Alt som er annerledes møtes gjerne med unison fordømmelse. I hvert fall i sykkelverdenen. Tror jeg skal kjøpe disse bare for å protestere mot den klamme konformiteten Om man kan gjøre det med Assos, da
Mistenker for øvrig dette er betydelig mer elegant enn de fleste av oss tar seg ut
Alt som er annerledes møtes gjerne med unison fordømmelse. I hvert fall i sykkelverdenen. Tror jeg skal kjøpe disse bare for å protestere mot den klamme konformiteten Om man kan gjøre det med Assos, da
Mistenker for øvrig dette er betydelig mer elegant enn de fleste av oss tar seg ut
Men her kommer vi inn i en klassisk problemstilling - Er dette elegant på tross av brillene, eller spiller brillene en positiv rolle. Jeg heller mot det første.
Alt for lang benlengde på BIB'en. Og svarte sokker da gitt...
Tenker at de massive brillene er bare godkjent om du er Andy Hampsten på vei over Gavia i snøstorm
Hold øllen min.
Still er jo en subjektiv sak synes jeg. Synes @Valentino kler dette helt greit. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg hadde sett bra ut, eller sett bra, med samme briller/hjelm.
Rent objektivt sett, tror jeg knapt det finnes pene sykkelbriller (etter min smak). Men om man ser noe stygt nok ganger, så habituerer man, og man synes til slutt det ser greit ut. Ref. Diverse oskley-modeller (jawbreaker, half-jacket osv). Spør vilkårlige personer på over 13 år om noen av de brillene er pene. Tviler på at noen sier ja. Allikevel er de jo "referansen" for hva majoriteten av alle ryttere som mener at god stil er å ikke skille seg ut, bruker
EDIT: Og ja, som majoriteten flest, jeg bruker diverse Oskley-modeller selv. Brillene fungerer jo godt (for meg ihvertfall)
Referansen er vel at de må være dyre, ha et prangende og brutalt maskulint uttrykk, inneha mindre en 1 promille markedsandel og helst være lansert i inneværende år.
Referansen er vel at de må være dyre, ha et prangende og brutalt maskulint uttrykk, inneha mindre en 1 promille markedsandel og helst være lansert i inneværende år.
Maskulint nok til å matche neglelakken til @Øyvind?
Er det lov å mene at prestasjon trumfer stil/eleganse hos Carl Fredrik?
Hva tenker du på her? Lotto Soudal-pakka er vel arbeidsantrekket med avtalene til laget. Eller har du observert ham passere på privaten i noe som har har sendt espressoen i vrangstrupen i henhold til gjeldende hipsterkutyme?
Han så i hvert fall bra ut langs Bunnefjorden på fjernsynet i stad. Han har jo et snev av Escartin/Benoot når det kjøres hardt i fjellene men jeg synes det er mere karakteristisk enn dårlig stil. Escartin var jo dritkul, selv med små briller.
CFH klatrer penere enn Escartin. Men det skal lite til. Effektibve begge to, men ikke stilige. Et pluss er det at Lotto-Soudal kjører Campa, det stilige gruppesettet.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Ah, det er det motoriske man er skeptisk til? Det er første gangen jeg hører om en syklist. Må vedgå at det blir litt for nerdete i min bok.
Det er jo det som er essensen av stil. Noen ser jo aldri bra ut uansett hvor mye Rapha, Pas Normal, Oakley, Giro Empire og andre "innafor" produkter de trer på seg.
Edit: På den gamle vhf’en jeg har stående, så rapporteres det om at Stilpolitiet har vært på saken og opplyser at det ikke er sokker men skotrekk. Intet straffbart forhold, sykle videre
Uansett om man har sokker over eller under benvarmerne, eller om man foretrekker briller med eller uten ramme, har Isadore så rett, så rett, nå som temperaturen snart kryper ned mot null og vi i sitrende forventning finner frem Xerxes fra innerst i boden.