Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 43 av 48 1 2 41 42 43 44 45 47 48

Proffsesongen 2019

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2574942 17/09/2019 07:05
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Hadde EBH et mål med karrieren? ICON_WINK

Skjønner selvsagt dilemmaet han satt i. Han virket til å kunne bli god til absolutt alt - hva velger man?

Da kommer nok "kultur" litt inn i bildet. Hadde vi hatt en haug med bra sammenlagtryttere hadde det nok vært mer natrulig for våre unge ryttere (som EBH på det tidspunktet) til å gå mot å bli den type rytter.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2574945 17/09/2019 07:09
M
mabba Offline
Fersking
Fersking
M
"Hele Nordmarka, de tre store i Oslo, Bryggene-rundt-Nesodden osv er stappfull av "oppover-segmenter" med vår helt på toppen av listene"

1. Tryvann
2. Grefsenkollen
3. _______?

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2574950 17/09/2019 07:39
J
Jåddhå Offline
Avhengig
Avhengig
J
Kongsveien? Verdens minste store bakke? ICON_GRIN

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Kriss] #2574979 17/09/2019 09:02
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Kriss
Sitat: sykkeloyvind

Altså både Thor, Alex og Edvald har tusenvis av treningstimer i banken de også. Men de er ikke bygget som CF og kan aldri bli lette nok til å hevde seg i klatringene. Det er ikke treningen som er det som skiller CF fra Edvald, Thor osv - det er kroppsstørrelsen og dermed spesialiseringen. CF kan aldri bli en spurter like lite som Edvald kan bli en Alpe D'Huez-vinner.

Sånn som Edvald kjørte i fjellene i Touren 2011 så tror jeg egentlig ikke det er så usannsynlig at han kunne blitt en sammenlagtrytter god nok til tilsvarende plassering som CF i Spania rundt..
Hvis det hadde vært målet vel og merke. Noe jeg skjønner godt at det ikke var.

Det er nettopp det - Har man de naturlige forutsetningene til Thor, Edvald og Kristoff så kan man velge å spisse seg mot spurter og klassikere å hente inn bøttevis med rittseiere i alt fra Vattenfall til Lourdes og Flandern. Er man en lett type som aldri kan bli en spurter vil man enten ta til takke med en hjelperytterrolle for en kaptein, eller, hvis man er så heldig å bli oppdaget, gripe muligheten på nærmest første forsøk for å få en mulig kapteinsrolle. CF har nå markert seg og kommer nok ikke til å bli en helt vanlig vannbærer igjen. Noe som er helt rått for han og helt fabelaktig for alle unge norske syklister som ikke kan spurte. Nå ser de at det er også mulig å komme en vei som en lettvekter.
For syklister er det åpenbart at det aller største er å vinne Touren, men det er ytterst få forunt. Det finnes da 300-400 andre ritt i løpet av en sesong man kan velge å prøve og hevde seg i. Som spurter kan man ha realistiske forhåpninger om å figurere i toppen i mer enn hundre forskjellige ritt - man får med andre ord en hel haug med sjanser til å markere seg.
Det betyr ikke at det kreves noe mindre av dem som vinner spurter og klassikere - de trener minst like hardt og mye, men de kan i større grad markere seg i mindre ritt og oftere gjennom sesongen. Har man forutsetningene for å spurte trenger man også i mindre grad å være på slankern konstant, noe som sikkert er digg for dem det gjelder.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2574983 17/09/2019 09:11
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Arvesen var aldri noen ordentlig spurter, han var en allrounder med bra avslutning. Den første store proffseieren hans var en hard etappe i Giro'n når han fortsatt sykla på Team Fakta. Han gikk aldri gjennom noen forvandling, bare en utvikling. Jalabert var spurter men ikke akkurat noen Kittel og selv om han vant Vueltaen et år så lykkes han egentlig ikke som sammenlagtrytter. Han var også en allrounder, ikke så ulik Arvesen egentlig. Thor Hushovd vant en fjelletappe i Touren og Elia Viviani taua feltet på fjelletapper i sommer uten at de to kunne trent seg til å bli sammenlagtryttere. Tom Dumoulin er en eksepsjonell atlet som er fire centimeter høyere og fire kile lettere enn Edvald i følge internett. Og jeg tror de har helt forskjellig muskeltyper. Hvis Edvald hadde hatt bedre helse og tålt å ligge under 70 kilo hele året og fått ut hele potensialet sitt på tempo så kunne han kanskje blitt en habil sammenlagtrytter. Men det blir vanvittig hypotetisk. Jeg tror det er best å overlate sammenlagtambisjonene til de som har talent for det. For eksempel Carl Fredrik Hagen. Eller Tadej Pogacar. Et enda større talent enn Bernal og Evenepoel?

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2574985 17/09/2019 09:20
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Når det gjelder Jalabert så hører det med til historien at hans "forvandling" også var i stor grad påvirket av at han var i første rekke når det kom til tilgang av det siste innen prestasjonsfremmende midler.
Det var jo et kjent fenomen at fremskritt innen dopingen som skjedde på begynnelse av 90-tallet gjorde eseler til veddeløpshester nærmest over natta - i hvert fall over en vinter.
Dopingutviklingen og dreiningen mot EPO-alderen skjedde for det meste i Italia og Spania i årene mellom 1988 og 1999. Arbeidet med utviklingen av både epo-dopingen, epo-testen og dermed luringen av epo-testen ble alle ledet av Dr Conconi og senere Ferrari. Disse to herrene jobbet tett med Once i Spania og en hel rekke italienere fra Conconis base i Como.

Med det sagt så tror jeg også at Carl Fredriks bravader i enda større grad enn Edvalds beviser at man kan hevde seg i sykkeltoppen uten bruk av ulovlige hjelpemidler. Det må være ekstremt motiverende for unge syklister å se.

Øyvind Aas
Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2574986 17/09/2019 09:23
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Så med andre ord ingen kunne blitt noe annet enn akkurat hva de ble? Jeg stiller meg sterkt tvilende til den påstanden.

Hva gjelder Jalabert kan man ta en kjapp titt på resultatene fra Vuelta'n i 1994 så skjønner man at mannen var en rimelig brukbar spurter. Han lyktes ikke i sammendraget, men han gikk fra å vinne paddeflate spurter til å bli en glimrende klatrer. Det er fint mulig at en syklist ikke er best egnet til det man tror han er egnet til i det man "slår igjennom". I Jalabert sitt tilfellet handlet det selvsagt om frykt for å spurte. Hushovd har vel vært inne på noe av det samme.

Hvis Dumoulin blir regnet som en eksepsjonell atlet hva var EBH regnet som? Knapt noen syklist på den tiden han slo igjennom fikk mer oppmerksomhet for sitt talent. Umulig å si selvsagt. Kanskje var det vurderinger rundt hans mageproblemer som gjorde at det å bli sammenlagtrytter falt bort? Vet ikke. Fra utsiden virker det som han aldri klarte å bestemme seg. Og at han fikk fete kontrakter uansett så han trengte aldri å ta noe valg. Meget mulig det er en svært urettferdig beskrivelse av situasjonen ettersom jeg ikke vet noe om hva slags vurderinger som ble gjort "internt".

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Havre] #2574987 17/09/2019 09:33
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kittel er også en eksepsjonell atlet. Mener du det er dumt at han ikke satsa på å vinne Tour de France da?

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2574990 17/09/2019 09:42
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Nei. Nå er ikke min påstand at alle kan bli alt, men med tanke på hvordan EBH faktisk klatret i starten av karrieren så synes jeg ikke det er så søkt å tenke at han kunne blitt enda bedre hvis han hadde ønsket det-

Nå vet jeg ikke hvor man evt. kan få tak i "offisiell" data på f.eks vekt, men for meg er EBH en betydelig slankere type enn Hushovd og delvis Kristoff. Og han er på ingen måte "for høy" til å kunne klatre godt.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Havre] #2574996 17/09/2019 09:52
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Havre
Nei. Nå er ikke min påstand at alle kan bli alt, men med tanke på hvordan EBH faktisk klatret i starten av karrieren så synes jeg ikke det er så søkt å tenke at han kunne blitt enda bedre hvis han hadde ønsket det-

Nå vet jeg ikke hvor man evt. kan få tak i "offisiell" data på f.eks vekt, men for meg er EBH en betydelig slankere type enn Hushovd og delvis Kristoff. Og han er på ingen måte "for høy" til å kunne klatre godt.

Det er sikkert mulig at han kanskje kunne ha blitt en bedre sammenlagtrytter, men hvorfor skulle han det? Han har vunnet mange store ritt og tjent masse penger på å være en spurtsterk klassikerrytter som kan henge med i middels lange bakker. Hadde han prøvd å slanke seg til å bli en klatrer, noe han sikkert har prøv, vil det fort gå på bekostning av de ferdighetene som har gitt ham suksess.

Det blir litt som å si at Karsten Warholm sikkert kunne ha hevdet seg på 5000 meter, eller 3000 meter hinder. Kanskje kunne han det, men hvorfor skulle han prøve?

Øyvind Aas
Re: Proffsesongen 2019 [Re: Havre] #2574997 17/09/2019 09:54
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Boasson Hagen var vel aldri noen klatrer? Han vant kanskje en del kuperte ritt som junior fordi han rett og slett var best? Og så klatra han bra de første årene i Sky fordi de la om treningen hans og fikk han ned i vekt. Men det ble for mye belastning/ikke bærekraftig. Kanskje det er det som har skjedd med resten av laget i år? De suger jo.. tross dobbeltseier i TdF og en drøss andre sammenlagtseiere så er det kun Bernal og Sivakov som har levert og ingen andre på laget vinner noenting. Kwiato er utbrent og det tror jeg Poels og flere andre er og. Og de har fått lite ut av allround talentene de har kjøpt opp igjennom årene. Jeg tror det er et bevis på at man må trene på det man er god på og ha det gøy, ikke tvinge seg inn i en mal som ikke passer.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: sykkeloyvind] #2575009 17/09/2019 10:25
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H

Det er sikkert mulig at han kanskje kunne ha blitt en bedre sammenlagtrytter, men hvorfor skulle han det? Han har vunnet mange store ritt og tjent masse penger på å være en spurtsterk klassikerrytter som kan henge med i middels lange bakker. Hadde han prøvd å slanke seg til å bli en klatrer, noe han sikkert har prøv, vil det fort gå på bekostning av de ferdighetene som har gitt ham suksess.

Det blir litt som å si at Karsten Warholm sikkert kunne ha hevdet seg på 5000 meter, eller 3000 meter hinder. Kanskje kunne han det, men hvorfor skulle han prøve?

Ja, hvorfor skulle Warholm slutte med tikamp?

Hvis du mener EBH har fått mye ut av karrieren sin så skjønner jeg standpunktet. Så er det umulig å vite hva den teoretiske maks'n hans ville ha vært hvis han hadde tatt andre valg. Personlig synes jeg hans karriere har vært skuffende, men mulig det skyldes at jeg trodde for mye på "hypen" rundt han tidlig. At han aldri var så god som den skulle tilsi. Det får man aldri noe svar på.

Jeg tror han var feig og ubeslutsom i sine valg, men igjen - det er kun basert på overfladisk kjennskap til hvordan hans karriere har vært bygget. Mulig han også mistet noe av motivasjonen etter at han så tidlig fikk ekstremt store kontrakter basert på potensialet hans.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: skubisan] #2575011 17/09/2019 10:29
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Sitat: skubisan

Boasson Hagen var vel aldri noen klatrer? Han vant kanskje en del kuperte ritt som junior fordi han rett og slett var best? Og så klatra han bra de første årene i Sky fordi de la om treningen hans og fikk han ned i vekt. Men det ble for mye belastning/ikke bærekraftig. Kanskje det er det som har skjedd med resten av laget i år? De suger jo.. tross dobbeltseier i TdF og en drøss andre sammenlagtseiere så er det kun Bernal og Sivakov som har levert og ingen andre på laget vinner noenting. Kwiato er utbrent og det tror jeg Poels og flere andre er og. Og de har fått lite ut av allround talentene de har kjøpt opp igjennom årene. Jeg tror det er et bevis på at man må trene på det man er god på og ha det gøy, ikke tvinge seg inn i en mal som ikke passer.

Mulig du har rett at det ikke var bærekraftig. Jeg vet ikke hvorfor han ikke fortsatte nedover den veien. For meg virket det alltid som det var fordi han personlig synes det er morsommere å vinne ritt. Og skulle det være riktig er det en ærlig sak, men da skyldes det personlige preferanser og ikke evt. hva han fysiologisk kunne ha klart. Å være sammenlagtrytter er selvsagt for de spesielt interesserte. Veldig mange ritt blir rimelig kjedelige for den type ryttere - og de sykler ofte veldig mye mindre også. Selv om mitt inntrykk er at flere sammenlagtryttere nå er mer aktiv på våren enn tidligere. Ikke at jeg har sjekket det med tall.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Havre] #2575020 17/09/2019 11:05
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words

Ja, hvorfor skulle Warholm slutte med tikamp?

Hvis du mener EBH har fått mye ut av karrieren sin så skjønner jeg standpunktet. Så er det umulig å vite hva den teoretiske maks'n hans ville ha vært hvis han hadde tatt andre valg. Personlig synes jeg hans karriere har vært skuffende, men mulig det skyldes at jeg trodde for mye på "hypen" rundt han tidlig. At han aldri var så god som den skulle tilsi. Det får man aldri noe svar på.

Edvald har jo en lang rekke helt rå resultater å vise til, men mangler så klart et monument eller et VM-gull. Hypen i begynnelsen av karrieren tilsa at han skulle bli noe mer lik det Sagan ble, men det har han altså ikke klart. Å bli best i verden er nok veldig mye vanskeligere enn mange tror, uansett talent.
Synes du Sagan burde ha lagt seg i trening for å hevde seg i treukersritt sammenlagt, eller aksepterer du at han bevisst og av egen fri vilje har spesialisert seg på endagsritt og spurtpoengsanking?

Øyvind Aas
Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2575039 17/09/2019 12:16
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Finner ikke noe svar på det der. Personlig kan jeg knapt huske noen som har kjørt så bra opp fjell og på tempo uten tilsynelatende å ha satset på det som EBH gjorde tidlig i karrieren. Det er utgangspunktet mitt. Så er det fullt mulig at EBH fikk absolutt maksimalt ut av sitt teoretiske potensial slik hans karriere ble. At kroppen hans "dessverre" akkurat er skapt til å være god på mye, men ikke best på noe. Meget mulig. Jeg tror ikke det, men vi kan kaste eksempler frem og tilbake i årevis uten at det bringer oss noe videre. Jeg startet med eksemplene fordi det her ble antatt at "arv" betyr tilnærmet alt - hvor jeg viser til eksempler på at "miljø" også kanskje kan ha noe å si. Det er ikke like interessant med eksempler på det motsatte da jeg aldri ville vært uenig i at alle ikke kan bli god på alt bare ved å tilpasse treningen (nå gjentar jeg meg selv).

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Havre] #2575065 17/09/2019 13:44
Elmersen Offline
Ringrev
Ringrev
Edvald og G. Thomas var vel ganske like som ryttere i sine tidlige Sky-år. Virker som det har vært veldig ulikt fokus hos dem siden det, og det bærer jo karrierene deres preg av også. Tror nok Edvald skulle fått det tungt med å følge det "toget" som G har tatt, men tilsynelatende hadde de ganske likt utgangspunkt, eller?

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2575091 17/09/2019 15:09
G
Gråstein Offline
Besatt
Besatt
G
Selvfølgelig er alle litt skuffet over karrièren til Edvald. Da han slo gjennom var det tanker om at han skulle bli en Sagan eller Gilbert. Det har han vært et stykke unna. Men det sier kanskje mer om forventningene enn prestasjonene. I tillegg skal det vel ikke legges helt vekk at Edvald som menneske kanskje var happy med rollen han hadde i Sky også. Tross alt betyr det noe.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Elmersen] #2575093 17/09/2019 15:29
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Elmersen
Edvald og G. Thomas var vel ganske like som ryttere i sine tidlige Sky-år. Virker som det har vært veldig ulikt fokus hos dem siden det, og det bærer jo karrierene deres preg av også. Tror nok Edvald skulle fått det tungt med å følge det "toget" som G har tatt, men tilsynelatende hadde de ganske likt utgangspunkt, eller?

Jeg tror de er ganske forskjellige muskulært sett. Thomas var aldri spesielt eksplosiv. Jeg synes han minner mere om for eksempel Tiesj Benoot. Jeg synes det er overraskende at G klarte overgangen til å bli en sammenlagtrytter og jeg tror ikke han veide 71 kilo når han vant Touren og det gjorde han nok ikke i sommer heller. Hva Edvald veide i 2011 og 2012 vet jeg ikke men jeg vil tro det var ganske mye mindre enn han veier nå. Noen er naturlig lette, noen klarer å leve med en unaturlig lav vekt og noen tåler det rett og slett ikke, enten det er kroppen som sier stopp eller hodet som ikke orker diettene og det å gå til sengs sulten hver kveld etter 7 harde timer på sykkelen.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: skubisan] #2575358 18/09/2019 17:26
TOSK_sykkelist Offline
Medlem
Medlem
Halvorsen til EF. Denne så ikke jeg komme. Samarbeidet med Vaughters kan vel gå begge veier ref. Thor Hushovd og Kristoffer Skjerping.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: TOSK_sykkelist] #2575371 18/09/2019 18:54
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: TOSK_sykkelist
Halvorsen til EF. Denne så ikke jeg komme. Samarbeidet med Vaughters kan vel gå begge veier ref. Thor Hushovd og Kristoffer Skjerping.

Det har vært meldt en god stund og bra det ble bekreftet. Det kan i hvert fall ikke bli noe særlig verre enn det er. Hvis han trives med å løsne litt på snippen og ha det gøy på samlinger og ritt så tror jeg resultatene vil komme ganske fort.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2575398 18/09/2019 20:47
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ineos var åpenbart ikke laget for Halvorsen. EF med M-SR som målsetning. Det kan jeg både like og ha tro på. Kult!

Re: Proffsesongen 2019 [Re: TOSK_sykkelist] #2575409 19/09/2019 00:25
L
loik Offline
Ringrev
Ringrev
L
Sitat: TOSK_sykkelist
third time's a charm

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2575942 23/09/2019 12:47
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Da er det VM! Må innrømme hat jeg ikke helt klarte å få opp entusiasmen rundt mixed-stafetten i går.

Noen som har noen favoritter i eliteklassene? På kvinnesiden er det vel bankers at Annemiek Van Vleuten vinner tempoen og Marianne Vos vinner landeveisrittet. Jeg håper Kathrine Aalerud vinner to gull.

På herresiden har jeg Roglic som klar favoritt på tempoen med Edoardo Affini som outsider og Rohan Dennis og Victor Campenaerts som darkhorses fordi de ikke har syklet ritt siden juli. Jeg tror ikke Evenpoel når helt opp men han kan ta medalje. Küng blir også farlig men tviler på at han slår Roglic.

Landeveisrittet er veldig åpent føler jeg. Det kommer helt an på hvor mye løypa skiller og hvor hardt det blir kjørt og hvilke lag som er sterke nok til ta kontroll. Hvis Belgia får det som de vil så blir det en liten gruppe i finalen og kanskje til og med soloseier. Men det kan hende at løypa ikke skiller nok og at andre lag vil kontrollere. Da blir folk som Sam Bennet og kanskje til og med Pascal Ackermann farlige. Jeg tror det blir den vanlige gjengen med Sagan, Alaphilippe, Van Avermaet, Gilbert, Trentin pluss Van der Poel til slutt. Kristoff og Matthews blir farlige hvis de klarer å henge med helt inn og jeg tror også Bennet kan være i den kategorien også. Lutsenko er en livsfarlig joker som kommer til å sitte med i finalen og kan vinne solo. Jeg håper Gilbert eller MVDP vinner.

Og så tror jeg U23 rittet på herresiden blir dritbra fordi Norge kommer til å sette fyr på det.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2575999 23/09/2019 18:50
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
På ferie så ikke fått med meg så mye hva gjelder nyheter og rapporter fra VM, men skal ikke løypa være hardere enn først antatt?

I så fall er det MVDP som etter mitt syn må være megafavoritt. Så er det i seg selv et handikapp som fort kan lede til noen andre. Hvordan er formen til Alaphillipe? Normalt en som burde være god hvis løypa er hard. Mindre tro på Sagan og Avermaet da jeg ikke tror de har klassen inne lengre, men hvem vet hvordan den type ringrever plutselig er på topp igjen for ett ritt. Lutsenko og Evenepoel kan selvsagt vinne, selv om jeg er skeptisk til om sistnevnte er herdet nok. Sa jeg om Bernal før TdF også så. Kristoff og Colbrelli har jeg mest tro på av de som er litt mer spurtere hvis løypa ikke skiller nok.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2576109 24/09/2019 11:15
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Ser det er triatlon-tendenser i Yorkshire i dag, håper de slipper unna med skrubbsår

// Too many roads, too little time
Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2576113 24/09/2019 11:56
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Iver Knotten mista en medalje, sannsynligvis sølvet, på grunn av teknisk. Litt komisk tempo med det været og kanskje også en i overkant krevende løype med mye dårlig asfalt og reflekser og andre ting i asfalten. Men de beste mestra det bra. Mikkel Bjerg er et fenomen på tempo men Knotten var ikke så mye dårligere i dag.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: skubisan] #2576116 24/09/2019 12:06
Elmersen Offline
Ringrev
Ringrev
Utrolig bittert for og med Knotten. Hadde unnet han den. Viser uansett imponerende nivå og kult med en norsk tempospesialist. Regner med han blir plukket opp av Uno x neste år?

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2576155 24/09/2019 16:13
A
AntonS Offline
Ringrev
Ringrev
A
For en knockout av Chloe Dygert! var helt sykt å se hvordan hun passerte de foran seg, det så ut som alle andre sto stille i forhold til henne.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Valentino] #2576173 24/09/2019 17:59
Panda Offline
Besatt
Besatt
Når man med en rytter som Knotten har en klar medaljekandidat hvorfor velger man da å bruke en landeveissykkel som reservesykkel til og med en som har setet for lavt???
Er da helt utrolig amatøraktig. Kan jo ikke komme bak på noen at det regner i UK og dermed større sjanse for velt.

Re: Proffsesongen 2019 [Re: Panda] #2576175 24/09/2019 18:25
TOSK_sykkelist Offline
Medlem
Medlem
Så vidt jeg vet bytta han til sin egen landeveissykkel. Merkelig at denne ikke hadde setet riktig innstilt. Hva gjelder reservetemposykkel så er ikke Knotten sponsa av noe lag, ei heller noen produsent/butikk/etc. (såvidt jeg kan se). Landslaget sponser heller ikke (forståelig nok). Så grunnen er vel i bunn å grunn at det for en klubbrytter som satser med egne midler og private sponsorer er for dyrt.

Side 43 av 48 1 2 41 42 43 44 45 47 48

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå