og på baksiden: høydeprofil/kart over traseen?
Og menyen til hurtigmatsjappa nærmest målgang.
Det er ett poeng ved nødsituasjoner å ha ett kart tilgjengelig slik at man kan forklare hvor man er.. Men alle burde selvfølgelig ha luftambulansens app på telefonen som gir GPS-posisjon..
Beklager, mitt innlegg var ikke spesielt rettet mot deg.
Men ut i fra denne tråden ser det ut til å være store sprikk mellom hva folk mener man kan forvente / bør forvente av rittarangør.
Jeg går ut fra å være selvforsynt. Jeg sykler i områder uten mobildekning og vet at om jeg får trøbbel så må jeg enten klare meg selv ut eller klare å holde ut til hjelpen kommer. Ingen av de to er hundre prosent sikre. Det er den enkle realiteten.
Hvor det gjelder hvem man ringer i et alvorlig nødstilfelle i ritt så er det såpass dårlig informasjon fra arrangøren om dette (i mange tilfeller) at jeg ikke ville tatt risikoen til å formidle varsel om ulykke videre gjennom et ekstra ledd (arrangøren) og heller velge 113.
Jeg har i min tid før mobilen måttet fly til en telefonkiosk for å tilkalle hjelp (gi en nøyaktig beskrivelse av stedet) for så å fly tilbake til ulykkesstedet igjen. Da er det ålreit å vite omtrent hvor man er (til enhver tid). Kjekt med kart men om man ikke klarer å orientere seg på kartet hjelper det veldig lite.