Er Tesla det åpenbare valget for meg?
|
Re: Er Tesla det åpenbare valget for meg?
[Re: Ripen]
06/09/2019 16:08
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Føler at det henger litt på hvor bra bilen blir seende ut når de kommer ut med hvordan bilen faktisk blir. Fronten skal bli nedtonet og mange andre detaljer forsvinner. Har sett mye konsepter fra skoda som ser grisebra ut, så kommer de ut med en døll bil når den lanseres. IV ser utvilsomt rå ut, som konsept. Men jeg gadd ikke sette meg på venteliste pga det overnevnte, og at jeg sitter litt på gjerdet med tanke på avgiftene.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
06/09/2019 18:30
|
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Visjon iv er jo spådd til å bli den nye TSM/folke-elbilen. Suv, firehjulstrekk, 50 mil, krok og takstativ. Nærmeste konkurrent per i dag prismessig er vel e-tron 50, men den har jo bare 30+ mil rekkevidde. TMY når den også kommer, selv om det ikke er en suv i mine øyne. Tipper den får like lav bakkeklaring som TM3. Polestar 2 er heller ingen suv. Jeg ønsker å kunne forsere brøyteskavlene som legges i oppkjørselen av brøytebilen uten å frykte at bilen blir skadet av hardpakket snø eller is. Men y får du som 7 seter, det er det jo mange som setter pris på. Mange first-movers med god betalingsvillighet gikk for Tesla. Snart kommer røkla, og mange av de ønsker noe traust og prisgunstig som Skoda.
For min del trenger den ikke se så voldsomt rå ut. Se bare på TSM, den har et omdiskutert utseende men selger godt. Så jeg tror iV blir å selge selv om den skulle bli litt "kjedelig" for den er den første el- suven med pris som gjør den tilgjengelig for mange. Så spørs det om den får et påslag i prisen hvis den kan leveres først i 2021. Men estimert levering er 2020, andre halvår.
|
|
|
[Re: Syklist1]
06/09/2019 21:20
|
Ripen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Jeg har blitt kjempegnien av å kjøre Tesla, gratis lading gikk ut i slutten av august og på mandag måtte jeg betale for lading på SC ifm jobbreise, hele 50,- kroner gikk med. Aii aii aii...
Over 3300 innlegg og 111 sider til nå, men ikke en eneste PM om referansekode. Hadde vært stas med litt mer gratis strøm, PM me!? Hvorfor skal noen sende deg PM når du har navnet ditt i linken i signaturen? Holder med navn så man trenger ingen referansekode, forstod det på selger som at det er bedre for de med bestilling på SC eller over telefon enn på web. Har jeg navnet mitt i signaturen?
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
[Re: Knirkekne]
06/09/2019 21:24
|
Ripen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
For Skoda (og de andre kommende bilene med elektrisk drivlinje) er vel antallet solgte biler sterkt avhengig av om det blir innført MVA etter 2021. Får FRP gjennomslag for sin våte drøm om MER avgift på bil (Anders Lange roterer) kan det nok roe seg veldig på elbilfronten en stund :-)
I tillegg er det jo avhengig av om det blir bra rekkevidde, hengerfeste og annet tjafs vi nordmenn liker. Vi må få FrP ut av regjering asap, det har vel aldri vært dyrere å kjøre bil enn etter at de fikk være med å bestemme. Før var FrP ja til billigere sprit og bredere veier, nå skal de selv melke bilistene. Høh...
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
08/09/2019 05:06
|
eGo
Veteran
|
Veteran
Redigert av eGo; 08/09/2019 05:07.
Ønsker å kjøpe : Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
|
|
|
[Re: allesammen]
09/09/2019 06:25
|
vids
Ivrig
|
Ivrig
Utrolig,,,velge hvit for den har best lakk.
Usikker på hva du mener her. Uansett, jeg syns også den ser veldig bra ut i hvit, og er mer praktisk enn f.eks svart (som jeg har på min X). jeg mener at lakken skulle være like bra uansett farge,har ikke hørt om en bilfabrikant som tesla på det punktet ,, Alle bilfabrikanter er som Tesla på det punktet. Multicoat lakk er dyrere fordi det er flere lag med lakk. På Tesla model 3 er det den røde lakken som er den med flest lag og dermed også den dyreste å lage/bestille. Hvit har flere lag enn svart på akkurat denne bilen.
..Megatower v2.. ::Vidar::
|
|
|
09/09/2019 07:46
|
GeirK
More than words
|
More than words
Ha. Kjørte T/R Trondheim - Lillesand i helga. Fantastisk å komme hjem i går etter 11 timer på veien uten å være i nærheten av å være sliten. Storkoste meg hele veien. For en bil!
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: vids]
09/09/2019 12:26
|
allesammen
Entusiast
|
Entusiast
Usikker på hva du mener her. Uansett, jeg syns også den ser veldig bra ut i hvit, og er mer praktisk enn f.eks svart (som jeg har på min X). jeg mener at lakken skulle være like bra uansett farge,har ikke hørt om en bilfabrikant som tesla på det punktet ,, Alle bilfabrikanter er som Tesla på det punktet. Multicoat lakk er dyrere fordi det er flere lag med lakk. På Tesla model 3 er det den røde lakken som er den med flest lag og dermed også den dyreste å lage/bestille. Hvit har flere lag enn svart på akkurat denne bilen. Utrolig,,,velge hvit for den har best lakk.
Usikker på hva du mener her. Uansett, jeg syns også den ser veldig bra ut i hvit, og er mer praktisk enn f.eks svart (som jeg har på min X). jeg mener at lakken skulle være like bra uansett farge,har ikke hørt om en bilfabrikant som tesla på det punktet ,, Alle bilfabrikanter er som Tesla på det punktet. Multicoat lakk er dyrere fordi det er flere lag med lakk. På Tesla model 3 er det den røde lakken som er den med flest lag og dermed også den dyreste å lage/bestille. Hvit har flere lag enn svart på akkurat denne bilen. mulig du har rett i farger å lakk,men uansett det er kun på tesla forum det diskuteres i hvilken farge det lønner seg å kjøpe pga kvaliteten på lakken,,,den dårligste fargen burde da dekke grunningen synes nå jeg da,,,
Trodde stisykling var for ungdommen..
|
|
|
09/09/2019 12:53
|
espenta
Ringrev
|
Ringrev
Det er vel generelt slik at det diskuteres mye mer rundt Tesla enn andre bilmerker.
Alle farger dekker selvfølgelig grunningen, men de med flere lag ser generelt bedre ut, og på feks helsvart syns riper veldig godt. Dette gjelder alle bilmerker.
|
|
|
09/09/2019 16:51
|
Gubbe
Entusiast
|
Entusiast
Som en voksen mann som har klart seg greit uten bil de siste to-tre årene har jeg begynt å lukte på bil igjen, og elbil er akkurat nå mest aktuelt (om det skal bli bil i 2019).
Jeg har stort sett bare mitt fetladne selv å frakte, så jeg har hovedsaklig kikket litt i det småtteri-aktige segmentet. Det er imidlertid ikke mulig å unngå Tesla i søket, så jeg har kikket litt her også.
Når det gjelder ytelse/teknisk/ladevennlighet er det vel ingen som er i nærheten, men gud fader så lite tiltalende de er å se på. Og da mener jeg alle modellene. Det har etter min mening bare gått nedover eksteriør-estetisk fra model S (som var småkul da den kom, men nå minner den meg om en DeLorean som har lagt på seg) og det som har kommet i etterkant.... liker det ikke.
Hvordan er det med Tesla-eiere, liker de virkelig utseendet, eller er det praktisk/tekniske faktorer som avgjør?
Jeg er oppriktig nysgjerrig på dette.
|
|
|
[Re: espenta]
09/09/2019 17:00
|
allesammen
Entusiast
|
Entusiast
Det er vel generelt slik at det diskuteres mye mer rundt Tesla enn andre bilmerker.
Alle farger dekker selvfølgelig grunningen, men de med flere lag ser generelt bedre ut, og på feks helsvart syns riper veldig godt. Dette gjelder alle bilmerker. Enig at alle farger dekker grunningen,men når Tesla ikke lakkerer over all grunningen så diskuteres det på div forum og når diskusjonen også går på fargevalget pga dårlig lakk så blir det bare komisk,,,
|
|
|
[Re: GeirK]
09/09/2019 17:04
|
allesammen
Entusiast
|
Entusiast
Ha. Kjørte T/R Trondheim - Lillesand i helga. Fantastisk å komme hjem i går etter 11 timer på veien uten å være i nærheten av å være sliten. Storkoste meg hele veien. For en bil! ja turen føles kortere når man må ut å strekke på beina når den lades ser den..
|
|
|
[Re: Gubbe]
09/09/2019 19:47
|
Dan
More than words
|
More than words
Hvordan er det med Tesla-eiere, liker de virkelig utseendet, eller er det praktisk/tekniske faktorer som avgjør? Jeg har vært skeptisk til Teslas design helt siden Model S kom, fordi jeg synes de er for konservative og kjedelige. Men nå sitter jeg her som Model 3-eier og er relativt fornøyd med utseendet. Ikke fordi Model 3 har spennende designdetaljer, for det har den ikke på noen som helst måte. Og helheten er ikke heller veldig imponerende, med en front som er rart lav sammenlignet med resten av bilen. Men det er én ting som jeg liker veldig bra med Model 3 sammenlignet med alle konkurrentene, enten det er Jaguar, Audi, Polestar eller hva som helst unntatt Taycan, og det er at bilen ser lav og sportslig ut. En firedørs sportsbil er det vel ellers stort sett bare Porsche som har. Så er det interiøret og der er det mange som sier at det ikke er premiumfølelse i Model 3. Det stemmer fint, men ikke fordi detaljene ikke har premiumkvalitet, men fordi det ikke finnes detaljer. Ingen knotter, brytere, ventiler og annet som kan gi en premiumfølelse. Men når man da isteden ser bilen slik den er, med design som en minimalistisk skandinavisk stue, så blir den perfekt. (Bortsett fra én ting; åpne vinduet helt, åpne døren og nyt den amerikanske følelsen av rammefrie dører. Men husk å ta opp vinduet før du stenger døren igjen, ellers kommer det en skikkelig flau skranglelyd.) 
|
|
|
[Re: Dan]
09/09/2019 20:24
|
Gubbe
Entusiast
|
Entusiast
Hvordan er det med Tesla-eiere, liker de virkelig utseendet, eller er det praktisk/tekniske faktorer som avgjør? Jeg har vært skeptisk til Teslas design helt siden Model S kom, fordi jeg synes de er for konservative og kjedelige. Men nå sitter jeg her som Model 3-eier og er relativt fornøyd med utseendet. Ikke fordi Model 3 har spennende designdetaljer, for det har den ikke på noen som helst måte. Og helheten er ikke heller veldig imponerende, med en front som er rart lav sammenlignet med resten av bilen. Men det er én ting som jeg liker veldig bra med Model 3 sammenlignet med alle konkurrentene, enten det er Jaguar, Audi, Polestar eller hva som helst unntatt Taycan, og det er at bilen ser lav og sportslig ut. En firedørs sportsbil er det vel ellers stort sett bare Porsche som har. Så er det interiøret og der er det mange som sier at det ikke er premiumfølelse i Model 3. Det stemmer fint, men ikke fordi detaljene ikke har premiumkvalitet, men fordi det ikke finnes detaljer. Ingen knotter, brytere, ventiler og annet som kan gi en premiumfølelse. Men når man da isteden ser bilen slik den er, med design som en minimalistisk skandinavisk stue, så blir den perfekt. (Bortsett fra én ting; åpne vinduet helt, åpne døren og nyt den amerikanske følelsen av rammefrie dører. Men husk å ta opp vinduet før du stenger døren igjen, ellers kommer det en skikkelig flau skranglelyd.) Så svaret til mitt spørsmål du siterer er altså både og, ikke enten eller. Greit nok det. Eller misforsto jeg?
|
|
|
[Re: Gubbe]
10/09/2019 04:55
|
Dan
More than words
|
More than words
Så svaret til mitt spørsmål du siterer er altså både og, ikke enten eller. Greit nok det. Eller misforsto jeg?
Nja, det er mer både eller og ikke enten. Jeg liker noe av designet på Model 3 men ikke alt, og jeg liker de tekniske og praktiske sidene ved bilen, men f eks ikke at den skrangler ved lukking av dør med vinduet nede. Jeg vet at nyansering ikke er særlig hipt i vår tid, men likevel.
|
|
|
[Re: Dan]
10/09/2019 05:43
|
Gubbe
Entusiast
|
Entusiast
Så svaret til mitt spørsmål du siterer er altså både og, ikke enten eller. Greit nok det. Eller misforsto jeg?
Nja, det er mer både eller og ikke enten. Jeg liker noe av designet på Model 3 men ikke alt, og jeg liker de tekniske og praktiske sidene ved bilen, men f eks ikke at den skrangler ved lukking av dør med vinduet nede. Jeg vet at nyansering ikke er særlig hipt i vår tid, men likevel. Nyansering er gull. Hipt er noe folk med stort skjegg og faux mohawk tror de driver med.
|
|
|
10/09/2019 05:49
|
espenta
Ringrev
|
Ringrev
Alle farger dekker selvfølgelig grunningen, men de med flere lag ser generelt bedre ut, og på feks helsvart syns riper veldig godt. Dette gjelder alle bilmerker. Enig at alle farger dekker grunningen,men når Tesla ikke lakkerer over all grunningen så diskuteres det på div forum og når diskusjonen også går på fargevalget pga dårlig lakk så blir det bare komisk,,, Du kan godt synes det er komisk, men sånn er det altså med alle bilmerker som tilbyr mer enn én type lakk.
|
|
|
10/09/2019 06:03
|
GeirK
More than words
|
More than words
Ha. Kjørte T/R Trondheim - Lillesand i helga. Fantastisk å komme hjem i går etter 11 timer på veien uten å være i nærheten av å være sliten. Storkoste meg hele veien. For en bil! ja turen føles kortere når man må ut å strekke på beina når den lades ser den.. Ultrakomfortable seter og fravær av motorstøy hjelper også. Og autopilot. Har hatt noen lengre turer med leiebil i USA og den er et stort savn når man har vent seg til den. Nei - alt er ikke bra med Model S heller, men det som er slikkelig bra, er så viktig og unikt at jeg ikke skjønner hva i all verden jeg skulle valgt om jeg skulle valgt noe annet i dag. * Det store kartet som raskt gir seg svar på hva innsjøen eller fjellet du kjørte forbi, heter og gir deg en helt unik kontroll på hvor du faktisk befinner deg. * Den beste lyden jeg har hørt i noen bil uten custom anlegg * Spotify og TuneIn * Oppdatering over nettet * Ladenettverket * Sentry mode * Autopilot * Intuitive menyer * Minimalstisk interiør med premium materialvalg og utforming. Model S-cockpit-en er et tvers igjennom trivelig sted å tilbringe tid * Komfort på langtur (i forsetene) * Krefter i bøtter og spann * Svært sportslige kjøreegenskaper. Denne bilen kommer virkelig til sin rett på svingete veier med god asfalt og lange siktlinjer * Svært gode vinteregenskaper * Høy effektivitet selv på motorvei i 120 Nå har jeg hatt bilen i snart et år og gleder meg fremdeles som en 18-åring med ferskt førerkort til å bare kjøre til butikken. Det var jeg ikke forberedt på.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
10/09/2019 13:02
|
Kjartandaddy
Besatt
|
Besatt
Å diskutere design er bestandig vanskelig. Jeg har mange ganger endret mening om en bils design er vellykket eller ikke, dvs at noe design vokser på deg. Teslas design er ikke spesielt revolusjonerende. Jeg likte umiddelbart linjene på TMS. X syntes jeg først var vederstyggelig, men har kommet seg, spesielt med riktig farge og hjul. Dekrommede biler liker jeg bedre enn de med krom. TM3 likte jeg ikke fronten på da den kom, men den også kommer seg.
Når S sammenlignes med Delorean, og 3 med PV, understreker det mitt poeng med at designdiskusjoner er personlige. Jeg ser INGEN likheter.
Big wheels keep on turning
|
|
|
[Re: espenta]
10/09/2019 13:17
|
allesammen
Entusiast
|
Entusiast
Alle farger dekker selvfølgelig grunningen, men de med flere lag ser generelt bedre ut, og på feks helsvart syns riper veldig godt. Dette gjelder alle bilmerker. Enig at alle farger dekker grunningen,men når Tesla ikke lakkerer over all grunningen så diskuteres det på div forum og når diskusjonen også går på fargevalget pga dårlig lakk så blir det bare komisk,,, Du kan godt synes det er komisk, men sånn er det altså med alle bilmerker som tilbyr mer enn én type lakk. ok...mulig du har rett , men tror ikke jeg har hørt at mercedes sin dårligste lakk ikke anbefalles å kjøpe,,hva er poenget med å lage så dårlig lakk,?
|
|
|
10/09/2019 13:23
|
allesammen
Entusiast
|
Entusiast
Ha. Kjørte T/R Trondheim - Lillesand i helga. Fantastisk å komme hjem i går etter 11 timer på veien uten å være i nærheten av å være sliten. Storkoste meg hele veien. For en bil! ja turen føles kortere når man må ut å strekke på beina når den lades ser den.. Ultrakomfortable seter og fravær av motorstøy hjelper også. Og autopilot. Har hatt noen lengre turer med leiebil i USA og den er et stort savn når man har vent seg til den. Nei - alt er ikke bra med Model S heller, men det som er slikkelig bra, er så viktig og unikt at jeg ikke skjønner hva i all verden jeg skulle valgt om jeg skulle valgt noe annet i dag. * Det store kartet som raskt gir seg svar på hva innsjøen eller fjellet du kjørte forbi, heter og gir deg en helt unik kontroll på hvor du faktisk befinner deg. * Den beste lyden jeg har hørt i noen bil uten custom anlegg * Spotify og TuneIn * Oppdatering over nettet * Ladenettverket * Sentry mode * Autopilot * Intuitive menyer * Minimalstisk interiør med premium materialvalg og utforming. Model S-cockpit-en er et tvers igjennom trivelig sted å tilbringe tid * Komfort på langtur (i forsetene) * Krefter i bøtter og spann * Svært sportslige kjøreegenskaper. Denne bilen kommer virkelig til sin rett på svingete veier med god asfalt og lange siktlinjer * Svært gode vinteregenskaper * Høy effektivitet selv på motorvei i 120 Nå har jeg hatt bilen i snart et år og gleder meg fremdeles som en 18-åring med ferskt førerkort til å bare kjøre til butikken. Det var jeg ikke forberedt på. Alltid hyggelig å kjøpe noe som overgår forventningene ..
|
|
|
[Re: Kjartandaddy]
10/09/2019 13:41
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Når S sammenlignes med Delorean, og 3 med PV, understreker det mitt poeng med at designdiskusjoner er personlige. Jeg ser INGEN likheter.
Enig der. Jeg syntes TM3 er en pen bil, velproposjonert. S også forsåvidt, men den er for stor. X Syntes jeg er schtøgg. En S som er kappa horisontalt og bygget høy med Lego. Hvis jeg må trekke bildesignparalleller, så kunne jo TM3 vært en revival av Rover SD1: Etter hva jeg hører har de litt til felles hva angår lakk og skrangling også, mao så er det håp for at bilen har litt sjarm  Første generasjon Sierra er jo også i samme gate. Befriende fritt for masse påtvunget styling, skarpe kanter og skyteskår som vinduer.
|
|
|
[Re: knutspeed]
10/09/2019 16:18
|
Dan
More than words
|
More than words
Hvis jeg må trekke bildesignparalleller, så kunne jo TM3 vært en revival av Rover SD1: Bortsett fra at SD1 er mye mer velbalansert IMNSHO. Men på tal om velbalansert. Jeg har begynt å bli fortrolig med gasspådraget gjennom og ut av rundkjøringer og du verden for en bil! Gi gass litt tidlig så kommer stumpen ut med én gang, men så henter den seg inn før du rekker å tenke at du selv skal gjøre det, uten at man føler noe tap i akselerasjonen, og så er det bare å gi full pupp så fort bilen peker dit man skal. Dekkonline.com FTW!
|
|
|
[Re: vids]
10/09/2019 16:28
|
eldo472
Veteran
|
Veteran
Usikker på hva du mener her. Uansett, jeg syns også den ser veldig bra ut i hvit, og er mer praktisk enn f.eks svart (som jeg har på min X). jeg mener at lakken skulle være like bra uansett farge,har ikke hørt om en bilfabrikant som tesla på det punktet ,, Alle bilfabrikanter er som Tesla på det punktet. Multicoat lakk er dyrere fordi det er flere lag med lakk. På Tesla model 3 er det den røde lakken som er den med flest lag og dermed også den dyreste å lage/bestille. Hvit har flere lag enn svart på akkurat denne bilen. Hentet ned et skriv fra Mercedes om vedlikehold av lakk og der fremgikk det at alle biler har samme oppbygginging av lakken. Metallic effekt fåes ved å blande aluminiums partikler i lakken. Sansynligvis en myte og bløff og få folk til å kjøpe metalic lakk det at det hevdes at det er ekstra lag med klarlakk på metallic. Guide
|
|
|
18/09/2019 08:32
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fikk nettopp telefon fra Tesla der de sier at "det ikke finnes biler å levere ut til deg i Norge akkurat nå....."
Dette etter at de nå i to måneder har informert om at estimert levering var 9-16 september, og ikke gitt info om at dette ikke var realistisk for de å klare. For det må de egentlig ha hatt informasjon om ganske tidlig.
Kjenner jeg blir LITT irritert over at det kan være så sjanseløst dårlig system. Har jo lest på nett at man kan forvente noen fartshumper i kommunikasjonen med firmaet, men liker jo ikke å være offer for det selv :-D
I tillegg regner det så mye at det går utover sykkelgleden.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
[Re: Knirkekne]
18/09/2019 19:12
|
Dan
More than words
|
More than words
Fikk nettopp telefon fra Tesla der de sier at "det ikke finnes biler å levere ut til deg i Norge akkurat nå....." Du kan uansett være 100% trygg på å få bil senest 30. september. Tesla lar ikke et salg gå fra seg rett før kvartalsslutt. 
|
|
|
18/09/2019 19:26
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er jo lov å håpe. Men den "faste biltransport-båten" som gidder dra lenger enn Drammen, er ikke planlagt innom Trondheim på leeeenge. I mellomtiden kan jeg sitte her i sofaen og tråkke på gummimattene jeg kjøpte til bilen.
#1worldproblems :-D
Redigert av Knirkekne; 18/09/2019 19:41.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
19/09/2019 14:35
|
Bishop007
Avhengig
|
Avhengig
Upti vupti, da fikk jeg beksjed om at bilen blir utlevert d 25.09.2019 i Drammen... Vel det første jeg har hørt fra Tesla siden jeg la inn bestilling, og jeg hadde vel etterhånden mistet håpet for å bilen  . Nu får jeg bare håpe at det holder ..
|
|
|
[Re: Bishop007]
20/09/2019 06:03
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Upti vupti, da fikk jeg beksjed om at bilen blir utlevert d 25.09.2019 i Drammen... Vel det første jeg har hørt fra Tesla siden jeg la inn bestilling, og jeg hadde vel etterhånden mistet håpet for å bilen  . Nu får jeg bare håpe at det holder .. Grattis :-) Nå må du bare huske på å legge inn bestilling på norges dyreste takstativ, slik at du kan frakte syklene :-) Jeg har utsatt takstativkjøp i påvente av bekreftet bil...men det tar jo tid...
|
|
|
21/09/2019 05:19
|
Bishop007
Avhengig
|
Avhengig
Takk. Får håpe datoen holder 😅
Men planen er nå å frakte sykler på kroken med mit vanlige thule stativ.
|
|
|
|
|