Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

G-Max over og ut. Hva skjedde?

Re: G-Max over og ut. Hva skjedde? [Re: VegardSkedsmo] #2569686 19/08/2019 11:29
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag gillar xxl mycket mer än g-max, g-sport. Tror en orsak till det är att xxl brukar ha bra pris på små ting som skismöring, bremsbelägg och sånt och jag iallafall har fått för mig att det ofta är mycket dyrare hos de andra.

Hur priserna sen är generellt er jag osäker på.

Re: G-Max over og ut. Hva skjedde? [Re: GTBiffo] #2569687 19/08/2019 11:31
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: GTBiffo

Det blir spennende å se om dette betyr at man litt over tid i praksis legger ned mesteparten av egne produkter til fordel for ISP's egne merkevarer. Det er jo ikke slik at at alt det har stått Norheim på bare er OEM'et fra kina, de har iallefall tidligere hatt egne designere for en del tekstilvarer.

Hva som skjedde med nettbutikken i vinter vet jeg ikke, men med ny nettbutikk forsvant jo muligheten for å sjekke beholdning/reservere i butikk, samt at søkemotoren ble helt sinnsvak, forsøk et søk på "kjede", og du vil få presentert 4 forskjellige turkjeler...

Norheim (McKinley) hadde sikkert noe ikke hyllevare, men jeg tviler sterkt på at det gjelder mye. Kanhende de hadde designavdeling selv men tipper den er lagt ned for lenge siden. (Har ikke mye tid til å sjekke Norheimsortimentet mot Ali for å støtte opp min teori, men er rimelig sikker på at vi snakker om katalogvarer (hvor muligens Gresvig har enerett på noen modeller (som jeg ikke er sikker på betyr veldig mye om jeg husker rett fra fatbikefeberens høytid da Diamuraer dukket opp her og der i utlandet))).

Re: G-Max over og ut. Hva skjedde? [Re: Tange] #2569747 19/08/2019 17:22
G
gabbar Offline
Entusiast
Entusiast
G
Sitat: Tange

Og det er jo interessant i lyset av Baronkanon sitt innlegg. Har GIntersportmax like mange kunder fordelt over flere butikker eller har de rett og slett færre kunder? Sliter de med det siste er det jo ikke driften som er problemet men markedsføring/profilering/management you name it.

Har lest et sted at gresvig har hatt 7-8 % høyere driftskostnader enn xxl.

Men med siste avsløringen av xxl, om at de med forsett har gått inn for å lure kundene og forbrukermyndigheter, så blir det boikott av xxl. Hvor lenge det varer er heller usikkert, da jeg vet at jeg er ganske så prissensitiv ICON_WINK

Re: G-Max over og ut. Hva skjedde? [Re: VegardSkedsmo] #2569809 20/08/2019 07:27
T
TrondAM Offline
Veteran
Veteran
T
Mitt umiddelbare inntrykk er at det konsekvent er langt mindre med kundar på G-Max butikkane her i Trondheim enn hos XXL...Sleit med nettløsninga til G-Max også sist eg forsøkte, synes XXL generelt har gitt ein betre opplevelse.

Redigert av TrondAM; 20/08/2019 07:27.
Re: G-Max over og ut. Hva skjedde? [Re: VegardSkedsmo] #2569899 20/08/2019 12:43
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Har vært i god dialog med den lokale sykkelbutikken, som har overlevd bra i mange år mens andre har gått nedenom og hjem. Stort sett har de vunnet på service og utvalg, og en "can do"- attitude.

Overraskende nok har de i mange år fått inn et jevnt tilsig av kunder som kommer rett fra G-max og XXL. De trengte hjelp, eller reservedeler, og fikk fnatt når de oppdaget at sykkelbutikken både visste hva de drev med, hadde det på lager, og ikke minst at prisene var svært konkurransedyktige.

Hvis jeg skal tippe, tror jeg bomtur-raten på XXL er 50%, fordi jeg forventer at de har noe de ikke har, eks bremseklosser, guffe eller kjede, eller fordi de rydder vekk sykkelavdelingen i september.
Hos G-max har det variert veldig, fra totalt råtten til kjempebra (G i Moss/Rygge har overrasket positivt).

I tillegg kan jeg slenge på % på XXL-bomturer for de gangene jeg har satt igjen handlekurven i milelang kassakø mens ørten ansatte bærer rundt på pappesker eller står og skravler sammen.

XXL bør passe seg, oppdaget forleden at "slitedeler" til ungene har de jo bedre utvalg av på Sport Outlet.

Nettbutikkene til XXL og G har kun vært katalogbevis for feil pris i butikk for min del, handle derfra er uaktuelt.

Re: G-Max over og ut. Hva skjedde? [Re: VegardSkedsmo] #2573308 07/09/2019 07:14
G
gabbar Offline
Entusiast
Entusiast
G
God nyhet, gsport.no har fått tilbake funksjonalitet for å sjekke lagerstatus i butikk. At denne har manglet har gjort at jeg i flere tilfeller har valgt bort gsport den siste tiden

Redigert av gabbar; 07/09/2019 07:14.
Re: G-Max over og ut. Hva skjedde? [Re: VegardSkedsmo] #2573309 07/09/2019 07:22
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Men jeg får fortsatt opp sykler når jeg søker på 'terrengsko'.
Det kom forøvrig noe godt ut av det for første treff er Giant XTC 26+ som ble aktuell sykkel i en annen trådd.

ICON_WINK

Det er først når de blir Intersport at det kan komme til å få skikk på saken. Intersport sine nettsider i utlandet ser i hvertfall ut til å fungere knirkefritt.

Re: G-Max over og ut. Hva skjedde? [Re: gabbar] #2573310 07/09/2019 07:28
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: gabbar

Og det er jo interessant i lyset av Baronkanon sitt innlegg. Har GIntersportmax like mange kunder fordelt over flere butikker eller har de rett og slett færre kunder? Sliter de med det siste er det jo ikke driften som er problemet men markedsføring/profilering/management you name it.

Har lest et sted at gresvig har hatt 7-8 % høyere driftskostnader enn xxl.

Men med siste avsløringen av xxl, om at de med forsett har gått inn for å lure kundene og forbrukermyndigheter, så blir det boikott av xxl. Hvor lenge det varer er heller usikkert, da jeg vet at jeg er ganske så prissensitiv ICON_WINK

Hvor ligger disse ekstra kostnadene; dårlig drift på lager, dårlig drift på kontor, dårlig drift i ledelsen, mindre butikker enn XXL, spredt bebyggelse i butikkmassen osv.? Kombinajsoner av dette? Og hva kommer til å endre når de blir Intersport og hva får de ikke gjort noe med som Intersport?

Hvordan lykkes boikotten nå at Gsport.no er oppe og går igjen?

Re: G-Max over og ut. Hva skjedde? [Re: Tange] #2573320 07/09/2019 09:07
G
Gråstein Offline
Besatt
Besatt
G

Vel. Hvis du går inn på landeveissykler så finner de ikke noe, så mulig de gjemmer syklene blant andre produkter :-)

Re: G-Max over og ut. Hva skjedde? [Re: Tange] #2573322 07/09/2019 09:14
G
gabbar Offline
Entusiast
Entusiast
G

Søk er like håpløst, ja. Har også søkt på ting, hvor teksten står i beskrivelsen til produktet, men allikevel ikke fått treff. Google kan jo bistå i søk, og vise flere relevante treff på gsport.no (site:gsport.no på google)

Hvordan lykkes boikotten nå at Gsport.no er oppe og går igjen?

Boikotten har vært opprettholdt, og pengene har blitt lagt igjen i diverse nettbutikker. At man kan se lagerstatus i butikk er tilbake påvirker ikke boikotten av xxl, heller det at man muligens legger igjen en større andel av pengene hos gsport ift hva jeg ellers hadde gjort.

Redigert av gabbar; 07/09/2019 09:17.
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå