Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen gode råd for utnytting av apple watch?

Noen gode råd for utnytting av apple watch? #2570765 25/08/2019 09:37
S
Svanhild Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Som forholdsvis ny bruker av apple watch og syklist er det nok noen funksjoner jeg ikke bruker. Det eneste jeg har glede av er Strava og opptak av treningsøkt. Skjermen er liten og jeg ser for meg at vinteren gjør at jeg ikke vil se den skjermen.

Er det noe som har tips om bruk? Kan mobilen brukes til skjerm på sykkelen. Kan Garmin som jeg har på sykkel fungere i lag?

Er det andre apper som er lurt å ha på klokka?

Re: Noen gode råd for utnytting av apple watch? [Re: Svanhild] #2570942 26/08/2019 07:27
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
Jeg er en ivrig bruker av Apple Watch, både til "boletrening", løpeturer og diverse annen aktivitet. Men ikke på sykkel. Logging av pendling fungerer utmerket. Men lengre turer der du gjerne vil sjekke diverse data med jevne mellomrom syntes jeg det var masete å bruke klokka. Spesielt på kjøligere dager

En periode brukte jeg appen CycleMeter på telefonen og koblet denne opp med tilsvarende app på klokka for å få HR data. Telefonen ble montert med Quad Lock på stemmet og jeg var lenge godt fornøyd med den løsningen
CycleMeter har datafelter til det meste og er etter min mening den beste appen for å bruke telefonen som sykkelcomputer. Etter endt tur eksporterer du til Strava og får i pose eller sekk. Men den har ikke Strava Live Segmenting og for å bruke alle funksjonene koster det ca 100 kroner i året.

Ulempen med denne løsningen er at kulden kverker batteritiden. Min Iphone 6plus som ble benyttet i denne perioden hadde en batterilevetid på et par timer under en 8-10 grader. En fanny pack med nødlader og kabel måtte til for å ha nok strøm til langturene i helgene, til og med på sommeren når også turene blir lengre. I lengden var ikke dette holdbart, og selv om jeg ikke bryr meg om sykkelpolitiet og uniformsreglene til landeveissyklister, er det vanskelig å være uenig at dette både ser dumt og er litt dumt når man har bedre løsninger tilgjengelig

Jeg endte derfor opp med å kjøpe en dedikert sykkelcomputer og har ikke sett meg tilbake.

Re: Noen gode råd for utnytting av apple watch? [Re: Svanhild] #2571046 26/08/2019 13:09
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg løfter hånden sier «Tell ned syv minutter» når jeg koker egg. Får koder til google authenticator-på klokka. Svarer på meldinger med å diktere. Dikterer ting til felles handleliste (OurGroceries). Sjekker været i dusjen om morgenen. Ber Siri om å skru på lyset eller lukke persiennene (HomeKit hjemme).

Moderator  support