å ikke kommentere det, da de anser det som en personalsak. Om det er profesjonelt eller ikke må man nesten bestemme selv.
Om noen har noe mer de måtte lure på om Uno-X kan en jo stille flere spørsmål her, så skal jeg ta det med på turen.
Jeg var aldeles henrykt da Skjerping vant Gylne Gutuer. At han ikke skulle være med opp på Pro-nivå skjønte jeg ca. 10 minutter senere, men hvorfor det er så har jeg ikke noe med. Jeg driver ikke sykkellag. Det skulle tatt seg ut. Ett kult sykkelritt er hva jeg får til.
Spør for å lære: Hvordan fungerer det i et sånt ritt når noen kommer og ‘krever sin plass på laget’? Vil da laget få en ekstra mann i rittet eller må en annen lagkamerat ut?