Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Lykt med BEST batterikapasitet ?

Re: Lykt med BEST batterikapasitet ? [Re: EmilZipp] #2576502 27/09/2019 05:57
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ahh, husker dere den gangen for mange år siden da noen her inne mekket hodelykt av en GU5,3-spot, koblinger og et svintungt 12V motorsykkelbatteri!?

Jeg lagde en slik, og den lyste bra. En stund. Og ble så varm at hjelmen stod i fare for å smelte :-D

Det er sikkert bare 10 år siden. Men den gangen var hodelykter av LED noe eksotisk og ukjent :-=

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Lykt med BEST batterikapasitet ? [Re: Knirkekne] #2576505 27/09/2019 06:13
M
MagnusWJ Offline
Entusiast
Entusiast
M
Sitat: Knirkekne
Ahh, husker dere den gangen for mange år siden da noen her inne mekket hodelykt av en GU5,3-spot, koblinger og et svintungt 12V motorsykkelbatteri!?

Jeg lagde en slik, og den lyste bra. En stund. Og ble så varm at hjelmen stod i fare for å smelte :-D

Det er sikkert bare 10 år siden. Men den gangen var hodelykter av LED noe eksotisk og ukjent :-=

Jeg og en gjeng studiekompiser/ingeniør-nerder mente at dette med LED kunne vi DIY'e bedre/billigere enn de første utgavene på markedet.
Første prototypene var svære, rektangulære alu-klosser med hull boret ut for LED'en. Har også endelig versjon av CNC-frest lyktehode liggende i en skuff hjemme, plutselig øket utvalget og prisene dykket på ferdig-produserte lykter, da orket vi ikke styre mer sjøl ICON_LAUGH

Re: Lykt med BEST batterikapasitet ? [Re: EmilZipp] #2576510 27/09/2019 06:45
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er smør på flesk å tilføye "nerder" etter ordet "ingeniør" :-D

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support