Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Får ikke Landevei levert med Helthjem!

Får ikke Landevei levert med Helthjem! #2583212 18/11/2019 10:17
K
koppen Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
K
På et område har 2019 for meg vært et mørkt år: Landevei blir konsekvent ikke levert på døren.

Gjennom flere år har det vært høytidsstemning hver gang kvalitetsproduktet Landevei lå rykende ferskt innpakket i postkassen. For meg er Landevei ren nytelse, et høydepunkt en håndfull ganger i hverdagen, og jeg forsøker å «spare» bladet når det kommer så jeg har ulest Landevei tilgjengelig når jeg får litt egentid fra familien.

I utgangspunktet er konseptet med å levere på dørmatten genialt. Jeg holder opp mot fire dags- og ukeaviser, og er med andre ord godt vant med å få levert eller slengt trykksaker daglig på dørmatten. Jeg var derfor selvsagt positiv til at Landevei skulle leveres sammen med resten av avisene. Det funker jo hver dag! Genialt!

Men så enkelt er det ikke. Budet, Helthjem, Fri Flyt eller Landevei, klarer ikke å levere Landevei på min dørterskel i fjerde etasje uten heis i Oslo 3. Landevei #40 er fjerde utgivelse jeg misser. Første klage til Fri Flyt i våres ble lovet viderebrakt til bud. Jeg har siden forsøkt å ta det opp med Helthjem direkte som svarer at de kun forholder seg til distributør. Landevei lover tilbake å forsøke å rette feil til Helthjem. Leilighetsnummer blir bekreftet osv… Men det lar seg fremdeles ikke å levere Landevei på døren min sammen med de andre avisene… I 2019.

Jeg kan selvsagt lese Landevei på nettbrett. Gjennom Readly-appen leser jeg en 5-6 andre sykkelblader og sikkert 5 andre magasiner til €10/mnd, men det er jo ikke det jeg er ute etter. Jeg vil ha en god lesestund, gjerne over flere dager, med et lokalprodusert kvalitetssykkelblad som jeg VET leveres når det er ferskt, ikke etter at jeg har klaget min nød til Fri Flyt, som sender det i posten eller hentet det selv på Sagene. Kan dere være så snille å fikse dette, kjære Landevei?

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583216 18/11/2019 10:39
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
Har mye av det samme problemet. Nr 40 har heller ikke dukket opp hos meg.

De to siste utgavene ble bare lagt inn i inngangspartiet i blokka der jeg bor, så litt flaks at jeg fikk plukket det opp.
Det er 64 leiligheter her, og det står ikke noe navn på bladet, så det vil alltid være et bra element av flaks om jeg får tak i det eller ikke.

Vi har også en bokhylle i inngangspartiet hvor man kan legge fra seg bøker og blader som man er ferdig med, og så kan andre plukke de opp. Hvis budet legger fra seg bladet her (og det ikke står noe navn på det), så er det jo fort kjørt

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: Radival] #2583220 18/11/2019 10:51
K
ket16 Offline
Ringrev
Ringrev
K
Sitat: Radival
og det står ikke noe navn på bladet,
Hvis dette medfører riktighet må jeg beklage på det dypeste til mine foreldre som hadde fått mitt blad ved en feiltakelse. Vi tilhører samme postkassestativ og de hadde fått et sykkelblad i postkassen uten navn. De regnet med det var noe reklame og skulle egentlig kaste det, men viste det til meg først. Jeg var påståelig og mente det måtte ha stått navn på utsiden av plasten.

Ketil
Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583235 18/11/2019 12:05
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
om jeg husker rett har det ikke vært plast på de to siste utgavene

så mulig du må belage deg på noen ekstra dyre julegaver i år ICON_WINK

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583236 18/11/2019 12:06
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Siste utgave hadde resirkulerbar "plast". Denne skulle resirkuleres som matavfall, men jeg husker ikke om det sto navn på den.

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: joje] #2583256 18/11/2019 14:27
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Står adressat på den resirkulerbare "plasten" på bladene jeg får. For ordens skyld bor jeg på landet i enebolig med egen postkasse..

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583263 18/11/2019 15:19
altitude Offline
Avhengig
Avhengig
Har heller ikke fått levert de 3 siste utgavene av bladet samt nå også #40. Fikk ettersendt og av utgavene etter en purring, de var tomme for en av utgavene. Ser ut som om jeg må gjøre det samme igjen. Blir nok ikke fornyelse av abonnement om dette fortsetter.

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583273 18/11/2019 16:44
B
bjarnetv Offline
Ringrev
Ringrev
B
jeg måtte også få ettersendt 3 nummer nå nylig siden de aldri dukket opp, men siste nummer lå nå i alle fall og ventet utenfor inngangsdøren, så kanskje mitt lokale bud har fått litt kjeft og tatt seg sammen.

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583306 19/11/2019 06:24
P
Puma Offline
Medlem
Medlem
P
Samme her, siste tre har uteblitt.... Har blitt lovet ettersending, men har ikke sett noe til bladene enda...

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583309 19/11/2019 06:59
J
Jåddhå Offline
Avhengig
Avhengig
J
Ikke mottatt siste nummer.

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583315 19/11/2019 07:30
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Samme her. Må purre omntrent på annen hver

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583326 19/11/2019 08:24
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vi tar opp dette her nå.

Regner med de fleste vet det, men sier det for sikkerhets skyld. Redaksjonen lager kun innholdet, og har ikke noe med distribusjonen å gjøre.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: Alpers] #2583328 19/11/2019 08:33
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Alpers
Vi tar opp dette her nå.

Regner med de fleste vet det, men sier det for sikkerhets skyld. Redaksjonen lager kun innholdet, og har ikke noe med distribusjonen å gjøre.

Men det er letter å klage her ICON_WINK

For meg som bor i provinsen er jeg vant med at ting tar litt tid, men jeg har heller ikke fått noe blad i postkassa foreløpig.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583334 19/11/2019 08:50
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Redaksjonen er avhengig av at bladet blir distribuert til abonnentene.

Jeg har mottatt mine blader, men har forståelse for at andre abonnenter blir frustrert om de ikke mottar sine blader.

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: Alpers] #2583341 19/11/2019 10:34
K
koppen Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
K
Sitat: Alpers
Vi tar opp dette her nå.

Jeg er veldig klar over at redaksjonen ikke er å bebreide her, Alpers. Men siden jeg oppfatter deg som en tilstedeværende redaktør tok jeg meg friheten til å poste mitt problem her.

Litt kjedelig feil å hanskes med siden produktet bare leveres hver 2-3 måned og at det derfor tar lang tid å rette opp feil.

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583345 19/11/2019 11:06
A
Audun Holmøy Røhrt Offline
Medlem
Medlem
A
Takk for at dere melder i fra.

Vi bruker Schibsted sitt eide Helt Hjem som hovedleverandør, men vi kan overstyre og sende via Posten til dere som opplever trøbbel.

Vi jobber tett med Helt Hjem, registrerer klager og feillevering osv. Vi er på lavt promillenivå på feil totalt sett, men jeg mistenker at det er mange som også ikke sier i fra.

Vi setter veldig stor pris på om dere melder ifra til kundeserivce@friflyt.no. Mina som sitter der følger opp alle raskt. Vi ettersender blader når vi kan det, endrer til postlevering og klager til Helt Hjem.

daglig leder i Fri Flyt
Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: Audun Holmøy Røhrt] #2583379 19/11/2019 17:45
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Audun Holmøy Røhrt

Vi setter veldig stor pris på om dere melder ifra til kundeserivce@friflyt.no. Mina som sitter der følger opp alle raskt. Vi ettersender blader når vi kan det, endrer til postlevering og klager til Helt Hjem.
Tipper kundeservice@friflyt.no er riktig her ICON_WINK

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583654 22/11/2019 08:25
frodebo Offline
Entusiast
Entusiast
Bare vært rot her også. Har fått kun ett nr. ila hele året. Blir ikke å fornye abonnementet. Veldig synd - det er jo et kanonbra blad.

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: frodebo] #2583660 22/11/2019 08:50
K
koppen Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
K
Sitat: frodebo
Bare vært rot her også. Har fått kun ett nr. ila hele året. Blir ikke å fornye abonnementet. Veldig synd - det er jo et kanonbra blad.

Men har du tatt det opp med Landevei? De har satt meg på postdistrubusjon. Send dem en e-post!. De er kjempehyggelige folk som ønsker å hjelpe deg!

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583737 22/11/2019 16:31
altitude Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: koppen
Sitat: frodebo

Men har du tatt det opp med Landevei? De har satt meg på postdistrubusjon. Send dem en e-post!. De er kjempehyggelige folk som ønsker å hjelpe deg!

Jeg har hatt samme problemet som frodebo. Tatt kontakt to ganger. Fremdeles ikke løst seg. Blir nok dessverre til at jeg heller ikke fornyer abonnementet og heller bytter til Gruppetto. Synd for jeg liker Landevei og pakken med digital tilgang til de andre magasinene i Fri Flyt systemet er knallbra.

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583740 22/11/2019 16:47
mogens Offline
Besatt
Besatt
Dette er også et problem med de andre Friflyt-bladene. Blir ikke levert på døren i 4 et (med heis) hos meg. Oppdaget en morgen jeg gikk til jobb at det lå et Ute, uten navn, på gulvet i inngangspartiet (bygård med 42 leiligheter). Siden det ikke sto navn på tok jeg det ikke med da, da jeg kom hjem igjen var det vekke. Ganske håpløst at det ikke merkes med navn. Mulig jeg har gått glipp av flere nummer av både Ute og Terengsykkel, men det siste Terrengsykkel tror jeg kom på dørmatten.

Re: Får ikke Landevei levert med Helthjem! [Re: koppen] #2583755 22/11/2019 19:13
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Folkens, detter et åpenbart problem og det tar vi alvorlig.

Om det er slik at noen ikke har fått tre utgaver, skal dere selvfølgelig få dette ettersendt, og få forlenget abo perioden med tre utgaver. Det lover jeg.

Dette er et problem jeg ikke kjente til, og det irriterer meg grenseløst at det skjer i 2019, særlig med så mange. At vi har vært på månen men åpenbart sliter med å levere navngitt post, noe jeg fint greide som 13-årig avisbud, er bare ikke greit.

Det er kundeservice@friflyt.no som håndterer dette. Rette vedkommende, altså Mina, sitter i naborommet, og jeg vet at det ikke er der problemet ligger. Jeg håper virkelig dere kan si fra, om det så er en krass dette-er-siste-gang-mail.

Om det er andre ting dere vil ta opp, enten det er innhold, frekvens, lesbarhet, bildekvalitet eller lignende, kan dere gjerne sende en mail til meg også, jeg lytter gjerne til denne og andre frustrasjoner. Vi har jobbet hardt i syv år for å skape Landevei, og dette skal ikke ødelegge for trofaste kunder.

Om du ønsker å bytte til et annet norsk blad, gjerne for meg. Da skal du få et knalltilbud så fort du ønsker å bytte tilbake. Jeg kan uten blygsel si at vi lager det beste norske sykkelbladet for asfalt og bukkestyre, og det skal vi fortsette med.

Fyr løs om det er noe mer!

Redigert av Alpers; 22/11/2019 19:15.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå