Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Barnesete og bæresystemer til elsykkelen

Barnesete og bæresystemer til elsykkelen #2581203 31/10/2019 13:37
A
AllanHov Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
A

Jeg har kjøpt men en ny Orbea Gain D31 elsykkel - https://unaascycling.no/collections/orbea/products/orbea-gain-d-serie

Det jeg nå trenger er barnesete og sykkelvesker. Det blir en allround sykkel som jeg bruker til å handle mat med etc, bysykling men også gjerne noe markasykling. Er derfor fordel om vesker kan tas raskt av og på.

Noen tips?

Har en ekstra frontkurv som til tross for å se utrolig dust ut er veldig praktisk til et slikt formål - https://www.xxl.no/bits-front-basket-w-klickfix-black-svart/p/1096520_1_style

www.triallan.com Veien til Ironman Hawaii.
Re: Barnesete og bæresystemer til elsykkelen [Re: AllanHov] #2581289 01/11/2019 08:52
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Gratulerer med fin sykkel.

Min kjepphest er å droppe sykkelsete. Gå for vogn. Kan anbefale Thule Chariot Cougar 1, dette er et kongeprodukt som tåler sjukt mye. Om den er for dyr, så må du vite at du får god pris om du selger brukt. Viktig at det er en vogn med plass til én, og ikke to. Singelvogn er mye mer smidig i trafikk.

Den frontkurven driter du i, for det var ultradølt. Usikker på om du har plass til en slik en på bukkestyre.

Ortlieb sykkelvesker er bra, men da trenger du bagasjebrett. Det mest sexy får du fra Tubus .

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Barnesete og bæresystemer til elsykkelen [Re: Jomar Henriksen] #2581354 01/11/2019 15:51
A
AllanHov Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
A
Sitat: Jomar Henriksen
Gratulerer med fin sykkel.

Min kjepphest er å droppe sykkelsete. Gå for vogn. Kan anbefale Thule Chariot Cougar 1, dette er et kongeprodukt som tåler sjukt mye. Om den er for dyr, så må du vite at du får god pris om du selger brukt. Viktig at det er en vogn med plass til én, og ikke to. Singelvogn er mye mer smidig i trafikk.

Den frontkurven driter du i, for det var ultradølt. Usikker på om du har plass til en slik en på bukkestyre.

Ortlieb sykkelvesker er bra, men da trenger du bagasjebrett. Det mest sexy får du fra Tubus .

Har en Thule CX1 som jeg er sykt fornøyd med. Det er litt mindre praktisk ved korte sykkelturer i byen som er det jeg gjør oftest. I tillegg kommer snart barn nr. 2 som gjør at sykkelvogna må brukes til han og eldstemann på 4 år må finne en annen løsning. Enig med deg at en dobbelvogn blir i overkant bred, hvertfall i bysykling i Oslo.

Frontkurven har jeg faktisk på min Merida CX og den er shitpraktisk. Ser jo ikke spesielt bra ut når den er på, men den kan tas av på 2 sekunder. Det er fordel med flere oppbevaringssteder når jeg handler mat siden f.eks. frukt og egg ikke bare kan legges i en stor bag sammen med alt annet.

Bagasjebrett fra Tubus så bra ut. Takk for tipset.

www.triallan.com Veien til Ironman Hawaii.

Moderator  support